Страница 1 от 1

Стъпков мотор, скъсан маркуч, завишени обороти и форсиране на празен ход... ???

Публикувано: 02 юли 2015, 17:20
от LORDA83
Колеги, възможно най-накратко... имам следния проблем:

При запалване на колата, на студено, на празен ход, сама вдига оборотите на около 3000 - 3500 и заспива там, като в рамките на около 3-4 минути си седи така и не мога да ги смъкна в рамките на нормалното по никакъв начин. След това се стабилизира и си седи както обичайно на около 1200 оборота ( макар, че не съм сигурен и това колко нормално е ). При включване на дълги светлини, радио, климатик и всичко възможно... пада до към 900-1000, но не по-малко.

Ще вметна, че не съм свалял и чистил стъпковия мотор, както и, че забелязах, че извитото, дъгообразно маркучле над него ( http://picbg.net/pic.php?u=5849DjHIN&i=240533 ) е видимо скъсано, и като го натисна до като е запален двигателя... започва да " фъщи " и, ако го натисна повечко и за по-дълго колата направо гасне. Какво точно е наименованието на този маркуч м/у другото, за да мога да си го поръчам???
идните дни ще сваля, накисна и почистя стъпковия мотор, като ми остане време, и ще гледам да намеря такова маркучле и да го сменя, но държа все пак на коментарите ви по темата, съвети и предположения дали описаното по-горе е възможно да е от тези неща, и от какви други евентуално може да се получава описания проблем.

Мерси предварително на всички!

Re: Стъпков мотор, скъсан маркуч, завишени обороти и форсиране на празен ход... ???

Публикувано: 02 юли 2015, 19:03
от aspasia
Колега това маркуче е от Pcv клапана може и обикновен маслено устойчив маркуч да сложиш иначе в МП комплекта е около 50 лева!

Re: Стъпков мотор, скъсан маркуч, завишени обороти и форсиране на празен ход... ???

Публикувано: 02 юли 2015, 19:57
от LORDA83
aspasia написа:Колега това маркуче е от Pcv клапана може и обикновен маслено устойчив маркуч да сложиш иначе в МП комплекта е около 50 лева!
На мен комплект няма да ми е нужен. Скъсано е само това дъгообразното, което е показано на картинката ( не е от моята кола снимката, но е посочено със стрелката точно това, което ми е нужно ). Ще гледам да си го намеря в този размер и извивка, оригинално, втора ръка. Съмнявам се да е повече от 5 лв... Още утре ще мина през 1-2 места, където смятам, че ще го има.

И все пак на въпроса ми... по симптомите, които описах... смятате ли, че смяната му и почистването на стъпковото моторче ( никога до сега не е сваляно и чистено ) ще са достатъчно, за да се отстрани проблема ми? Ако не... и имате други предположения и съвети... моля да ги коментирате и споделите.

Re: Стъпков мотор, скъсан маркуч, завишени обороти и форсиране на празен ход... ???

Публикувано: 03 юли 2015, 00:45
от paci
Нямаш стъпков мотор, а имаш клапан.
Едно и също върши, но е с различна конструкция.
Първо оправи маркуча и ако проблема остане тогава рови на друго място.

Ако чистиш байпасния клапан разкачи акумулатора.

Re: Стъпков мотор, скъсан маркуч, завишени обороти и форсиране на празен ход... ???

Публикувано: 03 юли 2015, 07:11
от LORDA83
paci написа:Нямаш стъпков мотор, а имаш клапан.
Едно и също върши, но е с различна конструкция.
Първо оправи маркуча и ако проблема остане тогава рови на друго място.

Ако чистиш байпасния клапан разкачи акумулатора.
Оки, това за акумулатора и другаде го бях чел, но я ме светнете моля с каква идея и защо се разкача? Моля за пояснение.

Re: Стъпков мотор, скъсан маркуч, завишени обороти и форсиране на празен ход... ???

Публикувано: 03 юли 2015, 09:33
от samsung_bg
LORDA83 написа: Оки, това за акумулатора и другаде го бях чел, но я ме светнете моля с каква идея и защо се разкача? Моля за пояснение.
Първо, евентуално да се изчистят натрупани грешки.

Преди години един колега тука от форума беше вършил същата процедура без да разкачи акумулатора.
Може да ти звучи като виц, но като е бъркал да вади маркучите, гривната му на ръката опряла някъде и китката му се бе поопекла :(:

Както ти е писал колегата отивай в МП и си купи комплекта маркучи. Днес ти е сцепен само единия, утре ще се сцепят и другите.

Аз си купих комплекта преди 7 години за 28лв. + 7лв. куриер, че нямаха налични. Тази снимка, която си сложил са моите маркучи :D:

Питаш как се казват маркучите, ето ги
Изображение

Re: Стъпков мотор, скъсан маркуч, завишени обороти и форсиране на празен ход... ???

Публикувано: 03 юли 2015, 20:35
от LORDA83
samsung_bg написа:
LORDA83 написа: Оки, това за акумулатора и другаде го бях чел, но я ме светнете моля с каква идея и защо се разкача? Моля за пояснение.
Първо, евентуално да се изчистят натрупани грешки.

Преди години един колега тука от форума беше вършил същата процедура без да разкачи акумулатора.
Може да ти звучи като виц, но като е бъркал да вади маркучите, гривната му на ръката опряла някъде и китката му се бе поопекла :(:

Както ти е писал колегата отивай в МП и си купи комплекта маркучи. Днес ти е сцепен само единия, утре ще се сцепят и другите.

Аз си купих комплекта преди 7 години за 28лв. + 7лв. куриер, че нямаха налични. Тази снимка, която си сложил са моите маркучи :D:

Питаш как се казват маркучите, ето ги
Изображение
Значи... положението е следното. Ходих да търся тия маркучи 2ра ръка, но точно това, което е дъгообразното го няма. Има по 20 бройки от другите 2 само. Явно точно това е проблемно на тая кола. Новите... комплекта са 40 лв. Честно казано не ми се даваха и за това просто си взех един обикновен, масленоустойчив марку, със същия размер. Тъкмо го сложих, но като гледам още след първото запалване на колата се сплеска по същия начин, на същото място, като стария ( който не е преправян, а си е оригинален ). Идея си нямам защо така ги смачква точно там... Та идеята ми е, че и този, който сложих май няма да изтрае много.

Това, което имам като наблюдения след, като го сложих... е, че колата вече не държи на празен ход 1200 оборота когато е загряла, а 800-900, само, че от тук идва и следния проблем... в момента в който включа климатика, или дългите, че дори и късите... и колата почва да подскача нонстоп от 500 до 1000 оборота и аааха да угасне всеки момент. Ако напускам и климатик и СД и дългите и всичко, което дърпа ток... просто става критично положението. Идеята ми е, че сега, като не е спукан тоя маркуч оборотите се смъкнаха на 800, обаче тези 800 не са достатъчно, за да се поддържа всичко на празен ход. До като беше спукан и държеше 1200 го нямах тоя проблем.

По отношение на маркуча е това... същевременно проблема при студен старт, на празен ход пак форсира на 3000 оборота и заспива там за около 3-4 минути до като двигателя не загрее, и не се смъкне сам на 800.
Във Вторник-Сряда ( тогава ще имам време ) ще я карам в един гараж да свалим и стъпковото моторче или каквото му е там наименованието на този модел, и се надявам проблема с форсирането поне да се оправи. После ще разискваме нещата, ако все още си седи проблема.

П.Д: давайте идеи и мнение по отношение на първия проблем за сега, и това как да оправя тази загуба на оборотите, при по-сериозна консумация на ток, след поставяне на здравия маркуч.

Re: Стъпков мотор, скъсан маркуч, завишени обороти и форсиране на празен ход... ???

Публикувано: 03 юли 2015, 22:08
от aspasia
По вероятно да имаш спукан и друг спукан маркуч по вакуумните линии или от някъде да смуче въздух.

Re: Стъпков мотор, скъсан маркуч, завишени обороти и форсиране на празен ход... ???

Публикувано: 04 юли 2015, 09:40
от samsung_bg
Напръскай буксите на дюзите с контактен спрей !!!
Изображение

Re: Стъпков мотор, скъсан маркуч, завишени обороти и форсиране на празен ход... ???

Публикувано: 04 юли 2015, 18:56
от LORDA83
samsung_bg написа:Напръскай буксите на дюзите с контактен спрей !!!
Изображение

Хммм, ще имам в предвид и това.

Днес м/у другото... 2 пъти я паля на студено ( един сутринта и един преди малко... ) и всички симптоми ги няма...
Запали и двата пъти без да форсира... и после при максимално натоварване... дълги светлини, мигачи, радио, климатик... вентилатора на максимална степен и прочие... и си бачкаше, и държеше оборотите около 900-1000, без да играе и да тресе цялата кола.

Вече не зная и аз какво да мисля... Възможно ли е от маркуча, който смених вчера да е била лапнала повечко въздух и да се е бил ошашавил компа, и все още да не е бил влезнал в нормален режим...? И след, като е пренощувала със сменен маркуч да се е оправила...
Може и да звъчи смешно, не зная... просто си размишлявам и гадая.
Ще я наблюдавам и следващите 2-3 дни, да видя как ще се държи при всяко " студено " палене... и дали ще си е наред както днес, или пак ще се появят проблемите от които се оплаквам.

Re: Стъпков мотор, скъсан маркуч, завишени обороти и форсиране на празен ход... ???

Публикувано: 04 юли 2015, 21:38
от bateto_toshko
Задължително след всяка процедура , клемата на акумулатора долу , за да се рестартира компа.

Re: Стъпков мотор, скъсан маркуч, завишени обороти и форсиране на празен ход... ???

Публикувано: 04 юли 2015, 21:46
от LORDA83
bateto_toshko написа:Задължително след всяка процедура , клемата на акумулатора долу , за да се рестартира компа.
И после ще викам теб един ден и половина да ми настройваш музиката :) Не е майтап работа. Избягвам да го правя :)

Re: Стъпков мотор, скъсан маркуч, завишени обороти и форсиране на празен ход... ???

Публикувано: 05 юли 2015, 01:19
от paci
Имаме един плевенчанин с мотор като твоя и сменяван същия маркуч с някакъв и той сплескан като твоя и се оплаква също от работа на двигателя на климатик.
Климатика пак е изтървал та вече няма проблем =)):

Re: Стъпков мотор, скъсан маркуч, завишени обороти и форсиране на празен ход... ???

Публикувано: 05 юли 2015, 07:51
от LORDA83
paci написа:Имаме един плевенчанин с мотор като твоя и сменяван същия маркуч с някакъв и той сплескан като твоя и се оплаква също от работа на двигателя на климатик.
Климатика пак е изтървал та вече няма проблем =)):
В смисъл? :) Климатика му е спрял да функционира и вече не му е проблем...? :)
Това ли искаше да ми кажеш, че не схванах? :D :D :D

Хахаха, тя количката че си е малка и е нормално да и е зор с включен климатик... нормално е, ама... до сега му е смогвала, ще ми се да му смогва занапред хахахa :D

Re: Стъпков мотор, скъсан маркуч, завишени обороти и форсиране на празен ход... ???

Публикувано: 05 юли 2015, 09:04
от aspasia
LORDA83 написа:
bateto_toshko написа:Задължително след всяка процедура , клемата на акумулатора долу , за да се рестартира компа.
И после ще викам теб един ден и половина да ми настройваш музиката :) Не е майтап работа. Избягвам да го правя :)
Няма нужда да се откача компа просто взимаш един спрей за почистване на карбуратори и пръскаш по всичко маркучи!