Страница 1 от 1
При отрицателна температура фокуса пали с много зор бенз. дв
Публикувано: 27 ное 2014, 21:50
от jack71
Здравейте,
Някой имал ли е подобен проблем? при отрицателна температура колата пали след много въртене на стартер и лееееееко припалване. след 2-3 мин въртене накрая запалва. Двигателя е 2000 куб бензин. Сменил съм свещи кабели бобина заради пробита бобина. Антифриза също е нов както и термостата защото беше забил. Съмнява ме дебитомер ама преди да почна да сменям на сляпо да попитам дали някой е имал подобни проблеми.
Re: При отрицателна температура фокуса пали с много зор бенз. дв
Публикувано: 27 ное 2014, 22:48
от baro
Като е топъл пали ли? Прилича на температурен датчик.
Re: При отрицателна температура фокуса пали с много зор бенз. дв
Публикувано: 28 ное 2014, 18:28
от jack71
Проблема се появява само сутрин когато температурата е под нулата. Запаля ли веднъж цял ден нямам проблем. При положителна температура нямам проблем. Какъв е този температурен датчик и къде се намира?
Re: При отрицателна температура фокуса пали с много зор бенз. дв
Публикувано: 28 ное 2014, 19:11
от baro
При старите зетеци е отгоре на термостатното тяло ,а при фокус не знам дали е пак на същото място. В аутодата ще намериш къде е и какви стойности трябва да дава. Дебитомера може само да почистиш със спрей.
Re: При отрицателна температура фокуса пали с много зор бенз. дв
Публикувано: 28 ное 2014, 20:56
от jack71
Това не е ли датчик който показва температурата на антифриза и контролира перката? какво отношение има това към паленето. На фокуса този датчик виси на жица само-не е завит никъде просто си виси. Иначе преди време бях свупил термостатното тяло и сложих друго от ескорт та то има. Мога да пробвам да махна този датчик който е в момента и да го вържа на тялото , ама надали е от този сензор.
Re: При отрицателна температура фокуса пали с много зор бенз. дв
Публикувано: 28 ное 2014, 21:19
от baro
На термостатното тяло има два това е при стария зетек. Малкия отдолу е за таблото горния по-големия е за ЕКУ. Ролята на датчика е много важна особенно при палене. От него компа разбира че мотора е студен и трябва да обогати сместа както и да държи по-високи обороти.
Re: При отрицателна температура фокуса пали с много зор бенз. дв
Публикувано: 28 ное 2014, 21:48
от Didibao
На фокус е от зад на главата при първи цилиндър горе долу.
Re: При отрицателна температура фокуса пали с много зор бенз. дв
Публикувано: 28 ное 2014, 22:36
от jack71
Ок. Благодаря за идеята. Утре ще прегледам
Re: При отрицателна температура фокуса пали с много зор бенз. дв
Публикувано: 29 ное 2014, 00:00
от dreadx
baro написа:Ролята на датчика е много важна особенно при палене. От него компа разбира че мотора е студен и трябва да обогати сместа както и да държи по-високи обороти.
Добре де, като запали - държи ли ти по-високи обороти? - които да намаляват в процеса на загряването на двигателя..
Re: При отрицателна температура фокуса пали с много зор бенз. дв
Публикувано: 29 ное 2014, 09:04
от fordmaniac
Добре де, не може във Варна да няма кой да направи една добра диагностика! Не само да гледа има ли грешки. Датчика за температура, както и другите се виждат през програмата.
Аз ги оставям такива случки да преспят в сервиза и я паля с включен кодочетец. Всичко ще си признае, ако има кой да го рачете! Това е.
Щото като застудее наистина, тогава ще ходиш пеш ли?
Поздрави
Re: При отрицателна температура фокуса пали с много зор бенз. дв
Публикувано: 29 ное 2014, 10:18
от jack71
Ами има човек и съм много доволен от него, ама живея извън града и колата ми трябва всяка сутрин. Не мога да я оставя да преспи някъде. Сега има наченки още понеже е около 0 градуса. Ако не ги оправя до седмица отива на нощувка в сервиза
Re: При отрицателна температура фокуса пали с много зор бенз. дв
Публикувано: 29 ное 2014, 20:16
от Didibao
Можеш и сам с прост мултицет на студен мотор да измериш датчика и да го сравниш с каталожните му данни.
Sent from my LG-D802 using Tapatalk
Re: При отрицателна температура фокуса пали с много зор бенз. дв
Публикувано: 03 дек 2014, 01:30
от dreadx
Четох преди няколко дена в един руски форум за Рено. Човекът забелязал, че датчикът му на мерене дава съпротивление, като за съответната температура, обаче има утечка към корпуса. Отвил датчика и гледа една дупка се прояла в него.
Отрязал върха на болта - бил кух, с един обикновен термистор вътре (така де, кочан от царевица ли да сложат?)
Обаче целият термистор покрит с ръжда и всякакви мизерии от антифриза.
Почистил го и го напълнил с поксипол. Изчакал да се втвърди (повече от 10 мин.), завил го обратно и проблемът изчезнал.
На мен също ми правеше въртели, ама аз направо го игнорирах - не можах да го развия от това завряно място, където е.
Re: При отрицателна температура фокуса пали с много зор бенз. дв
Публикувано: 03 дек 2014, 07:43
от fordmaniac
Забравих да попитам, да има газова случайно колата?
Руските варианти са ясни, хората в тайгу нямат магазинна мрежа и за един датчик правят чудеса.
А за варианта
dreadx написа:На мен също ми правеше въртели, ама аз направо го игнорирах
е излишен коментара.
Поздрави
Re: При отрицателна температура фокуса пали с много зор бенз. дв
Публикувано: 03 дек 2014, 08:28
от peigera
За Варна търси Светлин по прякор елкона. Гарантирам, че и на топъл мотор ще го хване какво е. Освен това пътува често Игнатиево, Аксаково ако ти е в посока случайно може и на студено да го гледа. Ако не му намериш координатите, пиши ще ти ги дам. Ама е доста зает трябва да се уговорите нещо ако ще е гледа той.
Re: При отрицателна температура фокуса пали с много зор бенз. дв
Публикувано: 05 дек 2014, 15:38
от jack71
Днес свалих този датчик който е на главата отзад на реда на първи цилиндър. Датчика мери температура на маслото а не на антифриза. изтече малко масло. Показва 450 ома на студен. Нямам аутодата и бих помолил някой да погледне ако има.
Относно дебитомера на въздуха как се чисти? отворих го но има 2-3 нежни елемента които ме е страх да го продухам дори с въздух.
Абе доста неприятни и дразнещи неща искам да си оправя по фокуса и май ще ми трябва книга.
Re: При отрицателна температура фокуса пали с много зор бенз. дв
Публикувано: 05 дек 2014, 17:00
от Didibao
Мери температура на мотора, това са ти стойностите.
https://cloud.mail.ru/public/6c19b4596ef4/cht.jpg
Re: При отрицателна температура фокуса пали с много зор бенз. дв
Публикувано: 05 дек 2014, 18:03
от jack71
датчика е същия и изглежда заминал понеже стойностите са госта по-малки. Благодаря много за помощта. Ще пиша като има развръзка.
Re: При отрицателна температура фокуса пали с много зор бенз. дв
Публикувано: 05 дек 2014, 18:42
от dreadx
Я си вземи един резистор 40-50 килоома (или колкото трябва - може и няколко броя с различни стойности), или един потенциометър 100 килоома - за да можеш да си го нагласяш (едното струва 2 до 5 ст., а другото от 75 ст до 1.50 лв.)
Според околната температура го нагласи на съответната стойност. (или избери съответния резистор)
Свържи го вместо датчика, с цел да симулираш стойността на датчика при ниска температура.
Опитай да запалиш двигателя и виж дали проблемът е изчезнал - ако е така, значи наистина е било от датчика.
(домашна диагностика без четене на стойностите от комп-а.)
Re: При отрицателна температура фокуса пали с много зор бенз. дв
Публикувано: 07 дек 2014, 19:58
от teh_policer
Имах подобен проблем. Не искаше да пали от първия път и трябваше доста да върти стартера, след като застудя времето.
Първоначално след прочитане на няколко подобни теми във форума, реших че е температурен датчик и мислех да го сменя. Но колеги ме посъветваха така или иначе не съм правил диагностика, а тя в МП струва 36 лв. , да си направя.
Това което откриха е спукан маркуч маслени пари (нямам си и ни най-малка представа за какво служи) и клапан картерни газове (отново не знам за какво иде реч).
Двете части струват оригинални при тях 70 лв. Обясниха ми, че при застудяване двете части спомагат за запалването. Смених ги и за сега всичко е наред.