Страница 1 от 1

МТ75 vs SX75x90 GL5 и откъде???

Публикувано: 20 ное 2006, 16:46
от agril
Еми и аз си нямах работа и реших да си сменям маслото на скоростите на Мондеото, които ми се струваше, че влизат трудно. Сложих ELF 80W90, което не е много евтино. Сега пак влизат доста трудно и се чудя кво да правя? Да взимам МТ75 или да си карам с това?
В Мото Пфое искат по 30 лв на литър. Намерих го в автосвят за по 17.60 но ми каза, че е свършило и повече няма да зареждат. Даде ми телефона на техния доставчик, който е във Военна рампа и там ми казаха, че нямат такова, но имат по високия-клас SX75x90 GL5 и е по 24.70 лв/л, който покривало и МТ75. Пак ми се вижда солено. Ако знае някой къде в София мога да си взема едно от тези две масла на сметка...................ще е много добре.

Re: МТ75 vs SX75x90 GL5 и откъде???

Публикувано: 20 ное 2006, 21:50
от diesel1.6
agril написа:Еми и аз си нямах работа и реших да си сменям маслото на скоростите на Мондеото, които ми се струваше, че влизат трудно. Сложих ELF 80W90, което не е много евтино. Сега пак влизат доста трудно и се чудя кво да правя? Да взимам МТ75 или да си карам с това?
преди два дена коментирахме това - аз се зачетох в нета и намерих, че мт75 е еднакво с ATF. последното е далеч под 30 лв литъра, на приста май е около 10... става дума за ATF, това е dextron II - по ефтиното масло за автоматици.
характерно за мт75 кутиите е рядкото масло. с трансмисионно се включва трудно, но не е опасно за кутията, ако е 75в90 или 80в90 - само да не замръзва зимата
намери темата за това масло

Публикувано: 20 ное 2006, 22:25
от agril
В интерес на истината бях прегледал всички подобни теми и даже писах в тях, но нещо наистина не ми стана ясно и затова си позволих да отворя нова тема. И пак не ми е ясно как ATF DextronII на приста за автоматични трансмисии отговаря на спецификацията ESD-M2C186-A на MT75 на моята механична скоростна кутия.

Публикувано: 21 ное 2006, 00:59
от Rick
Колега на Мондеото кутията не е МТ75, а МТХ75. Мондеото е с предно, затова. Не си прави експерименти с качеството на маслото. Форда не е Фолксваген и не върви с "каквото му сложиш". В крайна сметка ако го смениш цялото, то ще те кара поне 100 000 км, ако не и повече.
Ако ще ползваш масло за ръчна скоростна ползвай само оригиналното /което пак си е АТF в крайна сметка/ или има и едно Comma MT75 което също става и е по-евтино, но нямам идея дали изобщо го има в БГ.
Ако искаш по-евтин вариант ползвай АТF Dexron III и се убеди че Форд е в списъка на опаковката.

Публикувано: 21 ное 2006, 20:51
от diesel1.6
agril написа: И пак не ми е ясно как ATF DextronII на приста за автоматични трансмисии отговаря на спецификацията ESD-M2C186-A на MT75 на моята механична скоростна кутия.
амо то аз предлагам тази замяна, друг във форума май не го е писал.
знам за проблемът с трансмисионното масло за кутиите и затова за предната тема се разрових сериозно. прочетох в нет-а препоръки за използване на ATF, и сверих спецификации на масла на ессо, приста и форд и други. Излиза, че маслото за автоматици има свойствата на трансмисионното в областта на износването и някой физични свойства при висока температура (над 40 градуса), а при ниска - около и под 40, и особено под 0 град. го превъзхожда. не се сгъстява толкова, а има същите мазилни качества и е по-устойчиво химически.
отстъпва само по показателя противозадирни ...(? забравих термина), но тези кутии, както и МТХ 75 нямат хипоидни предавки (предавки с приплъзване), и имат триещи синхронизатори. последното е важно - от тях и конкретно от триенето там зависи колко лесно ще включват скоростите, а трансмисионното и ATF Dextron III имат прекалено висока стойност на противозадирните си качества - или плъзгавината, на български.
за тези кутии е подходящо масло от типа на моторните, хидравличнио-трансмисионните (МХП, MHP на латиница) и ATF, ATF Dextron II. Това са все масла, които не се сгъстяват много при ниска температура и не са супер плъзгави. опасност за кутията може да е гъстото масло, а неудобсво създават противозадирните плъзгащи свойства на трансмисионните ЕП и ATF III масла.
същата работа е със скоростните кутии на лада самара и на някои пасати - те определено не вървят с всяко масло - ладата иска двигателно рядко, а пасата само рядко трансмисионно.
ще доразуча работата, защото за моята, на ескорта, ще се окаже, че е идеално МХП, което е ефтино и качествено, има го по целия свят.
все пак само излагам какво чета в нета и книгите, и го обяснявам, именно за да си прецени всеки за своята си работа. досега не бях ползвал ATF а ми е трябвало и затова така се задълбочих в темата. оказва се чудесно масло за някои работи.

Публикувано: 21 ное 2006, 22:27
от ivo9180
Лятото купих TEXAMATIC 7045 на тексако за хидравликата за около 11
лв. литър но не ми се е налагало да доливам

http://www.licos-oil.com/texaco/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Публикувано: 21 ное 2006, 22:42
от agril
Rick ако обичаш не ми слагай думи в устата. Никъде не казвам, че скоростната кутия на Мондео е МТ75. Става дума за маслото на Comma Oil MT75 Gear Oil и пo-високия клас SХ75w90 GL5, което покрива въпросната спецификация за Форд Мондео.
Незнам кво да правя с маслото ама треа да стане бързо, че сутрин не мога да включа на втора.

Публикувано: 22 ное 2006, 01:18
от Rick
agril написа:Rick ако обичаш не ми слагай думи в устата. Никъде не казвам, че скоростната кутия на Мондео е МТ75.
Извинявай че се опитах да бъда полезен :twisted:

Публикувано: 23 ное 2006, 20:56
от Jinxy
Доколкото си спомням и в Мото Пфое коментара за маслото в моята скоростна кутия ( мотора и скоростите ми са като на мондео ) бе - ааа това е MTX 75 маслото е от червеното като на автоматиците.....

Публикувано: 27 ное 2006, 21:16
от agril
Я какво намерих на страницата на Шел! Избираш си марката и модела на автомобила и то ти дава предоставените от тях подходящи смазочни масла.

http://www.shell.com/home/bg/html/iwgen ... 91002.html
От тук излиза, че трябва да си купя Donax ТХ!!!

Дали това е края на мъките или просто невярна инфо от страна на Шел!?!
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Shell Donax TX






Donax TX е течност за автоматични трансмисии с превъзходно качество, одобрена от General Motors съгласно спецификация GM DEXRON III. Разработена на база синтетична основа Shell XHVI, Donax TX показва високи експлоатационни характеристики, позволяващи удължаване на срока за смяна дори и при най-тежки условия на работа.

Приложения
• Автомобилни автоматични трансмисии.
• Автомобилни хидравлични системи.
• Кормилно сервоуправление.
• Определени ръчни скоростни кутии.

Експлоатационни характеристики
• Технология, използваща синтетична основа Shell XHVI.
• Отлично превключване на скоростите.
• Течливост при екстремални ниски температури.
• Механична стабилност.
• Защита от износване.
• Възможност за максимално дълъг срок на смяна.
• Устойчивост на окисляване при висока температура.

Спецификации за експлоатация
• General Motors - GM DEXRON III
Ford - MERCON :lol: :lol: :lol: :lol:
• General Motors Allison - C-4 (23292696)
• Mercedes Benz - 236.9
• ZF TE-ML - 09B-14B
• Voith - G 607 / G 1363

Tипични физични характеристики

Кинематичен вискозитет при 40°С mm2/s (ISO 3104)
33.2

Кинематичен вискозитет при 100°С mm2/s (ISO 3104)
7.2

Вискозитетен индекс (ISO 2909)
189

Плътност при 15°С, g/cm3
0.847

Пламна температура в отворен тигел, °С (ISO 2592)
165

Температура на течливост, °С (ISO 3016)
-48


:) :) :) :) :)

Публикувано: 28 ное 2006, 08:37
от diesel1.6
agril написа: От тук излиза, че трябва да си купя Donax ТХ!!!

Дали това е края на мъките или просто невярна инфо от страна на Шел!?!
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Shell Donax TX
Слагай масло за автоматик - всички в тебе гледаме и чакаме сеир :) :twisted:

но си купи от това на приста, ако е по-ефтино - просто не е необходимо да е по-хубаво от обикновен АТФ, стига да не караш с температура на кутията над 100 - 120 С. те и декстрон 3 имат, ако ти е на сърце.
http://www.prista-oil.com/pdf/oils/bg/T ... ni/ATF.pdf
http://www.prista-oil.com/pdf/oils/bg/T ... on_III.pdf

успех!

Публикувано: 12 дек 2006, 22:06
от agril
Отидох в бензиностанция на Шел, извадиха ми някакъв каталог и ми показаха, че за Мондеото е Donax TA. Маслото е червено като за автоматик и струва по 10 и нещо литъра. Смених го и сега нещата са доста по-различни. Вече предавките се включват нормално. Доволен съм :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Публикувано: 12 дек 2006, 22:14
от diesel1.6
agril написа:Отидох в бензиностанция на Шел, извадиха ми някакъв каталог и ми показаха, че за Мондеото е Donax TA. Маслото е червено като за автоматик и струва по 10 и нещо литъра. Смених го и сега нещата са доста по-различни. Вече предавките се включват нормално. Доволен съм :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
ТА е обикновено масло за автоматици. заменяемо е и с MHP 40A (точно по този начин написано, или МХП 40А на кирилица).

Честито :)

Публикувано: 14 дек 2006, 19:25
от Jinxy
Все пак да четем докрай какво пише в каталога на ШЕЛ. От линка по-горе като се определи модела на колата ( в моя случай Ескорт 1.8 турбо дизел ) се вижда следния пояснителен текст отдолу....
"Диференциалът и ръчната скоростна кутия се смазват от един и същи продукт.
Ръчна скоростна кутия: тип iB5 - резервна част; тип N - Shell HSG 80W-90; тип B/C, тип F и тип G - Spirax GX 80W. Петстепенна скоростна кутия: тип MT 75, MTX 75 и VTX 75 - Donax TX. "

Явно маслото е DONAX TX, а не AX.......... за моята де....

Публикувано: 16 дек 2006, 00:09
от agril
Jinxy написа:Все пак да четем докрай какво пише в каталога на ШЕЛ. От линка по-горе като се определи модела на колата ( в моя случай Ескорт 1.8 турбо дизел ) се вижда следния пояснителен текст отдолу....
"Диференциалът и ръчната скоростна кутия се смазват от един и същи продукт.
Ръчна скоростна кутия: тип iB5 - резервна част; тип N - Shell HSG 80W-90; тип B/C, тип F и тип G - Spirax GX 80W. Петстепенна скоростна кутия: тип MT 75, MTX 75 и VTX 75 - Donax TX. "

Явно маслото е DONAX TX, а не AX.......... за моята де....
Виж тук:
http://www.shell.com/home/bg/html/iwgen ... 91002.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Това са забележки за взаимозаменяемостта на продуктите. Donax TA и Donax TX са взаимозаменими както и някои други описани там. А като отидеш на бензиностанцията има също каталог и там може да те ориентират.

Публикувано: 16 дек 2006, 18:48
от Jinxy
Ами точно от тук видях забележката отдолу..... , а разликата между Domax TA и Donax TX е основно във вискозитета на студено. На ТА е почти двойно по-голям - следва проблем със включването на скоростите на студено. А има и друг проблем при Шел.... Донакс ТХ се внася само по поръчка и е само във варели по 200 литра... питах в Шел. Днес сипах Elf - Elfmatic G3 -11,40лв 1л. - това е Dextron III масло с изрично посочено на опаковката -одобрено по Ford Mercon. На Тексако сущо е с одобрението на Форд - цена 13,50лв. 1л.
Dextron IID i Dextron III маслата се различават и по характеристика на задиране ( мисля че това е превода ??? ) и някой други.... а и цената е двойна.