Страница 1 от 2
Скъсан болт на главата
Публикувано: 06 май 2014, 18:48
от Ruseff
Момчета,здравейте.Скъсахме болт след притягане на главата,4-ти цилиндър дясно.Кво прайм ся? Никой не му се сваля глава,та ако някой знае,да помага.
Re: Скъсан болт на главата
Публикувано: 06 май 2014, 19:44
от Peet
Може би трябва да опиташ с т.нар. екстрактор на скъсани болтове или обратен метчик.
Re: Скъсан болт на главата
Публикувано: 06 май 2014, 20:28
от HACKO
Болтовете са твърди, няма да могат да се пробият за обратния метчик, ще трябва да се сваля главата. Кой ли ви бъркаше да стягате главата?
Re: Скъсан болт на главата
Публикувано: 06 май 2014, 20:32
от ЯЛТА
Стърчи ли малко над главата стеблото на болта, или се крие в главата ?
Ако се крие,- ще се дваля главата, няма как. Ако се показва поне 3 мм. отгоре се слага подходяща гайка и се заварва към болта от вътрешната страна, после се отвива, ако се скъса операцията се повтаря.............
Re: Скъсан болт на главата
Публикувано: 06 май 2014, 22:25
от Ruseff
Благодаря,момчета.Причината за притягането бяха няколкото хил.км след смяна на гарнитурата.Кофти,няма как,свалям главата.
Re: Скъсан болт на главата
Публикувано: 06 май 2014, 22:28
от ЯЛТА
Използувай после динамометричен ключ задължително. И пак няма гаранция тъй като се полагат и нови болтове, нооо...........
Re: Скъсан болт на главата
Публикувано: 06 май 2014, 22:36
от S_C
Ако сте ползвали старите болтове....гответе се за ново сваляне на главата. Мноооого трудно ще се развие. На тези болтове им се деформира резбата при натягане и при опит за повторна употреба заклинват много гадно.
Re: Скъсан болт на главата
Публикувано: 06 май 2014, 22:38
от OgiDogi
Ruseff написа:Благодаря,момчета.Причината за притягането бяха няколкото хил.км след смяна на гарнитурата.Кофти,няма как,свалям главата.
И сте използвали старите болтове, нали?
Веднъж стегнати до определените нютони или градуси, болтовете влизат в т. нар. "зона на провлачване", в която стеблото им се разтяга и действа като пружина - прилага динамично усилие върху главата. Всяко следващо упражнение (дори и за нови болтове) със стягането може да прехвърли зоната и следва късането. Рядко има двигатели, на които болтовете не се подменят при сваляне на главата, точно поради посоченото разтягане.
Re: Скъсан болт на главата
Публикувано: 06 май 2014, 23:31
от Ruseff
Подразбира се,че съм ползвал старите болтове,но досега не ми се е случвало това.Винаги има първи път,благодаря за инфото.Утре да ме закара до Търново,и да ме върне, пък после ще му мисля.Хайде по биричка и в кревата до топлото дупе.
Re: Скъсан болт на главата
Публикувано: 07 май 2014, 00:37
от HACKO
Re: Скъсан болт на главата
Публикувано: 07 май 2014, 01:11
от dreadx
Много благодаря за информацията, ще е полезна и за мен. Тъкмо преди два дена обсъждахме с един човек дали след определени километри се допритягат болтовете, защото на ЛАДА-та му било точно така, пък на новите коли не пише нищо за допритягане. Ще му кажа да не си прави експерименти.
Re: Скъсан болт на главата
Публикувано: 07 май 2014, 01:33
от mi6o
Може и дa не съм прaв и дa бъркaм,но с един скъсaн болт нa глaвa нямa ли дa прегрее моторa,дa прегори гaрнитурaтa,дa смеси aнтифризa и мaслото,дa изкриви глaвaтa от прегрявaнето и дa стaне крaсотa положението.
Re: Скъсан болт на главата
Публикувано: 07 май 2014, 01:46
от S_C
Относително е. Виждал съм Мондео, което си беше дошло от слънчевата Италия с три скъсани болта и направи беля чак когато собственикът му реши да смени водата в мотора с антифриз. Беше карал поне едни 10-15 хиляди лятото. Но като сипа антифриза,потече като лейка...
Re: Скъсан болт на главата
Публикувано: 07 май 2014, 02:05
от mi6o
Не знам човече. Аз лично не бих карал колата докато не оправя проблема.
Re: Скъсан болт на главата
Публикувано: 07 май 2014, 06:48
от Lancer
Ruseff написа:Подразбира се,че съм ползвал старите болтове,но досега не ми се е случвало това.Винаги има първи път,благодаря за инфото.Утре да ме закара до Търново,и да ме върне, пък после ще му мисля.Хайде по биричка и в кревата до топлото дупе.
Щом има топло дупе в кревата всичко е в ред, справил си се с най-важната част.
За болтовете, от толкова як материал са, че ме съмнява да се деформират резби или тяло, по мое мнение са вечни, но предполагам крехки, при тази зверска якост. Иначе без глава е възможно да е отпуснал и ако има как да го захванеш, да се развие без голямо усилие. Какво ви пречи да опитате с някое свредло да въртите с винтоверт наобратно, дано тръгне. Веднъж превъртях тоя вътрешен шестограм с еврейска звезда, та опитах да изсвредля главата на болта, отидоха 3 свредла и не отнех кой знае колко от метала, толкова е як, накрая се разви на ръка...
Re: Скъсан болт на главата
Публикувано: 07 май 2014, 07:38
от Ruseff
Добро утро,момчета.Топлото дупе снощи не помогна за по-светли мисли тая сутрин,но помага за ентусиазма в гаража.Та,болта се скъса докъде се е завила резбата в блока.Останалата част излезе.Дълбочината е не по-малко от 15 см......Момчета,извадих го!!!!!!!!! Няма мечици,няма райбери и т.н.Снощи,преди биричката и топлия мек задник на жената пробвах нещо,за което мислех,че е невъзможно,но се получи.
Първо пръснах малко ръждопреобразовател,оставих го към половин час,следва почистване с бензин,като ползвах пръчка арматура 8 мм,и накрая поксипол малко топченце на края на арматурата и в дупката.Сега отидох да видя дали аджеба нещо е станало,и ....излезе.Така че можете да ме поздравите,няма да свалям глава.Слагам нов болт ,и спокойно със стягането.Дано да помогна на някой,който му се е скъсил животеца при звука на скъсания болт.Хайде по едно кафенце за опресняване на мислите и в гаража да слагам капака.И в Търново.
Re: Скъсан болт на главата
Публикувано: 07 май 2014, 08:49
от HACKO
Когато се използват стари болтове, не се донатяга главата. На практика на новите мотори донатягането не е класическо както при руските след няколко хил.км. а просто почивките между степените на затягане вършат тази работа. При самото разтягане на болта при първото завиване, разтягането е минимално, но съществува, се променя структурата на метала, което го прави по-крехък. Докато на руските и старите западни мотори болтовете са достатъчно дебели и могат да се използват многократно без да се притеснявате от скъсване, при новите мотори болтовете са на границата на якостта и затова при повторно завиване понякога се късат на много по-малка сила от нужната.
Re: Скъсан болт на главата
Публикувано: 07 май 2014, 15:06
от ufer
Да, Наско е прав! Добрите стари болтове! Поне 5-6 пъти съм използвал едни и същи. Да не говорим, че един майстор на времето нямаше динамометричен ключ и стягаше с тръбата... При целият ми опит с Форд от 1982 досега имам само един скъсан болт (онзи с тръбата). Сегашните ги правят консуматив, както и ремъците, и водните помпи и какво ли още не. Както се казва - носталгия по добрите стари резервни части!

Re: Скъсан болт на главата
Публикувано: 07 май 2014, 23:24
от HACKO
ufer написа:... При целият ми опит с Форд от 1982 досега имам само един скъсан болт (онзи с тръбата). ..

Аз пък на CVHа на Ориона съм съм свалял главата 4 пъти и само един път използвах динамометричен ключ и тогава скъсах 2 болта (скъсаха се на 8кг).
Re: Скъсан болт на главата
Публикувано: 08 май 2014, 14:03
от ЯЛТА
1986 год. сменявах гарнитура на главата на Жигулето, малко след Монтана /Михайловград- тогава/, на шосето при една чешмичка. Бях подготвен че ми предстои смяна,- с нужните части, и инструменти. Та на финала всичко готово, проверявам дали всички болтове съм ги затегнал, и хоп, болта между 3 и 4 цилиндър над датчика за маслото се скъсаааа. Стигнах благополучно до Видин, а като се върнах в София си купих динамометричен ключ. За мой огромен късмет, същият ключ използувах чак след 6 год.-1992 г., когато гарнитурата даде фира, поради изгнилата тръбичка за парното, която се намираше под изпускателните тръби. Та със този скъсан болт колата си изкара цели шест години,- късмет. Забравих да спомена че гарнитурата тогава бях намазал прилично с графитна грес.