Страница 1 от 1

СКОРОСТНИ КУТИИ

Публикувано: 18 яну 2014, 21:24
от bimota722
Здравейте колеги! От скоро съм собственик на форд фокс 2010г. бензин 1.6;16v.115 к.с.колата е много добре и върви супер.разочарован съм единствено от високите обороти при които работи на 5-та предавка: 3000об.при 100км.на 140 км.-4000об.при тези обороти двигателя става много шумен и прави пътуването доста некомфортно,особено на магистралата.явно колата е с къса скоростна кутия.правя сравнение с колата на мой приятел :фокус 99г.1.6.100 к.с. при него оборотите са с 500 по малко.визиално кутиите и на двете коли си приличат и се замислям дали не мога да си сложа кутия от фокус 99г.номера на моята кутия е :3M5 R7002 NF.неговата кутия е с номер: ТХS4R7002 0FA много ще се бъда благодарен ако някой има каталог с предавателните числа на ск.кутии,а също така и на кой модел каква кутия е монтирана.

Re: СКОРОСТНИ КУТИИ

Публикувано: 18 яну 2014, 22:16
от Flatmo
Всички с бензинови фокуси сме така, дори и с по-големите мотори. Тези които не карат по магистрали не му обръщат внимание но наистина е неприятно особено като си погледнеш GPS-а и той ти покаже че всъщност не се движиш със 140 ами със 132 а си вече на 4000 оборота.

Има варианти за решаване на проблема. Скоростната ти кутия е позната като iB5 http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_BC-Se ... ansmission
Както виждаш, монтира се в много различни модели и съответно има от къде да се вземат донори за части. Аз съм изчислявал, че ако се вземе кутия от Фиеста 2005-2008г. от 1,4 или 1,6 бензин ще се получи така, че на 3000 оборота ще си със 115км/ч. защото кутията на фиестата е сметната за същите скорости но с 14" гуми.

Не знам обаче дали си заслужава да инвестират примерно 300лв. за кутия + 100лв. за смяна + още 100-тина лева за ново масло и семеринги за да ти е по-комфортно на магистралата.

Давам пример с по-нови коли, защото ми се струва неуместно на новата си кола да слагаш скоростна кутия на 12 години и на 300 000км. примерно.

Re: СКОРОСТНИ КУТИИ

Публикувано: 18 яну 2014, 22:23
от DigiPro
Не съм много запознат, но например на Fusion-a който карах, и сега на B-Max-a кутиите са еднакви, но B-Max-a е на по-ниски обороти при еднаква скорост. Разликата е в Axle Ratio (може би "главно предавателно число" в превод)
Fiesta/Fusion 2002
Body Style: 5 Door UAV
Version: Series 25
Engine: 1.4L Duratec 16V EFI DOHC (75/80PS)
Transmission: 5 Speed Manual Transaxle - B5/IB5
Drive: LHD FWD
Axle Ratio: 4.25
Emission: Stage IV Emissions
B-MAX 2012-
Body Style: 5 Door MAV
Version: Series 50
Engine: 1.0L EcoBoost 100PS - Fox
Transmission: 5 Speed Manual Transaxle - B5/IB5
Drive: LHD FWD
Axle Ratio: 4.06
Emission: Stage V Emissions

Re: СКОРОСТНИ КУТИИ

Публикувано: 18 яну 2014, 22:52
от bimota722
Flatmo написа:Всички с бензинови фокуси сме така, дори и с по-големите мотори. Тези които не карат по магистрали не му обръщат внимание но наистина е неприятно особено като си погледнеш GPS-а и той ти покаже че всъщност не се движиш със 140 ами със 132 а си вече на 4000 оборота.

Има варианти за решаване на проблема. Скоростната ти кутия е позната като iB5 http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_BC-Se ... ansmission
Както виждаш, монтира се в много различни модели и съответно има от къде да се вземат донори за части. Аз съм изчислявал, че ако се вземе кутия от Фиеста 2005-2008г. от 1,4 или 1,6 бензин ще се получи така, че на 3000 оборота ще си със 115км/ч. защото кутията на фиестата е сметната за същите скорости но с 14" гуми.

Не знам обаче дали си заслужава да инвестират примерно 300лв. за кутия + 100лв. за смяна + още 100-тина лева за ново масло и семеринги за да ти е по-комфортно на магистралата.

Давам пример с по-нови коли, защото ми се струва неуместно на новата си кола да слагаш скоростна кутия на 12 години и на 300 000км. примерно.
Така е излиза доста скъпо,особено ако не случиш на читава кутия.за сега още се колебая.по важно е да намеря инфо за предавателните числа на ск.кутии

Re: СКОРОСТНИ КУТИИ

Публикувано: 18 яну 2014, 23:07
от Flatmo
Това което аз успях да намеря в нета, е че за всичките години има 3 модела диференциали които слагат и те са 4.25, 4.06 и 3.82

За предавателните числа на отделните скорости мога да дам един пример и той е за фиеста 1,6 100к.с. 05г. 3.15/1.93/1.28/0.95/0.76 а диференциала е 4.25
Бях гледал за една фиеста ST там диференциала беше 4.06 а пък предавките бяха по-къси примерно петата беше нещо от рода на 0.81.

DigiPro, виж в ЕТИС-а по-надолу в подробните данни може да има отделните предавки какви са. За тази фиеста от там съм ги взел но за моя фокус примерно не пише нищо.
bimota722, пробвай в този сайт http://www.etis.ford.com да си въведеш номера на рамата и можеби ще видиш с какви предавателни числа си оборудван.

Винаги има и вариант да се подмени само диференциала или само 5-тата предавка. Така предполагам, че ще е най-разумно. Малко повече пари за майстора и за гарнитури но пък ще си караш с твоята кутия.

Re: СКОРОСТНИ КУТИИ

Публикувано: 19 яну 2014, 09:28
от synthez 3D
А не мислите ли какво ще стане с мощността и динамиката на автомобила, ако се разменят скоростните кутии? Мисля, че кутията не е направена случайно по този начин. Фокус 2 е по-тежък от Фокус 1 и при едни и същи данни на двигателя ако скоростната кутия е същата, автомобилът ще е доста по-тромав. Вярно е, че ако са по-ниски оборотите при определена скорост и разходът и шумът са по-малки, но при всяко изпреварване ще се налага превключване на по-ниска предавка. Не знам колко шумно ви се струва, но при мен на Фокуса при скорост от 120 до 130 двигателят почти не се чува. След 130 вече го чувам, но аз не карам с толкова. Предполагам, че конструкторите са се съобразили все пак и с това, че нормалната разрешена скорост за Европа е максимум 130км. До тази скорост не се усеща никакъв дискомфорт. Това, че има една държава, която разрешава по-висока скорост, все пак е едно изключение.

Re: СКОРОСТНИ КУТИИ

Публикувано: 19 яну 2014, 09:44
от DigiPro
Flatmo написа:DigiPro, виж в ЕТИС-а по-надолу в подробните данни може да има отделните предавки какви са.
Да данните са от този сайт, и предавателните числа са абсолютно еднакви за всички предавки и за двата автомобила. EcoBoost-a обаче има по висок въртящ момент в ниските обороти и затова логично са го направили да е на по-ниски обороти при еднаква скорост.

Re: СКОРОСТНИ КУТИИ

Публикувано: 19 яну 2014, 22:21
от fordmaniac

Re: СКОРОСТНИ КУТИИ

Публикувано: 21 яну 2014, 08:42
от fordmaniac
Tова са на Фокус 1.6 Ti-VCT 115 кс
I...3.583
II..2.038
III.1.414
IV.1.108
V .0.878
диференциал 4.06
Предавките са ги сближили, като първа е равна на другата от 1.6 100 кс. Ако се сложи такава конкретно 5 предавка ще се удължи с почти 14%, тоест от 3000 ще слезе на около 2600 . При разлика конкретно хетчбек 112 кг по каталог, 15 коня и 10 нютон метра, си мисля че ще понесе добре интервенцията.
Поздрави

Re: СКОРОСТНИ КУТИИ

Публикувано: 21 яну 2014, 11:23
от bimota722
fordmaniac написа:Tова са на Фокус 1.6 Ti-VCT 115 кс
I...3.583
II..2.038
III.1.414
IV.1.108
V .0.878
диференциал 4.06
Предавките са ги сближили, като първа е равна на другата от 1.6 100 кс. Ако се сложи такава конкретно 5 предавка ще се удължи с почти 14%, тоест от 3000 ще слезе на около 2600 . При разлика конкретно хетчбек 112 кг по каталог, 15 коня и 10 нютон метра, си мисля че ще понесе добре интервенцията.
Поздрави
Благодаря за инф.Но си мисля,дали няма да се получи голяма разлика между 4-та и 5- та предавка?

Re: СКОРОСТНИ КУТИИ

Публикувано: 08 фев 2014, 08:25
от fordmaniac
Първия фокус:
IV 0.951
V 0.756
съотношение V/IV е 0.795.
При втория
IV.1.108
V .0.878
съотношението V/IV е 0.792
Калкулатор.
А тук пише защо на Фокус 3 са повишили стойността на диференциала: http://www.zr.ru/content/articles/48649 ... naja_para/
"вялый разгон" мисля че не се нуждае от превод!
Поздрави