Страница 1 от 1

За какво служи!?

Публикувано: 17 яну 2014, 21:59
от Firen
Здравейте колеги, от скоро колата ми започна да прекъсва при студен ДВГ, след като загрее прекъсването спира. Та се питам има ли нещо общо това с тази джаджа, която съм отбелязал на снимката, защото има прекъсване в работата й, и тя за какво служи!? Автомобила е Ford Mondeo MK1 1.8 TD.
10286.jpg
Снимка

Re: За какво служи!?

Публикувано: 20 яну 2014, 09:38
от Shooter
Айде Майстори :shock:

Re: За какво служи!?

Публикувано: 21 яну 2014, 09:13
от Firen
Колега, изглежда няма толкова напреднали майстори в този форум... Нищо, живи и здрави! :)

Re: За какво служи!?

Публикувано: 21 яну 2014, 09:18
от DigiPro
Може би една снимка в по-близък план на въпросното нещо ще улесни колегите да помогнат. Също така опиши какво излиза от него (маркучи, кабели) и към какво е свързано.

Re: За какво служи!?

Публикувано: 21 яну 2014, 10:55
от ivo_63
доколкото се вижда от снимката е вакуумен клапан и от него трябва да излиза маркуч, но и това да е не е причина за прекъсване. Колега проверка и регулиране на дюзи ?

Re: За какво служи!?

Публикувано: 21 яну 2014, 12:57
от kambekambe
Здравей колега,

това действително е вакуум клапан регулатор. До колкото си спомням участва в управлението на EGR клапана и не съм сигурен дали се разклоняваше към усилвателя на спирачките и стъпковото моторче за празен ход [под акумилатора близо да калника].

поздрави

Re: За какво служи!?

Публикувано: 21 яну 2014, 16:01
от Firen
Здравейте колеги, благодаря за бързите отговори!

Принципно ЕГР клапана съм го изолирал много отдавна колега kambekambe, но преди нямаше проблеми с този вакумен клапан, работеше си нормално.
Колега ivo_63 не съм правил проверка на дюзите, принципно си мисля, че е от тях понеже смених бензиностанцията, на която зареждах и от тогава започна прекъсването. Паленето сутрин също е затруднено, въпреки, че акумулатора ми е 80 ампера (на 2 месеца). Ако е от дюзите какво да правя, да ги сменявам или друго решение има? Преди 5000 км съм сменил всички консумативи (филтри, масло), автомобилът е на 290 000 км., карам го от 3 години и не съм имал проблеми до сега, дайте съвет.

Поздрави,
Владислав Владимиров

Re: За какво служи!?

Публикувано: 21 яну 2014, 16:21
от kambekambe
честно казано аз НАЙ-МАЛКО бих се съмнявал във дюзи, защото казваш, че проблема е само на студен двигател. "Пикаеща" или запушена дюза биха довели до обогатена смес т.е. пушене или работа на 3 цилиндъра съответно. Дано да е калпава нафта [с повечко парафин, който да запушва горивният филтър и след като се стопли двигателя да го пуска], но пък и времето последните дни не е студено. Според мен си провери вакуумните пътища за пробив или разбутай клемата на този клапан [защо се усъмни в този клапан ?]

Re: За какво служи!?

Публикувано: 21 яну 2014, 17:16
от Firen
Усъмних се в клапана понеже преди, когато работеше нормално имаше едно постоянно жужене от него, което се чуваше. Сега пак жужи, но прекъсва... между другото от няколко дни съм махнал буксата на клапана и той е изключен, но прекъсването на студено не спира. Възможно ли е да има нужда от реглаж на нафтовара помпа? От нагорял клапан възможно ли е да прекъсва така на студено?
Ако е от нафтата според мен постоянно трябва да прекъсва, забелязвам, че когато е студена пуши много и то бял пушек, но не съм забелязал да ми гори масло или да изчезва антифриза. В самото начало си мислех, че е заминала гарнитура, но няма проблем в това отношение. Когато си влезе в работен режим (загрее) всичко си работи нормално, смисъл не прекъсва, а и върви нормално (има мощност). Засичал съм я, когато започна прекъсването в разхода и си гори нормално 4.5 - 5.0 на извънградски при 90 км/ч.

Поздрави,
Владислав Владимиров

Re: За какво служи!?

Публикувано: 21 яну 2014, 21:05
от VEG
Колега,
Важно е да кажеш какво имаш в предвид с това "прекъсва", за да знаят компетентните хора какво да кажат. Ако ти пали трудно има няколко проверки ,които се правят и са коментирани много по форума. Иначе въпросния клапан /CVT мисля му беше името/ се сваля и почиства.Представлява нещо като дунапрен или подобен материал, но не е там проблема според мен

п.с.
И ако колата ти гори 4.5л., за Бога, нищо не й прави :D

Re: За какво служи!?

Публикувано: 21 яну 2014, 21:32
от OgiDogi
Firen написа:Усъмних се в клапана понеже.......
Този клапан няма пряко участие в запалването на двигателя.
Дизелът (от този тип) го морят въздух, центровка и свещи. Щом не си бутал ГНП или сменял ангренажен ремък/водна помпа, провери останалите две. В най-общият случай ти трябва прозрачен маркуч от филтъра до ГНП, ключе 8мм за сваляне на гайките от свещите и проводник да подадеш "+" от акумулатора към всяка свещ и да видиш дали всяка хвърля искри.
Ако има въздух (към което те насочвам специално, заради "бял пушек") - търсиш от къде влиза и го спираш. Ако не работи свещ - купуваш си нова.
Провери си маркучите за обратната нафта между дюзите, изпичат се с времето и не уплътняват достатъчно и при спрян двигател нафтата се връща в резервоара.

Re: За какво служи!?

Публикувано: 21 яну 2014, 22:05
от mi6o
Ето така го направих на моята кола. Прозрачния маркуч ми го даде едно приятелче,но по спомени май струваше около 5 кинта метъра+4 нови малки скобки за около 2 лв. и готво.
Изображение
Поздрави

Re: За какво служи!?

Публикувано: 22 яну 2014, 12:16
от Firen
Благодаря за отговорите колеги, ще пробвам варианта със смяната на маркучите и диагностиката на свещите, пък дано стане.
Колега OgiDogi при диагностиката на свещите чрез подаване на напрежение, принципно възможно ли е самата свещ да показва консумация, но да не подгрява достатъчно? Чувал съм, че имало такъв вариант, но само съм чувал :) , не съм го виждал практически...
Има ли други места по двигателя, които да прегледам за всмукване на въздух освен маркучите?

Поздрави,
Владислав Владимиров

Re: За какво служи!?

Публикувано: 22 яну 2014, 18:07
от ivo_63
свалят се дюзите, чистят се с ултразвук, тестват се , регулират се и ако са наред се монтират - отнема няколко часа и струва 50-60 лева , според майстора, ако се сменя нещо то е разпръсквачи - комплекта е 150 -160 лева. Ако имаш въздух ще пали с много въртене и при плюсови температури. Често гълта въздух от мембраната на подкачващата "помпа" - ако мога така да се изразя. Тя пък си има ремонтен комплект , който струва 25 лв и се прави за 40 минути / можеш и сам/.Другото кофти място за въздух е подгрева на нафтата - ако смуче от там, нов / 90 лева/ или изолираш с по-дълги маркучи - прескачаш подгрева. Подгрева е на 2 болтчета - откачаш маркучите / на щипка са / и запушваш изхода , като надуваш от входа с уста - ще разбереш веднага дали е дал фира.Най-често се прецаква мембраната, защото се ползва само при първоначално подкачване при смяна горивен филтър примерно. Аз лично залагам на кофти гориво+дюзи.

Re: За какво служи!?

Публикувано: 22 яну 2014, 20:40
от Shooter
Понеже единият от въпросите бе - за какво служи тази джаджа:
Без да претендирам за компетентност:
тази джаджа я няма никъде в управлението на двигателя
Има маса такива джаджи( и не точно такива) по двигателя и те са за контрол на емисиите.

Re: За какво служи!?

Публикувано: 22 яну 2014, 21:42
от ivo_63
оставете го тоя клапан - при мен е директно затапен от вакуум и с откачена букса,дизел прекъсва само от дюзи, да не е бензин да прекъсва от свещи.

Re: За какво служи!?

Публикувано: 23 яну 2014, 14:41
от Firen
Здравейте колеги, след щателна проверка вчера установих от къде идва проблема с прекъсването на студено! Прегледах всички маркучи за гориво и по време на прегледа забелязах, че болта, който определя до каква степен да се връща рамото на газта при отпуснат педал се беше развил някак си, нямам обяснение как се е случило, но е факт. След връщането му на правилното място колата заработи като нова :D
images.jpg
images.jpg (21.36 KБ) Видяна 6965 пъти
Колега ivo_63 можеш ли да ми дадеш линк към такъв ремонтен комплек за подкачащата помпа за гориво, понеже ми е правила на няколко пъти номера да не иска да подкачи гориво и искам да я ремонтирам. Принципно ще има ли проблем да премахна помпата и да сложа обикновен филтър без помпа за подкачване, защото я ползвам единствено, когато сменявам филтъра.

Благодря на всички колеги, които се отзоваха на темата ми!

Поздрави,
Владислав Владимиров

Re: За какво служи!?

Публикувано: 23 яну 2014, 15:51
от ivo_63
да , тая помпа се ползва наистина рядко и е голяма мизерия
ремонтен комплект от Косера взех последния път - около 24 лева е
ако тръгнеш да я махаш се сменя дизеловия филтър с голфов и става малко мазано, по-добре смени мебраната не е голяма философия - ще ти вземат най-много 10 лева, ако имаш приятел монтьор с бира ще минеш :D

Re: За какво служи!?

Публикувано: 23 яну 2014, 17:09
от Firen
Благодаря за съвета колега :) , направо ще си взема ремонтен комплект и ще я оправя, защото понякога спира да помпа и ми се налага при смяна на филтъра да го наливам с нафта и подкачването става трудно.

Поздрави,
Владислав Владимиров

Re: За какво служи!?

Публикувано: 25 яну 2014, 20:05
от ivo_63
забравих да ти кажа, че ако премахнеш филтъра и сложиш обикновен и елиминираш подкачващата помпа , при евентуално откачане на нещо по горивната система, без подкачващата помпа е голям зор и ще замине я акумулатор я стартер.