Страница 1 от 1

oще нещо за оборотите

Публикувано: 07 ное 2006, 19:05
от mkstoianov
Здравейте!Прочетох от търсачката всичко което излезе за оборотите на празен ход,но точно като моя проблем не срешнах.Колата я купих това лято,сега като стана по-студено оборотите ми рядко слизат на 1000.Повечето пъти са на 1100/1200.Трябва да спра колата напулно за да слязат на 1000 та дори и на 900.Може ли газта да задържа някъде или от какво може да се получава това.Това може и да не е проблем,но благодаря на всеки който ми даде някакъв съвет.

Публикувано: 07 ное 2006, 19:14
от disc
Потърси в търсачката думата "VSS". Eто един линк със добро описание.

http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... hlight=vss

Изключи му буксата, това би следвало да помогне!
Пиши за резултата!

Публикувано: 07 ное 2006, 19:23
от paci
disc написа:Изключи му буксата, това би следвало да помогне!
И кво да помага ?
Нали така трябва да бъде ?!
В движение държи по-високи обороти. При мен не е така щото нямало ABS.

Re: oще нещо за оборотите

Публикувано: 08 ное 2006, 10:27
от Brock
mkstoianov написа:Здравейте!Прочетох от търсачката всичко което излезе за оборотите на празен ход,но точно като моя проблем не срешнах.Колата я купих това лято,сега като стана по-студено оборотите ми рядко слизат на 1000.Повечето пъти са на 1100/1200.Трябва да спра колата напулно за да слязат на 1000 та дори и на 900.Може ли газта да задържа някъде или от какво може да се получава това.Това може и да не е проблем,но благодаря на всеки който ми даде някакъв съвет.
Това е напълно нормално. Би трябвало да те притеснява, ако не държи по-високи обороти в движение. Много е говорено по този въпрос във форума - явно не си търсил както трябва :wink:

:arrow: ЗА ОБОРОТИТЕ НА ПРАЗЕН ХОД

Код: Избери всички


Пуснато на: Пон Авг 29, 2005 09:35   
--------------------------------------------------------------------------------
 
Сега да ти отговоря защо оборотите на празен ход докато колата се движи са 1000-1200 - ами защото са нужни по-високи обороти за да може да се поддържа нужното налягане в спирачната/ABS и кормилната уредба за да функционират те безпроблемно когато се наложи да ги използваш. 
Компютърът наистина е толкова "умен" за да следи данните и да поддържа по-високи обороти от тези при спряла кола. Границата на оборотите играе от 1000 до 1200 в зависимост от състоянието на сервото, хидравликата и т.н.  


:twisted:

Re: oще нещо за оборотите

Публикувано: 19 юни 2008, 11:23
от jvspasov
Здравейте,
Нов съм във форума а и разбира се от вчера и горд собственик на Форд Мондео 2.0 16V пр. 98 г. Та след всичко изчетено по въпросите с гаснене или високи обороти при движение по инерция не можах да намеря отговор по моя въпрос - та при мен за разлика от всичко прочетено при движение по инерция оборотите се намаляват до 550-600 без да гасне ( все едно е нещо обърнато ) и когато спра на място се нормализират на нормалните си 850-900. Та къде да търся проблема - колата няма газова оредба - само бензин...
Благодаря Ви предварително за отговорите и помощта.

Re: oще нещо за оборотите

Публикувано: 19 юни 2008, 11:58
от Любо
За VSS прочете ли?
Струва ми се, че или изибщо не работи, или не работи както трябва (т.е. зацапани контакти, прекъснати или замасени кабели след датчика или просот се е скапал самия той и дава грешни показания)

Re: oще нещо за оборотите

Публикувано: 19 юни 2008, 12:27
от cocoff
jvspasov написа:...
Щом си "вчерашен", една диагностика е просто задължителна.

Re: oще нещо за оборотите

Публикувано: 19 юни 2008, 20:26
от g.taskov
Ако си разкачал акомулатора компа се обучава още.

Re: oще нещо за оборотите

Публикувано: 19 юни 2008, 20:57
от jvspasov
g.taskov написа:Ако си разкачал акомулатора компа се обучава още.
Да в автокъщата преди да я натоварят цяла нощ е бил на зареждане че мудно завърташе двигателят - ще почакам още малко да видим колко му трябва за обучение....
За диагностиката ще иде съвсем скоро...Благодаря ви много за бързите отговори...

Re: oще нещо за оборотите

Публикувано: 19 юни 2008, 22:49
от HACKO
Добре де, след като не гасне, въпреки по-ниските обороти и още повече като се нормализират, какъв ти е проблема? Карай си, нищо и няма. *00143*

Re: oще нещо за оборотите

Публикувано: 19 юни 2008, 23:39
от jvspasov
HACKO написа:Добре де, след като не гасне, въпреки по-ниските обороти и още повече като се нормализират, какъв ти е проблема? Карай си, нищо и няма. *00143*
Според прочетеното VSS датчика ако не работи би трябвало или да си седят нормални или по високи при пускане на колата по инерция - при работещ за да се компенсира евентуалното включване на предавка или използване на спирачката ABS и т.н е нормално оборотите да се повишават с 200-250 не да падат с толкова както е при мен - проблема е че все пак ми се иска да си ползвам колата и с включен климатроник нормално - при тези обороти все едно не работи - щом спра веднага си се качват на 1100 - тук вече разликата отива доста - притеснява ме и предполагам е нещо елементарно за да ходи на сервиз кадето както чета не е сигурно че ще го оправят - все пак всички работим и знаеме цената на паричките. Щом ми остане време ще намеря каде при мен се намира въпросният такъв и ще му почистя буксата - в двигателният отсек е малка лудница независимо че всичко е невероятно подредено...Благодаря Ви още веднъж!

Re: oще нещо за оборотите

Публикувано: 20 юни 2008, 10:38
от zelen4uka
Колеги карам сиера пълна инжекция 2.0 двувалка която е с МАР сензор. Почистих ел. клапана за празния ход (стъпково моторче) после откачих акумулатора и го заредих и след 6 часа закачих паля и старата песен на нов глас. Като запаля даржи 1700 а след 2 минути падат на 1200. Това се случи след като акумулатора ми свърши тока и запалих с кабели но вече оборотите са други. За няколко секунди. Откачих буксата на ел клапана за празния ход (стъпково моторче) и оборотите от 1700 паднаха на 1000 веднага закачам и пак 1700 значе работи. Немога да разбера от какво е .
МАР сензора мога ли да го почистя? Какво друго да почистя или да направя?

Re: oще нещо за оборотите

Публикувано: 22 юни 2008, 23:33
от vargala81
zelen4uka написа:Колеги карам сиера пълна инжекция 2.0 двувалка която е с МАР сензор. Почистих ел. клапана за празния ход (стъпково моторче) после откачих акумулатора и го заредих и след 6 часа закачих паля и старата песен на нов глас. Като запаля даржи 1700 а след 2 минути падат на 1200. Това се случи след като акумулатора ми свърши тока и запалих с кабели но вече оборотите са други. За няколко секунди. Откачих буксата на ел клапана за празния ход (стъпково моторче) и оборотите от 1700 паднаха на 1000 веднага закачам и пак 1700 значе работи. Немога да разбера от какво е .
МАР сензора мога ли да го почистя? Какво друго да почистя или да направя?
най вероятно си прецакал някой датчик, кола с електроника не трябва да дава ток на друга кола и нетрябва да и се дава ток от друга кола.на дросела трябва да имаш един датчик TPS се казва ,изкарай му буксата ако вдигне оборотите още повече значи работи ако не ги вдигне значи се е прицакал.ако TPS датчика работи пробвай да откачиш буксата на VSS датчика на скоростната котия ,гледаш към края на жилото за километража има един кабел проследяваш му буксата и откачаш.на моя ескорт го правише същия номер ,като запаля независимо топла или студена 1 минута държеше 1700 об след това падаха на 1200 ,като карам и исключа от скорост 1500 об а като спръ по някой път ги сваляше на 900 а понякой път си ги държеше на 1500 об .откачих му буксата и сига като я паля държи 1200 докато загрее после си падат на 900 ,в движение исключвам от скорост и падат на 900 спирам пак са си 900 и няма като преди колебаене на оборотите.

Re: oще нещо за оборотите

Публикувано: 23 юни 2008, 15:14
от zelen4uka
Колега аз мисля , че при моя двигател който е 2000кбика пълна инжекция DOHC няма датчик за скорост VSS??
Днеска четох в книжката за ремонт и там не пише че има такъв датчик.
Не ми стана ясно каква букса и на кой датчик си откачил и караш без него, на датчика за дроселовата клапа или на VSS?
Незнаех че с кабели като взема ток от друг акумулатор може да се прецака нещо.

Re: oще нещо за оборотите

Публикувано: 23 юни 2008, 18:31
от vargala81
zelen4uka написа:Колега аз мисля , че при моя двигател който е 2000кбика пълна инжекция DOHC няма датчик за скорост VSS??
Днеска четох в книжката за ремонт и там не пише че има такъв датчик.
Не ми стана ясно каква букса и на кой датчик си откачил и караш без него, на датчика за дроселовата клапа или на VSS?
Незнаех че с кабели като взема ток от друг акумулатор може да се прецака нещо.
първо и в моята книжка никаде не пишеше за VSS датчика ,научих тук от форума затова провери и ти.там кадето влиза жилото на километража във скоростната котия виш дали от жилото излиза един кабел ако излиза значи имаш датчик ,проследи кабела до буксата му и я исключи .аз съм исключил точно този датчик който е на скоростната котия ,защото работи когато си поиска ,чистих му буксите но нестана и го исключих .при мен когато спръ би следвало да паднат оборотите на 900 но понякой път не падаха ,уставаха си ту на 1200 ту на 1500 а по някой път се форсираше и на 2000 .същото ставаше и когато натисна съединитела да превключвам форсирасе на 2000 об.а датчика който е на дросела не можеш да караш а ко е исключен ще се форсира постоянно а и няма да пали ,можеш само да го исключиш са да видиш дали работи ,ако се вдигнат оборотите значи работи.

Re: oще нещо за оборотите

Публикувано: 23 юни 2008, 21:21
от paci
vargala81 написа: ...
Имаш ABS?
Според мен автомобила ти се е държал супер нормално?
Излючваме колебанията които може да са от много фактори.

Re: oще нещо за оборотите

Публикувано: 23 юни 2008, 22:07
от vargala81
paci написа:
vargala81 написа: ...
Имаш ABS?
Според мен автомобила ти се е държал супер нормално?
Излючваме колебанията които може да са от много фактори.
paci нямам айбиес и невиждам закакво мие дами държи по високи обороти в движение по инерция ,ти също каза че при теб не било така щото си нямал айбиес .колата сега работи повече от перфектно не е работила така от покупката и .сега остава само да проверя дали това оказва влияние на расхода ама според мен след катко двигатела е започнал да работи по добре би трябвало и расхода да падне.питах много познати с по нови коли сайбиес с климатик ,при тях нямало такова нещо като по високи обороти по инерция.колебанията наистина може даса от много фактори ,но при мен е тоично от този всс датчик щом като го исключих се оправи.