Страница 1 от 2
Турбо - кога и как се "включва"
Публикувано: 26 ное 2013, 17:44
от Boqn_81
хора ниакои знаели да ли турбото на форд мондео мк3 2.0 ди дуратроя е зацепено постоянно , или се вкл. над 2000 оборота
Re: турбо
Публикувано: 26 ное 2013, 18:20
от specialista
Ти сериозно ли задаваш този въпрос?

Re: турбо
Публикувано: 26 ное 2013, 19:23
от DigiPro
Нищо не се включва и изключва. Ето една нагледна анимация на принципа на действие:
http://www.youtube.com/watch?v=xfU8t6P9zmQ
Re: турбо
Публикувано: 27 ное 2013, 11:50
от deathstorm
Аз не разбирам много от дизел, но цялата тази заблуда с "включване" на турбото не идва ли от старите TD-двигатели, при които има едно вакуумче от турбото към помпата и при определен надув (обикновено към 2000 об.мин) турбото казва на помпата да пусне повече нафта, колата дръпва осезаемо и съответно шофьора си казва "А ето турбото се включи"

. Предполагам specialista може да хвърли малко светлина по въпроса.
Re: турбо
Публикувано: 27 ное 2013, 12:03
от MapTo_D
deathstorm написа:Аз не разбирам много от дизел, но цялата тази заблуда с "включване" на турбото не идва ли от старите TD-двигатели, при които има едно вакуумче от турбото към помпата и при определен надув (обикновено към 2000 об.мин) турбото казва на помпата да пусне повече нафта, колата дръпва осезаемо и съответно шофьора си казва "А ето турбото се включи"

. Предполагам specialista може да хвърли малко светлина по въпроса.
Аз предполгам че 'specialista' ще хвърли нещо от сорта - И ти ли сериозно питаш такива неща....

Re: турбо
Публикувано: 27 ное 2013, 14:10
от canevplamen
specialista написа:Ти сериозно ли задаваш този въпрос?

Обясни на човека де,недей с въпроси да му отговаряш-и мен ме интересува!
Re: турбо
Публикувано: 27 ное 2013, 22:08
от specialista
Момчета не очаквах това ! Щом сме тук значи много или малко си имаме някакви познания,къде теоретични къде практични.Наистина въпроса ми звучи колко е 2+2 ? И тъй като и други колеги изразиха недоволство от поста ми,явно трябва да направим един бърз преглед на мартериала 9 клас.
Няма как турбото да се включва или изключва.Ако прегледате клипа по-горе и си обясните кой задвижва турбото (изгорелите газове) ви става ясно че още от самия старт газовете завъртат турбината.С повишаване на оборотите на мотора се повишава и налягането и съответно скороста на изгорелите газове.По този начин се повишава многократно скороста на въртене на турбината а от там и налягането на въздуха във "смукателния" колектор.Тук е и отговора на задачата колко е 2+2 ! Повиченото налягане във "смукателния" колектор само по себе си значи че за еденица време в цилиндъра ще влезе повече въздух,повечето въздух е повече кислород който дава възможност на повече гориво да изгори при това правилно за въпросния такт.До тук казахме че въздуха е в повече и може да изгори повече гориво,но как да му го дадем като ние сме си натиснали педала до долу а не винаги ни залепя за седалката.Отговора е във допълнителни устройства монтирани на ГНП-то.Налагането от смукателния колектор посредством тънка тръба или мъркуч се свързва със устройство наречено турбо коректор.Там то(налягането от смукателния колектор) премества една мембрана и по този начин се разрешава на ГНП-то да подаде по-голяма циклова порция гориво. Ето ти 2+2! Повече въздух +повече гориво е = на жаргонен език "турбото се включи"!!! За по-новите коли които се управляват със компютри и компютрите казват колко гориво да се впръсне,има монтиран датчик (МАП сензор) и според показанията му се мени количеството.
Поздрави!
Re: турбо
Публикувано: 27 ное 2013, 22:45
от deathstorm
Целта на упражнението беше да разберем от къде идва усещането за "включване на турбото". На всеки му е ясно, че турбината се върти постоянно (предполагам).Факт е обаче, че на по-старите ТД мотори мощността идва от веднъж. В крайна сметка стана ясно, че е точно както си мислех - когато се разчита на мембрана в помпата, която разрешава по голяма порция гориво се получава това усещане. Нека все пак да напишем на автора, че при неговата кола се използва МАП сензор и горивото се подава пропорционално на налягането в колектора, така че турбото ти колега така да го кажем на твой език е "постоянно зацепено".
Re: турбо
Публикувано: 28 ное 2013, 11:28
от canevplamen
Мерси и на двамата за пояснението!!

Re: турбо
Публикувано: 28 ное 2013, 17:25
от MapTo_D
Ето това е обяснение вече, браво. >:D<: Можеше и по-кратко да му се обясни на колегата, а не да се почва с иронични подмятания и отговаряне на въпроса с въпрос.

Re: турбо
Публикувано: 28 ное 2013, 18:07
от specialista
MapTo_D написа:Ето това е обяснение вече, браво. >:D<: Можеше и по-кратко да му се обясни на колегата, а не да се почва с иронични подмятания и отговаряне на въпроса с въпрос.

Ти пак ли си недоволен ???
Re: турбо
Публикувано: 30 ное 2013, 11:05
от fordmaniac
deathstorm написа:Аз не разбирам много от дизел, но цялата тази заблуда с "включване" на турбото не идва ли от старите TD-двигатели, при които има едно вакуумче от турбото към помпата и при определен надув (обикновено към 2000 об.мин) турбото казва на помпата да пусне повече нафта, колата дръпва осезаемо и съответно шофьора си казва "А ето турбото се включи"
Няма никаква заблуда. Който и да е двигател с турбо има праг, до който действа като атмосферен. И не е проблема във вакуумчето към помпата или инжекциона. Проблема е в това да се развърти турбината, за да задвижи компресора и да постигне по-високо от атмосферното налягане.
Ето една графика от дизел , показваща нагледно за какво говоря.
Дизела няма дросел клапа и при тихи обороти MAP-а отчита атмосферно налягане, което показва нулева ефективност на турбокомпресора. Ускорението е от тихи обороти. Около 1800 об се усеща "включване" на турбото, което е от порядъка на 0.5 бара надналягане. При максималното налягане се задейства клапана за регулиране на налягането, като с повишаване на оборотите се намаля налягането, за да не се "префорсира" мотора и за да завърши ускорението по-плавно.
Поздрави
Re: турбо
Публикувано: 30 ное 2013, 17:17
от deathstorm
Съгласен съм със всичко, което казваш и се радвам че се включи в темата. И все пак 0.4 бара не е ли над налягане, 0.3, 0.2, 0.1 не са ли надналягане, защо точно на 0.5 трябва да тръгне колата. Не знам какви са свойствата на тази мембрана (може ли да е леко отворен, или просто отваря някакъв жигльор). И за да не говорим на изуст ще кажа от какви дизели имам аз впечатления. Карал съм Опел Астра 1.7 Исузу мотора - до 2100-2200 пълен мъртвец, механична помпа, управлявана от вакум турбо корекция. Просто съм сигурен, че при тая кола тръгването идва с подаване на нафта. Никой не може да ме убеди, че при 2200 оборота турбото не е направило налягане. Други пример - Пасатите 4,5TDI е тия коли си вървят от 1000 оборота, но при тях вече има електронна помпа.
Или може би в крайна сметка геометрията е разковничето на проблема?
Re: турбо
Публикувано: 30 ное 2013, 17:32
от BIGFORDFAN
Всичко описано дотук е вярно, старите дизели (като моят) са си тромави, пъргавостта идва с модерните ГНП с ел. управление и комън рейл системите. Моите наблюдения са над HDI (Пежо- Ситроен) и dCi (Рено), като разликата е фрапираща в полза на HDI като еластичност, пъргавина и макс. скорост. Просто Рено Мастер от последните 2 поколения е невероятно тромаво, нелогично за комън рейл, но е факт. Честно казано предпочитам да си карам Мондеото 90к.с. пред Мастер 2.5 120 коня, иначе при HDI тягата идва от тихи обороти, което е просто перфектно за всекидневно градско ''промъкване'' в трафика.
Re: турбо
Публикувано: 30 ное 2013, 23:17
от specialista
deathstorm написа:Съгласен съм със всичко, което казваш и се радвам че се включи в темата. И все пак 0.4 бара не е ли над налягане, 0.3, 0.2, 0.1 не са ли надналягане, защо точно на 0.5 трябва да тръгне колата. Не знам какви са свойствата на тази мембрана (може ли да е леко отворен, или просто отваря някакъв жигльор). И за да не говорим на изуст ще кажа от какви дизели имам аз впечатления. Карал съм Опел Астра 1.7 Исузу мотора - до 2100-2200 пълен мъртвец, механична помпа, управлявана от вакум турбо корекция. Просто съм сигурен, че при тая кола тръгването идва с подаване на нафта. Никой не може да ме убеди, че при 2200 оборота турбото не е направило налягане. Други пример - Пасатите 4,5TDI е тия коли си вървят от 1000 оборота, но при тях вече има електронна помпа.
Или може би в крайна сметка геометрията е разковничето на проблема?
Едно уточнение: Няма механична помпа която да си управлява турбокорекцията от вакум!!!!! Маркучетата които водят до мембраните на турбокоректора пренасят налягането(не вакум) което се създава във смукателния колектор.Именно налягането премества мембраната.На въпросната Астра сложете един манометър и вижте колко надува турбото и при какви стойности се усеща тягата.Има опции за реглаж,а може и нещо да не сработва.Още нещо мотора е предкамерен и не очаквай чудеса от него.
Ваговете са с променлива геометрия и целта е още от ниски обороти да има максимален надув.Тук вече се ползва вакум за управление разтоварването на турбото!
Поздрави!
Re: турбо
Публикувано: 03 дек 2013, 09:03
от Форито
MARTO 85 написа:Всичко описано дотук е вярно, старите дизели (като моят) са си тромави, пъргавостта идва с модерните ГНП с ел. управление и комън рейл системите. Моите наблюдения са над HDI (Пежо- Ситроен) и dCi (Рено), като разликата е фрапираща в полза на HDI като еластичност, пъргавина и макс. скорост. Просто Рено Мастер от последните 2 поколения е невероятно тромаво, нелогично за комън рейл, но е факт. Честно казано предпочитам да си карам Мондеото 90к.с. пред Мастер 2.5 120 коня, иначе при HDI тягата идва от тихи обороти, което е просто перфектно за всекидневно градско ''промъкване'' в трафика.
Те това е.
Re: турбо
Публикувано: 03 дек 2013, 20:06
от fordmaniac
Графиките са свалени не от стар дизел, а от комън рейл вариант от 2006 г. И е с най-електронно управление

.
deathstorm написа:Никой не може да ме убеди, че при 2200 оборота турбото не е направило налягане.
Няма как да се върви срещу физиката. А техниката се базира на физиката и на величини, които могат да се измерят, за разлика от теологията с вярата.
Налягането се измерва с манометър или през МАР - а. Вприскването на нафта или бензин съответно не може да става в много големи количества, защото обогатяването е до някъде, при повече гориво вече няма увеличаване на мощността, а само пушеци. Следователно трябва повече въздух, за да се организира горене на повече гориво.
Поздрави
Re: турбо
Публикувано: 05 дек 2013, 17:18
от Форито
За добро изгаряне,трябва и много кислород.
Re: турбо
Публикувано: 05 дек 2013, 18:50
от ivo_63
Форито написа:За добро изгаряне,трябва и много кислород.
Повече въздух +повече гориво е = на жаргонен език "турбото се включи"!!! За по-новите коли които се управляват със компютри и компютрите казват колко гориво да се впръсне,има монтиран датчик (МАП сензор) и според показанията му се мени количеството.
е спеца ти написа и за въздуха
Re: турбо
Публикувано: 12 ное 2014, 10:31
от Форито
А как да запазим турбото ?