Турбо - кога и как се "включва"
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 06 ное 2012, 18:46
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0DI duratroq
- Status: Извън линия
Турбо - кога и как се "включва"
хора ниакои знаели да ли турбото на форд мондео мк3 2.0 ди дуратроя е зацепено постоянно , или се вкл. над 2000 оборота
- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: турбо
Ти сериозно ли задаваш този въпрос? 

Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
- DigiPro
- потребител
- Мнения: 4336
- Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
- Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: турбо
Нищо не се включва и изключва. Ето една нагледна анимация на принципа на действие:
http://www.youtube.com/watch?v=xfU8t6P9zmQ
http://www.youtube.com/watch?v=xfU8t6P9zmQ
- deathstorm
- потребител
- Мнения: 563
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: турбо
Аз не разбирам много от дизел, но цялата тази заблуда с "включване" на турбото не идва ли от старите TD-двигатели, при които има едно вакуумче от турбото към помпата и при определен надув (обикновено към 2000 об.мин) турбото казва на помпата да пусне повече нафта, колата дръпва осезаемо и съответно шофьора си казва "А ето турбото се включи"
. Предполагам specialista може да хвърли малко светлина по въпроса.

- MapTo_D
- потребител
- Мнения: 1210
- Регистриран: 01 ное 2008, 11:51
- Модел на автомобила: С колелото
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: турбо
Аз предполгам че 'specialista' ще хвърли нещо от сорта - И ти ли сериозно питаш такива неща....deathstorm написа:Аз не разбирам много от дизел, но цялата тази заблуда с "включване" на турбото не идва ли от старите TD-двигатели, при които има едно вакуумче от турбото към помпата и при определен надув (обикновено към 2000 об.мин) турбото казва на помпата да пусне повече нафта, колата дръпва осезаемо и съответно шофьора си казва "А ето турбото се включи". Предполагам specialista може да хвърли малко светлина по въпроса.



- canevplamen
- потребител
- Мнения: 137
- Регистриран: 24 ное 2006, 10:52
- Модел на автомобила: ford escort,1.4mi-1993;Ford Fusion 1.4 tdci-2004
- Местоположение: Gorna Oryahovica
- Status: Извън линия
Re: турбо
Обясни на човека де,недей с въпроси да му отговаряш-и мен ме интересува!specialista написа:Ти сериозно ли задаваш този въпрос?
- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: турбо
Момчета не очаквах това ! Щом сме тук значи много или малко си имаме някакви познания,къде теоретични къде практични.Наистина въпроса ми звучи колко е 2+2 ? И тъй като и други колеги изразиха недоволство от поста ми,явно трябва да направим един бърз преглед на мартериала 9 клас.
Няма как турбото да се включва или изключва.Ако прегледате клипа по-горе и си обясните кой задвижва турбото (изгорелите газове) ви става ясно че още от самия старт газовете завъртат турбината.С повишаване на оборотите на мотора се повишава и налягането и съответно скороста на изгорелите газове.По този начин се повишава многократно скороста на въртене на турбината а от там и налягането на въздуха във "смукателния" колектор.Тук е и отговора на задачата колко е 2+2 ! Повиченото налягане във "смукателния" колектор само по себе си значи че за еденица време в цилиндъра ще влезе повече въздух,повечето въздух е повече кислород който дава възможност на повече гориво да изгори при това правилно за въпросния такт.До тук казахме че въздуха е в повече и може да изгори повече гориво,но как да му го дадем като ние сме си натиснали педала до долу а не винаги ни залепя за седалката.Отговора е във допълнителни устройства монтирани на ГНП-то.Налагането от смукателния колектор посредством тънка тръба или мъркуч се свързва със устройство наречено турбо коректор.Там то(налягането от смукателния колектор) премества една мембрана и по този начин се разрешава на ГНП-то да подаде по-голяма циклова порция гориво. Ето ти 2+2! Повече въздух +повече гориво е = на жаргонен език "турбото се включи"!!! За по-новите коли които се управляват със компютри и компютрите казват колко гориво да се впръсне,има монтиран датчик (МАП сензор) и според показанията му се мени количеството.
Поздрави!
Няма как турбото да се включва или изключва.Ако прегледате клипа по-горе и си обясните кой задвижва турбото (изгорелите газове) ви става ясно че още от самия старт газовете завъртат турбината.С повишаване на оборотите на мотора се повишава и налягането и съответно скороста на изгорелите газове.По този начин се повишава многократно скороста на въртене на турбината а от там и налягането на въздуха във "смукателния" колектор.Тук е и отговора на задачата колко е 2+2 ! Повиченото налягане във "смукателния" колектор само по себе си значи че за еденица време в цилиндъра ще влезе повече въздух,повечето въздух е повече кислород който дава възможност на повече гориво да изгори при това правилно за въпросния такт.До тук казахме че въздуха е в повече и може да изгори повече гориво,но как да му го дадем като ние сме си натиснали педала до долу а не винаги ни залепя за седалката.Отговора е във допълнителни устройства монтирани на ГНП-то.Налагането от смукателния колектор посредством тънка тръба или мъркуч се свързва със устройство наречено турбо коректор.Там то(налягането от смукателния колектор) премества една мембрана и по този начин се разрешава на ГНП-то да подаде по-голяма циклова порция гориво. Ето ти 2+2! Повече въздух +повече гориво е = на жаргонен език "турбото се включи"!!! За по-новите коли които се управляват със компютри и компютрите казват колко гориво да се впръсне,има монтиран датчик (МАП сензор) и според показанията му се мени количеството.
Поздрави!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
- deathstorm
- потребител
- Мнения: 563
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: турбо
Целта на упражнението беше да разберем от къде идва усещането за "включване на турбото". На всеки му е ясно, че турбината се върти постоянно (предполагам).Факт е обаче, че на по-старите ТД мотори мощността идва от веднъж. В крайна сметка стана ясно, че е точно както си мислех - когато се разчита на мембрана в помпата, която разрешава по голяма порция гориво се получава това усещане. Нека все пак да напишем на автора, че при неговата кола се използва МАП сензор и горивото се подава пропорционално на налягането в колектора, така че турбото ти колега така да го кажем на твой език е "постоянно зацепено".
- canevplamen
- потребител
- Мнения: 137
- Регистриран: 24 ное 2006, 10:52
- Модел на автомобила: ford escort,1.4mi-1993;Ford Fusion 1.4 tdci-2004
- Местоположение: Gorna Oryahovica
- Status: Извън линия
Re: турбо
Мерси и на двамата за пояснението!! 

- MapTo_D
- потребител
- Мнения: 1210
- Регистриран: 01 ное 2008, 11:51
- Модел на автомобила: С колелото
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: турбо
Ето това е обяснение вече, браво. >:D<: Можеше и по-кратко да му се обясни на колегата, а не да се почва с иронични подмятания и отговаряне на въпроса с въпрос. 

- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: турбо
MapTo_D написа:Ето това е обяснение вече, браво. >:D<: Можеше и по-кратко да му се обясни на колегата, а не да се почва с иронични подмятания и отговаряне на въпроса с въпрос.
Ти пак ли си недоволен ???
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1626
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: турбо
Няма никаква заблуда. Който и да е двигател с турбо има праг, до който действа като атмосферен. И не е проблема във вакуумчето към помпата или инжекциона. Проблема е в това да се развърти турбината, за да задвижи компресора и да постигне по-високо от атмосферното налягане.deathstorm написа:Аз не разбирам много от дизел, но цялата тази заблуда с "включване" на турбото не идва ли от старите TD-двигатели, при които има едно вакуумче от турбото към помпата и при определен надув (обикновено към 2000 об.мин) турбото казва на помпата да пусне повече нафта, колата дръпва осезаемо и съответно шофьора си казва "А ето турбото се включи"
Ето една графика от дизел , показваща нагледно за какво говоря.
Дизела няма дросел клапа и при тихи обороти MAP-а отчита атмосферно налягане, което показва нулева ефективност на турбокомпресора. Ускорението е от тихи обороти. Около 1800 об се усеща "включване" на турбото, което е от порядъка на 0.5 бара надналягане. При максималното налягане се задейства клапана за регулиране на налягането, като с повишаване на оборотите се намаля налягането, за да не се "префорсира" мотора и за да завърши ускорението по-плавно.
Поздрави
- deathstorm
- потребител
- Мнения: 563
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: турбо
Съгласен съм със всичко, което казваш и се радвам че се включи в темата. И все пак 0.4 бара не е ли над налягане, 0.3, 0.2, 0.1 не са ли надналягане, защо точно на 0.5 трябва да тръгне колата. Не знам какви са свойствата на тази мембрана (може ли да е леко отворен, или просто отваря някакъв жигльор). И за да не говорим на изуст ще кажа от какви дизели имам аз впечатления. Карал съм Опел Астра 1.7 Исузу мотора - до 2100-2200 пълен мъртвец, механична помпа, управлявана от вакум турбо корекция. Просто съм сигурен, че при тая кола тръгването идва с подаване на нафта. Никой не може да ме убеди, че при 2200 оборота турбото не е направило налягане. Други пример - Пасатите 4,5TDI е тия коли си вървят от 1000 оборота, но при тях вече има електронна помпа.
Или може би в крайна сметка геометрията е разковничето на проблема?
Или може би в крайна сметка геометрията е разковничето на проблема?
- BIGFORDFAN
- потребител
- Мнения: 1368
- Регистриран: 03 май 2007, 05:06
- Модел на автомобила: Mondeo mk2 1.8 TD ''Сребърната стрела'' & 1996 Scorpio 2.9 12v automatic estate
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: турбо
Всичко описано дотук е вярно, старите дизели (като моят) са си тромави, пъргавостта идва с модерните ГНП с ел. управление и комън рейл системите. Моите наблюдения са над HDI (Пежо- Ситроен) и dCi (Рено), като разликата е фрапираща в полза на HDI като еластичност, пъргавина и макс. скорост. Просто Рено Мастер от последните 2 поколения е невероятно тромаво, нелогично за комън рейл, но е факт. Честно казано предпочитам да си карам Мондеото 90к.с. пред Мастер 2.5 120 коня, иначе при HDI тягата идва от тихи обороти, което е просто перфектно за всекидневно градско ''промъкване'' в трафика.
- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: турбо
deathstorm написа:Съгласен съм със всичко, което казваш и се радвам че се включи в темата. И все пак 0.4 бара не е ли над налягане, 0.3, 0.2, 0.1 не са ли надналягане, защо точно на 0.5 трябва да тръгне колата. Не знам какви са свойствата на тази мембрана (може ли да е леко отворен, или просто отваря някакъв жигльор). И за да не говорим на изуст ще кажа от какви дизели имам аз впечатления. Карал съм Опел Астра 1.7 Исузу мотора - до 2100-2200 пълен мъртвец, механична помпа, управлявана от вакум турбо корекция. Просто съм сигурен, че при тая кола тръгването идва с подаване на нафта. Никой не може да ме убеди, че при 2200 оборота турбото не е направило налягане. Други пример - Пасатите 4,5TDI е тия коли си вървят от 1000 оборота, но при тях вече има електронна помпа.
Или може би в крайна сметка геометрията е разковничето на проблема?
Едно уточнение: Няма механична помпа която да си управлява турбокорекцията от вакум!!!!! Маркучетата които водят до мембраните на турбокоректора пренасят налягането(не вакум) което се създава във смукателния колектор.Именно налягането премества мембраната.На въпросната Астра сложете един манометър и вижте колко надува турбото и при какви стойности се усеща тягата.Има опции за реглаж,а може и нещо да не сработва.Още нещо мотора е предкамерен и не очаквай чудеса от него.
Ваговете са с променлива геометрия и целта е още от ниски обороти да има максимален надув.Тук вече се ползва вакум за управление разтоварването на турбото!
Поздрави!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
-
- потребител
- Мнения: 59
- Регистриран: 02 ное 2013, 19:45
- Модел на автомобила: Ford Mondeo
- Status: Извън линия
Re: турбо
Те това е.MARTO 85 написа:Всичко описано дотук е вярно, старите дизели (като моят) са си тромави, пъргавостта идва с модерните ГНП с ел. управление и комън рейл системите. Моите наблюдения са над HDI (Пежо- Ситроен) и dCi (Рено), като разликата е фрапираща в полза на HDI като еластичност, пъргавина и макс. скорост. Просто Рено Мастер от последните 2 поколения е невероятно тромаво, нелогично за комън рейл, но е факт. Честно казано предпочитам да си карам Мондеото 90к.с. пред Мастер 2.5 120 коня, иначе при HDI тягата идва от тихи обороти, което е просто перфектно за всекидневно градско ''промъкване'' в трафика.
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1626
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: турбо
Графиките са свалени не от стар дизел, а от комън рейл вариант от 2006 г. И е с най-електронно управление
.
Налягането се измерва с манометър или през МАР - а. Вприскването на нафта или бензин съответно не може да става в много големи количества, защото обогатяването е до някъде, при повече гориво вече няма увеличаване на мощността, а само пушеци. Следователно трябва повече въздух, за да се организира горене на повече гориво.
Поздрави

Няма как да се върви срещу физиката. А техниката се базира на физиката и на величини, които могат да се измерят, за разлика от теологията с вярата.deathstorm написа:Никой не може да ме убеди, че при 2200 оборота турбото не е направило налягане.
Налягането се измерва с манометър или през МАР - а. Вприскването на нафта или бензин съответно не може да става в много големи количества, защото обогатяването е до някъде, при повече гориво вече няма увеличаване на мощността, а само пушеци. Следователно трябва повече въздух, за да се организира горене на повече гориво.
Поздрави
-
- Потребител
- Мнения: 1260
- Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
- Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007 - Местоположение: ruse
- Status: Извън линия
Re: турбо
Форито написа:За добро изгаряне,трябва и много кислород.
Повече въздух +повече гориво е = на жаргонен език "турбото се включи"!!! За по-новите коли които се управляват със компютри и компютрите казват колко гориво да се впръсне,има монтиран датчик (МАП сензор) и според показанията му се мени количеството.
е спеца ти написа и за въздуха
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта