Страница 1 от 2
Запекъл маслен сегмент? фокус 1 2,0L benz
Публикувано: 08 окт 2013, 12:34
от temples
Здравейте! На фокусчето от профила ми му правихме почти пълна програма на двигателя - шлаф на глава, смяна на гарнитури, гуми клапани и т.н. Колата си върви прекрасно обаче гори доста масло. Като престои и запаля излиза адски много пушек - ама яко дими

ето толкова и в продължение на 10 минути на място:

До около 600км след ремонта си пушеше много малко, после забелязах, че почти няма масло. Отворихме я и видяхме, че от фирмата, която шлайфаха главата са са сложили абсолютно погрешни гуми на клапани, семеринги и т.н.... направо се зарадвах, защото си мислих, че това е проблема, ама не! Майстора смени всичките гумички, но продължава да си дими... Единственото нещо, за което се сещам е запекъл маслен сегмент, може и да са износени, но пък проблема с пушенето прогресира много бързо, така че се съмнявам(без да имам опит с маслени сегменти). Казаха ми да сипя газ за горене в цилиндрите и да престои 1-2 дена, четох по други форум за добавки и сипване на половин литър нафта в маслото и т.н., но преди да рискувам да потроша още пари без успех, бих бил благодарен за съвети!
Re: Запекъл маслен сегмент? фокус 1 2,0L benz
Публикувано: 08 окт 2013, 13:11
от HACKO
Нафта в маслото В НИКАКЪВ СЛУЧАЙ, налива се по около 50гр газ за осветление през отвора на свещите и се оставя така 10-15часа (може и повече). След това се продухва на стартер без свещи, слагат се свещите и се пали. Ако не помогне, трябва мотора де се отваря.
Не е изключено обаче пушенето да е заради клапаните въпреки сменените гумички, ако са износени водачите на клапаните или стеблата, може гумичките да не могат да уплътнят и оттам да влиза масло.
Ситуацията трябва да се анализира много внимателно. А защо се решихте да правите тази драстична интервенция?
Re: Запекъл маслен сегмент? фокус 1 2,0L benz
Публикувано: 08 окт 2013, 13:41
от opex
В случай, че със сигурност има запекли маслени сегменти:
На "препаратите" които се продават за 'промиване' на двигателя от масло в "състав" на етикетите пише: керосин.
Керосина е газ за осветление, както Наско посочи, в железарията и струва нищо и половина.
50 грама няма да свършат нищо по принцип освен да разредят маслото и да му се нарушат качествата и да трябва да се смени така или иначе.
Какво направих аз когато сменях маслото:
както е описвано и по-подробно в теми на опел форума
на позагряла кола на канал
развиват се свещите
източва се маслото от картера
буталата се докарват всички да са на едно ниво
цилиндрите се пълнят през свещите с газ за осветление.
През пробката първоначално ще започне да капе по-слабо, после малко по-силно.
Някои хора събират това, което изтича и като изтече се налива наново обратно в цилиндрите.
Регулярно колата се слага на 3-та или 4-та и се клати напред-назад буталата да се движат малко нагоре-надолу за да влезе по-добре газта между тях, да размекне спечените сажди и да раздвижи сегментите.
Ефекта при мен беше усещане за повече живот в двигателя, той по принцип не харчи масло, но дори и малкото което харчи почти изчезна, ауспуха също е по-чист от преди иначе стоеше малко на сажди.
Това е което трябва да се направи. Преди да се отвори двигателя. Всичко останало е мижим да те лажим и заигравки с незнаен ефект, в повечето случаи плацебо.
Re: Запекъл маслен сегмент? фокус 1 2,0L benz
Публикувано: 08 окт 2013, 16:04
от temples
Ремонта заради издухала гарнитура на главата и загуба на антифриз го направихме. Иначе майсторите казаха, че главата, буталата, цилиндри и клапани изглеждат перфектно и са шлайфали много малко
Re: Запекъл маслен сегмент? фокус 1 2,0L benz
Публикувано: 08 окт 2013, 20:39
от bateto_toshko
Ако двигателя е прегрял след загубата на антифриза , тогава сегментите са се откалили и тогава вече номера с газта за горене няма да помогне за жалост.
Re: Запекъл маслен сегмент? фокус 1 2,0L benz
Публикувано: 08 окт 2013, 21:12
от ЯЛТА
bateto_toshko написа:Ако двигателя е прегрял след загубата на антифриза , тогава сегментите са се откалили и тогава вече номера с газта за горене няма да помогне за жалост.
Над 120 градуса.
Re: Запекъл маслен сегмент? фокус 1 2,0L benz
Публикувано: 09 окт 2013, 00:50
от S_C
Запекли маслени сегменти на двигател със система за маслено охлаждане и смазване като на 2.0 ЗЕТЕК.
Ама това сериозно ли си го мислите? Всъщност може...ако е каран с М10Д или нещо от тоя тип...
Re: Запекъл маслен сегмент? фокус 1 2,0L benz
Публикувано: 09 окт 2013, 09:12
от madboy
S_C написа:..... Всъщност може...ако е каран с М10Д или нещо от тоя тип...
15w40 е достатъчно да се задръстят маслените магистрали, май.
Не си и помислям да сложа по-гъсто от 5W30.
Re: Запекъл маслен сегмент? фокус 1 2,0L benz
Публикувано: 09 окт 2013, 10:20
от S_C
КАра се нормално и с 10/30. Нищо му няма, поне на стария ЗЕТЕК. На новия още по-малко ще му стане нещо, защото и хидравличните повдигачи ги няма.
Re: Запекъл маслен сегмент? фокус 1 2,0L benz
Публикувано: 09 окт 2013, 10:53
от urgan
То ги няма ама и маслените магистрали са малки. Тоя мотор имам чувството че отвори ли се веднъж и се почват проблеми. Предишната ми кола беше същия случай и същия мотор. Но това от мастора зависи до голяма степен.
Re: Запекъл маслен сегмент? фокус 1 2,0L benz
Публикувано: 09 окт 2013, 11:02
от HACKO
Колкото и да са малки, са повече от достатъчно широки.
Re: Запекъл маслен сегмент? фокус 1 2,0L benz
Публикувано: 12 дек 2013, 20:41
от MihailC
Здравейте! Аз съм с Ford Focus 1.6 Zetec combi 1999. и имам абсолютно същия проблем. Онзи ден я взех от абсолютно същия ремнонт- гумички, шлаф глава, гарнитури,семеринги, водачи и тн.Причината е че харчеше много масло(1л/1000км). Карах я няколко дни градско и установих че маслото е спаднало с половин литър за никви километри. Долях и тръгнах кам Пловдив и на средата на магистралата като натисна газта и колата сякаш се дави(наподобяващо изгорели свещи). Във Пловдив налях 3 литра за да се качи нивото до средата- много по лошо от преди ремонта. Установих, че на запален двигател излизат мн сажди от ауспуха и пуши по сущия начин като на Temples. Сипах масло и тръгнах към София. Двигателя се успокои и изчезна старото тресене и давене при подаване на газ, но едва до средата на магистралата. До София отново нямаше масло. В момента е в сервиз и утре ще я гледат. Предния ремонт със работата излезе 680. Интересува ме ако е маслен сегмент и трябва пак да се отваря колко ли би струвало.
Re: Запекъл маслен сегмент? фокус 1 2,0L benz
Публикувано: 13 дек 2013, 00:17
от bateto_toshko
След като не са пипани сегментите и разхода скача след ремонта на главата, аз бих търсил причината в главата или по скоро в тези които са я ремонтирали.Най много да са сложили гумички за друг модел и сега да не уплътняват....може само да се гадае
Re: Запекъл маслен сегмент? фокус 1 2,0L benz
Публикувано: 13 дек 2013, 02:13
от opex
Да и аз така си мисля логически някакси - колата харчи литър на 1000км масло, ремонтира се, плаща се 680лв за това и след това ти харчи 10литра на 1000км (така като смятам пробега и доливането горе-долу). И се чудиш дали не е запекъл маслен сегмент.
В тоя случай най-малкото пишеш име адрес телефон на сервиза и "майстора" най-малко, пък може да му звъннеш и да го питаш ще ти оправи ли доразвалената за 680лв кола или да се оправяш, а на него случайно да му се отворят разходи за поне двойно повече отколкото щастливо е прибрал.
Или потърси @fordmaniac тук и иди при него да ти види колата.
Форд не е кола за всеки майстор очевидно. Не е лоша колата/двигателя - майсторите се иска да имат мозък.
Re: Запекъл маслен сегмент? фокус 1 2,0L benz
Публикувано: 13 дек 2013, 11:23
от MihailC
Сега говорих със хората от сервиза, единственото за кеото се съмняват е малсен сегмент. Гумичките и останалите части били каквито трябва и маслото го дърпало отдолу....нзн какво да правя ...някакъв телефон на @fordmaniac някой може ли да ми даде.
Re: Запекъл маслен сегмент? фокус 1 2,0L benz
Публикувано: 13 дек 2013, 11:49
от kimi666
0896825303 Митака.
Re: Запекъл маслен сегмент? фокус 1 2,0L benz
Публикувано: 13 дек 2013, 12:26
от MihailC
Благодаря много.! Говорих сега с човека всичко засега излгежда нормално и за съжаление нещата отиват към малсен сегмент. Предния ремонт е бил логичен и след него се е засилила компресията и истинският проблем е избил. Човека обясни надълго и широко и цени спомена но е зает до нова година. Благодаря още веднъж ще пиша като има развитие.
Re: Запекъл маслен сегмент? фокус 1 2,0L benz
Публикувано: 24 дек 2013, 19:47
от temples
Извинявам се, че не бях активен напоследък... Отворихме отново двигателя и сменихме маслените сегменти. Тия тъпи пръстени се бяха свили и не обираха маслото ама изобщо накрая

не знам дали проблема със сегментите се дължи на 230к км, които красят таблото или благодарение на западноевропейските мозъци, които най-вероятно са доливали а не сменявали малсо преди..... Лошото е че ако са сегменти просто няма какво да направиш освен да отваряте двигателя отново, което значи нова гарнитура и болтове, в моя случай значеше 110лв отгоре. Сега дори си сипах 5w30 масълце и нямам проблеми. Иначе и аз бих ти препоръчал да отидеш при fordmaniac, той ми направи диагностиката на мен, но просто по стечение на обстоятелствата се направих ремонта при мой приятел, а поради спецификата на ремонта сега може би съжалявам, че не отидох при него!
Re: Запекъл маслен сегмент? фокус 1 2,0L benz
Публикувано: 03 мар 2015, 00:19
от zaford
И аз отлагам отлагам но няма как и аз ще го посетя. Ходих няколко пъти при него и човека каза, че ще трябва да се отваря. Все още доливам

Re: Запекъл маслен сегмент? фокус 1 2,0L benz
Публикувано: 03 мар 2015, 09:20
от Didibao
За 2.0 зетек мога да кажа какво съм констатирал при мен, колата харчи масло, главата е правена сменени гумички препаснати клапани всичко е както трябва по главата, маслените сегменти не са запекли, лично извадих буталата видях ги че са подвижни и нямаха нагар, върнах ги с идеята, че било от гумичките, но факт пак си пипа маслото, явно ключа на сегментите не е добре, за маслените говоря, иначе мотора работи и върви повече от добре, някога по натам ще се ревизира и ще си покаже, но при 2,0 зетек спечените сегменти са мит!
Забравих да спомена, че при нормално каране маслото си седи, почва да пада при каране в обороти над 5000.
