Страница 1 от 3

Мондео МК3 проблем с пистовия ремък

Публикувано: 12 сеп 2013, 18:28
от chokolino771
Здравейте Колеги искам да попитам дали някой е имал подобен проблем Мондеото е 2002 ТДЦИ 130кс. пистовия ремък взе много да вибрира и издава шум който на тихите обороти заглушава работата на двигателя на високите обороти изчезва просто 100 оборота да вдигне повече и всичко утихва та пролетта смених ремъка демпферната шайба и обтяжката заедно с ролката и около 20 дни беше тихо и полека лека пак зашумя казаха шайбата менте вчера взех втора употреба шайба от едно Мондео от Англия сложихме я сложих и чисто нов пистов ремък пак шума даже се позасили ремъка вибрира точно където е разстоянието от компресора на климатика и шайбата на вала като го подпра лека с отверка и край и другото което е цялата стойка която е с обтегача и ролката подскачат непрестанно като че ли нещо ги напъва и предполагам от там идва и тази вибрация но като гледаш ремъка отдолу изглежда все едно ще хвръкне ако някой подозира нещо да пише ще бъда благодарен :D

Re: Мондео МК3 проблем с пистовия ремък

Публикувано: 12 сеп 2013, 19:46
от DTM
Този проблем обикновенно се поражда от демпферната шайба, т.е. не успява да обере пулсацийте на дизеловия мотор.
Смених 3 демпферни шайби, всичките нови, но без резултат. Бяха най-различни марки,но просто колата работеше като комбайна.
Едната беше на Febi
Изображение
Изображение
Изображение
Другата SKF и третата вече не се сещам. Не стават, като заварени са.

Точно ремъка между компресора на климатика и демпферната шайба така скачаше, че имах чувството че ще го изхвърли.
Накрая нова Dayco от МП и всичко се оправи, стуваше 400 и няколко лв. с трите болта.
Това е шайбата от МП
Изображение
Изображение

Другото, което създава проблем е обтегача, по-скоро пружината която го натяга.
Сега съм със стария обтегач само със сменена ролка, и започна да издава шум на празен ход. Просто моята пружина е уморена вече и не можа да прилага голямо усилие върху ремъка.
Сега ще разглобяваме отново и ще подменям само пружината на обтегача.
Сложих си стария обтегач, защото новия които купих и го монтирахме на колата така му се изкълчи пружината, че не вършеше никаква работа. Само взехме новата ролка от него.
Между другото на колата ми си беше с малко по-къс ремък които отговаряше на 6PK1627. По каталозите го дават 6PK1642.
След като монтирах оригиналната демпрефна шайба, стария ми обтегач и ремък такъв какъвто беше на колата 6PK1627, нямаше никакви шумове.
Но след съвет от момчетата от сервиза, че по-късия ремък много ще натоварва целия възел, защото едва го вкараха на мястото му /общо 4-тири човека/ било добре да сложа ремъка с дължина каквато я дават по каталозите. Е карах така 1500-2000км. и всичко беше наред, но човек като дърпа дявола за опашката реших и отидох пак в сервиза. Е, сложихме по-дългия ремък 6PK1642 и започна да шуми на празен ход.
Казаха, че пружината на обтегача е уморена вече. То и на око се вижда, че просто усилието е доста по-малко от колкото с другия ремък.

Като цяло, тоя възел в Мондео МК3 дизел си е голям филм. Най-добре са нови части от МП, но цената е доста висока.
Скоро ще разглобяваме за 4-ти път за подмяна на пружината, ще пиша какво е станало. Ще поръчвам пружина от E-bay, някой ако иска да казва. Тук в БГ, не продават отделно пружината.

Съвет от мен, не купувай каква да е демпферна шайба. Не вършат работа и шума е брутален, изпитано.
Поздрави и успех!

Re: Мондео МК3 проблем с пистовия ремък

Публикувано: 12 сеп 2013, 22:31
от specialista
Иво я ми кажи със каква шайба е генератора ти???

Re: Мондео МК3 проблем с пистовия ремък

Публикувано: 12 сеп 2013, 22:51
от chokolino771
Мерси за отговора DTM и аз мисля че е пак шайбата новата която взех е точно FEBI изкара 20тина дена и това е дадоха ми две години гаранция днес я върнах и чакам да видя какво ще стане дали ще я сменят Благодаря пак за вниманието.А Гоше за динамото не знам с каква шайба съм какво по -точно да гледам в нея не ти се обадих на тебе за тоя проблем да те питам защото специалността ти е друга ама ако имаш идея казвай но като гледам по моргите всички шайби са изкупени почти ги няма та предполагам че си е фабричен недостатък не точно дефект ама 400 и кусур за шайбата предпочитам да си оправя двете дюзи но сега ще го мъндрим да видим какво ще се получи с ремъка.Поздрави на всички!

Re: Мондео МК3 проблем с пистовия ремък

Публикувано: 12 сеп 2013, 23:15
от specialista
Имам в предвид че подчти всеки дизел се оборудва със шайба на генератора със така наречения "свободен ход".Много често тези шайби дефектират(обикновено да зарадват новите си собственици във БГ.)Тогава се почва едно подскачане на ремъка и обтягащия механизъм се предава.Не успява да угаси вибрациите.За съжаление не си спомням на твоята кола каква е шайбата на генератора.
Поздрави!

Re: Мондео МК3 проблем с пистовия ремък

Публикувано: 13 сеп 2013, 06:30
от DTM
Шайбата на динамото е едномасова така да се каже. Не е със /фрай лайф/ или свободен ход.

Re: Мондео МК3 проблем с пистовия ремък

Публикувано: 13 сеп 2013, 07:17
от OgiDogi
DTM написа:Шайбата на динамото е едномасова така да се каже. Не е със /фрай лайф/ или свободен ход.
Може би там е проблемът, ако някой някога е сменял шайбата или целият алтернатор. На дизели с блокирала шайба ремъкът направо чатка, все едно задира лагер на някоя ролка и като кажеш на клиента, че само шайбата струва едни 80-100 лева и се почва търсене по моргите.

Re: Мондео МК3 проблем с пистовия ремък

Публикувано: 13 сеп 2013, 10:31
от chokolino771
Сега отивам да сложиме старата шайба и трябва да отида до Шумен до някакъв сервиз за рекламация и казаха че ако е шайбата ми слагат нова ако не си плащам ремонта каквото струва и докато я слагаме ще погледна динамото да видя дали ще излезе нещо по него иначе имам запазен час за този сервиз само че в сряда чак и тогава пак ще пиша да кажа какво е станало :|

Re: Мондео МК3 проблем с пистовия ремък

Публикувано: 13 сеп 2013, 21:27
от DTM
OgiDogi написа:
DTM написа:Шайбата на динамото е едномасова така да се каже. Не е със /фрай лайф/ или свободен ход.
Може би там е проблемът, ако някой някога е сменял шайбата или целият алтернатор. На дизели с блокирала шайба ремъкът направо чатка, все едно задира лагер на някоя ролка и като кажеш на клиента, че само шайбата струва едни 80-100 лева и се почва търсене по моргите.
Така е на самия модел. Мондео МК3 дизел няма такава шайба на динамото със свободен ход, освен ако не е приспособявана и слагана допълнително.
Ремонта на този възел на въпросното Мондео с качествени части от МП примерно излиза около или по-скоро точно 497,51 Euro само за части.
Сумата за труд не е много приятна също. Дори и другаде да се сменя под 80-100лв. на повечето места не искат да я правят колата, трудоемко си е.
Така че сумата от 80-100лв. въобще не стои на дневен ред, да не говорим че няма такава шайба на динамото.

Re: Мондео МК3 проблем с пистовия ремък

Публикувано: 13 сеп 2013, 22:34
от OgiDogi
DTM написа:
OgiDogi написа:
DTM написа:Шайбата на динамото е едномасова така да се каже. Не е със /фрай лайф/ или свободен ход.
Може би там е проблемът, ако някой някога е сменял шайбата или целият алтернатор. На дизели с блокирала шайба ремъкът направо чатка, все едно задира лагер на някоя ролка и като кажеш на клиента, че само шайбата струва едни 80-100 лева и се почва търсене по моргите.
Така е на самия модел. Мондео МК3 дизел няма такава шайба на динамото със свободен ход, освен ако не е приспособявана и слагана допълнително.
Ремонта на този възел на въпросното Мондео с качествени части от МП примерно излиза около или по-скоро точно 497,51 Euro само за части.
Сумата за труд не е много приятна също. Дори и другаде да се сменя под 80-100лв. на повечето места не искат да я правят колата, трудоемко си е.
Така че сумата от 80-100лв. въобще не стои на дневен ред, да не говорим че няма такава шайба на динамото.
Ако е така заводски, значи е конструктивен/технологичен недостатък, който се компенсира от "по-яки" други елементи по веригата. При други марки това е решено с нов тип ремъчна шайба на алтернатора.

Поради пулсациите в скоростта на въртене на коляновия вал, движението на ремъка също е с пулсации. При алтернатор с обикновена шайба, поставен между обтегача и коляновия вал по посока въртенето на ремъка (отпред на двигателя), инерцията на ротора ще предизвиква натягане на обтегача и отпускане на ремъка преди шайбата на коляновия вал, в моментите на компресия за всеки цилиндър. Последващото запалване на горивната смес и ускоряване на въртенето опъват ремъка с удар и от там идва шумът. Решението при тази конструкция е или по-яка пружина на обтегача или освобождаване инерцията на ротора. Другото решение е конструктивно - монтиране на алтернатора веднага след коляновия вал по посока движението на ремъка (отзад на двигателя), тогава инерцията на ротора само ще доопъва ремъка и на теория частично ще подпомага компресирането. Пулсациите и вредите от тях са причината за изобретяването и на двумасовият маховик.

Re: Мондео МК3 проблем с пистовия ремък

Публикувано: 13 сеп 2013, 22:41
от chokolino771
Хубаво ама няма как да монтираме динамото там така че само с здрави части друг вариант не виждам и догодина в Мобиле БГ само че сега ще видя поне гаранцията дали ще мине _friends_

Re: Мондео МК3 проблем с пистовия ремък

Публикувано: 13 сеп 2013, 23:51
от specialista
Съжалявам че изказах това предположение.Изглеждаше ми раелистично,а пък и в пъти по-ефтино от цифрите споменавани в коментарите на колегите.Трябва да се разбере какъв е проблема.Има хиляди Фордове от този модел.Така че следователите да се заемат. :D
Поздрави!

Re: Мондео МК3 проблем с пистовия ремък

Публикувано: 14 сеп 2013, 00:02
от chokolino771
Всяко мнение е добре дошло така че трябва всичко да се види няма начин едно по едно ще дирим каква е причината *banned*

Re: Мондео МК3 проблем с пистовия ремък

Публикувано: 14 сеп 2013, 06:49
от DTM
OgiDogi написа: Поради пулсациите в скоростта на въртене на коляновия вал, движението на ремъка също е с пулсации. При алтернатор с обикновена шайба, поставен между обтегача и коляновия вал по посока въртенето на ремъка (отпред на двигателя), инерцията на ротора ще предизвиква натягане на обтегача и отпускане на ремъка преди шайбата на коляновия вал, в моментите на компресия за всеки цилиндър. Последващото запалване на горивната смес и ускоряване на въртенето опъват ремъка с удар и от там идва шумът. Решението при тази конструкция е или по-яка пружина на обтегача или освобождаване инерцията на ротора. Другото решение е конструктивно - монтиране на алтернатора веднага след коляновия вал по посока движението на ремъка (отзад на двигателя), тогава инерцията на ротора само ще доопъва ремъка и на теория частично ще подпомага компресирането. Пулсациите и вредите от тях са причината за изобретяването и на двумасовият маховик.
Всичко това е абсолютно вярно.
А динамото се намира точно зад мотора и е след коляновия вал, но и след обтегача. Ето снимка на целия възел, предполагам че сте го виждали, но може да свърши работа на някой които не е.

Изображение

Изображение

Самата пружина на обтегача е много яка и с много малък ход от порядъка на 1-2см, при самото осовобождаване на обтегача инструмента които се използва е с голямо рамо. И при това пак се натиска яко. Явно е, че се разчита на усилието на пружината и след като тя се умори се появява въпросния шум на празен ход. Както беше писал колегата по-горе дори и 100 оборота отгоре, правят така че шума изчезва.
Този възел на Мондеото е най-изнервящото нещо около целия двигател. Изключително неприятен за ремонт, и всяко малко износване на даден компонент от него прави така, че се появяват нетърпим шум, скачане на ремъка и т.н. Общо взето колата започва малко по малко да работи като мелница.

Това е инструмента за които говоря
Изображение

Re: Мондео МК3 проблем с пистовия ремък

Публикувано: 14 сеп 2013, 08:03
от OgiDogi
DTM написа: Всичко това е абсолютно вярно.
А динамото се намира точно зад мотора и е след коляновия вал, но и след обтегача. Ето снимка на целия възел, предполагам че сте го виждали, но може да свърши работа на някой които не е.

Изображение

Самата пружина на обтегача е много яка и с много малък ход от порядъка на 1-2см, при самото осовобождаване на обтегача инструмента които се използва е с голямо рамо. И при това пак се натиска яко. Явно е, че се разчита на усилието на пружината и след като тя се умори се появява въпросния шум на празен ход. Както беше писал колегата по-горе дори и 100 оборота отгоре, правят така че шума изчезва.
Този възел на Мондеото е най-изнервящото нещо около целия двигател. Изключително неприятен за ремонт, и всяко малко износване на даден компонент от него прави така, че се появяват нетърпим шум, скачане на ремъка и т.н. Общо взето колата започва малко по малко да работи като мелница.
Не ми е попадал за ремонт или обслужване точно този мотор, но като гледам схемата, ремъкът ще "подскача" в участъка между алтернатора и първата паразитна ролка, поради посочената вече последователност обтегач -> алтернатор -> КВ по посока движението на ремъка. Единствено смяна на ролката (ако оста на алтернатора позволява) с такава със свободен ход и ремък с друга дължина може да помогне.

Re: Мондео МК3 проблем с пистовия ремък

Публикувано: 14 сеп 2013, 20:59
от chokolino771
Оги ремъка скача между компресора на климатика и шайбата само леко докосване с отверка и всичко утихва даже се чудя ако се приспособи някаква ролка да се завари някак си там и предполагам че стане явно там ремъка вече няма от какво да се поъне идва далече от обтегача и вече охлабва а и ако не се лъжа е най дългия прав участък от ремъка.Ох аман вече днеска докато карах на втора на обороти пък ми изгасна в движение скоро пак ми го направи и излезе че е записало греша от датчика на коляновия вал днес не можах да я закача дано да е той поне че е по евтин другата грешка беше неправилна работа на помпата и сега съм малко на тръни :lol:

Re: Мондео МК3 проблем с пистовия ремък

Публикувано: 14 сеп 2013, 21:03
от chokolino771
Че и сега ако не го оправя с тая шайба директно е в Мобилето на първа страница че нещо не уцелих май с колата ама сряда ще реша вече малко ми иде в повечко поддръжката не че е голямата кола ама парите вече са твърде много.

Re: Мондео МК3 проблем с пистовия ремък

Публикувано: 15 сеп 2013, 02:34
от OgiDogi
chokolino771 написа:Оги ремъка скача между компресора на климатика и шайбата само леко докосване с отверка и всичко утихва даже се чудя ако се приспособи някаква ролка да се завари някак си там и предполагам че стане явно там ремъка вече няма от какво да се поъне идва далече от обтегача и вече охлабва а и ако не се лъжа е най дългия прав участък от ремъка.Ох аман вече днеска докато карах на втора на обороти пък ми изгасна в движение скоро пак ми го направи и излезе че е записало греша от датчика на коляновия вал днес не можах да я закача дано да е той поне че е по евтин другата грешка беше неправилна работа на помпата и сега съм малко на тръни :lol:
Аха, може би си прав за най-дългият участък, освен ако не е по принцип участъкът преди коляновия вал. Поне тези, с които съм се занимавал, са били с алтернатор отпред и ремъкът подскача точно между него и коляновия вал, а обикновено най-дългият участък е между задната и предната част на двигателя. Там дължината вкарва ниска резонансна честота и по-голяма еластичност и едва ли ремъкът ще успява да изплющи, дори и да подскача. Ако е винаги участъка преди коляновия вал, конструктивно мястото на обтегача трябва да е там.

Нещо такова (а ако е най-дългият - още една ролка отгоре):

Re: Мондео МК3 проблем с пистовия ремък

Публикувано: 15 сеп 2013, 15:39
от chokolino771
Да точно по тая схема ще станат нещата според мене обаче динамото е отзаде а климатика отпреде и продължавам да мисля каква стойка може да се измисли за един обтегач сигурно има някакъв чалъм така да се каже ама трябва и някой който се занимава с такива работа аз само мога да гадая.Поздрави!!!

Re: Мондео МК3 проблем с пистовия ремък

Публикувано: 15 сеп 2013, 15:44
от chokolino771
А пък ако случайно имаш някакви идеи доколкото разбирам се занимаваш с такива работи още в началото на темата има схемата на ремъка откъде върви пиши ако мислиш че можеш да направиш нещо не е проблем да дойда до Сливен без това свикнах да ходя при Гошо в Ямбол още и с предната ми кола така че казваш паля и идвам :)Сега даже като разглеждам схемата се чудя на самото динамо няма ли болт с планка която служи за обтегач за изпъване на ремъка или тоя модел нямат просто не съм поглеждал на моя как е.