Страница 1 от 1

Вероятен проблем с блока-калибрована/луфтомерна линия?

Публикувано: 12 авг 2013, 15:18
от Tezz
Здравейте!Предварително се извинявам за дългият пост,дано бъде прочетен от повече съфорумци,и евентуално ми помогнете!!!Всичко си има предистория,и при мен започна така........
По време на юлската ни разходка със семейството,радиатора(автомобила от аватара ми)на охладителната с-ма прокапа.Тъй,като течът не бе голям(пък бях и далече от вкъщи),реших да сложа 'добавка за запушване на течове'.Следващите няколко дни нямах никакви проблеми,но навръщане към дома стрелката на уреда за температурата,удари в червеният сектор,да не съм и обърнал внимание минута/минута и 10 секунди-имам такъв изграден навик да си наглеждам уредите!Веднага отбивам,гася автомобила и давам на контакт с пуснато на макс/горещо парно-не развивам нарочно капачката на разширителният съд,че току виж останал двигателя без течност!Както и да е,охлажда се машината,и тръгвам към вкъщи(остават ми 20-25км) на тръни.Прибрах се криво-ляво на принципа спри-тръгни,без повече стрелката да излиза от сектора 'НОРМАЛ',оставих я през ноща да изстине,и да си събера мислите.На сутринта правя разбор,и си мисля:или запушен радиатор,или скапана водна помпа.Почнах от радиатора,че е по-лесно,после щях да разбутам останалото.За късмет(май за нещастие,е по-правилно да се каже!),се оказа че радиатора е толкова запушен,че неможах така или иначе да го промия и след престояване с лимомтозу едно! денонощие-може би е бил пред запушване,и добавката е спомогнала скоропостижно!!!Между впрочем,не знам колко охладителна течност е вместимостта му,но след като промивах другият радиатор,ми направи впечатление,че побра почти двойно повече водица!Такаааа,дойде ред и да видя пораженията-спукана глава на 3-ти цилиндър,без гарнитурата да е мръднала,а толкова се надявах да е само гарнитурата!!!Добре,че старият ми Форд(1.8 чист дизел) беше в движение,макар и бракуван на село(баща ми го ползваше за каручка,докато не му взех главата,и радиатора).Тук,е момента да спомена: ако,някой се пита дали става глава от чист дизел 1.8,на турбо дизел 1.8 - да,става категорично,дори и стойката за хидравликата с отворите я има.Последва щателен преглед на главата,само ме е яд че не и 'ударих лице' преди да я монтирам,но от питания тук-там разбрах,че щом до последно е работила безпроблемно-шлайфане не е нужно!Впоследствие разбрах,че дори и да не е била крива,при демонтажа уж се изкривявала,и задължително и се удряло лице - дали е така,някой знае ли?Поставих нова гарнитура(58лв),новит болтове М12 пак с торкс глави(Т70),нова г-ра за капака на главата,водната помпа стара от другият автомобил-обстойно ревизирана,водният радиатор също от другият автомобил-прегледан обстойно и почистен,термостата от другият автомобил,капачка за разширителен съд-нова.Всички свалени части от другият авт"омобил,са в добро здраве и иизправно работещи - предният ден преди да ги демонтирам,съм експлоатирал доста сериозно автомобила преди да го загробя окончателно!!!Така,всичко като по книга:стягане на глава,зацепване на ангренаж,монтиране на спомагателните възло и детайли,палене,обезвъздушаване на охладителната система....Пробно кръгче 10-12км,всичко е наред,и вечерта си тръгвам за Варна.Обаче........всичко пак отначало-надува лекозагрява сериозно ,само леко да натисна газта да изпреваря някой и за секунди стрелката на L,като веднага пущам вентилатора и пак обичайните процедури!!!На сутринта,пак всичко долу,пак бъзикнешки работи!!Тоя път си мисля : няма да е глава,нали не съм я прегрявал,сигурно е гарнитурата?Да,ама не-пак спукана глава,само че на 1-ви цилиндър между клапаните!!!!!!
Възможните причини според мен,като изключим радиатора,водната помпа,термостата,и капачката са:
1.не добре обезвъздушена с-ма
2.крива глава
3.крив/пропаднал цилиндров блок-е,те това хич не ми се вярв ;): а,ама.......
Та,питането ми към Вас е : каква може да е причината,за втора спукана глава?И,с какво да си замеря блока,за евентуална кривина?Моля компетентните за отговор,защото почнах да 'изстивам' към Фордчето!!!

Re: Вероятен проблем с блока-калибрована/луфтомерна линия?

Публикувано: 12 авг 2013, 16:14
от mi6o
Здравей колега. А дали има вариант да е останало от добавката в блока и да е запушило някоя водна магистрала и главата да е останала на сухо.
Поздрави

Re: Вероятен проблем с блока-калибрована/луфтомерна линия?

Публикувано: 12 авг 2013, 16:23
от Tezz
Изключвам го като вариант('вързах си гащите'),при демонтирана водна помпа на всеки възможен отвор,който е за циркулация на охладителна течност,съм наливал вода която си изтичаше/движеше без проблеми.

Re: Вероятен проблем с блока-калибрована/луфтомерна линия?

Публикувано: 12 авг 2013, 16:31
от S_C
Критерият" пасва на дупки" май в случая те е подвел. Качи ги двете глави на кантара и пиши каква е разликата. Почти съм сигурен, че тази за турбо версията ще е по-тежка, което веднага би обяснило и случката.
В случай, че се окажат еднакви, значи диагнозата е просто "дизел". Старата глава си е била тръгнала и сега като си я сложил на турбинирания мотор, не е издържала налягането и се е предала. За дизелов мотор не е необичайно да гръмне глава или човек да си купи стара, която пък да се окаже в края на живота си.Те за това майсторите им правят тестове за налягане.Не,че и това е много обективно. Слабо място си им е.

Re: Вероятен проблем с блока-калибрована/луфтомерна линия?

Публикувано: 12 авг 2013, 16:40
от mi6o
И аз мисля,че главите не са еднакви. Четох тук някъде,че при турбо дизела буталата имат 4 сегмента,а на чистия дизел имат по 3. Може да има разлика в главите,все пак едната е за турбо и налягането в цилиндрите би трябвало да по-голямо-така поне предполагам,нека кажат по-знаещите колеги. Мойта глава от Ескорт-а като я свалях ми откъсна ръцете-тежеше супер много.

Re: Вероятен проблем с блока-калибрована/луфтомерна линия?

Публикувано: 12 авг 2013, 17:27
от Tezz
Ако трябва да кажа точното им тегло,със сигурност ще ви подведа,но двете тежат еднакво за мен,е зависи и колко си уморен-тогава тежат повече ;): .Шегата на страна,но сигурно имат към 22-25кг.По съм склонен да приема версията за 'умора на метала',в това число и голямата помощ на турбото!Между другото,докато си пишех поста,приятел който носи автомобили за скраб,ми се обади че е взел от Слъчев бряг Мондео 1.8тд с кулер,преди да са го разкостили,искам да взема главата-колата е работила до последно.Дали,ще пасне на Ескорта???В нет-а търсих снимки на демонрирана глава от Мондео,но ударих на камък!

Re: Вероятен проблем с блока-калибрована/луфтомерна линия?

Публикувано: 12 авг 2013, 22:05
от S_C
Той моторът е като твоя.Има разни глупости накачени допълнително...ЕГР-и, не знам си какво...та може и някоя дупка в повече да има.Но на болтове би трябвало да пасне.

Re: Вероятен проблем с блока-калибрована/луфтомерна линия?

Публикувано: 13 авг 2013, 19:18
от Tezz
Днеска като ходих в Надин(преди работех там),за главата на Мондеото,тъкмо караха с репатрака един Ескорт/Джия.Викам си,нека тоя път бъде както трябва,та почнах Ескорта,ма напразно си загубих времето-беше издухало гарнитура-вкарвало е вода в втори цилиндъри отвора(май беше вихрова камера)за впръскване на горивото беше се стопил наполовина-беше два пъти по голям от другите!Май,доста е карана така-вода/нафта и караш :mrgreen: .Какво ми направи впечатление,дюзата на трети цилиндър имаше кабелче със ел.захранване!Дали,защото на мотора пишеше Ендура Де,а моят не е?ГНП беше пак на Лукас,но по различна от моята-дали да я взема утре,че е много лачена и чиста!Ще стане ли за моята каляска,естествено ще взема и тръбичките за високо налягане и дюзите-може би Specialista да каже нещо за тая работа,знам че редовно следи форума-за което благодаря!

Re: Вероятен проблем с блока-калибрована/луфтомерна линия?

Публикувано: 13 авг 2013, 23:00
от specialista
Той добре ги следи,обаче не може да предпази хората да не правят глупости.Така и не разбрах какво искаш да направиш,но щом тази кола е със "Умна дюза" значи и помпата и е различна.Тя пак е Лукас но е друг модел!!! На тази помпа и трябва правилния компютър.А на него му трябват правилните датчици!

Сега сериозно,сигурно много ще се учудиш,но това че има цепка между леглата на клапаните не винаги е проблем.За това си има начини за изпитване на главите,а не само визуалния!Май ще трябва да ти прочета темата от начало,без да се ангажирам със време!