Вероятен проблем с блока-калибрована/луфтомерна линия?
Публикувано: 12 авг 2013, 15:18
Здравейте!Предварително се извинявам за дългият пост,дано бъде прочетен от повече съфорумци,и евентуално ми помогнете!!!Всичко си има предистория,и при мен започна така........
По време на юлската ни разходка със семейството,радиатора(автомобила от аватара ми)на охладителната с-ма прокапа.Тъй,като течът не бе голям(пък бях и далече от вкъщи),реших да сложа 'добавка за запушване на течове'.Следващите няколко дни нямах никакви проблеми,но навръщане към дома стрелката на уреда за температурата,удари в червеният сектор,да не съм и обърнал внимание минута/минута и 10 секунди-имам такъв изграден навик да си наглеждам уредите!Веднага отбивам,гася автомобила и давам на контакт с пуснато на макс/горещо парно-не развивам нарочно капачката на разширителният съд,че току виж останал двигателя без течност!Както и да е,охлажда се машината,и тръгвам към вкъщи(остават ми 20-25км) на тръни.Прибрах се криво-ляво на принципа спри-тръгни,без повече стрелката да излиза от сектора 'НОРМАЛ',оставих я през ноща да изстине,и да си събера мислите.На сутринта правя разбор,и си мисля:или запушен радиатор,или скапана водна помпа.Почнах от радиатора,че е по-лесно,после щях да разбутам останалото.За късмет(май за нещастие,е по-правилно да се каже!),се оказа че радиатора е толкова запушен,че неможах така или иначе да го промия и след престояване с лимомтозу едно! денонощие-може би е бил пред запушване,и добавката е спомогнала скоропостижно!!!Между впрочем,не знам колко охладителна течност е вместимостта му,но след като промивах другият радиатор,ми направи впечатление,че побра почти двойно повече водица!Такаааа,дойде ред и да видя пораженията-спукана глава на 3-ти цилиндър,без гарнитурата да е мръднала,а толкова се надявах да е само гарнитурата!!!Добре,че старият ми Форд(1.8 чист дизел) беше в движение,макар и бракуван на село(баща ми го ползваше за каручка,докато не му взех главата,и радиатора).Тук,е момента да спомена: ако,някой се пита дали става глава от чист дизел 1.8,на турбо дизел 1.8 - да,става категорично,дори и стойката за хидравликата с отворите я има.Последва щателен преглед на главата,само ме е яд че не и 'ударих лице' преди да я монтирам,но от питания тук-там разбрах,че щом до последно е работила безпроблемно-шлайфане не е нужно!Впоследствие разбрах,че дори и да не е била крива,при демонтажа уж се изкривявала,и задължително и се удряло лице - дали е така,някой знае ли?Поставих нова гарнитура(58лв),новит болтове М12 пак с торкс глави(Т70),нова г-ра за капака на главата,водната помпа стара от другият автомобил-обстойно ревизирана,водният радиатор също от другият автомобил-прегледан обстойно и почистен,термостата от другият автомобил,капачка за разширителен съд-нова.Всички свалени части от другият авт"омобил,са в добро здраве и иизправно работещи - предният ден преди да ги демонтирам,съм експлоатирал доста сериозно автомобила преди да го загробя окончателно!!!Така,всичко като по книга:стягане на глава,зацепване на ангренаж,монтиране на спомагателните възло и детайли,палене,обезвъздушаване на охладителната система....Пробно кръгче 10-12км,всичко е наред,и вечерта си тръгвам за Варна.Обаче........всичко пак отначало-надува лекозагрява сериозно ,само леко да натисна газта да изпреваря някой и за секунди стрелката на L,като веднага пущам вентилатора и пак обичайните процедури!!!На сутринта,пак всичко долу,пак бъзикнешки работи!!Тоя път си мисля : няма да е глава,нали не съм я прегрявал,сигурно е гарнитурата?Да,ама не-пак спукана глава,само че на 1-ви цилиндър между клапаните!!!!!!
Възможните причини според мен,като изключим радиатора,водната помпа,термостата,и капачката са:
1.не добре обезвъздушена с-ма
2.крива глава
3.крив/пропаднал цилиндров блок-е,те това хич не ми се вярв
а,ама.......
Та,питането ми към Вас е : каква може да е причината,за втора спукана глава?И,с какво да си замеря блока,за евентуална кривина?Моля компетентните за отговор,защото почнах да 'изстивам' към Фордчето!!!
По време на юлската ни разходка със семейството,радиатора(автомобила от аватара ми)на охладителната с-ма прокапа.Тъй,като течът не бе голям(пък бях и далече от вкъщи),реших да сложа 'добавка за запушване на течове'.Следващите няколко дни нямах никакви проблеми,но навръщане към дома стрелката на уреда за температурата,удари в червеният сектор,да не съм и обърнал внимание минута/минута и 10 секунди-имам такъв изграден навик да си наглеждам уредите!Веднага отбивам,гася автомобила и давам на контакт с пуснато на макс/горещо парно-не развивам нарочно капачката на разширителният съд,че току виж останал двигателя без течност!Както и да е,охлажда се машината,и тръгвам към вкъщи(остават ми 20-25км) на тръни.Прибрах се криво-ляво на принципа спри-тръгни,без повече стрелката да излиза от сектора 'НОРМАЛ',оставих я през ноща да изстине,и да си събера мислите.На сутринта правя разбор,и си мисля:или запушен радиатор,или скапана водна помпа.Почнах от радиатора,че е по-лесно,после щях да разбутам останалото.За късмет(май за нещастие,е по-правилно да се каже!),се оказа че радиатора е толкова запушен,че неможах така или иначе да го промия и след престояване с лимомтозу едно! денонощие-може би е бил пред запушване,и добавката е спомогнала скоропостижно!!!Между впрочем,не знам колко охладителна течност е вместимостта му,но след като промивах другият радиатор,ми направи впечатление,че побра почти двойно повече водица!Такаааа,дойде ред и да видя пораженията-спукана глава на 3-ти цилиндър,без гарнитурата да е мръднала,а толкова се надявах да е само гарнитурата!!!Добре,че старият ми Форд(1.8 чист дизел) беше в движение,макар и бракуван на село(баща ми го ползваше за каручка,докато не му взех главата,и радиатора).Тук,е момента да спомена: ако,някой се пита дали става глава от чист дизел 1.8,на турбо дизел 1.8 - да,става категорично,дори и стойката за хидравликата с отворите я има.Последва щателен преглед на главата,само ме е яд че не и 'ударих лице' преди да я монтирам,но от питания тук-там разбрах,че щом до последно е работила безпроблемно-шлайфане не е нужно!Впоследствие разбрах,че дори и да не е била крива,при демонтажа уж се изкривявала,и задължително и се удряло лице - дали е така,някой знае ли?Поставих нова гарнитура(58лв),новит болтове М12 пак с торкс глави(Т70),нова г-ра за капака на главата,водната помпа стара от другият автомобил-обстойно ревизирана,водният радиатор също от другият автомобил-прегледан обстойно и почистен,термостата от другият автомобил,капачка за разширителен съд-нова.Всички свалени части от другият авт"омобил,са в добро здраве и иизправно работещи - предният ден преди да ги демонтирам,съм експлоатирал доста сериозно автомобила преди да го загробя окончателно!!!Така,всичко като по книга:стягане на глава,зацепване на ангренаж,монтиране на спомагателните възло и детайли,палене,обезвъздушаване на охладителната система....Пробно кръгче 10-12км,всичко е наред,и вечерта си тръгвам за Варна.Обаче........всичко пак отначало-надува лекозагрява сериозно ,само леко да натисна газта да изпреваря някой и за секунди стрелката на L,като веднага пущам вентилатора и пак обичайните процедури!!!На сутринта,пак всичко долу,пак бъзикнешки работи!!Тоя път си мисля : няма да е глава,нали не съм я прегрявал,сигурно е гарнитурата?Да,ама не-пак спукана глава,само че на 1-ви цилиндър между клапаните!!!!!!
Възможните причини според мен,като изключим радиатора,водната помпа,термостата,и капачката са:
1.не добре обезвъздушена с-ма
2.крива глава
3.крив/пропаднал цилиндров блок-е,те това хич не ми се вярв

Та,питането ми към Вас е : каква може да е причината,за втора спукана глава?И,с какво да си замеря блока,за евентуална кривина?Моля компетентните за отговор,защото почнах да 'изстивам' към Фордчето!!!