Страница 1 от 2

Форд мондео тдци 130к.с проблем мощност

Публикувано: 11 юли 2013, 22:53
от tcvetko
Здравейте колеги,
Имам проблем колата няма мощност и пуши черно над 3000 оборота, проверени са всички турбо пътища не е маркуч. Днес бях в мотопфое, провериха всичко казаха да си изчистя егр, но реално като го свалихме беше чист и разбира се го почистих промяна няма. Казаха ми турбо за ремонт, но никъде във форума не прочетох такъв проблем моля, за мнения и помощ?

Re: Форд мондео тдци 130к.с проблем мощтност

Публикувано: 11 юли 2013, 22:56
от opex
Първото, което ми идва на ум е дебитомер. В мото-пфое трябва да правят диагностика, кодове за грешки, живи данни, симптоми на датчици. Турбото ако е за ремонт повярвай ми /и дано не ти се случва/ ще разбереш и без да ходиш в сервиз... Тия нормални ли са :?

Re: Форд мондео тдци 130к.с проблем мощност

Публикувано: 11 юли 2013, 23:11
от tcvetko
Ами и аз това мисля, преди месец ми смениха маркуча беше сцепен и колата литна, но уви само за месец сега точно същите симптоми като при маркуча, но за мое съжаление не откриха скъсан. Без да твърдя, че съм разбирач няма симптоми на турбо нито маслото пипа нито пуши син или бял пушек а катранено черен и то след 3000 оборота просто спира да върви явно няма добър дебит или е вакум някой или дебитомер, но не казаха нищо а било турбо! За това и ако някой е имал такъв проблем или може да ми препоръча какво да предприема ще бъда благодарен колеги. Омръзна ми от измислени майстори дори да е турбо нека ми гарантират ,че е това не прочетох никъде във форума някой с този модел да е имал проблем с тур :D бо явно аз съм карък?

Re: Форд мондео тдци 130к.с проблем мощност

Публикувано: 11 юли 2013, 23:19
от ЯЛТА
Симптом на горивонагнетателна система, характерен за TDCI моторите. Тя си е фактически в авариен режим. Черният пушек е много гориво. В един цилиндър много, за другите не стига, типичен пример за проблем с дюзи.
В кое Мото Пфое се произнесоха така ?

Re: Форд мондео тдци 130к.с проблем мощност

Публикувано: 11 юли 2013, 23:24
от tcvetko
Колега в авариен режим не ме вкарва дюзите са ремонтирани преди 3000км и горивната система е ок, минах и по този път. Колата пали и работи като часовник просто над 3000 оборота почва да пуши черен дим и спира да върви, Мтопфое Люлин, но те налучкват

Re: Форд мондео тдци 130к.с проблем мощност

Публикувано: 12 юли 2013, 08:53
от tcvetko
Колеги, помагайте никой ли не е имал такива проблеми?

Re: Форд мондео тдци 130к.с проблем мощност

Публикувано: 12 юли 2013, 08:58
от ЯЛТА
Добре де, живи данни по време на движение не са ли записвали, тогава няма начин да не покаже нещо. Иначе другия вариант е при съвестния ни майстор- Специалиста, но той е в Ямбол.

Re: Форд мондео тдци 130к.с проблем мощност

Публикувано: 12 юли 2013, 09:49
от Miri4
Тия от МП Люлин са ебати мърлячите.Как може при наличие на фирмен софтуер да не могат да ти открият проблема.Това си е до акъл и компетентност.
Сега : аз ти предлагам да намериш един манометър до 2 атм. и да го вържеш някак след турбината /интеркулера/. Така реално и в движение ще можеш да виждаш какво налягане ти прави турбината.Аз това съм си го направил постоянно и много ме облекчава.Ако не създава нужното налягане тъсиш :
пробив по турбо пътища, заяла геометрия, и накрая сваляш маркуча от въздушния филтър и проверяваш за радиални и аксиални луфтове. Ако всичко това е наред значи има проблем в управлението на геометрията и ти трябва добър диагностик.

Re: Форд мондео тдци 130к.с проблем мощност

Публикувано: 13 юли 2013, 15:56
от tcvetko
Ок, в крайна сметка няма ли да ми препоръчате добър диагностик за форд за София, някой с този модел имал ли е такъв проблем?

Re: Форд мондео тдци 130к.с проблем мощност

Публикувано: 13 юли 2013, 16:38
от ЯЛТА
Специалиста по дизелите ни, е в Ямбол. В София само по сервизи, където сериозно скубят.
Моята кола стоя една седмица в Ямбол, защото си я харесвам. Ако си сериозен, и ти се разхожда, ще ти пратя профила му, за да му пишеш.

Re: Форд мондео тдци 130к.с проблем мощност

Публикувано: 14 юли 2013, 02:18
от tcvetko
Ами съответно въпроса ми е към специалиста може ли помощ и насока

Re: Форд мондео тдци 130к.с проблем мощност

Публикувано: 14 юли 2013, 14:51
от specialista
Така не мога да кажа нищо.Трябва да се проверят няколко неща,налягането в смукателния колектор,дебитомер,турбо пътища,катализатор.Преглед на данните в реално време.Все от някъде трябва да изкочи проблема.Записва ли грешки?
Успех!

Re: Форд мондео тдци 130к.с проблем мощност

Публикувано: 14 юли 2013, 18:27
от tcvetko
Лошото е , че няма грешки на диагностика няма индикации като мигащи и светещи лампи и аз точно така мисля, дебитомер турбо пътища самото турбо нито има шум нито пипа маслото нито пуши бяло отзад. Нпротив над 3000 оборота спира да върви и прави черна завеса

Re: Форд мондео тдци 130к.с проблем мощност

Публикувано: 14 юли 2013, 22:52
от specialista
А ЕГР-а изключва ли тогава?

Re: Форд мондео тдци 130к.с проблем мощност

Публикувано: 14 юли 2013, 23:41
от tcvetko
Не знам как се разбира дали изключва егр , но го чистих и не е мръсен , както казах индкации на таблото за проблем няма

Re: Форд мондео тдци 130к.с проблем мощност

Публикувано: 15 юли 2013, 16:03
от sttodorov
Здравей, колега аз имах подобен проблем като твоя. При мен колата още при потеглянето на първа предавка при по-рязко отпускане на съединителя забиваше "муцуна" и бавно ускоряваше, а при 3000 оборота отзад ставаше огромна черна пушилка. Реших проблема си като изолирах ЕГР-а с една ламаринка /трябва да е по-дебела, защото първия път когато изолираха ЕГР-а , майсторите сложиха по-тънка и тя изгоря/ слага се непосредствено преди клапана при връзката с металната тръба. Добре е да се изолира и вакуума към клапана със съчма или винтче с по-голям диаметър от този на отвора на маркучето. Каза че клапана ти е бил чист, а дали някой се е сетил да ти погледне колекторите, които са след ЕГР-а и влизат към блока на двигателя. Аз се сетих да погледна моите и явно откакто е станала кола не бяха почиствани /сега е на около 300 000км - реални, нищо че на километража пише 150 000км/, при нормален размер на отвора на колекторите някъде около 3см/5см, бяха задръстени със сажди и отворчето беше останало някъде около 1,5/1,5см. Поради тази причина явно не е достигало достатъчно въздух на колата, горивната смес става доста наситена и затова се получава черния пушек, а и оттам губи мощност. След като затапих отново ЕГР-а и почистих колекторите , колата се прероди има мощност, не забива и не пуши черен дим. Имаше и друг ефект от цялата операция, колата стана по-икономична разхода ми падна с 1л/100км, преди градско /в София със задръстванията през лятото/ правеше разход около 8 - 8,5л, а сега 7 - 7,5л.
Дано и при тебе така да се получат нещата.
Успех.

Re: Форд мондео тдци 130к.с проблем мощност

Публикувано: 15 юли 2013, 17:14
от tcvetko
Мерси, колега, но не е от егр гледахме го затворена си беше клапата по скоро може да е от управлението на клапата отпред при скоростите не знам вече се побърках и дадох една торба пари за диагностики и не мога да намеря проблема :shock:

Re: Форд мондео тдци 130к.с проблем мощност

Публикувано: 15 юли 2013, 17:17
от sttodorov
При мен ЕГР-а също затваряше, но колекторите бяха доста задръстени със сажди!
От скромен опит с тази кола, мога да ти препоръчам да изолираш ЕГР-а.
Първите проблеми с мощността и черния пушек имах няколко месеца след като я купих нов внос от Италия / началото на 2011г./ и след като колата имаше прекрасния досег с нашите "супер" горива.
Тогава изолирахме за първи път ЕГР-а, направихме профилактика на турбината и нещата се оправиха, но след година ламаринката прегоря и отново имах проблеми. Почиситихме ЕГР системата и този път реших да не затапвам ЕГР-а , а да карам така след съвет от механиците на Мотопфое / между другото когато съм ходил в Мотопфое - Люлин, винаги съм оставал доволен от хората, защото са ми решавали проблемите, може би съм случил на добри механици/. Обаче в следствие на нашите прекрасни горива, някъде около година по-късно тази пролет , проблема се появи отново, тогава сам направих гореописаната процедура и нещата се оправиха.
Също от опит, нашите двигатели TDCi, са доста капризни , много зависи работата им от качеството на горивото. В началото зареждах обикновен дизел и сипвах добавка на Бардал за комонрейл двигатели , защото иначе дюзите тракаха и колата не вървеше много добре, сега сипвам само от скъпия дизел на ОМВ и съм доволен от вървежа на колата, защото преди с добавката ми излизаше много скъпо. Имах и проблем с основната вакуум тръбичка, която влиза в сервото, тогава имаше мощност колата, но имаше едно малко забавяне от порядъка на 2-3 секунди преди да се ускори, след като решихме и този проблем нещата се оправиха.

Re: Форд мондео тдци 130к.с проблем мощност

Публикувано: 15 юли 2013, 22:21
от specialista
Мисля че си доволен от коментара на колегата.Ако си изолираш ЕГР-а и почистиш колектора,ако не друго поне няма да си навредиш-нали? :D
Успех!

Re: Форд мондео тдци 130к.с проблем мощност

Публикувано: 16 юли 2013, 16:15
от Miri4
Колега пиши ми на лични.