Прегряване
Публикувано: 19 апр 2013, 16:50
Здравейте колеги!
Имам нужда от съвет и мнение!
Макар и да не е Форд, става дума за Сценик 1,6е, каран от баща ми. Днес е тръгнал на вилата - от София до Вакарел. Още на първия баир е забелязал, че стрелката на температурата минава средата ( където си седи по принцип), на равното се е нормализирала. Но след Нови Хан голямото нанагорнище (около километър) колата вече е влязла в началото червения сектор. Спрял е на бензиностанцията, изчакал е на празен ход да свали температурата, изгасил е и е отворил капачката на разширителния съд - антифриза е кипял, вдигнал се е облак пара, през аспуха не е излизала мазна пара, маслото е чисто. Долял е литър и половина вода, запалил е - температурата е била нормална, макар и да има още изкачвания.
Сега малко предистория - преди месец-два се спука пластмасовия корпус на термостата, купих нов и го сменихме. При процедурата изтече немалко антифриз, доляхме, но е възможно да не сме обезвъздушили добре системата. Обаче от тогава колата е карана градско, 2-3 пъти маршрута София-Вакарел безпроблемно.
Та въпроса ми е - имам ли повод за притеснение за гарнитура, спукан блок или нещо сериозно или може да е от капачка на разширителния съд, въздушна възглавница, неподходящ термостат( на 1 година е)...?
Ще съм благодарен на всякакви мнения!
Имам нужда от съвет и мнение!
Макар и да не е Форд, става дума за Сценик 1,6е, каран от баща ми. Днес е тръгнал на вилата - от София до Вакарел. Още на първия баир е забелязал, че стрелката на температурата минава средата ( където си седи по принцип), на равното се е нормализирала. Но след Нови Хан голямото нанагорнище (около километър) колата вече е влязла в началото червения сектор. Спрял е на бензиностанцията, изчакал е на празен ход да свали температурата, изгасил е и е отворил капачката на разширителния съд - антифриза е кипял, вдигнал се е облак пара, през аспуха не е излизала мазна пара, маслото е чисто. Долял е литър и половина вода, запалил е - температурата е била нормална, макар и да има още изкачвания.
Сега малко предистория - преди месец-два се спука пластмасовия корпус на термостата, купих нов и го сменихме. При процедурата изтече немалко антифриз, доляхме, но е възможно да не сме обезвъздушили добре системата. Обаче от тогава колата е карана градско, 2-3 пъти маршрута София-Вакарел безпроблемно.
Та въпроса ми е - имам ли повод за притеснение за гарнитура, спукан блок или нещо сериозно или може да е от капачка на разширителния съд, въздушна възглавница, неподходящ термостат( на 1 година е)...?
Ще съм благодарен на всякакви мнения!