Какви проблеми предвещава димът от ауспуха
Публикувано: 18 апр 2013, 22:07
Какви проблеми предвещава димът от ауспуха
Димът, който излиза от ауспуха, може да бъде използван за откриване на потенциални проблеми в автомобила ви. В зависимост от неговия цвят, може да се насочите към различни елементи от двигателя.
Черен пушек
Черният пушек обикновено е признак за твърде много въздух в горивната смес. Възможни проблеми:
1. Замърсен въздушен филтър.
2. Задръстен или разстроен карбуратор.
3. Дефектирала горивна помпа.
4. Замърсени свещи.
Бял пушек
Излизането на бял пушек веднага след запалването на двигателя е нормално. Обикновено това е кондез, който се изпарява. Ако това продължи и по-късно обаче е признак за проблеми:
1. Гарнитура на главата.
2. Теч на охладителна течност.
3. Спукан блок.
4. Изкривен цилиндър или бутало.
5. Остарели уплътнения.
Син пушек
Най-честата причина за наличието на син дим е масло, навлизащо в цилиндрите.
1. Остарели уплътнения.
2. Наличие на син дим още при стартиране на двигателя може да е признак и за износени водачи на клапаните или техните уплътнения.
3. Може да означава още износване на буталото.
4. Задръстен маслен филтър.
5. Твърде много масло в двигателя.
Димът, който излиза от ауспуха, може да бъде използван за откриване на потенциални проблеми в автомобила ви. В зависимост от неговия цвят, може да се насочите към различни елементи от двигателя.
Черен пушек
Черният пушек обикновено е признак за твърде много въздух в горивната смес. Възможни проблеми:
1. Замърсен въздушен филтър.
2. Задръстен или разстроен карбуратор.
3. Дефектирала горивна помпа.
4. Замърсени свещи.
Бял пушек
Излизането на бял пушек веднага след запалването на двигателя е нормално. Обикновено това е кондез, който се изпарява. Ако това продължи и по-късно обаче е признак за проблеми:
1. Гарнитура на главата.
2. Теч на охладителна течност.
3. Спукан блок.
4. Изкривен цилиндър или бутало.
5. Остарели уплътнения.
Син пушек
Най-честата причина за наличието на син дим е масло, навлизащо в цилиндрите.
1. Остарели уплътнения.
2. Наличие на син дим още при стартиране на двигателя може да е признак и за износени водачи на клапаните или техните уплътнения.
3. Може да означава още износване на буталото.
4. Задръстен маслен филтър.
5. Твърде много масло в двигателя.