Страница 1 от 1

Фокус - Смяна на ремъци и светеща лампа на двигателя(ЕГР).

Публикувано: 05 апр 2013, 18:53
от 5th_dimension
Здравейте,
закупих си автомобил Форд Фокус 1.8 TDCi FFDA 02.2004г. от автокъща със сервизни документи и "реални" според продавача 185 000 км.
След 100км ми светна жълта лампа на двигателя. Закарах го в МП за обслужване и диагностика на проблема. От там казаха, че това се дължи на вакуум маркучи водещи към ЕГР-а. Отстраниха грешката и лампата не свети повече. Обаче, ако пак светнела трябва да я закарам за ремонт, като ще бракуват проблемните части и ще сложат нови срещу 600лв. Тъй като не разбирам от коли бих искал да ме посъветвате дали при въпросния сценарии е крайно наложително да направя нужния ремонт.
И втория ми въпрос, тъй като няма налични ремъци и ролки за модела е необходимо да поръчат и да дойда за смяна, като за ангренажен ремък ми искат 280лв, обтяжна ролк от порядъка на стотина лв., пистов ремък и той някъде толкова и доколкото се сещам и на климатика ремък отново за горе-долу толкова пари и едно нещо пак от комплекта за смяна от сорта на ролка или обтегач, което беше 480лв но каза, че него ще го оставим,(извинявам се, че не мога да бъдя по конкретен в найменованията и сумите, но справката я видях за 20 секунди). Общо с труда към 500лв. Преди това смених масло и всички филтри и накладки за общо 500лв. Тук въпроса ми е нужно ли е там да ги сменя при тези суми или съвсем спокоийно може да се направи другаде с други марки от съответните части на други цени ? Освен това при закупуването на колата майстор видя колата и каза, че не е необходимо да се сменя пистовия ремък, а като наложително само ангренажния.

Благодаря предварително за помоща Ви.

Re: Фокус - Смяна на ремъци и светеща лампа на двигателя(ЕГР).

Публикувано: 05 апр 2013, 19:23
от DigiPro
Не е нужно всичко да сменяш в Мото-Пфое. Все пак това не е чак толкова нова кола и майсторите се понаучиха да ги обслужват и ремонтират. Доколкото съм чел из форума колегите препоръчват демъци DAYCO и ролки INA, като добро съотношение цена/качество. Пистовия ремък най-вероятно не е задължително да го сменяш. Виж какво се върти от него и прецени.

Re: Фокус - Смяна на ремъци и светеща лампа на двигателя(ЕГР).

Публикувано: 06 апр 2013, 14:21
от 5th_dimension
Колеги, може ли още някой да даде мнение по посочените от мен въпроси.

П.С. Благодаря на колегата DigiPro, но си нямам наидея какво се върти от него.:)

Re: Фокус - Смяна на ремъци и светеща лампа на двигателя(ЕГР).

Публикувано: 06 апр 2013, 23:52
от HACKO
Ами той колегата ти е казал, има и други доставчици и сервизи, не са само МП.

Re: Фокус - Смяна на ремъци и светеща лампа на двигателя(ЕГР).

Публикувано: 07 апр 2013, 08:57
от 5th_dimension
Аз по-скоро питам по отношение на втория ми въпрос свързан с лампата на двигателя - ако пак светне наложителна ли е смяната на вакуум маркучите или може и така да се кара колата. В какво се изразява естеството на този проблем и т.н. Въпреки, че от МП изчистиха грешката, но като дам на контакт и светват всички лампи и след 1 сек изгасват(без разбирасе тези на маслото и акумулатора), но жълтата на двигателя си остава да свети докато запаля и след това изгасва. Преди не беше така, преди да запаля всички изгасваха без тази за маслото и акумулатора.
По първия въпрос искам да попитам, пистовия ремък и този на климатика важни ли са толкова, както ангренажния и следователно може ли да се изчака със смяната им.

Бих бил благодарен на някой, който може да си отдели 2 минутки от времето и да ми напиши един изчерпателен отговор, като на човек, който за първи път си купува кола и не разбира от тези неща.

Re: Фокус - Смяна на ремъци и светеща лампа на двигателя(ЕГР).

Публикувано: 07 апр 2013, 09:34
от HACKO
По въпроса с лампата, мисля че никой не може де ти даде отговора, който искаш. Може да е случайна грешка, може да е прелюдия към проблем а може просто ЕГРа да иска почистване. Какво може да стане? Ами да влезе в авариен режим и ако изобщо двигателя работи ще се движи колкото да се добереш до сервиз, наскоро го видях на един Аурис, едвам стигна до сервиза, щото е на високо. ЕГРа на Ауриса беше към 1500лв, накрая се оправи с добро почистване и зануляване на грешките. Чудя се защо ги купувате тези Дизели.
Пистовия ремък и този на климатика (това е един ремък), скъсването му не е толкова драматично, както на агренажния. Просто ще останеш без климатик, хидравлика, генератор и евентуално охлаждане ако водната помпа се задвижва от него (това имаше предвид колегата като ти каза да видиш какво върти). Ако водната помпа не се задвижва от него, след скъсване може да продължиш още 50-100км ако не използваш фаровете. Ако обаче помпата е на него имаш 5-10км в зависимост от сезона.
Предполагам, че отговора ми сега те задоволява, само не знам това успокои ли се или искаш да се самоубиеш.

Re: Фокус - Смяна на ремъци и светеща лампа на двигателя(ЕГР).

Публикувано: 07 апр 2013, 09:56
от 5th_dimension
Благодаря за компетемтмия отговор НАСКО ! Все повече ми се изясняват нещата :)