Escord 1.8 TDI '96 Не пали сутрин
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 06 дек 2012, 22:38
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8Tdi
- Status: Извън линия
Escord 1.8 TDI '96 Не пали сутрин
Здравейте колеги. Получих ужасен проблем с колата, и след консултации с няколко "майстора" реших да се обърна към вас. Ноември месец си купих Ford Escort 1.8 Tdi 1996 и всичко беше наред.

Карах си го, правех някои леки ремонти(смяна на филтри, накрайници и т.н.) но нищо сериозно. Преди съм карал само коли на бензин/газ и исках да пробвам и дизелите. Реших, че зимата е подходящия период да пробвам стар Форд, нали все пак казват, че "Зимата Форд и циганин не работят"
Оказа се точно обратното... Форда в най-студените сутрини, подгрявах 2 пъти и палеше от раз. От 1 месец насам, когато температурите сутрин рядко падат под нулата, колата спря да пали...... Подгрявам 2-3 пъти, върти и само препалва, без да забръмчи гладко, както в най-студените дни. След първото палене няма проблеми, пали на четвърт... Но изстине ли блока край..
Първата ми мисъл бяха свещите. Проверих ги, и 2те не работеха... Смених 4те свещи, тъй като четох някъде във форума, че трябва да се сменят комплект. Ефекта беше нулев... Сутрин няма палене... Казаха ми, че можело да губи налягане в системата и сложих "възвратен клапан" да пропуска нафта само в едната посока. Казаха ми, че трябва да е преди ГНП-то и го поставих ето тук..

Смених и маркучите за обратната нафта, защото бяха малко напукани...

Ефект отново нямаше.
Проверих с пробна лампа дали релето подава ток на всяка една свещ и там нямаше проблем..
Горивния филтър го смених преди 1000км. Акумулатора е добър.Дизел зареждам само от една и съща бензиностанция от както съм купил колата.
Сутрин пробвах да задържа "обогатителя" ръчно, да не би нещо вакумната машинка или някой датчик да се е прецакал, но пак нищо..
Компресията не съм я замервал, защото колата не гори и капка масло, и на много стръмни наклони, като я оставя на 1ва скорост, без ръчна не мърда... Мисля си, че няма смисъл да я замервам. Само една джаджа в този двигател не ми е ясна, и ето я и нея..


Намира се до горивния филтър, на нея има закачена някаква букса, и през нея минава нафтата преди да навлезе във филтъра.

Чудя се къде може да е проблема, че само при студен двигател да не пали(само припалва) а при топъл си работи чудесно.
Ще Ви бъда много благодарен ако успеете да ми помогнете по някакъв начин. Извинявам се за толкова дългия ми пост, и многото снимки, обработени грозно с Paint, но целта ми е да няма излишни догадки, и да знаете какво съм правил по двигателя. Четох доста теми, но не намерих решение на проблема ми.
Ако успея чрез вашата помощ да си оправя колицата, ще съм много щастлив. Ако ли не, ще приготвя една солидна сума и потеглям към Ямбол, при SPECIALISTA
П.С. Благодаря предварително на хората, които отделиха от времето си, да прочетат темата ми

Карах си го, правех някои леки ремонти(смяна на филтри, накрайници и т.н.) но нищо сериозно. Преди съм карал само коли на бензин/газ и исках да пробвам и дизелите. Реших, че зимата е подходящия период да пробвам стар Форд, нали все пак казват, че "Зимата Форд и циганин не работят"

Оказа се точно обратното... Форда в най-студените сутрини, подгрявах 2 пъти и палеше от раз. От 1 месец насам, когато температурите сутрин рядко падат под нулата, колата спря да пали...... Подгрявам 2-3 пъти, върти и само препалва, без да забръмчи гладко, както в най-студените дни. След първото палене няма проблеми, пали на четвърт... Но изстине ли блока край..


Смених и маркучите за обратната нафта, защото бяха малко напукани...

Ефект отново нямаше.
Проверих с пробна лампа дали релето подава ток на всяка една свещ и там нямаше проблем..
Горивния филтър го смених преди 1000км. Акумулатора е добър.Дизел зареждам само от една и съща бензиностанция от както съм купил колата.
Сутрин пробвах да задържа "обогатителя" ръчно, да не би нещо вакумната машинка или някой датчик да се е прецакал, но пак нищо..
Компресията не съм я замервал, защото колата не гори и капка масло, и на много стръмни наклони, като я оставя на 1ва скорост, без ръчна не мърда... Мисля си, че няма смисъл да я замервам. Само една джаджа в този двигател не ми е ясна, и ето я и нея..


Намира се до горивния филтър, на нея има закачена някаква букса, и през нея минава нафтата преди да навлезе във филтъра.

Чудя се къде може да е проблема, че само при студен двигател да не пали(само припалва) а при топъл си работи чудесно.
Ще Ви бъда много благодарен ако успеете да ми помогнете по някакъв начин. Извинявам се за толкова дългия ми пост, и многото снимки, обработени грозно с Paint, но целта ми е да няма излишни догадки, и да знаете какво съм правил по двигателя. Четох доста теми, но не намерих решение на проблема ми.
Ако успея чрез вашата помощ да си оправя колицата, ще съм много щастлив. Ако ли не, ще приготвя една солидна сума и потеглям към Ямбол, при SPECIALISTA

П.С. Благодаря предварително на хората, които отделиха от времето си, да прочетат темата ми

-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Escord 1.8 TDI '96 Не пали сутрин
Мистериозното неизвестно нещо е подгрев на горивото, който се включва при -3 градуса или нещо такова.
Има десетина - двадесет неща за проверка. Сложи прозрачни маркучи след помпата, за да видиш дали сутрин не вървят и мехурчета въздух с нафтата. Какви свещи сложи? Аз едно време харесвах Искра, словенски май. Или оригиналните. Може и новите да не работят.
За да премахнеш съмненията за смукане на въздух, може да захраниш двигателя от някакъв съд и да го оставиш още докато не си угасил колата вечерта на по-високо място от помпата и филтъра. И сутринта да пробваш да запалиш така.
Има десетина - двадесет неща за проверка. Сложи прозрачни маркучи след помпата, за да видиш дали сутрин не вървят и мехурчета въздух с нафтата. Какви свещи сложи? Аз едно време харесвах Искра, словенски май. Или оригиналните. Може и новите да не работят.
За да премахнеш съмненията за смукане на въздух, може да захраниш двигателя от някакъв съд и да го оставиш още докато не си угасил колата вечерта на по-високо място от помпата и филтъра. И сутринта да пробваш да запалиш така.
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 06 дек 2012, 22:38
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8Tdi
- Status: Извън линия
Re: Escord 1.8 TDI '96 Не пали сутрин
Авточасти закупувам от човека, при когото работя. От 7 години се познаваме и никога не ми е продавал "ментета" 
Свещите са FLENNOR германски, и работят. Тествах ги на акумулатора преди да ги сложа. Днес ще сложа прозрачните маркучи, и довечера ще подготвя колата с една туба на капака, и утре ще пиша какъв е бил резултата. Благодаря ти diesel1.6

Свещите са FLENNOR германски, и работят. Тествах ги на акумулатора преди да ги сложа. Днес ще сложа прозрачните маркучи, и довечера ще подготвя колата с една туба на капака, и утре ще пиша какъв е бил резултата. Благодаря ти diesel1.6

- Conan_1
- потребител
- Мнения: 1457
- Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
- Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
- Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Re: Escord 1.8 TDI '96 Не пали сутрин
Само за идеята, бях взел потгревни свещи за старият ми ескорт които се оказаха по къси от нормалните и не искаше да пали, това първо. Второ това че горивният филтър е нов не значи че е читав и изправен пробвай да я захраниш с шише с нафта чрез тръбата след филтъра. Трето някои от помпите на Тди имат модул за управление които може да си замине , но колегите да помагат кои точно.
П.п. - смени и бензиностанцията за проба
п.п.п.- Имъл съм и проблеми със запушен всмукателен вход за горивото в самия резервоар , и от там дебит нула или недостатъчен. Имах навика да карам със съвсем малко гориво в резервоара и явно от лашкането вдигнах парчета от тинята и слузта на дъното, а ако и имаш цедка ( аз нямах) става страшно!
П.п. - смени и бензиностанцията за проба
п.п.п.- Имъл съм и проблеми със запушен всмукателен вход за горивото в самия резервоар , и от там дебит нула или недостатъчен. Имах навика да карам със съвсем малко гориво в резервоара и явно от лашкането вдигнах парчета от тинята и слузта на дъното, а ако и имаш цедка ( аз нямах) става страшно!
Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...
- Doin
- потребител
- Мнения: 1817
- Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
- Местоположение: Слатина, София
- Status: Извън линия
Re: Escord 1.8 TDI '96 Не пали сутрин
За проба - сутрин преди да се опиташ да палиш напоммпай хубаво ръчната подкачваща помпа и виж ефекта. Идеята за прозрачните маркучи е много добра и ще ти спести доста излишни упражнения, но за едно си прав - Специалиста е човека който би могъл най-адекватно да реагира, дали тук или на място!
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 06 дек 2012, 22:38
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8Tdi
- Status: Извън линия
Re: Escord 1.8 TDI '96 Не пали сутрин
Подгревните свещи ги проверих дали са еднакъв размер преди да ги сложа, защото съм чел тук, че дължината им трябва да е еднакаква. Относно бензиностанцията, не е от това, но за идеята отивам да заредя повечко нафта от друга, тукмо е на свършване... Относно този "модул за управление които може да си замине" тогава не трябва ли да прави проблем и при топъл двигател ? А също и "Имъл съм и проблеми със запушен всмукателен вход за горивото в самия резервоар" и това има ли значение от температурата на двигателя ? Харесва ми идеята за шишето с нафта след филтъра, ще го пробвамConan_1 написа:Само за идеята, бях взел потгревни свещи за старият ми ескорт които се оказаха по къси от нормалните и не искаше да пали, това първо. Второ това че горивният филтър е нов не значи че е читав и изправен пробвай да я захраниш с шише с нафта чрез тръбата след филтъра. Трето някои от помпите на Тди имат модул за управление които може да си замине , но колегите да помагат кои точно.
П.п. - смени и бензиностанцията за проба
п.п.п.- Имъл съм и проблеми със запушен всмукателен вход за горивото в самия резервоар , и от там дебит нула или недостатъчен. Имах навика да карам със съвсем малко гориво в резервоара и явно от лашкането вдигнах парчета от тинята и слузта на дъното, а ако и имаш цедка ( аз нямах) става страшно!

@Doin
Пробвал съм го, няма ефектЗа проба - сутрин преди да се опиташ да палиш напоммпай хубаво ръчната подкачваща помпа и виж ефекта.

П.С. Като я запаля на скорост сутрин и я оставя да работи около 20-30 секунди, гася я и след 10 минути завъртя пак.... пали на четвърт.


-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Escord 1.8 TDI '96 Не пали сутрин
Лесно второ палене звучи като въздих в горивото. Отделно захранване с нафта за една вечер си свържи както си е нормалната система - един маркуч от "резервоара" към филтъра, и един от изхода на помпата към "резервоара".
Подозирам неправилен монтаж на филтъра и влизане на въздух оттам. Аз за по-лесно и сигурно направо свалям цялото филтърно тяло и си сменям елемента извън колата. Намествам добре двата големъ пръстена, малкия на централното болтче и средния на алуминиевото тяло. Внимавай с тези четирите, всичките са важни. Въздух може да смуче от големите или най-малкия.
Подозирам неправилен монтаж на филтъра и влизане на въздух оттам. Аз за по-лесно и сигурно направо свалям цялото филтърно тяло и си сменям елемента извън колата. Намествам добре двата големъ пръстена, малкия на централното болтче и средния на алуминиевото тяло. Внимавай с тези четирите, всичките са важни. Въздух може да смуче от големите или най-малкия.
- Conan_1
- потребител
- Мнения: 1457
- Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
- Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
- Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Re: Escord 1.8 TDI '96 Не пали сутрин
Опитай да превъртиш двигателя 6-7 пъти без да чакаш потгряването и след това потгрей до изключване на релето , ако се подобри значи наистина е въздух и нафтата се оттича вечер.
Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...
-
- потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 28 юни 2012, 07:58
- Модел на автомобила: Mondeo 1,8TD
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: Escord 1.8 TDI '96 Не пали сутрин
Работят, но дали одгряват достатъчно?Escort1.8Tdi написа: Свещите са FLENNOR германски, и работят. Тествах ги на акумулатора преди да ги сложа.
Старите подгревателни свещи с течение на времето натрупват окис по греещата глава в резултат на нагряването. При такива свещи температурата на горивната камера не е достатъчна за нормално запалване. Това ми предположение се потвърждава и от описаното лесно повторно палене при топъл двигател. Опитай с нови свещи. Успех!
"Добре е, че хората не разбират как работи нашата монетарна и банкова система .. обаче ако разберат ,вярвам ,че ще има революция !" - Хенри Форд ,1922 г.
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 06 дек 2012, 22:38
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8Tdi
- Status: Извън линия
Re: Escord 1.8 TDI '96 Не пали сутрин
Изпробвах всичко което сте ме посъветвали, но нямаше резултат. В допълнение смених пак горивния филтър като извадих цялото тяло от колата, смених и другите 2 свещи. Въздушен, маслен филтър и маслото, което беше на 7000км 15W 40, от стария собственик... Сложих 10W 40. И пак нямаше ефект. И след цялата тази профилактика реших да сменя и акумулатора, понеже 74амперов го купих за 110лв, и чудо..... Форделата пак си пали перфектно. Въртенето със стария и новия акумулатор сутрин е еднакво, но стария след 6-7-8 превъртания по 3-4 оборота му свършваше тока. Сигурно стартовото напрежение нещо ме е измамило. Все пак благодаря на всички, които отделиха от времето си за да ми помогнат
Живи и здрави бъдете и много успехи в живота 


- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Escord 1.8 TDI '96 Не пали сутрин
Явно е бил слаб-малък, и като въртиш дърпа тока на свещите, и те изстиват.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Escord 1.8 TDI '96 Не пали сутрин
Прегледай си и стартера ако не си го правел!Escort1.8Tdi написа:Изпробвах всичко което сте ме посъветвали, но нямаше резултат. В допълнение смених пак горивния филтър като извадих цялото тяло от колата, смених и другите 2 свещи. Въздушен, маслен филтър и маслото, което беше на 7000км 15W 40, от стария собственик... Сложих 10W 40. И пак нямаше ефект. И след цялата тази профилактика реших да сменя и акумулатора, понеже 74амперов го купих за 110лв, и чудо..... Форделата пак си пали перфектно. Въртенето със стария и новия акумулатор сутрин е еднакво, но стария след 6-7-8 превъртания по 3-4 оборота му свършваше тока. Сигурно стартовото напрежение нещо ме е измамило. Все пак благодаря на всички, които отделиха от времето си за да ми помогнатЖиви и здрави бъдете и много успехи в живота
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта