Страница 1 от 2
Въпрос за подобряване на мощността
Публикувано: 20 фев 2013, 17:35
от GrimReaper
Здравейте колеги ! Имам въпрос относно подобряването на мощността на колата. От както я купих (близо 3 месеца) усещам, че нещо не върви както трябва (с много зор вдига 120 км.) и разхода на гориво също е малко висок- 6/100 извънградско. При рязко подаване на газ изобщо не изпушва- казаха ми, че трябвало да се центрова помпата и съм решил идните седмици като намеря време да отида на един майстор и да я оправи + да махне катализатора.
Искам да попитам (тъй като напоследък видях някои теми в които се обсъжда затапването на EGR клапана), ако се затапи EGR клапана ще има ли някакъв ефект от към вървежа и има ли вероятност да свали разхода, тъй като в форума на Мазда четох, че при затапването му разхода също падал ?
Re: Въпрос за подобряване на мощността
Публикувано: 21 фев 2013, 10:49
от ЯЛТА
Клапана е добре да се затапи,- дава повече мощност. На зет ми Фокуса и в същото положение. За съжаление най добрия ни майстор е в Ямбол- запланувал съм пътуване до там. Ако си мераклия няма да се подвуомиш да се свържеш със Specialista, после няма да си познаеш колата. Вярно 250 км. в едната посока са, но си заслужава, и моето Мондео го "лекува" той. Ако не търси читав майстор. Много неща могат да се "пипнат" по една кола за да върви нормално- и повече.
Re: Въпрос за подобряване на мощността
Публикувано: 21 фев 2013, 13:05
от ivo_63
теоретически ЕГР качва мощността, но е незначително и няма да го усетиш.Автомобила ти има проблем щом не качва 120 и е добре да го оправиш.Почни с махане на катализатора , че е бързо и евтино.
Re: Въпрос за подобряване на мощността
Публикувано: 21 фев 2013, 14:18
от GrimReaper
Ами тъй като съм безработен, не мога да си позволя да отида до Ямбол за ремонт и т.н. Надявам се, че ще се прави като се центрова помпата и се махне катализатора.
Re: Въпрос за подобряване на мощността
Публикувано: 21 фев 2013, 19:52
от ЯЛТА
На зет ми махнах катализатора,- е няма разлика никаква. И просто турбото не се усеща въобще, като се подаде газ- вдървява маркуча до камък, но при движение не се усеща хич.
А на Мондеото ми,като му затапих клапана се усеща много, дори и на звук, и дърпа още от 1700 оборота.
Re: Въпрос за подобряване на мощността
Публикувано: 21 фев 2013, 20:18
от ivo_63
ако ставаше с клапана - кой ще си чипосва колата с пари ?
Re: Въпрос за подобряване на мощността
Публикувано: 21 фев 2013, 21:17
от ЯЛТА
ivo_63 написа:ако ставаше с клапана - кой ще си чипосва колата с пари ?
На 1.8 ТДДИ, няма
ЧИПосване.
http://www.adler-auto.bg/focus.html
Защо няма 1.8 TDDI ? Няма, и това е, но има друго !
Re: Въпрос за подобряване на мощността
Публикувано: 21 фев 2013, 22:12
от ATF
ЯЛТА написа:ivo_63 написа:ако ставаше с клапана - кой ще си чипосва колата с пари ?
На 1.8 ТДДИ, няма чипосване.
Е пак,се бъркате писах достатъчно но изтрихте темата!

А относно чипосването дори и специалиста каза,че има как аз също бях при него а и аз съм със същият мотор! Моята е чипосана и колата е съвсем различна,дори и разхода и се нормализира....само,че за тези мотори е доста по трудна цялата процедура...
Re: Въпрос за подобряване на мощността
Публикувано: 21 фев 2013, 23:42
от anton76
Здравей. Какъв разход даваше преди и какъв сега .
Re: Въпрос за подобряване на мощността
Публикувано: 21 фев 2013, 23:48
от diesel1.6
Центровка на помпата не помага. Първо трябва вярна диагностика, и после може да се наложи ремонт за над няколко стотачки за да стане центровката. Тя май се правеше на стенд, не знам, защото не съм сигурен коя е помпата даже.
За чипосването - ето я темата.
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 81&t=61796
Re: Въпрос за подобряване на мощността
Публикувано: 22 фев 2013, 08:18
от ivo_63
ЯЛТА написа:ivo_63 написа:ако ставаше с клапана - кой ще си чипосва колата с пари ?
На 1.8 ТДДИ, няма чипосване.
говоря по принцип за чипосването - мисълта ми беше , кой ще даде 300-500 лева за чип ако моге да си затапи клапана с една ламарина.
и моята е пипната от specialista, няма разлика във разхода , аз съм от Русе и карам повече на градско и разхода ми винаги е бил висок - около 8 лятото, зимата 9 / то по книжка и дават 7.8 градско,ако не се лъжа/, извън градско според десния крак- от 5.5 до 7.0.
С ценровка на помпата няма да стане - трябва диагностика и човек, който знае какво прави.
Re: Въпрос за подобряване на мощността
Публикувано: 22 фев 2013, 11:38
от DTM
ЯЛТА написа:ivo_63 написа:ако ставаше с клапана - кой ще си чипосва колата с пари ?
На 1.8 ТДДИ, няма
ЧИПосване.
Васко, моля те не пиши такива работи!
Имах Фокус с такъв мотор и го карах над 80000км., при това около 40000км с така наречения "чип".
Да, може да се смени софтуеъра при това доста успешно. Вади се компютъра, разпоява се чипа и се четат картите за управление на мотора.
Правят се новите карти, записват се на нов чип и той се връща в компютъра. Има си хора за всичко, но не е за всеки.
Дори още си пазя чипа с оригиналния софтуеър на Фокуса 1.8 TDdi 90hp.
Колата, буквално подлудя след манипулацията, не е същата и пушека също

.
Ако някой се интересува, кой го е правил и къде да ми пише л.с., за да не става реклама.
Поздрави!
Re: Въпрос за подобряване на мощността
Публикувано: 22 фев 2013, 13:49
от GrimReaper
Ами не знам какъв разход е давала преди това- както казах колата е така от както съм я взел. Също забелязах, че като тръгна на някъде и запала колата първия път няма никаква мощност. Гася,паля я отново и "литва" за около 10-тина минути, след това пак умира. Дали проблема не е в термостата (най- вероятно изтърсих огромна глупост, но съм длъжен да попитам

).
Re: Въпрос за подобряване на мощността
Публикувано: 22 фев 2013, 14:05
от ATF
GrimReaper написа:Ами не знам какъв разход е давала преди това- както казах колата е така от както съм я взел. Също забелязах, че като тръгна на някъде и запала колата първия път няма никаква мощност. Гася,паля я отново и "литва" за около 10-тина минути, след това пак умира. Дали проблема не е в термостата (най- вероятно изтърсих огромна глупост, но съм длъжен да попитам

).
Дааааа....това с термостата си е доволно глупост

не е от него
Re: Въпрос за подобряване на мощността
Публикувано: 22 фев 2013, 15:55
от petio_andreew
diesel1.6 написа: Първо трябва вярна диагностика
Колегата е много прав.
Махането на катализатора и затапването на EGR няма като с магическа пръчка да реши проблема. Вярно е че има някакъв ефект, но той не е чак толкова голям, че автомобил който не може да ускори до 120 да излети. Трябва си добра диагностика. Може би тук трябва да се разчита на фирмения сервиз поне за диагностиката. Би следвало да се провери центровката, дюзите, MAF сензора и т.н. Според мен трябва да се диагностицира в Мото Пфое.
Re: Въпрос за подобряване на мощността
Публикувано: 22 фев 2013, 16:33
от ivo_63
някои частни сервизи имат по-добра техника от МП вече, а диагностици със сигурност
Re: Въпрос за подобряване на мощността
Публикувано: 22 фев 2013, 16:47
от urgan
Диагностиката в МП стига до "няма грешки" 60 лв дължите. Проверката за грешки в компа не е диагностика.
Re: Въпрос за подобряване на мощността
Публикувано: 22 фев 2013, 17:19
от petio_andreew
Няма значение колко модерна и добра е техниката за диагностика.
Важното е да е правилната техника за точната марка и модел.
Пък и хората им са обучени да диагностицират точно Фордове.
Аз не бих се доверил повече на самозвани майстори които са понаизтеглили разни софтуерчета и са поназглобили разни самоделки за софтуер.
Не наразно по-нагоре писах вече.....
Re: Въпрос за подобряване на мощността
Публикувано: 22 фев 2013, 17:46
от urgan
Ти ходил ли си в МП някога
Пък и хората им са обучени да диагностицират точно Фордове.
Вярваш ли си на това което казваш.
Re: Въпрос за подобряване на мощността
Публикувано: 22 фев 2013, 18:34
от ivo_63
да приятелю и има цяла ода от мен в подфорума - не ходете там - мързи ме да ти търся линка, заради тях ходих чак до Ямбол при Жоро - парите взеха, работа не свършиха - едно просто презацепване на разпределител вал , като им казах предварително какъв е проблема.Но парите ми взеха и се заклеха, че колата ми е оправена - Специалиста да ви каже с колко ми бягаше разпр. вал /щото той си чупи пръстите 2 дни с него/.МП само за някои части и прага не минавам към сервизната част.