Страница 1 от 1

Автоматична скоростна кутия на Мондео МК2 - устройство

Публикувано: 02 фев 2013, 12:07
от didon80
Гледам, че няма такава тема в раздела, а е хубаво да знаем повече за устройството и принципа и на действие.
Мен конкретно ме интересува принципа на действие и детайлите свързани с охлаждането и посредством маслен радиатор, който е вграден в радиатора на охладителната система. Има ли някаква помпа, която да върти маслото от кутията през радиатора или е на принципа на конвекцията? В случая искам да преработя по най-добрия начин ръчната скоростна кутия, така че маслото и да се подгрява от циркулацията на антифриза в малкия кръг.
Вариантите са два:
1.Циркулация на трансмисионното масло през маслен радиатор, както е при автоматика с тази разлика, че радиатора няма да е на големия кръг, а на малкия и целта не е да се охлажда маслото, а да се затопля.
2.Циркулация на антифриз от малкия кръг през радиатор вграден вътре в кутията и потопен в маслото.
При първия вариант вероятно ще трябва да се монтира и допълнителна помпа, която да върти маслото, докато при втория не е необходимо тъй като антифриза се движи от водната помпа!
Идеята е маслото в кутията да достига работна температура възможно най-бързо, като така се извличат всички предимства от този факт: по-лесно и гладко превключване на скоростите(особено зимата), намалено триене и от там занижено износване и по-малки загуби, респективно разход на гориво......

Re: Автоматична скоростна кутия на Мондео МК2 - устройство

Публикувано: 02 фев 2013, 19:23
от HACKO
Започваш да се филмираш, внимавай! _friends_

Re: Автоматична скоростна кутия на Мондео МК2 - устройство

Публикувано: 02 фев 2013, 19:33
от didon80
http://www.auto-press.net/a:%D0%94%D0%B ... %82%D0%BE-
Завършил съм Топлотехника в ТУ-София.......както се казва професионално изкривяване. :D
http://ams.bg/?act=content&rec=6703
http://ecars.bg/techno/item/2377-bmw-tu ... or-proekti

Re: Автоматична скоростна кутия на Мондео МК2 - устройство

Публикувано: 02 фев 2013, 20:37
от S_C
Пълна дивотия.Радиаторите на скоростна кутия се слагат за охлаждане,не за загряване.
Твоята MTX75 се движи от един 100 киловатов мотор.Дори 2-3% да са и загубите в предавки и диференциал (а те са много повече), само това съответства на един включен 2-3 киловата калорифер вътре в кутията.Нататък вече си смяташ нещата съвсем като в топлотехниката.
АТФ има охлаждане защото работната му температура е по-ниска.
Има и ръчни с охлаждане...едни мазди и хонди имаше с по 300 коня мотори...те имат охлаждане, че и уред за температурата на маслото май имаха на таблото.F150 има уред на таблото също.

Ако толкова те влече-слагай един термометър, уред на таблото...да видиш,че кутията ще се загрее по-бързо от двигателя.Независимо дали навън е минус 15 или плюс 30 градуса.

Re: Автоматична скоростна кутия на Мондео МК2 - устройство

Публикувано: 02 фев 2013, 20:46
от didon80
Възможно е, отделно това с уреди показващи температурата на маслото съм го мислил, но как е направено при моделите които ги имат!

Re: Автоматична скоростна кутия на Мондео МК2 - устройство

Публикувано: 02 фев 2013, 20:57
от ЯЛТА
didon80 написа:Възможно е, отделно това с уреди показващи температурата на маслото
Мисля че едно такова би свършило работа, ако че да е за антифриз:
http://racing-mania.com/browse/product/ ... 52mm-+8802

Re: Автоматична скоростна кутия на Мондео МК2 - устройство

Публикувано: 02 фев 2013, 21:29
от didon80
Би трябвало да има и по-евтино решение, може би нещо оригинално втора употреба от автомобил, който си го има заводски.
Колкото до мощността, да тя е 100 kw, но при 6000 об., а аз говоря за употреба в градска среда при студени стартове през зимата, когато не вдигам повече по 3000 об., така че и 10% да са топлинните загуби в трансмисията, за дистанции от 3-5 км няма как да достигна работна температура в трансмисията. За летните месеци и за извънградско шофиране естествено, че всичко е точно.

Re: Автоматична скоростна кутия на Мондео МК2 - устройство

Публикувано: 02 фев 2013, 22:26
от S_C
Слагай един датчик,дето да може да мери поне 250 градуса и гледай филм как не може да се загрее бързо кутията в градско каране.Точно там се загрява най-много.Кутията е най-натоварена при потегляне и при спиране с двигател.

Re: Автоматична скоростна кутия на Мондео МК2 - устройство

Публикувано: 02 фев 2013, 23:07
от HACKO
didon80 написа:Би трябвало да има и по-евтино решение, .....
Има, ето този. Може да го свържеш директно към уреда на таблото.
Изображение
http://drive.bg/product_info.php?cPath= ... b76e4fee22

Re: Автоматична скоростна кутия на Мондео МК2 - устройство

Публикувано: 04 фев 2013, 18:17
от TED
Има и по-просто решение. Нали проблема ти е че маслото в СК е много гъсто при ниски температури.

Ами налей по-рядко масло и проблема при ниските температури е решен. Появява се обаче проблем с разреждането на маслото при високи температури. Решението е да не се налива трансмисионно, а да се налее двигателно масло. До колкото помня 75W-90 трансмисионно масло има същият вискозитет при 100С както 10W-40 двигателно масло. Разликата е че двигателните масла с два индекса имат добавка за стабилизиране на вискозитета и съответно той се променя по-малко с температурата (при 0С 75W-90 е много по-гъсто от 10W-40). С една дума наливаш нещо от рода на 0W-50 в кутията и нямаш нужда от разни усложнения на живота. По коректно е да налееш трансмисионно масло по спецификация за някаква "бегачка" с ръчни скорости, че трансмисионните масла имат добавки против разпенване и против оттичане.

Друг е въпроса защо във Форд (например) не са се занимавали с този "проблем" даже и при съвременните 1.0 Ecoboost малолитражки, където се гони икономия на всеки грам гориво... но всеки си е "башка луд" така че дерзай.

Re: Автоматична скоростна кутия на Мондео МК2 - устройство

Публикувано: 05 фев 2013, 11:12
от KOss
Масово на колите с ръчни скорости не се слага система за подгрев/охлаждане, просто защото не е необходимо. Първо, капацитета на маслото в самата кутия е много малък, триещите повърхности са много, маслото се загрява достатъчно бързо. Второ, няма как да прегрее, освен ако колата няма сериозна сила и не се кара на писта примерно. При автоматите го има това нещо и то е за подгрев и в същото време и за охлаждане. Защо го има? Ами много просто - пример от първа ръка - моя кошник събира 4.5 литра масло в мотора и.... 8.2 литра в кутията. Ха сега познайте кое загрява по-бързо? От друга страна тези 8 литра масло в кутията започнат ли да прегряват, охлаждането им става трудно, за това системата тук вече започва да играе роля на охладителна. Също така на АТФ-а мажещите свойства са в много по-пряка зависимост от температурата, отколкото тези на нормалните трансмисионни или моторни. В общи линии това е. На кола с ръчни скорости е абсолютно излишно, освен ако не се ползва в екстремни условия.