Страница 1 от 1
Мондео 1.8 ТД 1996 зацепване на ангренаж
Публикувано: 29 яну 2013, 23:29
от donscot
Здравейте !
Имам Мондео 1.8 ТД 1996 и ми предстои смяна на ангренажен ремък, а имам съмнения,че центровката на колата е объркана, защото сутрин пали трудно. Моля, ако някой има информация да ми помогне да намеря схема с белезите за да поставим ангренажните ремъци правилно. Проверили сме свещите-работят. Проверили сме и налягането на горивото-нормално. При първоначално стартиране на студен двигател колата леко пропушва от ауспуха, но не пали нормално. Имам съмнения и за дюзите, но така или иначе ще сменям ангренажен ремък искам да съм сигурен, че центровката на автомобила е както трябва. Оттам нататък, ако не се оправят нещата ще търся проблема другаде.
Re: Мондео 1.8 ТД 1996 зацепване на ангренаж
Публикувано: 30 яну 2013, 00:25
от nikolay.kotev
Re: Мондео 1.8 ТД 1996 зацепване на ангренаж
Публикувано: 04 фев 2013, 21:11
от donscot
Много съм ти благодарен ! Мерси !
Re: Мондео 1.8 ТД 1996 зацепване на ангренаж
Публикувано: 04 фев 2013, 22:20
от nikolay.kotev
Успех, колега и дано да е от това!
Поздрави!
Re: Мондео 1.8 ТД 1996 зацепване на ангренаж
Публикувано: 14 фев 2013, 22:01
от donscot
И така... Оказа се, че ангренажният ремък с ролките и помпата са нови и няма нужда да се сменят. Но при смяна на подгревните свещи се оказа, че няма нито една за Форд, та даже и една изгоряла. Сложиха ми 4 нови двойно подгревни свещи EYQUEM и сега пали значително по-лесно, НО все още не както трябва да е. При студен двигател е нужно да го въртя около 3-4 пъти за да запали и то с малко подаване на газта. А от 2 дни насам започнах да изчаквам 5-6 секунди след като угасне лампата на подгряването и след това да го запаля и се оказа, че по този начин пали много по-лесно и не е нужно да запалва от 3-4 пъти въртене. И все пак имам притеснения дали по-този начин няма да прецакам свещите, в смисъл, че те подгряват по-дълго и евентуално бих могъл да ги изгоря или най-малкото да им скъся живота значително. Някакви мнения за решаване на проблема ?
Благодаря предварително !
Re: Мондео 1.8 ТД 1996 зацепване на ангренаж
Публикувано: 14 фев 2013, 22:28
от VEG
Не се притеснявай за свещите. Аз съм със същите трета година и няма ядове. При по студено време чакам да чуя как изключва релето. Иначе, смятам че изпускате нещо с налягането на помпата /въздух/.Ако е въздух, други хора да се изказват. Често смуче от бързи връзки на горивоправодите, подкачващата помпа, авансатора, турбокоректора. Май ако не е въздух нещата са по неприятни
Re: Мондео 1.8 ТД 1996 зацепване на ангренаж
Публикувано: 14 фев 2013, 22:36
от diesel1.6
Нещо има по горивната система. Ако я оправиш, започва да пали рязко и бързо - лично пробвано на много двигатели, включитено мондеото ми. Трябва да провериш едно по една всички неща. Свещите няма нужда да са специални, обикновените или втора употреба са идеални. За по-дългото време на подгрев - не знам какво да кажа, но след като запали, свещите се включват отново за известно време при работещ двигател, значи държат доста.
Re: Мондео 1.8 ТД 1996 зацепване на ангренаж
Публикувано: 14 фев 2013, 22:51
от donscot
Значи, по тръбопроводите няма засмукване на въздух, а за авансатора и нафтовата помпа си мислех и аз тия дни и май, май ще се захващам с тях, но евентуално по-нататък. Има и нещо друго, след като запали при студен двигател отзад изпушва и понякога даже прави петно конденз на земята от ауспуха.
Re: Мондео 1.8 ТД 1996 зацепване на ангренаж
Публикувано: 14 фев 2013, 23:46
от diesel1.6
Петното нищо не значи.
Трябва да се проверят нещата едно по едно. От свободното протичане на нафта от резервоара, през филтър, захранваща помпа на попата (вътре в нея), самата ГНП (Ямбол не е далече ако имаш някой свободен лев

), задължително разглобяване и почистване (измиване и оглед) на разпръсквачите, и проверка на ангренажа с инструментите за това. И колата ще тръгне. Даже си мисля, че ако направиш изброеното, не е задъжително да махаш ЕГР и катализатора.
Re: Мондео 1.8 ТД 1996 зацепване на ангренаж
Публикувано: 14 фев 2013, 23:55
от donscot
Тепърва ще се захващам с тия неща. Нафтата няма проблеми и възвратният клапан също, но започвам с другите простотии - авансатор, разпръсквачи и т.н. След време ще пиша за да ви информирам за това какъв е бил проблема.
Re: Мондео 1.8 ТД 1996 зацепване на ангренаж
Публикувано: 15 фев 2013, 00:12
от diesel1.6
Това Мк2 ли е или Мк1?
Разпръсквачите са най-лесното.
Re: Мондео 1.8 ТД 1996 зацепване на ангренаж
Публикувано: 15 фев 2013, 00:19
от donscot
Мисля, че се води МК1, но всъщност как да съм сигурен. Отскоро го имам и не знам какво значат тези абревиатури.
Ето връзка за снимка на модела. Скоро ще направя и снимки на моето лично Мондео.
http://www.google.bg/url?sa=i&rct=j&q=% ... 6638953150
Re: Мондео 1.8 ТД 1996 зацепване на ангренаж
Публикувано: 15 фев 2013, 07:50
от OgiDogi
Както обичам да казвам - дизелът го морят въздух, свещи и центровка.
Щом си проверил свещите и въздуха, остава да си бутнеш центровката малко към предварение и ще се изненадаш, колко лесно ще запалиш. Става много лесно, особено ако ангренажът е поразхвърлян за смяна и още не са сложени другите ремъци.
Re: Мондео 1.8 ТД 1996 зацепване на ангренаж
Публикувано: 15 фев 2013, 16:12
от diesel1.6
Мк1, 2, 3 и т.н. са последователните модификаци на даден модел.
Мондео е Мк1 до 1996 или нещо такова, после става Мк2. Променя с външния вид, турбото, колекторите, появява се електронно управление на двигателя, съответно ГНП е комплектован и работещ по друг начин лукас. Аз имам опит с този лукас след 1996, на Мк2.
Re: Мондео 1.8 ТД 1996 зацепване на ангренаж
Публикувано: 16 фев 2013, 10:02
от donscot
OgiDogi написа:Както обичам да казвам - дизелът го морят въздух, свещи и центровка.
Щом си проверил свещите и въздуха, остава да си бутнеш центровката малко към предварение и ще се изненадаш, колко лесно ще запалиш. Става много лесно, особено ако ангренажът е поразхвърлян за смяна и още не са сложени другите ремъци.
Центровката е точна и ремъците са нови.
Re: Мондео 1.8 ТД 1996 зацепване на ангренаж
Публикувано: 16 фев 2013, 11:36
от diesel1.6
Явно е точна статичната центровка - монтажът на помпата. А динамичната ти куца.