Страница 1 от 1

НЕРАБОТЕЩ ОБОГАТИТЕЛ ЕСКОРТ 1,8 ТДИ

Публикувано: 27 яну 2013, 21:22
от PEPI62
Здравейте. Имам питане относно неработещия ми обогатетел или автоматичен всмукач на моя Ескорт 1.8тди-97г. Сутрин като запаля двигателя, оборотите са ми под 800. Трябва да достигна нормална работна температура, за да ми се качат оборотите на 850- 900. За мен това не е нормално. Лятото както и да е, но през зимата е необходимо двигателя да заработи студен на по-високи обороти. Ако някой е имал подобен проблем и е успял да го отстрани , нека сподели. БЛАГОДАРЯ.

Re: НЕРАБОТЕЩ ОБОГАТИТЕЛ ЕСКОРТ 1,8 ТДИ

Публикувано: 27 яну 2013, 22:20
от specialista
PEPI62 написа:Здравейте. Имам питане относно неработещия ми обогатетел или автоматичен всмукач на моя Ескорт 1.8тди-97г. Сутрин като запаля двигателя, оборотите са ми под 800. Трябва да достигна нормална работна температура, за да ми се качат оборотите на 850- 900. За мен това не е нормално. Лятото както и да е, но през зимата е необходимо двигателя да заработи студен на по-високи обороти. Ако някой е имал подобен проблем и е успял да го отстрани , нека сподели. БЛАГОДАРЯ.
Мисля че вече го коментирах това някъде.Има система за повишен празен ход.Изпълнението е в два варианта като в крайна сметка се въздейства върху един и същи лост на помпата.На по старите е със термо патрон за студено+жило когато е със климатик. на тези със ендура де е както при Мондео 2 само със жило движено от стъпков мотор.Това е слабо място на модела.
Определи от кой модел е при теб (една снимка ще е най-лесно) и ще те насоча как да провериш кое на работи.

Re: НЕРАБОТЕЩ ОБОГАТИТЕЛ ЕСКОРТ 1,8 ТДИ

Публикувано: 28 яну 2013, 20:19
от PEPI62
specialista написа:
PEPI62 написа:Здравейте. Имам питане относно неработещия ми обогатетел или автоматичен всмукач на моя Ескорт 1.8тди-97г. Сутрин като запаля двигателя, оборотите са ми под 800. Трябва да достигна нормална работна температура, за да ми се качат оборотите на 850- 900. За мен това не е нормално. Лятото както и да е, но през зимата е необходимо двигателя да заработи студен на по-високи обороти. Ако някой е имал подобен проблем и е успял да го отстрани , нека сподели. БЛАГОДАРЯ.
Мисля че вече го коментирах това някъде.Има система за повишен празен ход.Изпълнението е в два варианта като в крайна сметка се въздейства върху един и същи лост на помпата.На по старите е със термо патрон за студено+жило когато е със климатик. на тези със ендура де е както при Мондео 2 само със жило движено от стъпков мотор.Това е слабо място на модела.
Определи от кой модел е при теб (една снимка ще е най-лесно) и ще те насоча как да провериш кое на работи.
Двигателят ми е ЕНДУРА ДЕ. Опасявах се първо причината за ниските обороти при студен двигател да не е в топлинния датчик. За целта го свалих и му измерих съпротивлението при 0 градуса. При норма от 88 до 102 килоома той показваше 84килоома. По-късно поставих на буксата на датчика съпротивление от 100 килоома и запалих двигателя студен. Оборотите пак си останаха ниски. Значи причината не е в топлинния датчик. Знам точно къде се намира стъпковия мотор. На левия подкалник , задвижван от жило. Пишете ми ако обичате какво трябва да се провери. Благодаря.

Re: НЕРАБОТЕЩ ОБОГАТИТЕЛ ЕСКОРТ 1,8 ТДИ

Публикувано: 29 яну 2013, 21:19
от specialista
Трябва при подаване на контакт стъпковия мотор да си направи тест като изтегли и отпусне жилото.
Самото жило има от къде да се регулира дължината!
Успех!

Re: НЕРАБОТЕЩ ОБОГАТИТЕЛ ЕСКОРТ 1,8 ТДИ

Публикувано: 30 яну 2013, 11:19
от diesel1.6
Провери идва ли каквото трябва от ЕКУ, и ако идва виж дали правилно работят вградените контакти вътре в механизма. Има няколо такива - за едното крайно положение, за другото и един следи дали е опънато жилото. В мондеоклуб.ру или нещо такова в раздела за Мк1 и Мк2 има някакво описание за диагностика и ремонт на тези неща.
Моторчето на механизма е обикновено, на 12 В.

Re: НЕРАБОТЕЩ ОБОГАТИТЕЛ ЕСКОРТ 1,8 ТДИ

Публикувано: 09 юни 2013, 11:27
от Xayc
къде е този стъпков мотор на мондео мк2 ТД ?

Re: НЕРАБОТЕЩ ОБОГАТИТЕЛ ЕСКОРТ 1,8 ТДИ

Публикувано: 09 юни 2013, 12:05
от ЯЛТА
Под акумулатора, и жилото отива към ГНП. Сваляне, чистене, раздвижване.

Re: НЕРАБОТЕЩ ОБОГАТИТЕЛ ЕСКОРТ 1,8 ТДИ

Публикувано: 10 юни 2013, 10:23
от Xayc
а снимка ще може ли да не объркам нещо друго да пипна ? Благодаря предварително :)

Re: НЕРАБОТЕЩ ОБОГАТИТЕЛ ЕСКОРТ 1,8 ТДИ

Публикувано: 10 юни 2013, 21:05
от чарли74
Aз имам същият проблем и мисля да пробвам с обогатител от ескорт 1.8д с вакум.Моето моторче го разглобих изчистих контакторчетата,но се беше разбило редукторчето и в момента работи но не си опъва жилото, защото зъбчатките не зацепват добре.Мисля,че ще стане.Ако някой иска да помогне с кабелите за по-лесно,да заповяда.Ескорта е с климатик ,а ще прехвърля мембраната на Мондеото.

Re: НЕРАБОТЕЩ ОБОГАТИТЕЛ ЕСКОРТ 1,8 ТДИ

Публикувано: 11 юни 2013, 17:13
от чарли74
До тук бяхме с темата!Няма нови мнения!Страхотно!

Re: НЕРАБОТЕЩ ОБОГАТИТЕЛ ЕСКОРТ 1,8 ТДИ

Публикувано: 11 юни 2013, 22:18
от specialista
Как да се продължи една тема която е обречена на провал? Единия начин за управляение на празния ход е със стъпков мотор(до него отиват четири кабела) който движи жило и се грижи за повече от един режим! Другия начин е същото жило да се движи от мембрана върху която действа вакум.Вакума се пропуска от ел.клапан(до него отиват само два кабела) и действа само когато включиш климатика.Ако на мен ми се налага да правя ремонт ще си сложа това което ми е за модела.Иначе експерименти си прави каквито искаш.Ако си на мое място и за няколко месеца си сменил няколко компютъра на ендура де нямаше и за момент да си мислиш за подобни трансплантации.
Успех!

Re: НЕРАБОТЕЩ ОБОГАТИТЕЛ ЕСКОРТ 1,8 ТДИ

Публикувано: 11 юни 2013, 23:06
от чарли74
Ето това се искаше!Да каже някой който си има понятие,че няма да стане и да не оставяме темата във въздуха.Благодаря ти Специалиста и като се върна в Сливен ще пием по бира!

Re: НЕРАБОТЕЩ ОБОГАТИТЕЛ ЕСКОРТ 1,8 ТДИ

Публикувано: 12 юни 2013, 18:27
от mi6o
Здравейте колеги. Наскоро взех Мондео-то от профила ми за мноого тънки пари и разбира се има проблемчета,но не се оплаквам-цената наистина беше много добра. На другия ден видях,че като го запаля държи ниски обороти (малко под 750) и след определено време ги вдига точно на 750 об. като зависи колко е студено на вън. Преди това имах Ескорт с почти същия двигател (Ендура ДЕ) и като дам на контакт,теста който си прави моторчето се чуваше даже в купето,а ако си отворил капака се вижда как издърпва жилото до край и полсе го отпуска,точно както е казал колегата Специалиста по-горе. Също така,ако дадеш газ с лостчето на помпата към което е закачено жилото на газта,като тръгнат да падат оборотите се вижда как обогатителя (моторчето) прави няколко корекций преди да паднат до 900-950 об. а ако задържиш да кажем около 2000 об. моторчето дърпа жилото до определено положение,и го държи така докато не пуснеш газта . При студено време обогатителя държеше по-високи обороти за по-дълго време докато ги свали на нормалните и обратното-лятото го чаках много по-малко време преди да тръгна. Това обаче при Мондео-то го няма-нито теста на контакт,нито като подам ръчно газ с ръка от помпата,нито като пусна климатика. Утре ще го сваля и почистя пък дано да се окаже,че е клеясало и с раздвижване ще стане работата. Ако не стане ще пробвам с друго и ако и с него не стане,ще трябва ел. техник,че токовете са ми малко тъмница :oops: . Утре ще пиша за резултата.
Поздрави

Re: НЕРАБОТЕЩ ОБОГАТИТЕЛ ЕСКОРТ 1,8 ТДИ

Публикувано: 14 юни 2013, 21:01
от mi6o
Здравейте колеги. Вчера не можах,но днес свалих моторчето. Отворих,раздвижих го но ми направи впечатление,че на ръка се върти трудно. Нямах под ръка нещо да смажа зъбните колелца и така го сложих. Проработи 2-3 пъти като майка ми (нямаше друг под ръка :lol: ) даваше само на контакт да видя при теста дали ще сработи. След това спря-и само на контакт,и при работа на мотора. Сега ще търся втора ръка работещо........и те така.
Поздрави