Страница 1 от 2

Семеринг на коляновия вал

Публикувано: 03 окт 2006, 18:15
от J6B
Пробвах да си отвия болта ,който държи шайбата на коляновия вал с цел да смена семеринга, но немога да го отвъртя,данеби резбата да е обратна,или аз нещо бъркам,като напъна с ключа превъртам двигателя чак,вкарах на първа и даже ми натискаха спирачките и неще и неще....Дайте идея ,защото искам да и сменям маслото ,но преди това ще и сменя семеринга и тогава....

Публикувано: 03 окт 2006, 20:38
от shark
Струва ми се, че ще трябва да се законтри маховика. А пробвали да напръскаш винта със спрей? И до колкото знам трябва с рязък удар да се отхлаби

Публикувано: 03 окт 2006, 22:00
от J6B
Да ама как да законтря маховика.Тоя болт съм виждал как със въздух го отвиват,ама да ходя за тая дреболия да давам денги ми се вижда малко ненормално...Трябва да има начин,не всички сервизи имат пистолети с въздух, което значи че има вариант но явно ми обягва....
а дали е с обратна резба..

Публикувано: 04 окт 2006, 08:01
от HACKO
Вземаш инструмент №1 (чук) включваш на скорост ако имаш помошник прекарваш ремъка през шайбата и го накарваш да опъва за да се блокира допълнително д-ля, и с чукане по ключа докато тръгне да се развива. Ако решиш да блокираш маховика трябва да се свали тенекията която е отдолу между д-ля и кожуха на съединителя.

Публикувано: 04 окт 2006, 17:23
от J6B
благодаря ще опитам и това а резбата нормална ли е или обратна...

Публикувано: 04 окт 2006, 17:52
от HACKO
Напълно си е нормална.

Публикувано: 04 окт 2006, 18:07
от valboy
J6B написа:... резбата нормална ли е или обратна...
HACKO написа:...нормална
*00118*
Eйч! При някой неща нормалната резба е лявонарязана, а при други дяснонарязана! За тая резба щяха да ме скъсат по практика на държавния изпит.....

Публикувано: 04 окт 2006, 23:11
от J6B
последно ,значи отвивам обратно на часовниковата стрелка,завивам по часовниковата нали,утре ще я напъна пак ,пък да видим,щях да го чукна малко с чука този болт ама да не стане нещо на двигателя и се отказах,нали има лагер от вътрешната страна

Публикувано: 05 окт 2006, 00:00
от HACKO
Практиката се различава от теорията така че нормална си значи дясна резба и толкоз.

Публикувано: 05 окт 2006, 13:10
от J6B
много лабут му исипах,и лашки му направих и неще и неще,дано не се окаже обратна резбата...

Публикувано: 05 окт 2006, 13:24
от orlinm
Както някой по-горе посъветва - вземи го напръскай със спрей първо тоя болт, изчакай 15-20 минутки и пробай. Щото да не вземеш недай си боже да го скъсаш като го напъваш много, че тогава става :(

Публикувано: 05 окт 2006, 14:02
от petkoff_pl
На гайките и на главите на болтовете, имащи ръбове знакът за лява резба е кръгов прорез, минаващ през ъглите на ръбовете.
Цитирам БДС 1274-73 РЕЗБИ - ОЗНАЧАВАНЕ НА РЕЗБИ С ЛЯВА РЕЗБА

Публикувано: 05 окт 2006, 20:30
от J6B
втори ден го кисна със спирачна течност и неще,а за прореза ще огледам но май няма нищо,гладък си е болта отвън...
трябваше да оставят в шайбата един отвор,даможе да се мушка нещо и да се законтря ама няма,първо това търсих данеби да се е зацапала от мръсотията по пътищата но няма такава дупка...

Публикувано: 09 окт 2006, 10:58
от AlexP
Ето как го правя аз: Вадя централният кабел към бубината - за да не запали. Болта би трябвало да е с нормална резба - развива се обратно на часовниковата стрелка. Слагам му една лула (или камък с удължител) - при мен е номер 18, и я подпирам на полуоската, така че да държи контра. Предварително съм направил поне 2 оборота на коляновия вал (ако вече съм откачил ангр. ремък) за да се уверя, че не се срещат клапаните и буталата при моментното положение на разпределитените валове. Влизам в колата и чуквам леко на стартера. Няма начин да не се отвие. Важно: не трябва да има човек наоколо, щото ако изплъзне лулата може да отскочи и да го удари по главата. Можеш да я вържеш с един тел/кабел за полуоската или за друго място.

Публикувано: 09 окт 2006, 11:30
от HACKO
Логично, ама звучи много сташно, ако колата не е твоя трябва да пратиш собственика да пие кафе щото иначе ще получи инфаркт. :mrgreen:

Публикувано: 10 окт 2006, 12:10
от J6B
И при мен е 18 ключ.Това със стартера не ми беше дошло на акъла,но май ще опитам защото съм се отчаял тотално вече.Малко ми се вижда страшен този метод но мисле че със сигурност ще се отвърти.Ще събирам кураж и май ще пробвам...

Публикувано: 10 окт 2006, 13:20
от AlexP
Въобще не е страшно, давай смело. Правил съм го десетки пъти. Само да не объркаш посоките и да подпреш лулата не от която трябва страна на полуоската, че ще направи пълен оборот и може да закачи някой маркуч и да го скъса.

Публикувано: 10 окт 2006, 17:29
от vasilnikov
по-добре ако не си свалял посети някой майстор за да не направиш някоя беля и после ще ти се върже ремонтът двойно.Но това е мое мнение аз лично си ровичкам по мотора но по клапани и повдигачи като става въпрос за ремъци ,ролки и т.н. ходя на майстор но ти си решаваш.

Публикувано: 10 окт 2006, 21:47
от J6B
за клапани и аз се допитвам до друг ама за тва да давам пари не не,това е фасулска работа само дето болтът заяжда иначе оддавна да съм забравил за това,видя ми се страшно защото ще въртя двигателя чрез стартера и затова...нестандартно отвъртане е все пак...

Публикувано: 11 окт 2006, 08:57
от Vaklin
Добре де. Терминът "греене" не сте ли чували? Така или иначе ще сменяш семеринга и вече си свалил ремъка. Вземи бензинова или газова горелка и го нагрей. Ще се отвие почти от самосебе си.