Страница 1 от 1

ФОКУС 1.8 ТДИ '99г. -СЪЕДИНИТЕЛ

Публикувано: 05 ное 2012, 17:03
от pecata_mont
Колеги опитах се да намеря подобна тема, но имам чувството, че търся игла в купа сено. Та значи проблемчето ми е следното: Понякога(в последно време започна да става често, 2-3 пъти седмично, да речем), при превключване на предавките на Фокуса(най-често от 3-та на 4-та), оборотите се покачват драстично(до 3500-4000), след като съм превключил и пуснал педала на съдеинителя и след 2-3 секунди(през които колата няма мощност) оборотите се нормализират и колата започва да си ускорява... Явно е от съдеинителя(колата е на 215000км-реални и явно му е време за змяна), та въпросът ми е някой знае ли какъв тип е съединитялят на Фокус, 99г, 1.8, 90к.с. и евентуално какво ще се сменя, щото ми казаха, че може да е износен само феродовият диск, което ще е най-евтиният проблем...

Re: ФОКУС 1.8 ТДИ '99г. -СЪЕДИНИТЕЛ

Публикувано: 05 ное 2012, 17:23
от MapTo_D
pecata_mont написа:Колеги опитах се да намеря подобна тема, но имам чувството, че търся игла в купа сено. Та значи проблемчето ми е следното: Понякога(в последно време започна да става често, 2-3 пъти седмично, да речем), при превключване на предавките на Фокуса(най-често от 3-та на 4-та), оборотите се покачват драстично(до 3500-4000), след като съм превключил и пуснал педала на съдеинителя и след 2-3 секунди(през които колата няма мощност) оборотите се нормализират и колата започва да си ускорява... Явно е от съдеинителя(колата е на 215000км-реални и явно му е време за змяна), та въпросът ми е някой знае ли какъв тип е съединитялят на Фокус, 99г, 1.8, 90к.с. и евентуално какво ще се сменя, щото ми казаха, че може да е износен само феродовият диск, което ще е най-евтиният проблем...

Какво ще трябва да се сменя ще се разбере най-добре като се свали и отвори кутията. Тоя Фокус е с едномасов маховик, така че там поне няма да имаш грижи. Мисля е добре да си вземеш комплект съединител /феродов диск и притискател - за предпочитане LuK, но има и други добри марки/ + лагер помпа и после да си свиркаш. Предполагаема цена - 600-700 лв. като в това включвам и работата. Успех!

Re: ФОКУС 1.8 ТДИ '99г. -СЪЕДИНИТЕЛ

Публикувано: 20 ное 2012, 19:43
от pecata_mont
Цялостен комплект съединител(LuK)-притискателен, феродов диск + лагер помпа, го намерих за 500лв + 100лв за работа и...нещата загрубяват... Колеги, какво ще кажете да сменя само феродовият диск, има ли риск и някой правил ли го е...? Предполагам притискателният диск и лагер помпата подлежат на диагностика(оглед) и се надявам след като го отворят, да се окажат здрави... пишете :)

Re: ФОКУС 1.8 ТДИ '99г. -СЪЕДИНИТЕЛ

Публикувано: 20 ное 2012, 20:47
от MapTo_D
pecata_mont написа:Цялостен комплект съединител(LuK)-притискателен, феродов диск + лагер помпа, го намерих за 500лв + 100лв за работа и...нещата загрубяват... Колеги, какво ще кажете да сменя само феродовият диск, има ли риск и някой правил ли го е...? Предполагам притискателният диск и лагер помпата подлежат на диагностика(оглед) и се надявам след като го отворят, да се окажат здрави... пишете :)

Не си прави експерименти, че да не отваряш кутия скоро след смяната, не че като/ако смениш всичко имаш гаранция, че лагер-помпата примерно няма да протече... Колкото и зле да звучи това си е нормална цена за комплект съединител и лагер-помпа...дизелче е все пак и е по-скъпичко! :evil:

Re: ФОКУС 1.8 ТДИ '99г. -СЪЕДИНИТЕЛ

Публикувано: 23 ное 2012, 10:35
от mi6o
Здравей колега.
Като съвет бих ти казал ако можеш да смениш целия комплект ще е най-добре. Скъпо е да,но и смяната му не е лесна. Ако го правиш сам поне пестиш от сервизи,но пак е сваляне на скоростна кутия,а тая операция не много лесна. Аз лично смених само феродовия диск и лагера преди година някъде (Фоци го кърпят в момента не мога да кажа километри) и за сега карам,но не се знае до кога. Ако имаш възможност сложи си цял хубав комплект и си карай-поне да си сигурен,че няма пак да се налага сваляне и качване на скорости.
Поздрави

Re: ФОКУС 1.8 ТДИ '99г. -СЪЕДИНИТЕЛ

Публикувано: 23 ное 2012, 13:33
от deathstorm
Споко бе хора майсторите толкова осиромашаха, че вече свалят кутии за под 100 лева така, че колегата ако е на зор финансово може да си смени само диска. Сега ако смята цял живот да я кара - да сменя комплект.

Re: ФОКУС 1.8 ТДИ '99г. -СЪЕДИНИТЕЛ

Публикувано: 23 ное 2012, 13:52
от mi6o
Така е. Човек сам си преценява,но пък като го смениш с хубав комплект,затваряш и не се занимаваш повече. :) Ако може човека ок,а ако не-феродов и лагер и газ.
Поздрави

Re: ФОКУС 1.8 ТДИ '99г. -СЪЕДИНИТЕЛ

Публикувано: 23 ное 2012, 19:50
от HACKO
Аз пък смених комплект и после си върнах стария притискател.

Re: ФОКУС 1.8 ТДИ '99г. -СЪЕДИНИТЕЛ

Публикувано: 23 ное 2012, 23:19
от bateto_toshko
Само не си слагай марка Mecarm.Скоро чух разговор между 2 монтьори , които слагали тази марка и самата изработка била много зле , още като го сложили не работел както трябва.По-евтини са , но явно има защо. :roll: .Не си заслужава за 100 лв да береш ядове 100 хил.км :)

Re: ФОКУС 1.8 ТДИ '99г. -СЪЕДИНИТЕЛ

Публикувано: 04 май 2013, 21:00
от vakarelski
HACKO написа:Аз пък смених комплект и после си върнах стария притискател.
Миналата година смених комплект помпа и съединител, днес протече лагер/помпата - и ще си върна старата.