Страница 1 от 2

Проблем при Фокус 1.8 ТДЦи 115 к.с.

Публикувано: 06 сеп 2012, 14:25
от Gyorev
Здравейте, нов съм във форума и също така нов, горд собственик на Форд Фокус 1.8 ТДЦи 115 к.с. Моля предварително ме извинете, ако публикувам темата в грешния раздел. Имам следния проблем с колата: когато дам газ до долу на голяма предавка (4-5) колата влиза в авариен режим и турбото изчезва. Гася двигателя, паля го и проблем няма! Закачих колата на диагностична машина, излезна грешка : P0251, проверих грешката и излиза проблем в горивната система и по точно дюзите или Common Real-a незнам точно, попринцип не разбирам от тези неща. Та съществения въпрос ми е как да отстраня проблема? Има ли компромисни варианти, като например някакви неща, които се сипват в горивито и чистят дюзите и ако има кои бихте ми препоръчали?

Re: Проблем при Фокус

Публикувано: 06 сеп 2012, 15:59
от DTM
Gyorev написа:Здравейте, нов съм във форума и също така нов, горд собственик на Форд Фокус 1.8 ТДЦи 115 к.с. Моля предварително ме извинете, ако публикувам темата в грешния раздел. Имам следния проблем с колата: когато дам газ до долу на голяма предавка (4-5) колата влиза в авариен режим и турбото изчезва. Гася двигателя, паля го и проблем няма! Закачих колата на диагностична машина, излезна грешка : P0251, проверих грешката и излиза проблем в горивната система и по точно дюзите или Common Real-a незнам точно, попринцип не разбирам от тези неща. Та съществения въпрос ми е как да отстраня проблема? Има ли компромисни варианти, като например някакви неща, които се сипват в горивито и чистят дюзите и ако има кои бихте ми препоръчали?
Колега, напиши си в профила от къде си...

С Delphi горивна система си и за съжаление прави едни и същи проблеми.
Износват се клапанчета в инжекторите, започват да пропускат нафта към излишното гориво. В резултат на което пада налягането в общата рейка, след това влиза в авариен режим.
Добре е, че се отремонтират. Понеже нови са доста скъпи.

Задължително е, да се направи тест в движение с автомобила /при различни режими на натоварване, скорост и предавка/ закачен на подходящ диагностичен уред, за да могат да се следят нужните параметри.
Само така може да се каже дали са точно инжекторите, регулатор на налягането, помпа или датчика на рейката измерващ налягането.

Re: Проблем при Фокус

Публикувано: 16 сеп 2012, 15:42
от Gyorev
Много благодаря за отговора! Сега бихте ли ми препоръчали сервиз, които да провери и отремонтира въпросния проблем? ... и горе долу какви пари се очаква да струва?

Re: Проблем при Фокус

Публикувано: 18 сеп 2012, 21:27
от DTM
Нека, колегите от София да помогнат със сервиз в които със сигурност разбират от Delphi CR горивни системи.
Иначе официалния представител и дистрибутор на части за Delphi е Авел Трейд в Пловдив. Имат доста квалифициран сервиз с необходимата диагностична апаратура. Цените са приемливи и измерими с останалите сервизи.

Иначе за ремонт на въпросните инжектори във Варна на колега от форума със същия двигател 1.8 TDCI 115кс.на Фокус, мисля че му струваше около 1000лв. за четирите инжектора.
На моето Мондео му правих същия ремонт, като и на мен ми струваше 1000лв.

Поздрави и дано твоя проблем не е същия.

Re: Проблем при Фокус

Публикувано: 19 сеп 2012, 04:28
от MapTo_D
Извън темата...има ли колега от форума с дизел CR който да не е правил ремонт на инжекторите? :evil: :evil: :evil: Иначе да, аз съм тоя от Варна къде си ремонтира инжекторите за горе описаната сума.... :-/: :| :evil:

Re: Проблем при Фокус

Публикувано: 19 сеп 2012, 18:52
от deathstorm
MapTo_D написа:Извън темата...има ли колега от форума с дизел CR който да не е правил ремонт на инжекторите? :evil: :evil: :evil: Иначе да, аз съм тоя от Варна къде си ремонтира инжекторите за горе описаната сума.... :-/: :| :evil:
Не знам дали има някой който не е правил, но очаквам скоро тези които навъртат повечко километри да почнат да повтарят :twisted:

Re: Проблем при Фокус

Публикувано: 03 ное 2012, 22:16
от Gyorev
Здравейте, да дам още малко информация по моя въпрос.
Проблема се влоши, вече влиза в авариен режим дори на 2ра и 3та....
Днес свалих дюзите, изчистих нагара по 4-те разпръсквача, смених маркучетата за обратното гориво понеже при демонтажа се скъсаха от старост. Работата на двигателя ми се стори че се промени в положителен аспект, но проблема си го има. Тази седмица съм си поставил за цел да набавя нужната апаратура за измерване обратното гориво на дюзите. Така, че очаквайте включване, ще Ви кажа резултатите.

Какво ще ме посъветвате да направа при нужда от смяна на дюза/и, което явно ще е неизбежно.
Вариант 1: Чисто нова, имам вариант да я взема с от 30 до 35% отстъпка.
Вариант 2: Втора употреба от авто морга 150 лв парчето.
Вариант 3: Рециклирана дюза от сервиз
Вариант 4: Ремонт на дюзите.

Вариант 1 е краен, защото е най-скъп... :( Приемам и други предложения.

Re: Проблем при Фокус

Публикувано: 04 ное 2012, 06:22
от DTM
Вариант 4, но не при кварталния майстор!
Най-добре в сервиз, където имат стенд и могат да тестват инжекторите на тази горивна система.
Ако минеш към вариант ремонт на инжекторите, задължително ги направи всичките.

Поздрави и успех!

Re: Проблем при Фокус

Публикувано: 06 ное 2012, 19:51
от Gyorev
Днес проверих колко струват нови. Една дюза е на цена 652 лв. :-/:

Вече имам апаратурата за мерене на обратното гориво, утре най-вероятно ще задействам нещата!
Имам още един въпрос! За да знам в сервиза какво точно ще правят ме интересува: Сменяват ли се тези клапанчета за обратно гориво при делфи дюзите или само се рециклират? Тази смяна на стенд ли се прави и тези клапанчета има ли откъде да се закупят?

Re: Проблем при Фокус

Публикувано: 07 ное 2012, 02:58
от DTM
Клапанчетата се сменят с нови.
Има китайски такива на сравнително ниска цена. Има и на Delphi каквато е горивната система. Имат ги официалния представител и сервиз за БГ Авел Трейд в Пловдив. От там може да се купят. Инжекторите с новите клапани се стендоват, за да може стенда да извади новите кодове на всеки инжектор. Тези кодове после се въвеждат в ECU-то на колата, за да може правилно да се коригира работата на всеки от тях.
За Авел Трейд някой беше писал в форума, че ремонта на 4-те инжектора излиза около 1200лв. Това беше преди време, сега не знам как стоят нещата.

Поздрави!

Re: Проблем при Фокус

Публикувано: 07 ное 2012, 09:22
от Miri4
Гледам ,че си от София.Тук също има представител на пловдивския сервиз, но не съм ползувал услугите му. До колкото знам той само с ремонт на дюзи се занимава и има стенд.Телефона на управителят на сервиза в София е 0886 073 020 - Цветелен Илиев.
Ако отидеш при него пиши какви са цените и доволен ли си.

Re: Проблем при Фокус

Публикувано: 10 ное 2012, 18:33
от Gyorev
TEST

Това са резултатите от теста.

Човек за ремонта си намерих. Чакам два нови клапана delphi тази седмица. За 4те нямам пари, ако след време се наложи вече ще знам каква е технологията.
Доколкото разбрах дюзите се отремонтират с новите клапанчета, минават през стенда, монтират се на колата и в близките 30-50 км сами се обучават без никаква допълнителна настройка....

Човекът, който ще ми ги прави ми е приятел и пари няма да ми вземе, плащам си единствено клапанчетата... така че цената за работа няма как да ви я кажа. Ако се сетя допълнително ще го питам колко взима и ще напиша и телефона му тук в темата.

Re: Проблем при Фокус

Публикувано: 19 ное 2012, 21:56
от Gyorev
Малко развитие по темата. Оказа се, че не са само двете дюзи, а 4те. Причината за грешното заключение съм аз. Заблудил съм се по това, че 1ва и 4та връщат 2 пъти повече от средните. При перфектни дюзи, реално за 2 мин работа на празен ход и след това 3-4 пъти подаване на газ до към 3000 оборота трябва да прокапе толкова малко нафта, че едвам да покрие дъното на съда. А при мен за това време 1ва и 4та се напълниха почти до горе, а средните до средата, което всъщност е много. Но това не ми беше ясно :D:
С няколко думи предстои смяна на два клапана с нови делфи (само два защото другите са сменени вече), цистене на всички дюзи на ултразвук, преглед на помпата + смяна на основни семеринги, о-ринги и един конфликтен лагер, който с времето давал проблем.
Малко по малко започна да ми става ясно как работи Common Real Delphi системата, има доста тънкости, които научих, например как да прекратим бъдещ проблем при клапанчетата на дюзите или как новите да ни изкарат повече.
Когато най-сетне получа положителен резултат ще пиша. :) Много ми се искаше да мина тънко, но не се получи. Сега реших да направя всичко по книга, така че повече да нямам проблеми с горивната система.
Много благодаря за насочващите мнения! Поздрави!

Re: Проблем при Фокус

Публикувано: 21 ное 2012, 13:19
от Conan_1
Интересна тема колега, надявам се да пишеш скоро как е развитието ! И аз си рециклирах моите а Авел-трейд и 2 години колата е самолет без най-малък прожлем с горивната - 1200лв за 4-те беше като подмениха вс без корпусите. Не забравяйте нови шайби да подложите _friends_

Re: Проблем при Фокус 1.8 ТДЦи 115 к.с.

Публикувано: 23 ное 2012, 23:51
от Gyorev
Радвам се, че темата е интересна! :)
Имам развитие по въпроса... вече всички инжектори са с нови клапанчета за излишно гориво, което е добре вече всичко е наред с дюзите. :)
... да обаче не и с колата :twisted: проблема остава.. е има леко подобрение, но колата влиза в авариен режим. Остава регулатора на налягането!
Малко трудно намерих човек, който да ми свали помпата, но намерих. Аз попринцип не съм от хората, които като им се счупи колата и веднага търчат в сервиз... колкото и да не разбирам се опитвам да се справя с четене, питане и помощ на приятели. Някакси нямам доверие да си оставя колата на непознати хора, туку виж взели ти торба пари за нищо. И така след няколко дни помпата ще бъде свалена и направена. Любопитно ми е само да я закача сега на диагностичната машина да вида каква грешка ще излезне. Преди излизаше проблем в дюзите, ами сега? Регулатора на налягане дали ще го отчете като различен проблем?
Помпата за високо налягане на този модел се намира на много удобно и лесно за достигане място, само че е закачена за ангренажа и зацепването явно е трудно и моя приятел дето ми прави колата не се зае да я сваля, защото не е свалял досега и не е сигурен дали после всичко ще е наред. Затова и малко се забавих по план трябваше вече да съм готов, но ще почакате още малко :shock:

Re: Проблем при Фокус 1.8 ТДЦи 115 к.с.

Публикувано: 11 дек 2012, 17:45
от focusnik
Колега оправи ли колата !
Търся мнение и аз по въпроса (Отново) Миналата година Август месец направих ремонт на 4те инжектора с нови разпръсквачи нови клапанчета нови шайби в Авел Пловдив всичко ок! Но наскоро имах проблем с паленето смених подгревните свещи ,акумулатора ,горивния филтър преди 2 месеца с маслото .... и пак не пали добре сутрин . Отидох до друг сервиз и след диагностика излиза пак проблем с две дюзи. Имам съмнение (не съм специалист хич даже) за въздух в системата и за това да не пали добре сутрин ,защото после си пали ок ,освен като я оставя повече време на студа. Майстора ми отхвърля тази възможност ,но миналата година зимата след ремонта в Авел пак не палеше много добре Фокуса! Та не знам какво да правя ,не ми се иска отново да давам куп пари за повторен ремонт на дюзите ,така до кога всяка година ремонт наново ли? Ако може някой да ме посъветва какво да правя нататък.... Благодаря предварително! Колата е Форд Фокус 1.8 тдци 2001 година

Re: Проблем при Фокус 1.8 ТДЦи 115 к.с.

Публикувано: 12 дек 2012, 19:58
от Gyorev
Ако при ремонта на дюзите са направили всичко както си трябва не би трябвало да имаш проблем с тези дюзи поне 100000км според мен. Най-големия проблем на делфито са именно тези клапанчета за обратната нафта. Точно затова в сервизите правят само това, щото това си знаят! Ама ако някъде назад по горивната система, преди дюзите, някой елемент от ГНП-то отлага стружки, които стружки попадат в дюзите и следователно скапват клапанчетата за отрицателно време. Според мен това е проблема ти, щом казжаш, че 2 от дюзите са вече извън строя. Доколкото разбрах от моя човек, имало някакво лагерче, което и при мен се е скапало, а когато това стане то отлага стружки и прави проблем. Петък най-вероятно ще го взема да хода да го търся ново и ще го снимам да се види. Само предупреждавам, че незнам къде стой, не съм виждал помпата от както беше на колата.
Другото което ще те посъветвам е да си ревизираш и почистиш стартера... Някъде четох, че форда на един колега палел трудно и така го оправил.

По-другия въпрос с регулатора... моя човек се съветва с негов колега, който също прави "комари" и той му казва, че в задната част на помпата имало някакви си (май 4) клапанчета, които правели моя проблем, а именно влизането в авариен режим. Тва бил 90% от проблемите по тези делфи помпи. Тези клапанчета се шлайфали на спец. машина. Сега аз нито съм виждал тази помпа разчленене и нз за какво ми говори. Питам ВИ, има ли нещо подобно и има ли някой мануал или някакви скици на Делфи ГНП-то за да вида?
Както и да е.... проблема обаче е, че ако монтираме веднъж помапата и проблема не изчезне с ремонта на тия клапанчета, трябва пак да плащам за сваляне и качване на помпата за да сменя регулатора на налягане. Ето защо ще сменя и него за да змам, че ако проблема остане взимам кирката забивам я в предния капак и карам колата в Надин.... :(:

Re: Проблем при Фокус 1.8 ТДЦи 115 к.с.

Публикувано: 14 дек 2012, 09:19
от focusnik
Това с отлагането на стружки от ГНП го провериха в Авел при ремонта на инжекторите. Увериха ме че няма наличие на такива. Не знам от кофти нафта да е ,макар че зареждам само от ОМВ ,Ромпетрол и Еко ? Горивния филтър не е на Делфи а е на Филтрон но това мисля че не играе толкова огромна роля.
Сега смятам първо да проверя стартера, би ли препоръчал къде да го проверя. Интересувам се също дали си чистил резервоара ? Този път няма да ремонтирам дюзите преди да съм почистил цялата горивна система . За което търся съвет от колегите тук ,Къде и кой може да го направи?

Re: Проблем при Фокус 1.8 ТДЦи 115 к.с.

Публикувано: 14 дек 2012, 11:11
от synthez 3D
focusnik написа: Горивния филтър не е на Делфи а е на Филтрон но това мисля че не играе толкова огромна роля.
Може пък точно това да е причината.Ето подобен случай с филтър на Филтрон
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 80#p325205
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 50#p350350
След смяната му колегата не е имал проблеми,така че може и това да е проблема.

Re: Проблем при Фокус 1.8 ТДЦи 115 к.с.

Публикувано: 14 дек 2012, 17:28
от focus-nick
Този проблем с клапанчетата обикновено на колко хил. км се появява