Страница 1 от 2

Регулиране на клапани на Фиеста куриер

Публикувано: 11 юли 2012, 21:01
от XtremeFirm
Здравейте, имам много странен проблем... повдигача на изпускателния клапан на 3-ти цилиндър изкочи. Сега вече е на място но ме интересува колко трябва да е луфта на клапаните? На капака пише 0.5 и 0.2 но за този модел ми каза един майстор, че е прочел в интернет че трябва да са 0.2 и 0.3....Колата е Форд Фиеста Куриер 98 година 1.3 мотор бензин пълна инжекция :) Благодаря предварително :)

Re: Регулиране на клапани на Фиеста куриер

Публикувано: 11 юли 2012, 22:39
от sierr4otoo
Според аутодата са 0.20 всмукателни и 0.30 изпускателни

Re: Регулиране на клапани на Фиеста куриер

Публикувано: 12 юли 2012, 07:24
от fordmaniac
Според Аутодата има една поправка за изпускателен клапан и пише ако на капака на клапаните е опоменато, да се регулира на 0.5!
Поздрави.

Re: Регулиране на клапани на Фиеста куриер

Публикувано: 12 юли 2012, 20:09
от XtremeFirm
Много ви благодаря :) а дали някой има идея защо този повдигач изкача за втори път :)

Re: Регулиране на клапани на Фиеста куриер

Публикувано: 26 юли 2012, 23:22
от mitko089
ако някои може да ми каже как става и от каде благодаря предварително :)

Re: Регулиране на клапани на Фиеста куриер

Публикувано: 26 юли 2012, 23:43
от HACKO
mitko089 написа:ако някои може да ми каже как става и от каде благодаря предварително :)
Съжалявам, не се обиждай, но това е процедура, която не може да се обясни. Трябва някой на живо да ти покаже, да опиташ, да провери какво си направил, да те коригира и пак да пробваш.

Re: Регулиране на клапани на Фиеста куриер

Публикувано: 27 май 2020, 16:56
от Фиеста
Може ли някой да ми обясни как да си регулирам клапаните на Фиеста 97г 1.3 стъпка по стъпка. В смисъл как точно се завърта коляновия вал за да се наместят и от къде се почва

Re: Регулиране на клапани на Фиеста куриер

Публикувано: 27 май 2020, 20:12
от ЯЛТА
Фиеста написа:
27 май 2020, 16:56
Може ли някой да ми обясни как да си регулирам клапаните на Фиеста 97г 1.3 стъпка по стъпка. В смисъл как точно се завърта коляновия вал за да се наместят и от къде се почва
Записваш задочно Техникум "Хенри Форд", и там се учи. Майстор няма да си играе да ти обяснява, а любител ще те обърка, или пък ти сам ще го направиш. Не е като на Москвич да регулираш клапани.

Re: Регулиране на клапани на Фиеста куриер

Публикувано: 27 май 2020, 20:58
от Фиеста
Повечето неща по колите гледам вече сам да си правя, защото ми писна от майстори. Дори и Фордманиака, който толкова съм хвалил, последният път, когато ми сменя термостата, не беше завил болтовете както трябва и течеше в леглата на свещите. Трябва винаги нещо да притягам и довършвам и ми писна. Не ми е нито за парите, нито за друго. Просто ми писна. А и съм достатъчно грамотен за да разбера, ако ми се обясни

Re: Регулиране на клапани на Фиеста куриер

Публикувано: 27 май 2020, 23:01
от Ozzie
@Фиеста
1. Трябва да знаеш реда за запалване на цилиндрите. В твоя случай 1-2-4-3. Гледано по посоката на движение, 1-ви е в дясно и т.н.
2. Хлабините които са зададени от завода - 0,20 мм. на всмукателните клапани; 0,30 мм. на изходящите клапани. Мерят се на студен двигател.
Ако на капака на клапаните пише за изпускателните 0,5 мм., значи трябва да е толкова. Упоменато е по- горе в темата.

Това ти е отправната точка.
Почва се от 1-ви цилиндър (преди това трябва да си свалил свещите и да си откачил минуса на акумулатора), като трябва да нагласиш буталото в горна мъртва точка (ГМТ). Ако се вярва на AutoData, трябва да съвпаднеш двата белега на коляновия вал и разпределителния вал, както е показано на картинката.
2020-05-27_222510_cr.jpg
Като си готов с 1-ви цилиндър, завърташ коляновия вал (КВ) на 180 градуса по посоката му на въртене. Това ти гарантира, че следващия цилиндър по реда на запалване ще е в ГМТ, в твоя случай 2-ри. Регулираш, пак завърташ КВ на 180 градуса, регулираш следващия по реда на запалване и така, докато стигнеш до последния за регулиране цилиндър.
Така написано може и да изглежда лесно, но не е, особено ако е пулове, а не с кобилици. Нямам представа каква му е конструкцията на този двигател.
Та сигурен ли си, че наистина искаш да си изгубиш времето за спорен резултат, вместо да го оползотвориш с по- приятни занимания?

Re: Регулиране на клапани на Фиеста куриер

Публикувано: 28 май 2020, 07:38
от Фиеста
Евала. Благодаря ти. С кобилици е със сигурност

Re: Регулиране на клапани на Фиеста куриер

Публикувано: 28 май 2020, 07:56
от Фиеста
За мен не е загубено време, а по скоро мерак. Освен това, наистина не съм доволен от майстори при които съм ходил през годините с изключение на 1,2 сервиза. Просто в 90% от случаите поне при мен, остава нещо незатегнато, което буквално може да те пре.. ебе в най неподходящия момент. Давам пример-бяха ми правили нещо по мотора, не помня какво беше и не стегнали клемите на акумолатора и съответно ми загасна колата в тъмницата на един ляв завой, друг път Фордманиака (иначе безспорен професионалист) сменя ми термостата и не еб..л да стегне болтовете. Отварям капака и гледам леглото на 1-вата свещ плува в антифриз mechanic-smile.
Както и да е. Значи се регулират по реда. 1-ви ми е срещу мен в ляво, нали?

Re: Регулиране на клапани на Фиеста куриер

Публикувано: 28 май 2020, 11:24
от Ozzie
Написал
Фиеста написа:
28 май 2020, 07:56
1-ви ми е срещу мен в ляво, нали?
Написал съм как е. Няма "пред теб", "зад теб" "встрани" и пр. Кое е ляво и кое дясно в автомобила се определя по посоката му на движение.

P.S. Все още не съм сигурен, че двата белега все пак маркират ГМТ на 1-ви цилиндър. Записано е "timing marks". Потърси повече инфо в руските или английски форуми.
P.S.P.S. Като ти е мерак да се цапаш сам, изтегли си Autodata (може и някоя по- стара версия), има какво да се види / научи от нея.

Re: Регулиране на клапани на Фиеста куриер

Публикувано: 28 май 2020, 13:06
от Фиеста
Ок. Мерси. Ще се пробвам, пък ако не стане, не карам с-класа. Не разбирам почти нищо, въпреки че такова съм завършил, но до сега каквото съм си правил, не съм се провалил. Не ми е нито за парите, нито за времето. Просто ми писна от тулупи, дето си оставят ръцете. Всеки път давам от горе с 5-10лв,щото съм си такъв, но рядко оставам наистина доволен. Единственият сервиз за който не мога да кажа нещо негативно е Додикар

Re: Регулиране на клапани на Фиеста куриер

Публикувано: 28 май 2020, 17:23
от HACKO
Не е нужно да сваляш капака на ангренажа за да регулираш клапаните. Достатъчно е да използваш белега, който е на ремъчната шайба. Поставяш белега да съвпадне с белега на блока и гледаш дали клапаните на 1ви цилиндър са затворени, ако не са завърташ още един оборот. После по описания по-горе начин.
Дотука добре, обаче никой не може да ти напише колко стегнато трябва да се движи пластината на хлабиномера, става само с показване и опит.
Не знам защо държиш да регулираш клапаните, но ако е заради характерния звук, като шевна машина, дори и правилно да ги регулираш пак няма да го избегнеш. Това е така защото се подбива кобилицата, където натиска клапана и при реглаж пластината опира на здравата част на кобилицата и клапана и хлабината е точна а всъщност реалната хлабина е по-голяма и клапаните тракат.

Re: Регулиране на клапани на Фиеста куриер

Публикувано: 28 май 2020, 19:45
от fordmaniac
Малко извън темата.
Много отдавна слушам, че има безгрешни хора, ама още не съм виждал. Та едва ли аз ще съм изключение.
Проблема е що не се обади да ми кажеш, че има такъв проблем? Още повече, че колата съм я пробвал до включване на перка и не е текла. Там конструкцията е чугунена глава, месингов термостат и алуминиев капак. Често капака е прояден от антифриза и задължително слагам силикон. Има вариант, без да се оправдавам, да е слегнала гарнитурата със силикона. Извинявам се за случката, но без обратна връзка ...
Относно клапаните, така и така ще ги правиш и ти е за пръв път, качеството няма как да е супер. При неточен реглаж лесно става пак шевна машина.

Re: Регулиране на клапани на Фиеста куриер

Публикувано: 28 май 2020, 22:17
от freeway
И аз малко извън темата.
Така е , безгрешни хора няма.Лично мен колегата fordmaniac ме разочарова като ми каза,че спирачна течност не се сменя, защото ще има проблем с АБС.Даже ми показа един Ескорт който си заминал без да му е сменявана никога спирачната течност и проблеми нямало.Смених сам спирачната течност и проблеми с АБС или други нямам.
Това разбира се е лично виждане по даден въпрос и не подлага на съмнение определени професионални качества.
Предполагам и колегата Фиеста има подобно лично мнение по неговия казус и затова сам иска да си реши проблема.
Поздрави

Re: Регулиране на клапани на Фиеста куриер

Публикувано: 28 май 2020, 23:07
от Ради-1
Имай предвид, че на стари коли, при източването на старата течност с машина е възможно да ти замине помпата. И това доста майстори, освен Фордманиака, го казват. Но всеки си преценява. Моята я смениха по старомодния начин - през пробките на всяко колело. Абсолютно същото е, просто става по-бавно

Re: Регулиране на клапани на Фиеста куриер

Публикувано: 28 май 2020, 23:44
от dimkar
Фиеста написа:
27 май 2020, 20:58
Повечето неща по колите гледам вече сам да си правя, защото ми писна от майстори. Дори и Фордманиака, който толкова съм хвалил, последният път, когато ми сменя термостата, не беше завил болтовете както трябва и течеше в леглата на свещите. Трябва винаги нещо да притягам и довършвам и ми писна. Не ми е нито за парите, нито за друго. Просто ми писна. А и съм достатъчно грамотен за да разбера, ако ми се обясни
Ха, а колко го хвалят...

Re: Регулиране на клапани на Фиеста куриер

Публикувано: 28 май 2020, 23:48
от dimkar
Ради-1 написа:
28 май 2020, 23:07
Имай предвид, че на стари коли, при източването на старата течност с машина е възможно да ти замине помпата. И това доста майстори, освен Фордманиака, го казват. Но всеки си преценява. Моята я смениха по старомодния начин - през пробките на всяко колело. Абсолютно същото е, просто става по-бавно]
Абсолютни глупости. :lol: