Страница 1 от 1
Проблем с включване на задна скорост на Focus 1.6 Duratec
Публикувано: 02 юли 2012, 09:33
от dineva
Здравейте, имам проблем с включването на задната скорост на модел Focus с 5 степенна механична скоростна кутия Durashift, производство 2010,след месец й изтича гаранцията. Колата веднъж беше вкарвана в сервиза на Форд преди 2 седмици, отремонтирана според сер. техници,но още на 2-рия ден след това, проблема отново беше на лице. При включване назад не зацепва и се чува едно приплъзване и прихъркване. Преди влизането в сервиз имаше и лек проблем с включването на 3 и 4 скорост,но сега остана само проблема със задната. Отново отидох в сервиза,но от там ми казаха,че на скоростната кутия няма синхронизатор и това с невлизането на задна скорост е напълно нормално,трябвало да избутвам максимално надясно и след това назад,но според мен и в случаите когато го правя, отново се появява проблема. Някой имал ли е подобен проблем? Вярно ли е,че проблема е от липсата на синхронизатор и ще си остане така завинаги,и няма да може да се оправи?
Re: Проблем със включване на задна скорост на Focus 1.6 Duratec
Публикувано: 02 юли 2012, 10:21
от HACKO
Никоя кутия няма синхронизатор на задната, а хъркането при включване на задна се дължи на проблем със съединителя, не отделя напълно, няма начин в МП да не го знаят.
Щом колата все още е в гаранция, не се помайвай а искай да се оправи и не се съгласявай с приказки "те тоя модел си е така", като я купи така ли беше. Изисквай всичко да се отбелязва в гаранционната карта, и престоя в сервиз удължава гаранцията, затова следи какво пише. Ако стигнеш до КЗП тези неща са важни.
Re: Проблем със включване на задна скорост на Focus 1.6 Duratec
Публикувано: 02 юли 2012, 10:41
от dineva
Благодаря ти за отговора.Не ,не беше така в началото,проблема е от скоро.
Re: Проблем с включване на задна скорост на Focus 1.6 Duratec
Публикувано: 02 юли 2012, 21:44
от DigiPro
Просто за твое успокоение може да пробваш следното: Преди да включиш на задна колата трябва да е напълно спряла, след това изключваш от скорост (да остане на свободна) и пускаш съединителя, изчакваш секунда, натискаш съединителя и включваш задната. Ако влезе нормално, без шумове и усилие не мисля, че имаш проблем. При мен на Фиестата '95 и сега на Фюжъна '09 понякога като бързам ми прехърква и влиза с леко усилие, ако не е спряла колата или превключвам директно от първа.
Re: Проблем със включване на задна скорост на Focus 1.6 Duratec
Публикувано: 02 юли 2012, 23:21
от HACKO
dineva написа:Не ,не беше така в началото,проблема е от скоро.
Докато е още в гаранция, искаш да ти я направят както е била и не приемаш оправдания. Това е кола на 2г., дала си сумати пари, не може да има проблеми.
Re: Проблем с включване на задна скорост на Focus 1.6 Duratec
Публикувано: 03 юли 2012, 07:52
от synthez 3D
А ето какво пише и в ръководството на автомобила:

Малко е на руски,но мисля,че се разбира.Можеш да си го прочетеш и от твоето ръководство,което трябва да са ти дали с колата. Ако при спрял автомобил и изчакване все още не иска да включи на задна,значи имаш проблем и трябва да си търсиш гаранцията.
Re: Проблем с включване на задна скорост на Focus 1.6 Duratec
Публикувано: 03 юли 2012, 10:34
от Chr81
При мен също се е случвало. Колата е на година и 2 месеца. За този период ми се е случвало 2-3 пъти. Първият път беше още доста в началото - може би 2-3 месеца след като я купих, което навежда на мисълта,че едва ли е нещо необичайно. По-скоро ми се струва донякъде нормално. А и не мога да се подпиша и закълна, че като се е случило съм бил натиснал съединителя и съм го задържал поне 3 секунди преди да включа задна. Не мисля, че е проблем. Това, че няма синхронизатор, като причина за подобно нещо, съм го чувал и аз. Просто от сега нататък ще се опитвам наистина да изчаквам поне 3 секунди с натиснат съединител, спрял на място и тогава да включвам задна. След време ще споделя и наблюденията дали помага.
Re: Проблем с включване на задна скорост на Focus 1.6 Duratec
Публикувано: 06 юли 2012, 10:08
от Chr81
Тука един приятел със същия автомобил ми отговори следното след като го питах и него: "Да, случвало се е задна да не влиза от първият път, но само при прибързване. Ако се изчака няколко секунди няма проблем. Друго нещо което е добре да се прави е да се отпусне ако е възможно спирачката при равен паркинг. На старото ми Мондео задната скорост беше със синхронизатор и неправи зъби, но поради старост пак запъваше да взлиза като по мед задната скорост."
Re: Проблем с включване на задна скорост на Focus 1.6 Duratec
Публикувано: 07 юли 2012, 14:55
от cockyhotty
Dineva, по принцип за този тип конструктивно изпълнение на механизма за задна предавка е характерно тя да не се фиксира всеки път перфектно. Наистина ако наблюдаваш проблем и с други предавки е хубаво да натиснеш хората от Мото Пфое, защото това са симптоми за вероятно разрегулиран привод от лоста до скоростната кутия. Може и за успокоение да се провери маслото, при нужда да се долее/смени. По предписания на производителя маслото на скоростната кутия не се сменя през целият живот на автомобила, но някъде из руските форуми съм чел, че при пробег около 100 000 км се получава непрецизно превлючване за iB5 трансмисията на Фокуса, което изчезва след подмяна на маслото (75W-80). Поздрави и сподели развитието на твоят проблем, ако е диагностициран наистина такъв!
Re: Проблем с включване на задна скорост на Focus 1.6 Duratec
Публикувано: 08 юли 2012, 21:30
от expl0de
И аз го имам тоя проблем, но по-скоро, че не ми влиза задната. Случва се и да прихърква ако като спра/запаля от свободна директно дам задна. Затова винаги първо местя лоста на 3та и тогава задна при натиснат съединител. Или влиза без проблем, или не влиза и тогава се налага да пускам съединителя и пак същата процедура. Вече 4 години е така и не съм забелязал промяна. Другите скорости си влизат перфектно. Отпреди бях свикнал да има синхронизатор и в началото доста ме мъчеше, но се свиква. Обче е адски дразнещо като те чака някой отзад да паркираш, а ти не можеш да включиш задната, почват свиркания, псувни.
Re: Проблем с включване на задна скорост на Focus 1.6 Duratec
Публикувано: 09 юли 2012, 08:10
от HACKO
Някой да ми покаже кутия със синхронизирана задна, че такова чудо не съм виждал, стига митове.
Re: Проблем с включване на задна скорост на Focus 1.6 Duratec
Публикувано: 09 юли 2012, 13:25
от cockyhotty
HACKO написа:Никоя кутия няма синхронизатор на задната, а хъркането при включване на задна се дължи на проблем със съединителя, не отделя напълно...
HACKO написа:Някой да ми покаже кутия със синхронизирана задна, че такова чудо не съм виждал, стига митове.
Грешиш по горните два цитата.
Не мисля, че е мит, а цял факт, че скоростната кутия МТХ75 на Ford е със задна предавка със сънхронизатор и неправ профил на зъбите. Т.е. хем е синхронизирано превключването, хем не хърка при ход назад. Който е имал досег до Мондео Мк1, Мк2 знае за какво става на въпрос и не спори излишно.
MTX75 transmission 5Th & reverse Slider, източник:
http://www.justanswer.com/ford/0znrd-mt ... lider.html
Както се вижда добре на изображението в левият край на първичния и вторичният вал се намира задната скорост на трансмисията МТХ75, която дели общ синхронизатор с 5 скорост. Добре се вижда и изпълнението на профила на зъбите на предавката
Съгласен съм, че е доста рядко срещано и нетипично решение по простата причина, че е по-скъпо.
Малко

се получи, но поне информацията да се изчисти и изясни за колебаещите се.
При Фокус Мк2 на бензиновите модификации до колкото съм запознат се монтират трансмисии iB5, които за разлика от МТХ75 са с по-конвенционално изпълнение на задната предавка и са без синхронизатор и зъбни колела с прави зъби, т.е. нормално е да "прихърква" при превключване, както и да издава "виещи" звуци при движение назад. Въпрос на случайност и спазване на правилната процедура по включването на задна предавка е дали зъбите на паразитното реверсиращо зъбно колело ще се посрещнат подходящо със зъбите на зъбното колело на вторичният вал в момента на превключване при тази трансмисия, тъй като те не са постояно зацепени.
Не твърдя, че в конкретният случай няма техн. проблем разбира се.
Re: Проблем с включване на задна скорост на Focus 1.6 Duratec
Публикувано: 09 юли 2012, 14:18
от HACKO
Това вече е аргумент, няма какво да кажа. >:D<: