Страница 1 от 1
Лампата на мотора свети
Публикувано: 29 апр 2012, 17:10
от MalmSuite
Здравейте,
Преди около 2-3000 км имах проблем с бобината и ми се наложи да я сменя в мотопфое бургас, след което колата работеше идеално.Но сега ми се получи подобен проблем - мотора вибрира, няма мощност и колата придърпва. Педалът на газта вибрира. Лампата светва само от време на време. При запалване оборотите са добре, но когато започнат да падат започват да играят. Всичко това ми се случи след зареждане в ОМВИ. Някой може ли да даде идея дали проблемът е същия или е нещо друго? Мисля пак да ходя в мотопфое, защото не познавам местни сервизи (аз съм от др. град, но временно съм в Бургас).
колата е фиеста 2003 1,25 75коня
Re: Лампата на мотора свети
Публикувано: 29 апр 2012, 19:47
от DigiPro
Може да пробваш първо дали излизат някакви грешки в тестовия режим. Задържаш бутона за нулиране на дневния километраж и въртиш ключа за запалване на контакт. Чакаш докато на дисплея се изпише TEST и тогава пускаш бутона за нулиране на дневния километраж. Погледни тази тема:
http://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=8&t=54739
Ако ти изпише DTC none значи всичко би трябвало да е наред. Преди да правиш каквито и да е ремонти пробвай да заредиш догоре от друга бензиностанция и покарай малко извънградско на по високи обороти.
Re: Лампата на мотора свети
Публикувано: 29 апр 2012, 20:35
от HACKO
А защо смени бобината, какви бяха симптомите?
Re: Лампата на мотора свети
Публикувано: 30 апр 2012, 08:32
от MalmSuite
Вижте - първо да си кажа, че аз не разбирам от автомобили. Колкото до бобината - светеше лампата на мотора, и в движение колата "паткаше" и оборотомера на свободен ход играеше. По някакво стечение на обстоятелствата, това ми се случи до мотопфое и веднага я закарах там. Тяхната диагноза беше такава. Между другото ме попитаха какво гориво ползвам, щото ми чистили някаква клапа и било много зле. Аз зареждам от Шелл или ОМВИ, от време на време и лукойл...Ще се опитам да изпълня съвета на DigiPro. Дано нещо не се случи ако я подкарам.
Re: Лампата на мотора свети
Публикувано: 30 апр 2012, 09:17
от MalmSuite
Пробвах тест, но след 15мин си стоеше на тест и нищо не се изписва...
Re: Лампата на мотора свети
Публикувано: 30 апр 2012, 10:04
от lerokal
MalmSuite написа:Пробвах тест, но след 15мин си стоеше на тест и нищо не се изписва...
След като ти изпише тест натискай еднократно копчето за нулирането на километража докато не ти изпише DTC и ако имаш грешка ще излязат цифри, ако нямаш грешка ще излиза DTC None.
Re: Лампата на мотора свети
Публикувано: 30 апр 2012, 12:15
от MalmSuite
Да - излиза DTC None, но все още колата зле. Пали добре, но като започне да снижава оборотите - почва да тресе, моторът е дестабилизиран.
Re: Лампата на мотора свети
Публикувано: 30 апр 2012, 20:21
от HACKO
MalmSuite написа:Вижте - първо да си кажа, че аз не разбирам от автомобили. Колкото до бобината - светеше лампата на мотора, и в движение колата "паткаше" и оборотомера на свободен ход играеше. По някакво стечение на обстоятелствата, това ми се случи до мотопфое и веднага я закарах там. Тяхната диагноза беше такава. Между другото ме попитаха какво гориво ползвам, щото ми чистили някаква клапа и било много зле. Аз зареждам от Шелл или ОМВИ, от време на време и лукойл...Ще се опитам да изпълня съвета на DigiPro. Дано нещо не се случи ако я подкарам.
И кво? Отишъл си с проблем, сменили бобината и си си тръгнал със проблем. С две думи нищо не са направили, че и пари са ти взели. Сега бива да идеш да си оправят бакиите, за съжаление няма да ти върнат досега дадените пари, за нещо което може би не е било повредено. А това с бензиностанциите е " На калпав к.. космите му пречат", трудно се поврежда Бензинов мотор със калпав Бензин. Колкото и да е зле, ще киха, ще кашля и като заредиш следващия път хубаво гориво проблема ще изчезне.
За този проблем бих почнал от проверка да не взема въздух след дебитомера, проверка на самия дебитомер, проверка на датчиците, затова имат компютри и лицензиран софтуер (друг въпрос е дали могат да го ползват). След това свещи, кабели, проверка на компресията (съмнение за изгорял клапан) и най-накрая бобината.
А ако пък наистина е била повредена бобината едно от последствията е повреда на свещите, би трябвало да ги сменят.
Re: Лампата на мотора свети
Публикувано: 30 апр 2012, 20:35
от DigiPro
MalmSuite написа:Преди около 2-3000 км имах проблем с бобината и ми се наложи да я сменя в мотопфое бургас, след което колата работеше идеално.
HACKO колегата пише че проблема се е оправил и колата е работила 2-3 хил. км. което си е немалко каране. А пък зареждането на бензин от друго място е най-лесното и евтино, което може да се пробва.
Re: Лампата на мотора свети
Публикувано: 30 апр 2012, 20:43
от HACKO
Не съм обърнал внимание

Ами тогава да намерят нещото, което поврежда бобините. А може и бобините да не се повреждат а да отпада сигнала към тях, например от нагорял куплунг.
Re: Лампата на мотора свети
Публикувано: 01 май 2012, 15:39
от MalmSuite
Свещите ми бяха добре (така ми казаха), аз ги сменям през една смяна на маслото, което е през 12 - 13000км. Ползвам само оригинални. Филтри и всички други консумативи ги сменям редовно. Единствено горивния е на 40 000, защото от форд ми казаха, че се сменял на толкова. Ангренажния ми ремък е на 45 000, оригинален. Той се сменял на 160 000 (знам ли). Аз ще го сменя като стане на 50-60000. Изобщо за около 55 000км каране, само това съм правил по автомобила (изкл. бобината).
И сега този проблем...
ПС Старата бобина ми я оставиха в багажника и още е там. Може ли визуално да се определи дали е читава? (може и да е тъп въпрос, но не съм механик, мен може да ме питате за ВиК проектиране, но колите са тъмна Индия. На мойта и знам всеки звук и стон, и на секундата разбирам дали се е сдухала, но причината за това ...не).
Re: Лампата на мотора свети
Публикувано: 01 май 2012, 20:51
от DigiPro
В някаква тема във форума четох, че 1,25 няма бензинов филтър, докато 1,4 си има. Чудно ми е обаче какво филтрира бензина. Ако колата си я купил нова и си сигурен за километрите, то ангренажния ремък наистина се сменя на 160 хил.км. или 10 (или 12 не помня точно) години. Свещи казваш си сменял, а кабелите на свещите как са? Защо не ги огледаш на тъмно при запален двигател да не прескачат искри.
Re: Лампата на мотора свети
Публикувано: 02 май 2012, 11:10
от MalmSuite
Хм, аз съм сменял горивен филтър, освен да се ме излъгали във форд? За ремъка съм сигурен, защото аз съм го сменял, но човек не може 100% да е сигурен какво става зад вратите на сервизите. Така или иначе, колата влезе в сервиза, позле ще кажа какъв е проблема като ми се обадят. Благодаря, че ми съдействахте.
Re: Лампата на мотора свети
Публикувано: 02 май 2012, 13:27
от MalmSuite
Току що ми звъннаха от форд и ме питаха дали съм си бил мил двигателя?? Защото в двигателния отсег имало много вода и ми били окислени някакви кабели. Тази вода от къде може да се вземе? Не било от гориво според тях. Форд ми бяха чистили дрослена клапа, може и те да се я вкарали. Аз двигател никога не съм мил и няма да мия...
Явно в България човек трябва и от автомобили да разбира.