Страница 1 от 1
Тракане и теч !
Публикувано: 18 мар 2012, 19:59
от fordhaskovo
Здравейте, колата е ескорт 1.8тд 1996г. и проблема е, че днес както си карах изведнъж двигателя започна да трака, веднага го загасих отворих капака и нищо, запалих колата отново и нямаше това тракане след 2 мин. отново започна, после видях, че този клапан, който е върху помпата Лукас е протекъл от неговата резба и горе на кабелчето също. Някой да даде съвет дали от него или...
Re: Тракане и теч !
Публикувано: 18 мар 2012, 22:52
от specialista
От кой модел е твоята кола?Има ли умна дюза?
По принцип теча е проблем но той сам по себе си не може да причини това освен ако не пречи на работата на авансатора така че той да спре.Тогава може да почне да трака.
В същност,за да прави така колата ,си загубил работата на датчик.Възможни те са три!Датчика на колянов вал,датчик на умна дюза(ако имаш такава) или авансаторен клапан.Авнсаторния клапан може да се рециклира(да спре теча) ако електрически е наред! Иначе нов е 186 лв. нов на магазина!
Успех!
Re: Тракане и теч !
Публикувано: 27 апр 2012, 00:00
от naskowu
Ще използвам темата на колегата за да питам и аз за моя проблем, който е подобен.
От есента насам когато е по студено времето, след като запали колата, двигателя започва да трака като шевна машина. Оправя се от самосебе си или кото подам газ. След като загрее проблема изчезва. Когато е по топло времето както в момента и при студен двигател на трака. Предполагам че си губи центровката и затова трака. Между другото като се опитам да тръгна докато трака, все едно няма мощност. Все си мисля че клапана-авансатор създава този проблем. Моля по компетентните, като колегата Specialista да дадат съвет, защото вече си мисля да я карам на компютърна диагностика.
Само да уточня какво съм правил по горивната система: 2007г. смених авансатора с неоригинален от Косер, 2010 - ми смениха всички уплътнения по помпата и я регулираха на стенд, миналото лято смених разпръсквачите.
Благодаря предварително на отзовалите се.
Re: Тракане и теч !
Публикувано: 27 апр 2012, 22:29
от specialista
Щом помпата е ремонтирана,значи е сваляна!!!Да предположим най-безболезненото,а имено че не е центрована правилно!
Успех!
Re: Тракане и теч !
Публикувано: 01 май 2012, 23:00
от naskowu
Помпата е правена лятото на 2010 г. Тракането е от есента на 2011. Освен това помпана наистина не беше центрована правилно, но тогава колата не вървеше и отзад миришеше на неизгоряла нафта. Тогава ходих на диагностика в мото пфое и ми казаха, че има неправилна центровка. Оправих центровката и колата заработи нормално. Това чукане се появи година и нещо след това. Моля за някакви предположения за проблема.
Re: Тракане и теч !
Публикувано: 01 май 2012, 23:13
от specialista
Тук вече съм принуден да кажа че за да съм сигурен трябва да се прегледа колата.Има причина да е така и трябва да се открие.Въпреки всичко има съмнения за центровката.Ако там всичко е наред(това се доказва със проверка) причина за поведението остава да е някой датчик който е отговорен за пределяне на момента на впръскване.Те не са много:датчик колянов вал,датчик умна дюза и авансатора.
Успех!
Re: Тракане и теч !
Публикувано: 01 май 2012, 23:17
от naskowu
Можеш ли да ми кажеш как мога да проверя всеки един от датчиците или ще се наложи да ходя на диагностика.
Благодаря предварително.
Re: Тракане и теч !
Публикувано: 01 май 2012, 23:23
от specialista
Тези дето съм ти изброил при работещ мотор ги откачаш един по един.След като откачиш който и да е колата трябва да влезе до край в предвърение(много сило металическо чукане).Връщаш го колата се успокоява,после следващия и така,нищо сложно.