Страница 1 от 1

Тресене при отпускане на съединителя

Публикувано: 07 мар 2012, 07:24
от K.Ivanov
Здравейте!

Днес забелязах нов ефект на Фордчето. Като отпускам съединителя при потегляне, особено по нанагорнище и (или) потегляне с по-нисички обороти, колата се тресе. Също така при смяна на предавки се усеща леко, а и малко повече при сваляне от по-висока към по-ниска предавка. На idle не се тресе. Преди не много време и една гума от окачването на мотора беше сменена.
В рамките на няколко часа каране градско се разви този ефект.

Преди няколко дена отворих капака да проверя как съм с течностите и маслото и забелязах, че мотора е поомазан малко повече от обикновено с прясна мръсотия. Може ли да е намазало и съединителя това масло? Иначе мотора си губи масло поне по 300-400 грама на 1000км и си седи мръсен, но сега мръсотията изглеждаше 'прясна' и влажна и не ми се вярва да е от студа. Всъщност, това малко като страничен въпрос, изобщо от студа (-15 -17) може ли да замръзва някаква влага по мотора и после да размразява и да изглежда като масло :roll: ?

Re: Тресене при отпускане на съединителя

Публикувано: 07 мар 2012, 10:23
от bmitev
Колега, ако ти тресе при смяна на предавки (дори при по-високи обороти) вероятно е съединителят да е за смяна.
Колкото до омазняването - възможно е да ти е изхвърлила масло колата, ако си я карал в големите студове. Проблемът е във влагата от въздуха, която кондензира в маркучите и при ниска температура замръзва и пречи на маслото да циркулира правилно, в следствие на което двигателят го изхвърля през маслената щека. (Аз така преди няколко зими бях изкарал 2 литра масло от общо 4). Лек за проблема няма - размразяваш колата в някой топъл гараж и всичко се оправя. (трябва да долееш и масло разбира се)

Re: Тресене при отпускане на съединителя

Публикувано: 07 мар 2012, 15:53
от K.Ivanov
Щеката е 'чиста' и около нея също. Под капака над клапаните е омазняването. Като перде стои. Не съм прегрявал колата, че да скапя гарнитура или нещо такова... :?

Ако съединителят е за смяна няма ли да колебаят обороти или нещо такова? И попринцип, ако съединителят е омазнен, какво се прави, ако е спряна причината за влизане на течности при него? С времето се оправя или трябва да се отвори да се чисти и да се слагат някакви нови уплътнения?

Re: Тресене при отпускане на съединителя

Публикувано: 09 мар 2012, 01:36
от K.Ivanov
Според майстора тръбичката дето излиза от капачката за маслото е замръзнала, а и още някаква вероятно и това е накарало да избие масло. Съединителя си бил наред, но най-вероятно се е нацапал с потеклото масло. С времето ще се оправяло, но нямало да стане никак бързо. Вика да измия мотора от това дето се е оляло и да отида пак, ако продължи да губи повече от обикновено масло.

Re: Тресене при отпускане на съединителя

Публикувано: 09 мар 2012, 09:18
от HACKO
Гледам че си във Финландия, явно и финландските майстори толкова ги бива, ама това е друг въпрос. Ако е попаднало масло върху феродото на съединителя, няма да тресе а ще буксува. Тресене се получава, когато едно или няколко пера от диафрагмата на притискателя се изкриви или счупи и тогава при отпускане на педала диска зацепва неравномерно върху феродото и оттам идва тресенето. Това се оправя със смяна на притискателя. Добрата новина е, че ако не е фрапиращо и не ти пречи, може да изкара още дълго време, проблема е само в преходния момент, при отпуснат педал си притиска нормално. Старите съединители на камиони, трактори и някои леки коли, бяха със регулируеми палци и почти нямаше камион дето да не тресе, щото регулировката е голяма играчка а да има малко разминаване и тресе.

Re: Тресене при отпускане на съединителя

Публикувано: 09 мар 2012, 10:50
от gueorgi
Колега, съединителя ти е за смяна, освен ако, както ти е написал Наско, не ти пречи тресенето.

Освен от притискателя, може да са ти омекнали и демпферните пружини на феродовия диск, оттам също може да тресе.

Re: Тресене при отпускане на съединителя

Публикувано: 09 мар 2012, 13:54
от seekon
Проблема ти е в притискателя,но като го сменяш смени и феродовия диск.

Re: Тресене при отпускане на съединителя

Публикувано: 09 мар 2012, 16:27
от K.Ivanov
Колата я купих преди 2 години за 300 евро, а за да го сменят вика поне 500 може би, та ако ли не и 700 :roll: ... Хъхъхъхъ...

Щом може да се кара и така - супер, не е силно и не ми пречи. Мерси много за информацията : )