Загряване - помощ
-
- потребител
- Мнения: 24
- Регистриран: 30 яну 2012, 22:44
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6i 16v ZETEC 1999г
- Status: Извън линия
Загряване - помощ
Здравейте, имам един проблем който немога да разреша, а пък не съм майстор, но ще съм много доволен ако може да ми помогнете!!! По време на движение колата ми загряваше не всеки път даже доста рядко беше, но решавах проблема временно като спирах отварях капачката на казанчето и пак я затварях/явно правеше възглавница/ изведнъж забелязах че почна всеки ден това и се ядосах и направих ремонт на главата, но тя се оказа добре /въпреки това един профилектичен шлайф за зачистване/ и оправиха леглата на клапаните и т.н. Между другото се оказа че ми загрявала често защото ми беше изгорал бушона на перката!!! След това я запалихме в "работилницата" и се оказа че неотваря големия кръг и прави възглавница в казанчето. Махнахме термостата маркучите и радиатора топли /но разбира се недостатъчно, нямам градуси на индикатора за температурата но едвам помества стрелката/ и ненадува казана - всичко ОК само дето не е достатъчно топла. Сменяме термостата щото след няколко проби във вряла вода се оказа че един път отваря един път не/или много бавно и със съмнения че отваря късно/ докато спря да не отваря повече. Реших че проблема е решен с нов термостат да ама не. Сега при -10С я пробвах пак загрява /в смисъл за момент държи, но като и скимне загрява/ естествено при натискане на педала на газта загрява при връщане на газта седи в норми, слизам гася колата щото имам само един ключ, отварям казанчето затварям и всичко е наред за няколко минути. Забравих да споменя че при загряването маркучите на големия кръг са студени и перката не тръгва може би поради същата причина.Но като затворихме колата в "работилницата" маркучите бяха топли беше отворил термостата, но не ми се вярва на едно отваряне и да се е счупил, пък и ако беше така само на малък кръг предполагам че колата щеше да грее само с натискането на газта, а не да върви нормално няколко минути и изведнъж прави номер докато неотворя казанчето!!! Имам обикновена газова уредба - предполагам,че може и тя да има вина, но мембраните са на около 5000км и водната помпа е сменена преди около година и майстора я погледна и каза че е наред /хвана я за перката и я въртя от към ремъка да види дали непревърта/!!!
-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Загряване - помощ
Да не би антифриза да ти е рядък и да замръзва? Така запушва маркучите и колата загрява. А като спреш за малко на тия студове е достатъчно да се охлади за няколоко минути преход. Възможно е новия термостат да е дефектен...
Друго което се сещам е изпарителя да не е вързан правилно, но както и да е вързан чак да прегрява...
Хубаво е той да е вързан на малкия кръг, преди термостата.
Виж и тази тема Проблем с охладителната система.
Друго което се сещам е изпарителя да не е вързан правилно, но както и да е вързан чак да прегрява...

Виж и тази тема Проблем с охладителната система.
-
- потребител
- Мнения: 24
- Регистриран: 30 яну 2012, 22:44
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6i 16v ZETEC 1999г
- Status: Извън линия
Re: Загряване - помощ
Относно антифриза ми е немски и е червен за алуминиеви двигатели и съм го разредил с дистилирана вода 1:1 което отговаря на -37С по описанието на самия антифриз. Газовата е успоредно вързана към малкия кръг между парното и термостата с "Т" /успоредно/. Когато загрее /може 10-тина минути да я тормозя в движение и нищо, но по някое време изведнъж загрява и тогава при всяко натискане на газта загрява, само на обороти е в нормално положение, докато не слезна и неотвърта капачката на казанчето и този цикъл се повтаря многократно/ ПЕРКАТА НЕВКЛЮЧВА беше сменен бушона на перката,но въпреки това невключва незнам дали не е защото като спря да отвъртя капачката на казанчето и пипам маркучите са студени на големия и може би заради това не пуска и перка, но вътре ми показваше преди да спря,че е загряла доста /преди червеното но е надясно, а по принцип кове средата/!!! Термостатът беше сменян и го пробвахме в гаража и отвори/на първата проба/, но оттогава май неотваря или влиза въздух отнякаде та неще да върти, поне аз така мисля, но все пак търся помощ от някой, защото не съм майстор все пак, пък и с моя майстор още се мъчим да видим откъде е проблема!!! Просто незнам как ще се отблагодаря на този който ми помогне защото една бира е малко
, пък ядовете ми досега големи!!!

-
- потребител
- Мнения: 175
- Регистриран: 15 яну 2011, 01:02
- Модел на автомобила: Форд Мондео 1,8 16v zetec , 95г.
- Местоположение: Пазарджик
- Status: Извън линия
Re: Загряване - помощ
Здр. колега ако си сигурен,че всичко дето си написал е проверено от теб и майстора ти и работи,тоест да няма въздух,термостата и той да работи коректно,както и главата дето си ремонтирал е ок остава едно нещо дето се сещам,а именно капачката на разширителното казанче,вземи я смени струва 7-8лв и ако е от нея проблема ще черпиш по една виртуална бира
.Успех и дай боже да е от нея проблема,че иначе другите неща са доста по-кофти и бъркат в здравето и джоба на човек.

-
- потребител
- Мнения: 24
- Регистриран: 30 яну 2012, 22:44
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6i 16v ZETEC 1999г
- Status: Извън линия
Re: Загряване - помощ
И капачката ми е нова - на 1 година някъде ама и старата не беше прецакана щото се държеше по абсолютно един и същ начин като новата!!! Пък ако знам как да я проверя да не съм я купил като старата счупена да е била??? В обезвъздушаването не съм много сигурен ама дърпахме и от двете малки маркучета дето влизат в казанчето антифриз в едно шише през прозрачно маркуче докато почна да излиза без балончета!!! Пък и нали би трябвало сама да се обезвъздушава ама гледам че май не само аз имам подобен проблем с обезвъздушаването!!!
-
- потребител
- Мнения: 175
- Регистриран: 15 яну 2011, 01:02
- Модел на автомобила: Форд Мондео 1,8 16v zetec , 95г.
- Местоположение: Пазарджик
- Status: Извън линия
Re: Загряване - помощ
Ами незнам тогава колега,щом и капачката си сменял и не е имало ефект,пробвай да изолираш газовото,ако не си го правил вече де.Покарай 1-2 дни само на бензин като си възтановиш охладителната система оригинално както си е,да не минава през изпарителя и ако пак се държи така и прави същите магарии кофти продължаваш да търсиш проблема,а ако се оправи значи нещо с газовото не е както тряба
-
- потребител
- Мнения: 232
- Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: Загряване - помощ
за този проблем доста съм писал защото и аз го имах същият Ако те интересува как решех проблема можеш да ми се обадиш на 0899865142
- peterdi_bg
- потребител
- Мнения: 2076
- Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
- Модел на автомобила: n/a
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Загряване - помощ
Извинявам се ако не съм допрочел, но никъде не видях да пише дали самата перка е проверена.
За да работи перката, трябва не само термостатът да е отворил (ако големият кръг е студен - очевидно не), а има и един датчик който подава ток и понякога повредата е в него (и чак третото условие е здрав бушон за перката). Обаче от личен опит казвам, че при неизправности в системата перката не помага изобщо, дори и да работи.
При положение, че е сменен термостатът и пак не отваря - трябва да сте сигурни, че антифризът не замръзва, че няма въздух и че някой от маркучите не е запушен. Тогава вече бих се усъмнил в този термостат, който сте сложили. А колкото за показанието на температурата, датчикът е на малкия кръг и няма общо със състоянието на големия.
При наливане на нов антифриз условието за пълно обезвъздушаване е колата да загрее до степен, в която термостатът да се отвори. Доколкото разбирам, това е направено когато е сменен в сервиза. Да влиза въздух, това означава че ще ти изтича антифриз - трябва да огледаш за следи от течове.
И последно - как отваряш капачката при прегряла кола, без да загубиш поне литър вряща течност? Какво и как доливаш след това?
За да работи перката, трябва не само термостатът да е отворил (ако големият кръг е студен - очевидно не), а има и един датчик който подава ток и понякога повредата е в него (и чак третото условие е здрав бушон за перката). Обаче от личен опит казвам, че при неизправности в системата перката не помага изобщо, дори и да работи.
При положение, че е сменен термостатът и пак не отваря - трябва да сте сигурни, че антифризът не замръзва, че няма въздух и че някой от маркучите не е запушен. Тогава вече бих се усъмнил в този термостат, който сте сложили. А колкото за показанието на температурата, датчикът е на малкия кръг и няма общо със състоянието на големия.
При наливане на нов антифриз условието за пълно обезвъздушаване е колата да загрее до степен, в която термостатът да се отвори. Доколкото разбирам, това е направено когато е сменен в сервиза. Да влиза въздух, това означава че ще ти изтича антифриз - трябва да огледаш за следи от течове.
И последно - как отваряш капачката при прегряла кола, без да загубиш поне литър вряща течност? Какво и как доливаш след това?
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!
-
- потребител
- Мнения: 24
- Регистриран: 30 яну 2012, 22:44
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6i 16v ZETEC 1999г
- Status: Извън линия
Re: Загряване - помощ
Перката не е проверена все още, антифриза е немски и съм го разреждал 1:1 според което трябва да държи на -37С, но не съм го проверявал запалих колата без да погледна дали не е замръзнал/доверих се/! За въздуха не съм сигурен макар че незнам как да бъда по сигурен от това да издърпаме антифриз през двете малки маркучета на казанчето /доколкото знам еднотое за обезвъздушаване на радиатора а другото на блока/, докато потече бистра течност! А за да влиза въздух в системата ми казаха че няма как да стане особено когато системата е под налягане от там където да предположим че тече да влиза въздух /ще си вземе течност от казана/. Относно отварянето на казана при загряла кола - повярвай ми правил съм го доста пъти щото само така можех да се справях по време на път /и не избликва толкова много както говорят,да съм изгубвал по някоя друга капка, но да все пак има опасност/. Мисля си дали не ме лъже и датчикът макар че блокът и доста топъл и маркучите към парното немога да преценя дали и те са толкова топли, но са топли де, а и при положение на Първото загряване /нормално,а не прегряване и под предвид имам първото в гаража, щото после след като я изкарах нито веднъж неотвори/ си отвори големия кръг, при почти сочещ на горе датчик на водата, според което съдя, че е работещ, но тогава установихме,че непуска перката и се беше оказал изгорял бушон, който го смених ама и оттогава не ми е отворила големия кръг за да пусне перките /не съм сигурен дали работят, но би трябвало, но и да не работят поне трябваше да отвори големия кръг/! И едно допълнение може и да се повторя - след като махнахме термостата /преди да сложим новия/ я покарах без него и си се държеше съвсем като кола, само дето разбира се едвам отлепваше стрелката на водата, но тогава си се беше явно обезвъздушила щото изобщо ненадуваше казанчето /което за мен е 100% успокоение че с главата е всичко ОК/.
- peterdi_bg
- потребител
- Мнения: 2076
- Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
- Модел на автомобила: n/a
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Загряване - помощ
На обезвъздушаването именно термостатът най-много пречи, защото се намира високо. Без термостат е ясно, че водата ще се върти както си иска.
И още един (тъп) въпрос - имаш ли нормално парно?
И още един (тъп) въпрос - имаш ли нормално парно?
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!
-
- потребител
- Мнения: 24
- Регистриран: 30 яну 2012, 22:44
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6i 16v ZETEC 1999г
- Status: Извън линия
Re: Загряване - помощ
Парното си е перфектно!!! Сутрин по принцип малко ми свиреше перката на парното като го пусна ама като загрее и спираше да свири /това между другото
!!!

-
- потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 29 яну 2012, 19:10
- Модел на автомобила: ford focus 1.6 16v sw
- Status: Извън линия
Re: Загряване - помощ
колега днес сложих термостат с по ниска температура фокусчето за сега е добре,иначе имах същите проблеми като теб само дето главата не свалих
-
- потребител
- Мнения: 24
- Регистриран: 30 яну 2012, 22:44
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6i 16v ZETEC 1999г
- Status: Извън линия
Re: Загряване - помощ
Днес се видях с колегата cvetan.cenkov та мисълта ми е следната понеже на връщане от него разбрах,че има тестов режим и го пуснах и гледах градусите и се оказа че немогат да ми паднат под 106С /говорим без да слизам и отвивам капачката и невдигах повече от 1800 оборота на пета че скачаше над 111С/, и големия кръг като спрях невъртеше, а докато бях при него завъртя/изгасих я и си поговорихме малко/,а после кво му е станало пак е спрял.
Та ако се ориентираш само по стрелката като мен внимавай - проверявай дали ти върти големия кръг/стрелката почва да се мести надясно от 111С/. Нали бях сложил нов бушон на перката - изминах 40км да ида до cvetan.cenkov и понеже неусетих перката да се пуска пък и я загряхме умишлено на място и не се включи се оказа че и новия бушон е изгорял/обяснявам си го че е била пусната през тези 40км нон.стоп и е изгоряла заради това, пък може и бушона да е бил ментак/.Ако е като мойта, колкото и да обезвъздушаваш винаги ще има въздух и ще те ....... Мойта заради смяната на антифриза се опитахме да я източим максимално и сега неможем да я обезвъздушим и доколкото разбрах тези двигатели като моя го имат за признат дефект, но от МФ си затварят очите и не ни помагат /да я доработят за тяхна сметка/ и се налага сами да се оправяме. Пък и термостата да е нали отваря на 82С защо ме държи 40км на средно 106-108С само с малък кръг/при положение че на 2 пъти ми се случи като цяло да отвори, защо пак спира/, невярвам и термостат на 74С да ме оправи!!!
Та ако се ориентираш само по стрелката като мен внимавай - проверявай дали ти върти големия кръг/стрелката почва да се мести надясно от 111С/. Нали бях сложил нов бушон на перката - изминах 40км да ида до cvetan.cenkov и понеже неусетих перката да се пуска пък и я загряхме умишлено на място и не се включи се оказа че и новия бушон е изгорял/обяснявам си го че е била пусната през тези 40км нон.стоп и е изгоряла заради това, пък може и бушона да е бил ментак/.Ако е като мойта, колкото и да обезвъздушаваш винаги ще има въздух и ще те ....... Мойта заради смяната на антифриза се опитахме да я източим максимално и сега неможем да я обезвъздушим и доколкото разбрах тези двигатели като моя го имат за признат дефект, но от МФ си затварят очите и не ни помагат /да я доработят за тяхна сметка/ и се налага сами да се оправяме. Пък и термостата да е нали отваря на 82С защо ме държи 40км на средно 106-108С само с малък кръг/при положение че на 2 пъти ми се случи като цяло да отвори, защо пак спира/, невярвам и термостат на 74С да ме оправи!!!
-
- потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 29 яну 2012, 19:10
- Модел на автомобила: ford focus 1.6 16v sw
- Status: Извън линия
Re: Загряване - помощ
за момента е добре нека го покарам тия дни и пак ще пиша аз работя в сервиз и колегите бяха шашнати какво ли не правихме,единия кара фокус другия пума,никакви ядове
-
- потребител
- Мнения: 24
- Регистриран: 30 яну 2012, 22:44
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6i 16v ZETEC 1999г
- Status: Извън линия
Re: Загряване - помощ
Разбрах че фокусите след 2001 нямат този проблем /само до 2001 и то 1.4 и 1.6 имат ядове/, та какъв е по точно фокуса на колегата ти??
-
- потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 29 яну 2012, 19:10
- Модел на автомобила: ford focus 1.6 16v sw
- Status: Извън линия
Re: Загряване - помощ
сложих на 76с не на 74с не е за форд малко го преправих
-
- потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 29 яну 2012, 19:10
- Модел на автомобила: ford focus 1.6 16v sw
- Status: Извън линия
Re: Загряване - помощ
99г октомври
-
- потребител
- Мнения: 24
- Регистриран: 30 яну 2012, 22:44
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6i 16v ZETEC 1999г
- Status: Извън линия
Re: Загряване - помощ
Налагало ли му се е да я обезвъздушава??? Може пък и да е оцелил читава де да знам те ако бяха съвсем всички дефектни тогава щеше да е резил МФ да не ги оправят!
- EuroPol
- потребител
- Мнения: 129
- Регистриран: 19 юли 2009, 20:08
- Модел на автомобила: eskort mk5, ескорт мк4. мондео 1.8 тд мк1
- Местоположение: Горна Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Загряване - помощ
а провери ли си радиатора дали случаине нее пълен с мизерия?
да не е наливал някои разни прахчета в охладителната система имам познати така от ажтокъщи купени коли и е голям филм
мод: Имаш бутон "промени"
да не е наливал някои разни прахчета в охладителната система имам познати така от ажтокъщи купени коли и е голям филм
мод: Имаш бутон "промени"
-
- потребител
- Мнения: 24
- Регистриран: 30 яну 2012, 22:44
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6i 16v ZETEC 1999г
- Status: Извън линия
Re: Загряване - помощ
Според мен не е проблема в радиатора, защото без термостат си върти перфектно!!! Междо другото реших проблема частично като смених мястото на термостата - на изхода на топлата от блока, а не както беше на входа!!! Но проблема е, че този дето стана там(понеже се монтира наполовина в маркуча), беше 86С, което ми идва малко в повече (стига до 107С и трябва да отпусна газта понякога за да може да се охлади при положение че нямам перки в момента)!!! Така че търся термостат на около 75С, който има изпъкнала цилиндрична част(за да може да се стегне в маркуча), казаха ми че май Рено 19 1.4 мотор имали такива, но много трудно се намира!!! Все пак ако някой знае на каква друга кола има подобен и да отваря на около 75С ще съм му благодарен!!! Иначе имам и друг вариант, но този е най-евтин(например да намеря водна помпа с обратна посока)!!!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта