Страница 1 от 1
проблем с пистовият ремък на фокус 1,8 тди
Публикувано: 26 яну 2012, 20:37
от dinko
закупих си фокус 1,8 тди през август 2011 год.колата е производство 1999 год. смених ангренажен ремък и ролки.смених и пистовият .
всичко бе наред. след около два месеца сутрин като я запаля пистовият ремък свири докато измина 3-4 км. и спира. отидох в сервиза и им обясних какво става. сложиха ми нов ремък с един см. по къс от предишнияг-който е по каталог и нещата се оправиха . минаха отново два месеца и сега пак когато е студена колата ремъка свири .От какво може да е .Възможно ли да е от оптяжната ролка или пак да сменям ремъка ?
Re: проблем с пистовият ремък на фокус 1,8 тди
Публикувано: 26 яну 2012, 21:47
от MrDgd
И при мен след смяна на ремък се появи свирене и се оказа ремък менте след нова смяна с друг незнам каква марка и свиренето спря

Re: проблем с пистовият ремък на фокус 1,8 тди
Публикувано: 27 яну 2012, 09:35
от dinko
благодаря Ви дано да е от ремъка.
Re: проблем с пистовият ремък на фокус 1,8 тди
Публикувано: 27 яну 2012, 10:05
от Любо
А като сменяхте пистовия ремък ролките сменихте ли? А обтяжната ролка на ремъка сменихте ли я?
Re: проблем с пистовият ремък на фокус 1,8 тди
Публикувано: 27 яну 2012, 10:09
от ЯЛТА
Когато ремък свири, главната или основна причина е несъосие на ремъчните шайби,- не са в права линия. Като се полее с вода ремъка-шайбата, ако спре свиренето е почти сигурно че това е причината. Но в този студ да се полива с вода не е желателно.
Re: проблем с пистовият ремък на фокус 1,8 тди
Публикувано: 27 яну 2012, 12:57
от lolipop40
колега, и при мен много свири. оказа се хидравличната помпа. СЕРИОЗЕН ПРОБЛЕМ.

Re: проблем с пистовият ремък на фокус 1,8 тди
Публикувано: 27 яну 2012, 14:07
от иво г. иванов
ЯЛТА написа:Когато ремък свири, главната или основна причина е несъосие на ремъчните шайби,- не са в права линия
Точно така смятам и аз. Износен лагер на някоя от ролките променя работната геометрия на съотвената ролка и тя
сякаш се изпързалва по каналите или гърба на пистовия ремък и предизвиква това скърцащо свирене.
Това с водата също е вярно но действа само докато е мокро мястото. Интересното в случая е защо този звук
се появява само когато се смръзне времето. При мен пролетта изчезва.

Поне така бе миналата година.
Re: проблем с пистовият ремък на фокус 1,8 тди
Публикувано: 27 яну 2012, 15:42
от dinko
добре но защо като е нов ремъка до около два месеца не свири - независимо дали е студено или топло времето и свиренето е докато измина три четери км. и изчезва след това.
Re: проблем с пистовият ремък на фокус 1,8 тди
Публикувано: 27 яну 2012, 20:31
от иво г. иванов
dinko написа: свиренето е докато измина три четери км.
Хм! Интересно явление, което мога да свържа единствено с температурата на двигателя. За 3- 4 км. при изправна охл.
с- ма мотора загрява оптимално.
Re: проблем с пистовият ремък на фокус 1,8 тди
Публикувано: 27 яну 2012, 21:28
от escorttd1
Е то много трудно човек да се сети, че като е студена гумата е по-твърда и има по-малък коефициент на триене и като преплъзва свири. Като посвири малко загрява от триенето и спира да свири. Новите ремъци като поработят месец-два се отпускат и трябва да се донатегнат малко.
А това с поливането с вода се прави когато искаш да разбереш дали свири ремъка или някой лагер.
Регулирайте си обтягането както пише по книгите и не се занимавайте с геометрия, съосности и разни "маркови" ремъци.
Re: проблем с пистовият ремък на фокус 1,8 тди
Публикувано: 28 яну 2012, 01:11
от Kostadin21
escorttd1 написа:Е то много трудно човек да се сети, че като е студена гумата е по-твърда и има по-малък коефициент на триене и като преплъзва свири. Като посвири малко загрява от триенето и спира да свири. Новите ремъци като поработят месец-два се отпускат и трябва да се донатегнат малко.
А това с поливането с вода се прави когато искаш да разбереш дали свири ремъка или някой лагер.
Регулирайте си обтягането както пише по книгите и не се занимавайте с геометрия, съосности и разни "маркови" ремъци.
Как пише по-книгите?За какво е автоматичният обтегач питам аз?Ролката е лагер,значи има грес,значи водата не е добра идея.Аз не бих си поливал ремъците точно с вода и камоли в такова студено време.Продават се спец. течности за ремъци който спират скърцането.Тава е от мен.
Re: проблем с пистовият ремък на фокус 1,8 тди
Публикувано: 28 яну 2012, 17:26
от escorttd1
А как се разбира дали автоматичният обтегач е в добро състояние и работи правилно питам аз?
Измерва се обтягането на ремъка с уред и ако не е в нормата значи обтегача е за смяна. За домашни условия е метода от картинката - натискаш с пръст и не трябва да поддава повече от 4мм.
[URL=http://alfa.kachi-snimka.info/view ... .JPG[/img][/url]
Re: проблем с пистовият ремък на фокус 1,8 тди
Публикувано: 28 яну 2012, 18:10
от Sim3
Смених два ремъка до като разбера, че за смяна не е ремъка, а обтягащата ролка. След смяната и всичко се нормализира. Наистина за ремъците се продават доста ментета, но ако купете оригинален от Мото пфое - около 40 лв. или Бош не трябва да има проблем с него.
Re: проблем с пистовият ремък на фокус 1,8 тди
Публикувано: 28 яну 2012, 18:32
от peigera
или менте ремък,или оптегач или износени задвижващи шайби най вече на динамото