Страница 1 от 1
Проблем с оборотите на Ескорт
Публикувано: 16 авг 2006, 22:53
от Ford_rs
Здравеите,от скоро съм собственик на Ескорт 1.6 16V-90к.с. 94г. Първите ми впечатления са мн.добри,като изключим проблема при палене.Колата пали от раз независимо дали е студена или топла,но винаги след старта на двигателя оборотите са нестабилни(менят се от300 до към 900 и обратно) и така в продължение на 5 до 10 секунди ,след което се стабилизират и всичко е О.К.
Ако не изчакам тези няколко секунди а потегля веднага,колата няма малки обороти и гасне.Даите идея къде да търся проблема.
Публикувано: 16 авг 2006, 23:38
от WarKiller

Мен ако питаш няма проблем, а просто автоматичен смукач.

Публикувано: 16 авг 2006, 23:58
от Ford_rs
Не знам,и сутрин си пали от раз и тогава оборотите са към 1100,но докато ги закрепи, много ме дразни.
Публикувано: 17 авг 2006, 09:08
от Brock
Почисти си МАФ сензора и после ресетни компютъра.
Провери си и температурния датчик ECT, който дава инфо на компютъра, а не този за стрелката на таблото. Когато проблема е там, се получават същите симптоми като при тебе.

Публикувано: 17 авг 2006, 09:13
от Tuz
Провери кабели и свещи. Тези мотори са много претенциозни на тази тема....

Имах такъв проблем и се оказа от кабелите..
Публикувано: 17 авг 2006, 12:03
от orlinm
Аз имам подобен проблем също. Ето какво наблюдавам аз. Когато колата е загряла и изключа от скорост по време на движение, понякога оборотите падат до 300-400 и стоят така докато не спра окончателно (подчертавам да спра окончателно). Когато спра оборотите винаги си се връщат на 900, както трябва да е. Интересното е, че това става на загрял мотор и за да се оправят до 900 винаги трябва да спра окончателно. Бях на диагностика, казаха ми че свещите и кабелите са наред. Че мотора си е наред. Карам на газ, не съм пробвал на бензин как е, щото сега засичам разход и карам само на газ.
Re: Проблем с оборотите на Ескорт
Публикувано: 17 авг 2006, 12:15
от kEFi
Ford_rs написа:Здравеите,от скоро съм собственик на Ескорт 1.6 16V-90к.с. 94г. Първите ми впечатления са мн.добри,като изключим проблема при палене.Колата пали от раз независимо дали е студена или топла,но винаги след старта на двигателя оборотите са нестабилни(менят се от300 до към 900 и обратно) и така в продължение на 5 до 10 секунди ,след което се стабилизират и всичко е О.К.
Ако не изчакам тези няколко секунди а потегля веднага,колата няма малки обороти и гасне.Даите идея къде да търся проблема.
Преди да почнеш да се човъркаш тук-там си направи обучение на компа. Как?
1. Откачаш минуса на акумулатора и оставяш така за известно време.
2. Закачаш.
3. Палиш колата и я оставяш на празен ход половин-една минута. Ако се мъчи да загасне помогни с педала, но дръж оборотите такива, каквито искаш да са после
4. След това вдигни 3000оборота и задръж 20-30 секунди.
5. После направи една врътка с колата из квартала и карай както обикновено се движиш..
6. Загаси.
На следващото палене би трябвало празния ход да ти е спокоен.
Това, което писах не е съвсем точно и е по спомен. На стенд се прави автоматично.
Публикувано: 17 авг 2006, 14:15
от WarKiller
Сега сериозно...
И аз имах същия проблем докато не проверих свещите. Tuz вече го е написал де...
При мен се оказа, че свещта на втори цилиндър е съвсем леко омаслена и не прави добър контакт. След като ги почистих вече нямах ядове.
Публикувано: 17 авг 2006, 16:57
от rejo
Мондеото ми когато е студено в началото губи обороти и като подам газ се оправя - после всичко е наред, докато не изстине отново. Казаха ми, че машинката за обороти на празен ход не е наред, но е скъпо за смяна - да си карам така.
Не бяха кабели, не бяха свещи, не бяха сензори.
Публикувано: 17 авг 2006, 17:08
от Tuz
rejo написа:Мондеото ми когато е студено в началото губи обороти и като подам газ се оправя - после всичко е наред, докато не изстине отново. Казаха ми, че машинката за обороти на празен ход не е наред, но е скъпо за смяна - да си карам така.
Не бяха кабели, не бяха свещи, не бяха сензори.
Стъпковия мотор или работо или не. Няма значение топъл стъден двигател..ако е заминал няма празен ход, а ако си отива мени оборотите....
Но за да си сигурен трябва да провериш кабелите,свещите,бобината ако те са на ред значи е стъпковия мотор....около 200-260лв
Публикувано: 17 авг 2006, 22:28
от Ford_rs
Brock написа:Почисти си МАФ сензора и после ресетни компютъра.
Провери си и температурния датчик ECT, който дава инфо на компютъра, а не този за стрелката на таблото. Когато проблема е там, се получават същите симптоми като при тебе.

Какъв е този МАФ сензор,за какво служи и каде се намира.Извинявай за въпроса,професионален шофьор съм но с това не съм се сблъсквал.Температурния датчик?? как да го проверя??
Tuz написа:Провери кабели и свещи. Тези мотори са много претенциозни на тази тема....

Имах такъв проблем и се оказа от кабелите..
Кабелите и свещите са нови,вече не знам какво да гледам.
Благодаря все пак
Tuz написа:rejo написа:Мондеото ми когато е студено в началото губи обороти и като подам газ се оправя - после всичко е наред, докато не изстине отново. Казаха ми, че машинката за обороти на празен ход не е наред, но е скъпо за смяна - да си карам така.
Не бяха кабели, не бяха свещи, не бяха сензори.
Стъпковия мотор или работо или не. Няма значение топъл стъден двигател..ако е заминал няма празен ход, а ако си отива мени оборотите....
Но за да си сигурен трябва да провериш кабелите,свещите,бобината ако те са на ред значи е стъпковия мотор....около 200-260лв
С тези цифри направо ме разби,как да проверя дали работи и дали проблема е в него.Може ли да се прочете някъде нещо по въпроса?
paci
Публикувано: 18 авг 2006, 11:12
от rejo
Tuz написа:Стъпковия мотор или работо или не. Няма значение топъл стъден двигател..ако е заминал няма празен ход, а ако си отива мени оборотите....
Но за да си сигурен трябва да провериш кабелите,свещите,бобината ако те са на ред значи е стъпковия мотор....около 200-260лв
Както казах, вече се проверявани и са си наред. А оборотите падат единствено и само когато автомобила не се е движил повече от 6 часа и само веднъж, при палене. След подаване на газ, се нормализират (ако има нужда смукача си подава повече) и няма проблем нито при каране, нито при малко престой. Много хора се хващаха все за кабелите и свещите, но не е това.
Ако пък (както вече свикнах да правя при палене) веднага натисна 1-2 пъти педала без да форсирам прекалено, въобще не се появява това
За сега ще си стои така.....
Публикувано: 19 авг 2006, 14:50
от Ford_rs
Благодаря на всички за помоща.Оказа се клапана за празен хад(не знам на него ли казвате стъпков мотор),за щастие мина само с почистване,не знам колко ще кара но сега еО.К.
Публикувано: 19 авг 2006, 16:37
от pepy1
ако беше видял
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=4863" onclick="window.open(this.href);return false;
нямаше да се мъчиш толкова
Публикувано: 19 авг 2006, 18:37
от Ford_rs
Точно това което си писал ме насочи,Благодаря
за ст моторче Zetec 97
Публикувано: 21 авг 2006, 22:45
от ivocsim
Pepy1 погледнах линка на който пращаш ама мойте колектори пласимаси и моторчето е на терсене. Така, че някой ако знае някой тънкост нека сподели ще съм много благодарен!