Проблем с оборотите на Ескорт

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
Ford_rs
потребител
потребител
Мнения: 17
Регистриран: 16 авг 2006, 22:07
Модел на автомобила: Escort 1.6 16V Ghia`94-Комби
Местоположение: София
Status: Извън линия

Проблем с оборотите на Ескорт

Мнение от Ford_rs » 16 авг 2006, 22:53

Здравеите,от скоро съм собственик на Ескорт 1.6 16V-90к.с. 94г. Първите ми впечатления са мн.добри,като изключим проблема при палене.Колата пали от раз независимо дали е студена или топла,но винаги след старта на двигателя оборотите са нестабилни(менят се от300 до към 900 и обратно) и така в продължение на 5 до 10 секунди ,след което се стабилизират и всичко е О.К.
Ако не изчакам тези няколко секунди а потегля веднага,колата няма малки обороти и гасне.Даите идея къде да търся проблема.

Потребителски аватар
WarKiller
потребител
потребител
Мнения: 104
Регистриран: 29 юни 2006, 22:17
Модел на автомобила: Ford Fiesta CLX 1.1 Mi
Местоположение: Бургас
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от WarKiller » 16 авг 2006, 23:38

:)
Мен ако питаш няма проблем, а просто автоматичен смукач. :wink:

Потребителски аватар
Ford_rs
потребител
потребител
Мнения: 17
Регистриран: 16 авг 2006, 22:07
Модел на автомобила: Escort 1.6 16V Ghia`94-Комби
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Ford_rs » 16 авг 2006, 23:58

Не знам,и сутрин си пали от раз и тогава оборотите са към 1100,но докато ги закрепи, много ме дразни.

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 17 авг 2006, 09:08

Почисти си МАФ сензора и после ресетни компютъра.
Провери си и температурния датчик ECT, който дава инфо на компютъра, а не този за стрелката на таблото. Когато проблема е там, се получават същите симптоми като при тебе.



:twisted:
Последна промяна от Brock на 17 авг 2006, 12:27, променено общо 2 пъти.

Потребителски аватар
Tuz
потребител
потребител
Мнения: 70
Регистриран: 10 авг 2006, 15:40
Модел на автомобила: Мондео 2004
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от Tuz » 17 авг 2006, 09:13

Провери кабели и свещи. Тези мотори са много претенциозни на тази тема.... 8)
Имах такъв проблем и се оказа от кабелите..

orlinm
потребител
потребител
Мнения: 689
Регистриран: 24 юли 2006, 18:49
Модел на автомобила: Escort 1.6 16v '95
Местоположение: София/Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от orlinm » 17 авг 2006, 12:03

Аз имам подобен проблем също. Ето какво наблюдавам аз. Когато колата е загряла и изключа от скорост по време на движение, понякога оборотите падат до 300-400 и стоят така докато не спра окончателно (подчертавам да спра окончателно). Когато спра оборотите винаги си се връщат на 900, както трябва да е. Интересното е, че това става на загрял мотор и за да се оправят до 900 винаги трябва да спра окончателно. Бях на диагностика, казаха ми че свещите и кабелите са наред. Че мотора си е наред. Карам на газ, не съм пробвал на бензин как е, щото сега засичам разход и карам само на газ.
Не! Не съм пиян - аз така си карам!

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с оборотите на Ескорт

Мнение от kEFi » 17 авг 2006, 12:15

Ford_rs написа:Здравеите,от скоро съм собственик на Ескорт 1.6 16V-90к.с. 94г. Първите ми впечатления са мн.добри,като изключим проблема при палене.Колата пали от раз независимо дали е студена или топла,но винаги след старта на двигателя оборотите са нестабилни(менят се от300 до към 900 и обратно) и така в продължение на 5 до 10 секунди ,след което се стабилизират и всичко е О.К.
Ако не изчакам тези няколко секунди а потегля веднага,колата няма малки обороти и гасне.Даите идея къде да търся проблема.
Преди да почнеш да се човъркаш тук-там си направи обучение на компа. Как?
1. Откачаш минуса на акумулатора и оставяш така за известно време.
2. Закачаш.
3. Палиш колата и я оставяш на празен ход половин-една минута. Ако се мъчи да загасне помогни с педала, но дръж оборотите такива, каквито искаш да са после
4. След това вдигни 3000оборота и задръж 20-30 секунди.
5. После направи една врътка с колата из квартала и карай както обикновено се движиш..
6. Загаси.

На следващото палене би трябвало празния ход да ти е спокоен.
Това, което писах не е съвсем точно и е по спомен. На стенд се прави автоматично.

Потребителски аватар
WarKiller
потребител
потребител
Мнения: 104
Регистриран: 29 юни 2006, 22:17
Модел на автомобила: Ford Fiesta CLX 1.1 Mi
Местоположение: Бургас
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от WarKiller » 17 авг 2006, 14:15

Сега сериозно... :wink:
И аз имах същия проблем докато не проверих свещите. Tuz вече го е написал де...
При мен се оказа, че свещта на втори цилиндър е съвсем леко омаслена и не прави добър контакт. След като ги почистих вече нямах ядове.

Потребителски аватар
rejo
потребител
потребител
Мнения: 234
Регистриран: 22 сеп 2005, 01:10
Модел на автомобила: FIESTA 1.3i 2005, бензин
Местоположение: София, жк Младост 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от rejo » 17 авг 2006, 16:57

Мондеото ми когато е студено в началото губи обороти и като подам газ се оправя - после всичко е наред, докато не изстине отново. Казаха ми, че машинката за обороти на празен ход не е наред, но е скъпо за смяна - да си карам така.
Не бяха кабели, не бяха свещи, не бяха сензори.

Потребителски аватар
Tuz
потребител
потребител
Мнения: 70
Регистриран: 10 авг 2006, 15:40
Модел на автомобила: Мондео 2004
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от Tuz » 17 авг 2006, 17:08

rejo написа:Мондеото ми когато е студено в началото губи обороти и като подам газ се оправя - после всичко е наред, докато не изстине отново. Казаха ми, че машинката за обороти на празен ход не е наред, но е скъпо за смяна - да си карам така.
Не бяха кабели, не бяха свещи, не бяха сензори.
Стъпковия мотор или работо или не. Няма значение топъл стъден двигател..ако е заминал няма празен ход, а ако си отива мени оборотите....
Но за да си сигурен трябва да провериш кабелите,свещите,бобината ако те са на ред значи е стъпковия мотор....около 200-260лв

Потребителски аватар
Ford_rs
потребител
потребител
Мнения: 17
Регистриран: 16 авг 2006, 22:07
Модел на автомобила: Escort 1.6 16V Ghia`94-Комби
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Ford_rs » 17 авг 2006, 22:28

Brock написа:Почисти си МАФ сензора и после ресетни компютъра.
Провери си и температурния датчик ECT, който дава инфо на компютъра, а не този за стрелката на таблото. Когато проблема е там, се получават същите симптоми като при тебе.



:twisted:
Какъв е този МАФ сензор,за какво служи и каде се намира.Извинявай за въпроса,професионален шофьор съм но с това не съм се сблъсквал.Температурния датчик?? как да го проверя??
Tuz написа:Провери кабели и свещи. Тези мотори са много претенциозни на тази тема.... 8)
Имах такъв проблем и се оказа от кабелите..
Кабелите и свещите са нови,вече не знам какво да гледам.
Благодаря все пак
Tuz написа:
rejo написа:Мондеото ми когато е студено в началото губи обороти и като подам газ се оправя - после всичко е наред, докато не изстине отново. Казаха ми, че машинката за обороти на празен ход не е наред, но е скъпо за смяна - да си карам така.
Не бяха кабели, не бяха свещи, не бяха сензори.
Стъпковия мотор или работо или не. Няма значение топъл стъден двигател..ако е заминал няма празен ход, а ако си отива мени оборотите....
Но за да си сигурен трябва да провериш кабелите,свещите,бобината ако те са на ред значи е стъпковия мотор....около 200-260лв
С тези цифри направо ме разби,как да проверя дали работи и дали проблема е в него.Може ли да се прочете някъде нещо по въпроса?

paci

Потребителски аватар
rejo
потребител
потребител
Мнения: 234
Регистриран: 22 сеп 2005, 01:10
Модел на автомобила: FIESTA 1.3i 2005, бензин
Местоположение: София, жк Младост 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от rejo » 18 авг 2006, 11:12

Tuz написа:Стъпковия мотор или работо или не. Няма значение топъл стъден двигател..ако е заминал няма празен ход, а ако си отива мени оборотите....
Но за да си сигурен трябва да провериш кабелите,свещите,бобината ако те са на ред значи е стъпковия мотор....около 200-260лв
Както казах, вече се проверявани и са си наред. А оборотите падат единствено и само когато автомобила не се е движил повече от 6 часа и само веднъж, при палене. След подаване на газ, се нормализират (ако има нужда смукача си подава повече) и няма проблем нито при каране, нито при малко престой. Много хора се хващаха все за кабелите и свещите, но не е това.
Ако пък (както вече свикнах да правя при палене) веднага натисна 1-2 пъти педала без да форсирам прекалено, въобще не се появява това

За сега ще си стои така.....

Потребителски аватар
Ford_rs
потребител
потребител
Мнения: 17
Регистриран: 16 авг 2006, 22:07
Модел на автомобила: Escort 1.6 16V Ghia`94-Комби
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Ford_rs » 19 авг 2006, 14:50

Благодаря на всички за помоща.Оказа се клапана за празен хад(не знам на него ли казвате стъпков мотор),за щастие мина само с почистване,не знам колко ще кара но сега еО.К.

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4784
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от pepy1 » 19 авг 2006, 16:37

ако беше видял http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=4863" onclick="window.open(this.href);return false;
нямаше да се мъчиш толкова
времето е като парите-никога не стига

Потребителски аватар
Ford_rs
потребител
потребител
Мнения: 17
Регистриран: 16 авг 2006, 22:07
Модел на автомобила: Escort 1.6 16V Ghia`94-Комби
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Ford_rs » 19 авг 2006, 18:37

Точно това което си писал ме насочи,Благодаря

Потребителски аватар
ivocsim
потребител
потребител
Мнения: 80
Регистриран: 28 фев 2006, 13:07
Модел на автомобила: escort 1,6 16 v Zetec 1998
Местоположение: Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

за ст моторче Zetec 97

Мнение от ivocsim » 21 авг 2006, 22:45

Pepy1 погледнах линка на който пращаш ама мойте колектори пласимаси и моторчето е на терсене. Така, че някой ако знае някой тънкост нека сподели ще съм много благодарен!

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта