Страница 1 от 1
Катализатор на Ford Focus 1.8 TDI
Публикувано: 30 ное 2011, 09:52
от ivan_vn
Имам въпрос мога ли да си махна катализатора и ще има ли последствия и какви ще са те ако ги има

Колата е Ford Focus 1.8 TDI 2001
Re: Катализатор на Ford Focus 1.8 TDI
Публикувано: 30 ное 2011, 11:50
от Tezz
Ако,колата ти беше като моята,експерименти си прави каквито искаш!Но,виждам че е по-новичка,и мисля никой колега няма да те посъветва,да направиш тая интервенция - аз също!!!
Re: Катализатор на Ford Focus 1.8 TDI
Публикувано: 01 дек 2011, 00:43
от MapTo_D
Re: Катализатор на Ford Focus 1.8 TDI
Публикувано: 01 дек 2011, 10:20
от ЯЛТА
На зет ми го избушихме на канал-така е най лесно,- керамично е със ситни отвори, но трябва много внимателно да се почисти после от парчетиите за да не дрънкат в ауспуха.
Re: Катализатор на Ford Focus 1.8 TDI
Публикувано: 01 дек 2011, 11:57
от TZahariev
А защо искаш да го махнеш? Разлика във вървенето няма да усетиш, нито пък в разхода.
Re: Катализатор на Ford Focus 1.8 TDI
Публикувано: 01 дек 2011, 12:43
от MapTo_D
TZahariev написа:А защо искаш да го махнеш? Разлика във вървенето няма да усетиш, нито пък в разхода.
С течение на времето може да се запуши и да влоши динамиката на автомобила, то мисля, че не е малко, но всеки си преценява как да експлоатира автомобила си. >:D<:
Re: Катализатор на Ford Focus 1.8 TDI
Публикувано: 01 дек 2011, 14:57
от TZahariev
Така е. Аз моя съм решил да го карам с катализатора докато не усетя признаци на запушване, ако се случи някой ден ще мисля какво да го правя.
Попитах те, защото тези катализатори се запушват страшно трудно и бавно и то, ако караш предимно градско. Самия катализатор се самопочиства при извънградски пътувания, когато дълго време поддържа над 300 градуса температура (отлаганията и изгарят). Ако не ти е на много километри колата си много далече от момента на запушването, виждал съм коли набор 86, които все още са си с оригиналните катализатори на по 400-500 хил. километра и всичко е перфектно. Ти си преценяваш, но след като катализатора си работи както трябва, не виждам смисъл да се занимаваш, а пък и по-малко вредни газове за всички

Re: Катализатор на Ford Focus 1.8 TDI
Публикувано: 04 дек 2011, 13:53
от ivan_vn
Re: Катализатор на Ford Focus 1.8 TDI
Публикувано: 04 дек 2011, 14:20
от TZahariev
Разликата е точно 3 к.с., което практически не се усеюа. Виж това,че не върви като преди може да е от друго, има много варианти в зависимост от симптомите. А относно работата на катализатора - не върща газове, а газовете преминават през ситна мрвжа и керамично тяло, където се отлагат твърдите частици и саждите; а ползата е както за природата, така и за теб, защото точно твърдите частици, които улавя катализатора предизвикват респираторни заболявания, астми и тн.
В Българистан все още могат да се махат катализаторите, защото никой не следи, въпреки че е незаконно и е конструктивно изменение на колата. Така че всеки решава сам какъв е и как мисли! (Без никой да се обижда, мисленето и действията на един човек го определят, не това, което на него му се иска!

)
Re: Катализатор на Ford Focus 1.8 TDI
Публикувано: 04 дек 2011, 17:29
от ceco georev
Аз моя го избуших защото след среща с бордюр започна да дрънчи.Разлика в вървенето
никаква в бръмченето бая.Иначе колата беше на 200 000к по километраж и ката не беше
запушен.
Re: Катализатор на Ford Focus 1.8 TDI
Публикувано: 11 дек 2011, 22:00
от lolipop40
колеги, аз онзи ден решиь да махна моя, и какво се оказа- гарнето е празно. а от самата пита беше останало едно пар4е голямо колкото яице и се беше загнездило в трабата веднага след катализатора. Просто като го видях и се запитах- как ли е жаржяла тази кола до сега? Извадих пар4енцето и го изхварлих. Динамиката се ждигна двоино, а разхода спадна с 1,5 литра на 100 км. Сащия ще е ефекта при някой сас запушен катализатор. А и друго- аз самият изкупужам катализатори и да ви кажа, 4е един слаб(по- евтин) катализатор когато се позапу6и, може да се разтроши от налягането и да направи много бели, дори по- лоши от моя слу4аи. При4ината е, 4е в по- евтините има по- малко метал и са по- крехки а скапите са по- богати на благородни метали и затожа са по- здрави. Затова при спортни автомобили и автомобили с фабри4ни газови уредби се използват метални катализатори, които издаржат на по- жисоко налягане и температура, без да се стопят, натрошат и т.н.