Страница 1 от 1
Ангренаж - смяна на ?? км.
Публикувано: 04 авг 2006, 11:13
от Brock
Я да попитам информативно на колко хиляди километра е редно да се сменя ангренажа, конкретно на мондео 1,6?
Ремъка и ролките са моторкрафт.
Та в този ред на мисли, който знае и за другите модификации, може да напише на колко е препоръчителната смяна, за да се получи по-информативна тема.

Публикувано: 04 авг 2006, 11:37
от Любо
AutoData дава 80 000 мили (120 000 км) или пет години, което дойде първо.
МП мисля че дават същата гаранция, но за 1 година.
Според мен няма проблем да го караш да 100 000 км стига да си сигурен, че ремъка и ролките са сменени с оригинални. Ако имаш макар и малко подозрение е хубаво да ги смениш по-рано.
Аз мойте ще ги сменя догодина, тогава ще са направили около 60 - 70 000 и 4-ри години (но моя ремък не е Motorcraft).
Публикувано: 04 авг 2006, 21:46
от disc
Лично мнение - 40 000 км. Двигателя ми не устиска за да заслужи нов ремък

, може би при ремонта ще го сменя.
Публикувано: 05 авг 2006, 00:05
от demiro
Аз лично сменям на 5-6 смени на маслото,значи около 55 000 км.
Пък у книгите няма смисъл да те уча кво пише,щото ти си много добре запознат

,но на писано не вярвам,гледам на едно място пише жени,влизам то кенеф

Re: Ангренаж - смяна на ?? км.
Публикувано: 05 авг 2006, 21:45
от paci
Сега като смених моите, майстора каза 50000 км.
Питах и в темата ми за ремъка и ролката (май), на кутията на ремъка и ролката също не намерих инфо. Затова ще приема 50000 които каза майстора.
Публикувано: 05 авг 2006, 22:33
от chains
На всичките коли, които досега съм притежавал и са имали ангренаж съм го сменял на по-малко от 60 000км. /може и да е прибързана подобна смяна, но искам да съм спокоен - тъпо е да съсипеш добър мотор заради евентуална икономия!/
ПП: На баща ми сиерата 1600, набор `86 през 2003г. скъса моторкрафтски ангрненаж на по-малко от 70 000 км - това което пише в книгите съм приел, че се отнася за частите в Европа, а не в РБ. Голям късмет извади, че това е много добър мотор и не можа да набие клапаните в буталата, но няма да ви описвам какво беше изтръпването в първия момент, затова на около 55 000 се подготвям психически и обмислям смяната!!!
Публикувано: 05 авг 2006, 23:47
от evg2
На 50хил.км.,защото тука караме при по запрашени пътища,праха има абразивно действие върху открити детайли ангр.ремък не е прахо защитен и ако има лек теч на масло от семерини ефекта на износване се увеличава.
Публикувано: 07 авг 2006, 16:45
от petkoff_pl
Добро инфо за ремъците, ами тъй и тъи сме почнали дайте да изясним и въпроса за хората като мен с верига тръбва ли да се сменя или е напрактика вечна.
И по въпроса защо на едни коли слагат верига а на други ремък.
Публикувано: 07 авг 2006, 17:48
от orlinm
ДА това с веригите и на мен ми е интересно как става. Предполагам, че са вечни, но поне ролките ще трябва да се сменят от време на време - преглеждаш веригата тогава и гледаш износена ли е не е ли...
Голям смях падна преди 3 години като продавах части за форд в магазин и идва един пич и пита за ремък на фиестата си. Ровя аз 10 минути в каталози, звъня телефони и няма и нямя - никой не е чувал за такова животно за тая фиеста. Отиваме до колата вдигаме капака да видим какъв по дяволите е тоя ремък дето никъде го няма, даже и в каталозите - и познайте - колата с верига... Малееее, още нов бях тогава в тоя магазин и бая глупаво се почувствах... интересното е точ пич дето беше негова колата, че и той не знаеше че няма ремък а верига хихиихи...
Публикувано: 07 авг 2006, 18:21
от chains
Проблема е, че не са вечни - необходима е замяна след 150 000 - 200 000км. /май ги продават в комплект с паразитната ролка - "репеър кит" или поне така бе за Волвото/. Значи сама по себе си тя е доста издръжлив агрегат /макар и с нея двг да е малко по-шумен - абе чува си се дрънченето на веригата ама какво от това!/, но идва един момент, когато се амортизира - проблема се корени в това, че при взаимодействието й със зъбните колела се износват брънките, тоест диаметъра им се намалява /май нещо не го съчиних добре ама.../ като по този начин леко се променя ъгъла на газоразпределението - трудно се центрова вече мотора, което при бензиновите се търпи, ама при дизелите става страшно - зимата няма палене /един приятел с 325тдс бе решил че мотора вече е сдухан, обаче един стар дападжия само като като чу как работи и веденага стигана до решението - нова верига и зимата си беше пушка/.
Колкото до това, защо едни коли са с ангренажен ремък, а други с ангренажна верига, не съм много сигурен ама с ремък май им излиза по-евтино, а се оправдават, че било за да е по-тих мотора! А иначе БМВ, МВ и почти всички расови мотори са с верига! /това е само мое мнение/
Публикувано: 07 авг 2006, 21:38
от veno
Днес се обадих за фикуса във Мото Пфое, казаха на 120 000.
Публикувано: 08 авг 2006, 17:33
от kalin_kalinov
Оххх
свърших я днес тази хубава работа със смяната на Ангренажния ремък.От магазина където взех частите (Ауто Плюс-Добрич) ми казаха 50000км или 5г. за смяна,което дойде по-рано.Всичко друго е много рисковано.Много съм доволен че ги смених ,че ми беше дерт,а и не ми излезе много скъпо смяната.Всияко със смяната 150лв.
Публикувано: 08 авг 2006, 19:42
от chains
Така си е по-спокойно нали!
Въобще това масло, антифриз, спир. теч. и ангренаж като са ми нови ми е едно такова спокойно и си карам без да се притеснявам.
ремъци
Публикувано: 11 авг 2006, 15:59
от ПАЦО
аз моите ремъци ги сменям на 60 000км.Но стана така ,че на 20000 км ми превъртя ремъка на гнп.Та мисълта ми е,че няма гаранция
Публикувано: 11 авг 2006, 16:49
от mrdds
kalin_kalinov написа:Оххх
свърших я днес тази хубава работа със смяната на Ангренажния ремък.От магазина където взех частите (Ауто Плюс-Добрич) ми казаха 50000км или 5г. за смяна,което дойде по-рано.Всичко друго е много рисковано.Много съм доволен че ги смених ,че ми беше дерт,а и не ми излезе много скъпо смяната.Всияко със смяната 150лв.
150 за ремък и ролкаа???
Не ти ли се стори много?Частите са за 50-60лв,100 кинта за смяна ли вземат вече?
Публикувано: 17 авг 2006, 22:47
от chains
Малко инфо за веригата.....
Преимущества на задвижването с агренажен ремък
В съвременните автомобилни двигатели задвижването на газоразпределителният механизъм често се осъществява посредством зъбен ремък. В сравнение с класическото верижно задвижване, задвижването с ремък има редица преимущества. Той работи със значително помалък шум и поради собствената си еластичност добре демферира колебанията в ГРМ. Поради тази причина задвижването с ремък не се нуждае от успокоител както е при задвижването с верига. С това е свързано и друго важно свойство на ремъка- в процеса на работа изменението на дължината му е значително помалко от верижното задвижване. Веригата се износва неравномерно и става източник на колебания в ГРМ, което при ремъчното задвижване не се случва. Износоустойчивостта на съвременните ремъци е напълно съпоставима с тази на веригите-в някои случаи дори 100 х.км. пробег
Публикувано: 19 авг 2006, 21:02
от ba6bastunabg
За новата фиеста след 2002 ремъка се сменя на всеки 240000 км. или 10 години. На фокусите е 160000 или 10 години.Горворим за Motor Kraft части.
Колкото до предимствата на ремъка пред веригата - почти всички мотори след 2000 г. на Форд се връщат към към ангренажната верига. Веригата може да се разтрака но не се къса.