Страница 1 от 3

Ескорта много загрява-оправен

Публикувано: 15 сеп 2011, 19:29
от mi6o
Здравейте колеги. Искам да ви питам за един проблем,които днес не можах да реша.Вчера я карах до едно место (с климатик),и трябваше да изчакам около 30 мин.Изгасих я и после като тръгнах климатика духаше хладно вместо студено,както преди да я изгася,започна да загрява много (подмина М-то на NORMAL и стигна до средата на L-то),и тогава спрях.Проблема е че перката на радиатора не се пуска,а антифриза вреше.Днес пробвах да дам на късо (с мостче) буксата на датчика за да видя дали е от него ама не-пак не тръгна.Пуснах с две жици ток направо от акумулатора в буксата на самата перка и тя тръгна,понеже си помислих че е изгоряло моторчето,ама явно е здраво.Замерих с фазомер куплунга,които влиза в перката и имаше ток на едното краче,на другото нямаше. Същото направих и с куплунга които влиза в датчика за температурата,обаче там нямаше ток и в двете крачета.Проследих до колкото можах кабелите,жичките,буксите да няма стопено,разпоено,извадено или каквото и да е-нищо.Всичко си изглежда нормално,здраво и така.Та питането ми е дали има още датчици,релета или каквото и да е което да проверя,защото тая перка неще да мръдне колкото и да е загрял мотора и независимо че пускам климатика.Предварително ви благодаря за съветите
:?

Re: Ескорта много загрява

Публикувано: 15 сеп 2011, 19:35
от Didibao
Е то по принцип винаги ще имаш напрежение само на единия пин на клемата, по принцип температурния датчик работи на обратно, не знам дали при дизела е така, но на бензина като откачиш буксата и перката се включва!

Re: Ескорта много загрява

Публикувано: 15 сеп 2011, 20:30
от ЯЛТА
Щом включиш климатика перката трябва да тръгва на високи обороти. Търси причината.

Re: Ескорта много загрява

Публикувано: 15 сеп 2011, 20:33
от mi6o
При мене не ще да тръгне и това си е.А дали има вариант,ако сменя датчика да тръгне-изчетох доста теми по тоя проблем,и много хора казват,че с мостче перката трябва да се пусне като дадеш на контакт.Лошото е че токовете са ми малко тъмни да го ..a
:( :?

Re: Ескорта много загрява

Публикувано: 15 сеп 2011, 20:40
от mi6o
Не мога да намеря причината с познанията които имам,за това питам.А тя таа перка мойта не е на ниски и високи обороти,а се пуска и спира на интервали от по 20-30 секунди.Не знам така ли трябва да е или не.

Re: Ескорта много загрява

Публикувано: 15 сеп 2011, 21:31
от eskort kabrio
здр колега карам ескорт мк5б от около 5 месеца и ми се случи точно същото водата вреше в казанчето а колата не иска да пусне перка в следствие като отвиеш капачката на казанчето изпуска въздух от там...така при мен стана ето това водната помпа се е прецакала от там колата не върти кръговете и какво се получава прегряване на мотора затова колега ти препоръчвам първо си виж водната помпа което сам сигурен няма да е така смени я виж ако надува колата прекалено много смени си и гарнитурата на главата аз направих точно това и сега колата е пушка

Re: Ескорта много загрява

Публикувано: 16 сеп 2011, 16:47
от emo25
Здр. и от мен колега може да погледнеш профилактично и датчика които се намира точно под термостата този датчик е свързан за температурата на таблото и кога да пуска перка ;) аз вече съм патил с него ако има масалце по него измии го с обезмаслител ;) Успех!

Re: Ескорта много загрява

Публикувано: 16 сеп 2011, 18:20
от mi6o
Ето и снимки на това,което си мисля че е датчика за перката.Той стои на едно алуминиево тяло,под което е термостата.Според мен с червеното кръгче е датчика,а със зелената стрелка е датчика за стрелката на таблото.Под термостата май няма нищо,поне до колкото мога видя и да напипам,а като го сменях миналата година не помня да е имало нещо под него.А за водната помпа се моля да не е тя,че за смяната и май е нещо страшно.Не че няма да я сменя ,ако е тя,ама мислех да го правя като и сменям ангренажните ремъци и ролки,че имам още бая километри преди смяната им.
[url=http://alfa.kachi-snimka.infoИзображение/viewer.php?id=rgh1316186315d.jpg]Изображение[/URL]Изображение

Re: Ескорта много загрява

Публикувано: 19 сеп 2011, 15:11
от MrDgd
Колега провери зеленото реле което се намира зад акумулатора.

Re: Ескорта много загрява

Публикувано: 19 сеп 2011, 15:34
от mi6o
Мерси колега.По-късно ще го проверя,ако не утре,че нямам мултицет.Това реле ли е за перката и климатика,че и аз мислех да ги проверявам и двете (там са зелено и черно) ? Май черното беше за подгрева на предния прозорец,а зеленото не знам за какво е.Като го проверя ще пиша какво е
:-/:

Re: Ескорта много загрява

Публикувано: 20 сеп 2011, 13:55
от mi6o
Здравей колега MrDgd.Преди малко проверих релето и нямаше връзка на едното краче (или пинче).Отворих го и вътре имаше 2 намотки,голяма и по-малка.На голямата се беше откачила една пластинка,закачих я и сложих релето в буксата,запалих и пуснах климатика,но перката така и не се пусна.Не я чаках да загрее,понеже при мене като пуснеш климатика,перката на радиатора се включва след 5-10 секунди,нищо че двигателя е още студен.Не знам вече какво да правя-нямам идея.Баси мистерията

Re: Ескорта много загрява

Публикувано: 20 сеп 2011, 15:27
от opex
Перката на радиатора има 2 скорости, регулират се от въпросното реле зад акумулатора. Пускат се в зависимост от датчика отдолу на гумената дебела тръба за вода, която излиза от радиатора и отива към тялото на термостата, на който са завити отделно датчиците за показание на температура на таблото с приборите и датчика за температура на охлаждащата течност на двигателя, който компютъра ползва за образуване на горивната смес (този, който си снимал на снимките).
Откачаш буксата на гумената тръба и окъсяваш там пиновете по двойки, ако не тръгва смени релето и виж дали перката ти се върти свободно или не е увиснала и да закача/трие някъде.
За климатика мисля, че се пуска по друга (предполагам дублирана до някъде) схема за да охлажда радиатора на климатика, който е пред този за двигателя, независимо дали двигателя е загрял или не.

Re: Ескорта много загрява

Публикувано: 20 сеп 2011, 18:51
от mi6o
Здравей колега. Първо проверих дали перката се върти свободно (забравих да го напиша в първия пост). Върти се идеално-не запира никъде.А на маркуча май няма букса,или не съм видял добре. Утре ще погледна пак и ще пиша. А можеш ли да ми кажеш от къде да намеря такова реле и евентуално колко пари е ? Предполагам че в Мото-Пфое ще го има,ама за там съм чел,че дерат кожи яко.

Re: Ескорта много загрява

Публикувано: 21 сеп 2011, 02:20
от opex
Еми ти си с малко по-различен двигател, но принципа е същия.
Може в магазина за Форд на Г.М.Димитров да провериш за реле. Или в този на Цар Симеон на гърба на блока, сега не се сещам кой, но го има по темите.
За пари не знам. Ако намериш сподели тук, понеже и на мен ми е изгоряла бавната скорост и имам само бърза, която се включва точно когато стрелката е на границата с червеното.

Re: Ескорта много загрява

Публикувано: 22 сеп 2011, 21:24
от mi6o
Утре ще мина през магазина на Симеон и ако работи ще видя какво имат. Днеска звънях няколко пъти в магазина на Г.М.-то,ама никoй не отговаряше. Сигурно ще почива по празниците жената,и от понеделник на там пак ще и досаждам. После ще пиша за цената и резултата. Весели празници

Re: Ескорта много загрява

Публикувано: 27 сеп 2011, 21:12
от mi6o
Здравейте колеги. Вчера ходих до магазина на симеон (този,който е на гърба на блока). Там разбрах,че релето се доставя само с поръчка от чужбина и струва 140 лв. както и,че това е релето,което отговаря за пускането на перката на радиатора-за охлаждане на двигателя и климатика (това ми каза човека от магазина). Малко по-надолу по симеон (посока центъра,след реката първата пряка в ляво на ъгъла),има едно малко магазинче за части 2-ра употреба. Там релето е 20 лв. обаче човека дето продава ми каза,че не е от релето моя проблем,защото ако е изгоряло трябва да "смърди на гад",а то наистина не мирише. Не знам вече какво да правя-май ще свалям таблото с бушоните и ще гледам за лоши или разпоени връзки
:-/:

Re: Ескорта много загрява

Публикувано: 28 сеп 2011, 14:44
от mi6o
Преди 2 минути говорих и с жената в магазина на Г.М.-то. Релето е само с поръчка от Германия и е 150 левчета.
:)

Re: Ескорта много загрява

Публикувано: 29 сеп 2011, 14:54
от madboy
Вземи го намери това реле и му виж оригиналния номер. С него тръгни да търсиш през по-големите вериги магазини.

Re: Ескорта много загрява

Публикувано: 30 сеп 2011, 17:10
от opex
Да, и като ти каже накой дето има реле, че може да не е от него а от друго, че да си купиш другото, пък после и релето ( :) ), попитай да пробваш със здравото реле дали няма да се оправи.

Re: Ескорта много загрява

Публикувано: 30 сеп 2011, 20:40
от mi6o
И аз мисля да пробвам със здраво реле,и да видя какво ще се получи,само не знам дали ще се навият по магазините да ми дадат ново реле за проба-или пък ще мина през моргата при ДАЙ,и ако имат ще пробвам. Там поне са пичове и ако го имат,предполагам че няма да има проблем за проба. Ще пробвам тук-там и пак ще пиша тука за резултата,и дано в крайна сметка темата да помогне и на други хора
:)