Ескорта много загрява-оправен

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Ескорта много загрява-оправен

Мнение от mi6o » 15 сеп 2011, 19:29

Здравейте колеги. Искам да ви питам за един проблем,които днес не можах да реша.Вчера я карах до едно место (с климатик),и трябваше да изчакам около 30 мин.Изгасих я и после като тръгнах климатика духаше хладно вместо студено,както преди да я изгася,започна да загрява много (подмина М-то на NORMAL и стигна до средата на L-то),и тогава спрях.Проблема е че перката на радиатора не се пуска,а антифриза вреше.Днес пробвах да дам на късо (с мостче) буксата на датчика за да видя дали е от него ама не-пак не тръгна.Пуснах с две жици ток направо от акумулатора в буксата на самата перка и тя тръгна,понеже си помислих че е изгоряло моторчето,ама явно е здраво.Замерих с фазомер куплунга,които влиза в перката и имаше ток на едното краче,на другото нямаше. Същото направих и с куплунга които влиза в датчика за температурата,обаче там нямаше ток и в двете крачета.Проследих до колкото можах кабелите,жичките,буксите да няма стопено,разпоено,извадено или каквото и да е-нищо.Всичко си изглежда нормално,здраво и така.Та питането ми е дали има още датчици,релета или каквото и да е което да проверя,защото тая перка неще да мръдне колкото и да е загрял мотора и независимо че пускам климатика.Предварително ви благодаря за съветите
:?
Последна промяна от mi6o на 07 апр 2012, 12:33, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Ескорта много загрява

Мнение от Didibao » 15 сеп 2011, 19:35

Е то по принцип винаги ще имаш напрежение само на единия пин на клемата, по принцип температурния датчик работи на обратно, не знам дали при дизела е така, но на бензина като откачиш буксата и перката се включва!
Изображение

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ескорта много загрява

Мнение от ЯЛТА » 15 сеп 2011, 20:30

Щом включиш климатика перката трябва да тръгва на високи обороти. Търси причината.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ескорта много загрява

Мнение от mi6o » 15 сеп 2011, 20:33

При мене не ще да тръгне и това си е.А дали има вариант,ако сменя датчика да тръгне-изчетох доста теми по тоя проблем,и много хора казват,че с мостче перката трябва да се пусне като дадеш на контакт.Лошото е че токовете са ми малко тъмни да го ..a
:( :?

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ескорта много загрява

Мнение от mi6o » 15 сеп 2011, 20:40

Не мога да намеря причината с познанията които имам,за това питам.А тя таа перка мойта не е на ниски и високи обороти,а се пуска и спира на интервали от по 20-30 секунди.Не знам така ли трябва да е или не.

Потребителски аватар
eskort kabrio
потребител
потребител
Мнения: 96
Регистриран: 11 май 2010, 14:23
Модел на автомобила: eskort kabrio1.6
Местоположение: sliven
Status: Извън линия

Re: Ескорта много загрява

Мнение от eskort kabrio » 15 сеп 2011, 21:31

здр колега карам ескорт мк5б от около 5 месеца и ми се случи точно същото водата вреше в казанчето а колата не иска да пусне перка в следствие като отвиеш капачката на казанчето изпуска въздух от там...така при мен стана ето това водната помпа се е прецакала от там колата не върти кръговете и какво се получава прегряване на мотора затова колега ти препоръчвам първо си виж водната помпа което сам сигурен няма да е така смени я виж ако надува колата прекалено много смени си и гарнитурата на главата аз направих точно това и сега колата е пушка
Изображение

emo25
потребител
потребител
Мнения: 35
Регистриран: 05 яну 2008, 16:34
Модел на автомобила: Ford Eskort
Местоположение: bulgaria, vidin
Status: Извън линия

Re: Ескорта много загрява

Мнение от emo25 » 16 сеп 2011, 16:47

Здр. и от мен колега може да погледнеш профилактично и датчика които се намира точно под термостата този датчик е свързан за температурата на таблото и кога да пуска перка ;) аз вече съм патил с него ако има масалце по него измии го с обезмаслител ;) Успех!

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ескорта много загрява

Мнение от mi6o » 16 сеп 2011, 18:20

Ето и снимки на това,което си мисля че е датчика за перката.Той стои на едно алуминиево тяло,под което е термостата.Според мен с червеното кръгче е датчика,а със зелената стрелка е датчика за стрелката на таблото.Под термостата май няма нищо,поне до колкото мога видя и да напипам,а като го сменях миналата година не помня да е имало нещо под него.А за водната помпа се моля да не е тя,че за смяната и май е нещо страшно.Не че няма да я сменя ,ако е тя,ама мислех да го правя като и сменям ангренажните ремъци и ролки,че имам още бая километри преди смяната им.
[url=http://alfa.kachi-snimka.infoИзображение/viewer.php?id=rgh1316186315d.jpg]Изображение[/URL]Изображение

MrDgd
потребител
потребител
Мнения: 72
Регистриран: 04 апр 2009, 23:03
Модел на автомобила: Ford focus 1,6TDCI 2009 g
Местоположение: Петрич
Status: Извън линия

Re: Ескорта много загрява

Мнение от MrDgd » 19 сеп 2011, 15:11

Колега провери зеленото реле което се намира зад акумулатора.

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ескорта много загрява

Мнение от mi6o » 19 сеп 2011, 15:34

Мерси колега.По-късно ще го проверя,ако не утре,че нямам мултицет.Това реле ли е за перката и климатика,че и аз мислех да ги проверявам и двете (там са зелено и черно) ? Май черното беше за подгрева на предния прозорец,а зеленото не знам за какво е.Като го проверя ще пиша какво е
:-/:

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ескорта много загрява

Мнение от mi6o » 20 сеп 2011, 13:55

Здравей колега MrDgd.Преди малко проверих релето и нямаше връзка на едното краче (или пинче).Отворих го и вътре имаше 2 намотки,голяма и по-малка.На голямата се беше откачила една пластинка,закачих я и сложих релето в буксата,запалих и пуснах климатика,но перката така и не се пусна.Не я чаках да загрее,понеже при мене като пуснеш климатика,перката на радиатора се включва след 5-10 секунди,нищо че двигателя е още студен.Не знам вече какво да правя-нямам идея.Баси мистерията

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ескорта много загрява

Мнение от opex » 20 сеп 2011, 15:27

Перката на радиатора има 2 скорости, регулират се от въпросното реле зад акумулатора. Пускат се в зависимост от датчика отдолу на гумената дебела тръба за вода, която излиза от радиатора и отива към тялото на термостата, на който са завити отделно датчиците за показание на температура на таблото с приборите и датчика за температура на охлаждащата течност на двигателя, който компютъра ползва за образуване на горивната смес (този, който си снимал на снимките).
Откачаш буксата на гумената тръба и окъсяваш там пиновете по двойки, ако не тръгва смени релето и виж дали перката ти се върти свободно или не е увиснала и да закача/трие някъде.
За климатика мисля, че се пуска по друга (предполагам дублирана до някъде) схема за да охлажда радиатора на климатика, който е пред този за двигателя, независимо дали двигателя е загрял или не.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ескорта много загрява

Мнение от mi6o » 20 сеп 2011, 18:51

Здравей колега. Първо проверих дали перката се върти свободно (забравих да го напиша в първия пост). Върти се идеално-не запира никъде.А на маркуча май няма букса,или не съм видял добре. Утре ще погледна пак и ще пиша. А можеш ли да ми кажеш от къде да намеря такова реле и евентуално колко пари е ? Предполагам че в Мото-Пфое ще го има,ама за там съм чел,че дерат кожи яко.

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ескорта много загрява

Мнение от opex » 21 сеп 2011, 02:20

Еми ти си с малко по-различен двигател, но принципа е същия.
Може в магазина за Форд на Г.М.Димитров да провериш за реле. Или в този на Цар Симеон на гърба на блока, сега не се сещам кой, но го има по темите.
За пари не знам. Ако намериш сподели тук, понеже и на мен ми е изгоряла бавната скорост и имам само бърза, която се включва точно когато стрелката е на границата с червеното.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ескорта много загрява

Мнение от mi6o » 22 сеп 2011, 21:24

Утре ще мина през магазина на Симеон и ако работи ще видя какво имат. Днеска звънях няколко пъти в магазина на Г.М.-то,ама никoй не отговаряше. Сигурно ще почива по празниците жената,и от понеделник на там пак ще и досаждам. После ще пиша за цената и резултата. Весели празници

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ескорта много загрява

Мнение от mi6o » 27 сеп 2011, 21:12

Здравейте колеги. Вчера ходих до магазина на симеон (този,който е на гърба на блока). Там разбрах,че релето се доставя само с поръчка от чужбина и струва 140 лв. както и,че това е релето,което отговаря за пускането на перката на радиатора-за охлаждане на двигателя и климатика (това ми каза човека от магазина). Малко по-надолу по симеон (посока центъра,след реката първата пряка в ляво на ъгъла),има едно малко магазинче за части 2-ра употреба. Там релето е 20 лв. обаче човека дето продава ми каза,че не е от релето моя проблем,защото ако е изгоряло трябва да "смърди на гад",а то наистина не мирише. Не знам вече какво да правя-май ще свалям таблото с бушоните и ще гледам за лоши или разпоени връзки
:-/:

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ескорта много загрява

Мнение от mi6o » 28 сеп 2011, 14:44

Преди 2 минути говорих и с жената в магазина на Г.М.-то. Релето е само с поръчка от Германия и е 150 левчета.
:)

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7256
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ескорта много загрява

Мнение от madboy » 29 сеп 2011, 14:54

Вземи го намери това реле и му виж оригиналния номер. С него тръгни да търсиш през по-големите вериги магазини.
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ескорта много загрява

Мнение от opex » 30 сеп 2011, 17:10

Да, и като ти каже накой дето има реле, че може да не е от него а от друго, че да си купиш другото, пък после и релето ( :) ), попитай да пробваш със здравото реле дали няма да се оправи.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ескорта много загрява

Мнение от mi6o » 30 сеп 2011, 20:40

И аз мисля да пробвам със здраво реле,и да видя какво ще се получи,само не знам дали ще се навият по магазините да ми дадат ново реле за проба-или пък ще мина през моргата при ДАЙ,и ако имат ще пробвам. Там поне са пичове и ако го имат,предполагам че няма да има проблем за проба. Ще пробвам тук-там и пак ще пиша тука за резултата,и дано в крайна сметка темата да помогне и на други хора
:)

Заключена

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 12 госта