Проблем с Мондео 94, 1.8 л. Бензин, 115 к.с.
Публикувано: 24 юли 2011, 00:47
Здравейте!
Вече съм близко до отчаянието и неизменно стигнах до форум Форд! Аз не разбирам от коли!
Надявам се на помощ и съвет от някой, който има представа от проблема ми, за това ще се опитам да опиша всичко хронологично и във възможно най-големи подробности. Благодаря предварително за помоща !
Както се вижда от темата, в момента карам Форд Мондео с първа регистрация от декември 94 година. Карам колата от около година и половина, най-вече на градско, навъртял съм през това време малко км, може би около 5-6 хиляди. Колата има и газова уредба, която не е инжекцион...правена е в България, аз живея в Германия, в Регенсбург.
Колата работеше без проблеми до преди две седмици, когато след като сутринта бях запалил съвсем нормално,
както винаги на бензин, после преминал на газ и оставил за през деня на паркинга на фирмата.
Беше слънчев ден и колата беше напечена към 4:30 когато си тръгнах от работа. Опитах да запаля, при което не се случи нищо! В колата имаше ток, светеха всички лампи, както обикновено, вентилаторът въртеше, но от под предния капак не се чу нищо! Нито „клак-клак“ , абсолютно нищо! Опитах пак и пак, не се получи нищо, в един момент установих, че вентилаторът за охлаждането на мотора се включва!
Попитах баща ми по телефона за съвет и той ми каза да похлопам по стартера да не би да е заял... Не знам къде е стартерът на колата, за това просто я разклатих... Този път поне стартерът завъртя, но колата не запали! Тогава мина колега и ми даде ток, за да запаля, получи се от първия път и след това карах около 2 км, спрях, после запалих сам, карах около 5 км и оставих колата на подземен гараж за около 40 - 50 минути ... Отново имах проблеми да запаля, но след много опити се получи - пак номерът с разклащането....
На другия ден сутринта успях да запаля сам и да стигна до сервиз без проблем, там измериха акумулатора и установиха, че е слаб - устройството им показваше думи, не стойности: „schlecht“ (лошо от немски). Само дето нямаха в събота сутринта акумулатор, който да купя в момента от тях и се разбрах за понеделник. Същия ден следобяд колата отново беше на слънце и отново не успях да запаля. Нямаше кой да ми даде ток отново, на втора скорост не запали и я оставих до понеделник.
В понеделник следобяд колега ми даде ток за да запаля, но колата не запали!
Влачи ме до работилницата, това са около 2-3 км, като по пътя се опитвах да запаля на втора, но не се получи. Там ми сложиха нов акумулатор, с който обаче, колата отново не запали! Понеже всички токове бяха спрени, майсторите във firststop решиха, че проблемът е в имобилайзера. Майсторите успяха да прескочат имобилайзера и завъртяха стартера на контакт, обаче моторът не запали! Тяхната диагноза беше „имобилайзерът е проблемът„ , трябва да ида до Форд сервиз, където да я отблокират...
След това извиках ADAC , което е като пътна помощ, те опитаха също, но не можаха да запалят колата... завлачиха ме до Форд сервиз Dünnes в Регенсбург - доколкото знам единственият специализиран Форд сервиз...
Там се заеха с колата, аз чаках на място, но в крайна сметка се оказа, че не е толкова проста работа и ме посъветваха да си ходя и да се обадя по телефона по-късно, те „щели да прескочат имобилайзера“...
После се обадих, колата била готова, отидох, платих, седнах , запалих от първия път, опитах още около десетина пъти , нямаше проблем... реших , че повредата е отстранена и се прибрах доволен.
На другата сутрин отново не можах да запаля! Опитах още няколко пъти докато чаках да дойде ADAC... и в един момент колата отново запали! Следобяд запали отново без проблем! Така до другия ден, когато вече не щеше да пали!
Отново извиках ADAC, които ме завлачиха отново в сервиза. Оставих колата там и отидох на работа.
Следват безбройни обаждания по телефона да питам какво става, но достатъчно подробности до тук.
От сервиза ми казаха, че проблемът бил в abgasdifferenzdruck sensor - това не знам как се казва на български, моят опит за превод е „сензор за разликата в налягането на отделените газове“. Обясниха ми майсторите, че се чудили какво му има на мондеото и като сменили този сензор колата запалила. Като сложили отново моят, колата не палела... Значи е от него!!!
Обаче! Когато запалели и оставели на свободна, моторът не работел равномерно, а периодично сменял оборотите , като се колебае между да речем 600 и 1000! Чува се все едно елипса се търкаля... За това според тях било виновно управлението на мотора: „motorsteuerung“ - то „най-вероятно“ било развалено , трябвало ново, което обаче било много скъпо... за това аз сам се погрижих за едно от ebay, разбира се на старо. Те щели да го програмират, но така и не стигнаха до там защото .... нямали софтуера на толкова стара кола и изобщо не могли да стигнат за 7 работни дни до моята кола...въпреки обажданията ми поне по два три пъти на ден и ходенето до там след работа.
Вчера си взех колата от сервиза, която запали с новия abgasdifferenzdruck sensor! Моторът продължава да работи като търкаляща се елипса на бензин.
На газ моторът работи с едни и същи обороти, но различни от преди! Преди и доколкото знам нормално е, на свободна моторът да работи на около 900 оборота. Когато включвах преди климатика, оборотите се качваха на около 1100 в мин.,
Откакто „майсторите“ във Форд сервиза в Регенсбург „пипнаха“ колата се случва следното на газ:
на свободна оборотите са около 1200, постоянни.
като включа климатика оборотите падат на около 900 и остават постоянни - точно обратното на преди!
на бензин на свободна работи неравномерно с обороти около 1000
може да си измислям, но ми се струва, че когато угася колата с ключа, двигателят се върти , спира, по-бавно от преди, някак плавно ...
и като включа на контакт, преди двигателят да запали или стартерът да завърти, просто на контакт, независимо от това дали колата е студена или топла, на слънце или не, се включва вентилаторът..
Имате ли някаква идея какво и има на колата ми и какво трябва да се направи, за да работи отново нормално?
За съжаление не мога да разчитам на Сервиз Форд в моя град - явно не разбират от моя форд...
Ще съм много благодарен за съвет, опитах се да изброя всичко и във вярната последователност, съжалявам, че се получи толкова дълъг пост, но реших, че е важно за достигане до вярната диагноза... Поздрави на всички!
Вече съм близко до отчаянието и неизменно стигнах до форум Форд! Аз не разбирам от коли!
Надявам се на помощ и съвет от някой, който има представа от проблема ми, за това ще се опитам да опиша всичко хронологично и във възможно най-големи подробности. Благодаря предварително за помоща !
Както се вижда от темата, в момента карам Форд Мондео с първа регистрация от декември 94 година. Карам колата от около година и половина, най-вече на градско, навъртял съм през това време малко км, може би около 5-6 хиляди. Колата има и газова уредба, която не е инжекцион...правена е в България, аз живея в Германия, в Регенсбург.
Колата работеше без проблеми до преди две седмици, когато след като сутринта бях запалил съвсем нормално,
както винаги на бензин, после преминал на газ и оставил за през деня на паркинга на фирмата.
Беше слънчев ден и колата беше напечена към 4:30 когато си тръгнах от работа. Опитах да запаля, при което не се случи нищо! В колата имаше ток, светеха всички лампи, както обикновено, вентилаторът въртеше, но от под предния капак не се чу нищо! Нито „клак-клак“ , абсолютно нищо! Опитах пак и пак, не се получи нищо, в един момент установих, че вентилаторът за охлаждането на мотора се включва!
Попитах баща ми по телефона за съвет и той ми каза да похлопам по стартера да не би да е заял... Не знам къде е стартерът на колата, за това просто я разклатих... Този път поне стартерът завъртя, но колата не запали! Тогава мина колега и ми даде ток, за да запаля, получи се от първия път и след това карах около 2 км, спрях, после запалих сам, карах около 5 км и оставих колата на подземен гараж за около 40 - 50 минути ... Отново имах проблеми да запаля, но след много опити се получи - пак номерът с разклащането....
На другия ден сутринта успях да запаля сам и да стигна до сервиз без проблем, там измериха акумулатора и установиха, че е слаб - устройството им показваше думи, не стойности: „schlecht“ (лошо от немски). Само дето нямаха в събота сутринта акумулатор, който да купя в момента от тях и се разбрах за понеделник. Същия ден следобяд колата отново беше на слънце и отново не успях да запаля. Нямаше кой да ми даде ток отново, на втора скорост не запали и я оставих до понеделник.
В понеделник следобяд колега ми даде ток за да запаля, но колата не запали!
Влачи ме до работилницата, това са около 2-3 км, като по пътя се опитвах да запаля на втора, но не се получи. Там ми сложиха нов акумулатор, с който обаче, колата отново не запали! Понеже всички токове бяха спрени, майсторите във firststop решиха, че проблемът е в имобилайзера. Майсторите успяха да прескочат имобилайзера и завъртяха стартера на контакт, обаче моторът не запали! Тяхната диагноза беше „имобилайзерът е проблемът„ , трябва да ида до Форд сервиз, където да я отблокират...
След това извиках ADAC , което е като пътна помощ, те опитаха също, но не можаха да запалят колата... завлачиха ме до Форд сервиз Dünnes в Регенсбург - доколкото знам единственият специализиран Форд сервиз...
Там се заеха с колата, аз чаках на място, но в крайна сметка се оказа, че не е толкова проста работа и ме посъветваха да си ходя и да се обадя по телефона по-късно, те „щели да прескочат имобилайзера“...
После се обадих, колата била готова, отидох, платих, седнах , запалих от първия път, опитах още около десетина пъти , нямаше проблем... реших , че повредата е отстранена и се прибрах доволен.
На другата сутрин отново не можах да запаля! Опитах още няколко пъти докато чаках да дойде ADAC... и в един момент колата отново запали! Следобяд запали отново без проблем! Така до другия ден, когато вече не щеше да пали!
Отново извиках ADAC, които ме завлачиха отново в сервиза. Оставих колата там и отидох на работа.
Следват безбройни обаждания по телефона да питам какво става, но достатъчно подробности до тук.
От сервиза ми казаха, че проблемът бил в abgasdifferenzdruck sensor - това не знам как се казва на български, моят опит за превод е „сензор за разликата в налягането на отделените газове“. Обясниха ми майсторите, че се чудили какво му има на мондеото и като сменили този сензор колата запалила. Като сложили отново моят, колата не палела... Значи е от него!!!
Обаче! Когато запалели и оставели на свободна, моторът не работел равномерно, а периодично сменял оборотите , като се колебае между да речем 600 и 1000! Чува се все едно елипса се търкаля... За това според тях било виновно управлението на мотора: „motorsteuerung“ - то „най-вероятно“ било развалено , трябвало ново, което обаче било много скъпо... за това аз сам се погрижих за едно от ebay, разбира се на старо. Те щели да го програмират, но така и не стигнаха до там защото .... нямали софтуера на толкова стара кола и изобщо не могли да стигнат за 7 работни дни до моята кола...въпреки обажданията ми поне по два три пъти на ден и ходенето до там след работа.
Вчера си взех колата от сервиза, която запали с новия abgasdifferenzdruck sensor! Моторът продължава да работи като търкаляща се елипса на бензин.
На газ моторът работи с едни и същи обороти, но различни от преди! Преди и доколкото знам нормално е, на свободна моторът да работи на около 900 оборота. Когато включвах преди климатика, оборотите се качваха на около 1100 в мин.,
Откакто „майсторите“ във Форд сервиза в Регенсбург „пипнаха“ колата се случва следното на газ:
на свободна оборотите са около 1200, постоянни.
като включа климатика оборотите падат на около 900 и остават постоянни - точно обратното на преди!
на бензин на свободна работи неравномерно с обороти около 1000
може да си измислям, но ми се струва, че когато угася колата с ключа, двигателят се върти , спира, по-бавно от преди, някак плавно ...
и като включа на контакт, преди двигателят да запали или стартерът да завърти, просто на контакт, независимо от това дали колата е студена или топла, на слънце или не, се включва вентилаторът..
Имате ли някаква идея какво и има на колата ми и какво трябва да се направи, за да работи отново нормално?
За съжаление не мога да разчитам на Сервиз Форд в моя град - явно не разбират от моя форд...
Ще съм много благодарен за съвет, опитах се да изброя всичко и във вярната последователност, съжалявам, че се получи толкова дълъг пост, но реших, че е важно за достигане до вярната диагноза... Поздрави на всички!