ГМТ на разпределителните валове ПОМОЩ!!!
-
- потребител
- Мнения: 27
- Регистриран: 05 мар 2007, 18:54
- Модел на автомобила: ford mondeo
- Местоположение: pleven
- Status: Извън линия
ГМТ на разпределителните валове ПОМОЩ!!!
Здравейте,притежавам мондео 1,6 бензин.Днес установих,че имам теч от дупчицата на водната помпа,какъв ти теч направо ручи и аз започнах полека да разглабям.Оказа се,че всичко трябва да се разглоби включително и ангренажа,но както всеки един който не е пипал и аз направих грешка и завъртях разпределителните валове без ремъка и без да бележа.Въпросът ми е следния:може ли някой да ми каже как да намеря ГМТ на разрледелителните валове, на шайбата на коляновия вал разбрах,но на тях немога да се ориентирам.Може ли да го направя без да свалям капака.Предварително благодаря!!!
- иво г. иванов
- потребител
- Мнения: 915
- Регистриран: 15 авг 2010, 14:31
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 zetec-s 2000 ,renault 19
- Местоположение: Berkoviza , Montana
- Status: Извън линия
Re: ГМТ на разпределителните валове ПОМОЩ!!!
Първо се запознай с белезите на зъбните колела на двата разпределителни вала. Няма да стане без да сваляш
капака на главата. Ако не греша/някой да ме поправи/ те интересува ГМТ на първи цилиндър, при такт-
сгъстяване/нагнетяване/ и запалване, при което всички клапани на този цилиндър са затворени.
Хода на буталото можеш да си контролираш с шублер през отвора за свещта.
капака на главата. Ако не греша/някой да ме поправи/ те интересува ГМТ на първи цилиндър, при такт-
сгъстяване/нагнетяване/ и запалване, при което всички клапани на този цилиндър са затворени.
Хода на буталото можеш да си контролираш с шублер през отвора за свещта.
Не е срамно да не знаеш - срам е да не питаш!
- baro
- потребител
- Мнения: 597
- Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
- Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
- Status: Извън линия
Re: ГМТ на разпределителните валове ПОМОЩ!!!
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=44169" onclick="window.open(this.href);return false; Ето тука е писано как става ,даже има и снимков материал .Без да махнеш капака на клапаните не става.
- иво г. иванов
- потребител
- Мнения: 915
- Регистриран: 15 авг 2010, 14:31
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 zetec-s 2000 ,renault 19
- Местоположение: Berkoviza , Montana
- Status: Извън линия
Re: ГМТ на разпределителните валове ПОМОЩ!!!
В напомнената тема става въпрос за ролки и ремъци и от графиката се вижда само как са фиксирани разпр.
валове за затягане на зъбното колело към тях, при евентуален демонтаж на валове. А колегата от Плевен
иска да си направи центровка на работата на двигателя.
Ники, спомних си че за тази работа ще ти е нужно и специално приспособление- дорник за фиксиране на
шайбата на коляновия вал.
P. S. И не разбрах защо темата бе променена на" ГМТ на разпр. валове". Нали търсим края на хода на бутало?
валове за затягане на зъбното колело към тях, при евентуален демонтаж на валове. А колегата от Плевен
иска да си направи центровка на работата на двигателя.
Ники, спомних си че за тази работа ще ти е нужно и специално приспособление- дорник за фиксиране на
шайбата на коляновия вал.
P. S. И не разбрах защо темата бе променена на" ГМТ на разпр. валове". Нали търсим края на хода на бутало?
Не е срамно да не знаеш - срам е да не питаш!
-
- потребител
- Мнения: 27
- Регистриран: 05 мар 2007, 18:54
- Модел на автомобила: ford mondeo
- Местоположение: pleven
- Status: Извън линия
Re: ГМТ на разпределителните валове ПОМОЩ!!!
Благодаря много колеги!
- baro
- потребител
- Мнения: 597
- Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
- Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
- Status: Извън линия
Re: ГМТ на разпределителните валове ПОМОЩ!!!
Не искам да се заяждам но нали това пита човека и аз му показвам нагледно как трябва да си зацепи разпределителните валове ,защото ги е разбутал след като е снел ремъка.И такова ГМТ на разпределителни валове няма ,но става ясно ,че човека пита как да си зацепи ремъка.иво г. иванов написа:В напомнената тема става въпрос за ролки и ремъци и от графиката се вижда само как са фиксирани разпр.
валове за затягане на зъбното колело към тях, при евентуален демонтаж на валове. А колегата от Плевен
иска да си направи центровка на работата на двигателя.
Ники, спомних си че за тази работа ще ти е нужно и специално приспособление- дорник за фиксиране на
шайбата на коляновия вал.
P. S. И не разбрах защо темата бе променена на" ГМТ на разпр. валове". Нали търсим края на хода на бутало?

- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: ГМТ на разпределителните валове ПОМОЩ!!!
Обяснете му го по разбираемо на човека! На колелетата на валовете няма белези! Те се блокират със планка след като се свали капака на клапаните.Коляновия вал на белег валовете блокирани и болтовете които стягат колелетата към валовете охлабени така че да може да се движат.Слага се новия ремък обтяга се и тогава се стягат болтовете на колелетата към валовете.
Мисля че е ясно вече!
Мисля че е ясно вече!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
-
- потребител
- Мнения: 27
- Регистриран: 05 мар 2007, 18:54
- Модел на автомобила: ford mondeo
- Местоположение: pleven
- Status: Извън линия
Re: ГМТ на разпределителните валове ПОМОЩ!!!
Малко късно,но все пак БЛАГОДАРЯ колеги!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта