Скоростни кутии - информация, предавателни числа
Публикувано: 12 май 2011, 03:32
Ще разгледаме по-старите кутии на Форд, като ще се спрем само на тези, които са предназначени за коли с предно предаване, просто те представляваха интерес на търсенето ми ....
Написаното представлява груб превод на тази статия http://st2000.s5.com/ftransguide.html" onclick="window.open(this.href);return false;
възможно е да има допуснати неточности както в статията, така и в превода
съдържа се информация и от други източници
Не са разгледани точните модели на моторите, на които се поставя съответната кутия, както и наличието на хидравличен лагер при някой видове.
Който желае е добре дошъл да внесе корекции или да допълни, тъй като информацията е главно повърхностна.
BC transmission

До 1990 година всички модели на Форд с предно предаване са снабдени с т.н. "BC" кутия ....
Тези кутии и техните части са напълно взаимнозаменяеми: първичен вал, вторичен вал, корпус, камбана и т.н. Затова и е много лесно да си подредим кутия или направо да я заместим с такава, която ни устройва като предавателни числа.
След 1990 година от Форд осъзнават нуждата от подобряване на лагерите на BC кутията, която не издържа на големи мощности или много тежки натоварвания. За съжаление, това се оказва късно за Fiesta RS Turbo, която остава със стара кутия с малките лагери. Все пак три модела получават ъпгрейд с по-големи лагери, това са:
Fiesta XR2 16v (1.8 – 105 к.с.)
Fiesta RS1800 (1.8 – 131 к.с.)
Fiesta Courier
Тези по-големи лагери се използват и в следващото поколение кутии.
iB5 transmissions

През 1995 година Форд представят новата iB5 кутия, която заменя всички вече остарели BC кутии. Тя започва да се поставя на всички Фиести, Ка-та, Пуми, на повечето Ескорти и ранните Фокуси. Тази кутия е налична в 2 варианта – с предно и задно монтиране на стартера. Кутията със задноразположен стартер е предвидена за Zetec – E, като идеята е да се отдалечи стартера от топлината на изпускателният колектор, отделно предоставя повече място за поставянето на турбокомпресор. За съжаление това прави тази кутия трудна за поставяне на CVH, тъй като отдушника на блока за картерната вентилация е точно на мястото, където застава стартера. Разбира се отдушника може да се премести и тогава всичко ще е наред.
Като изключим този проблем (само при варианта със заден стартер), iB5 кутията може директно да замести BC кутията, единственно трябва да се обърне внимание, че се ползва съединител от BC.
Както вече стана ясно iB5 е снабдена с по-голени и по-надеждни лагери, но за съжаление никога не е предлагана с LSD (limited slip differential) система. Това също не е особен проблем тъй като LSD диференциала поставян в BC кутията на Escort RS Turbo S1 е съвместим и с тази кутията, а смяната е директна без никакво преправяне.
Предавателните числа са проблем, особенно на късните фордовски кутии. Когато моторите със сила на пазарска количка излизат на преден ред, започват да се поставят кутии, които все пак могат да ускорят колата до някаква прилична скорост.
Написаното представлява груб превод на тази статия http://st2000.s5.com/ftransguide.html" onclick="window.open(this.href);return false;
възможно е да има допуснати неточности както в статията, така и в превода
съдържа се информация и от други източници
Не са разгледани точните модели на моторите, на които се поставя съответната кутия, както и наличието на хидравличен лагер при някой видове.
Който желае е добре дошъл да внесе корекции или да допълни, тъй като информацията е главно повърхностна.
BC transmission

До 1990 година всички модели на Форд с предно предаване са снабдени с т.н. "BC" кутия ....
Тези кутии и техните части са напълно взаимнозаменяеми: първичен вал, вторичен вал, корпус, камбана и т.н. Затова и е много лесно да си подредим кутия или направо да я заместим с такава, която ни устройва като предавателни числа.
След 1990 година от Форд осъзнават нуждата от подобряване на лагерите на BC кутията, която не издържа на големи мощности или много тежки натоварвания. За съжаление, това се оказва късно за Fiesta RS Turbo, която остава със стара кутия с малките лагери. Все пак три модела получават ъпгрейд с по-големи лагери, това са:
Fiesta XR2 16v (1.8 – 105 к.с.)
Fiesta RS1800 (1.8 – 131 к.с.)
Fiesta Courier
Тези по-големи лагери се използват и в следващото поколение кутии.
iB5 transmissions

През 1995 година Форд представят новата iB5 кутия, която заменя всички вече остарели BC кутии. Тя започва да се поставя на всички Фиести, Ка-та, Пуми, на повечето Ескорти и ранните Фокуси. Тази кутия е налична в 2 варианта – с предно и задно монтиране на стартера. Кутията със задноразположен стартер е предвидена за Zetec – E, като идеята е да се отдалечи стартера от топлината на изпускателният колектор, отделно предоставя повече място за поставянето на турбокомпресор. За съжаление това прави тази кутия трудна за поставяне на CVH, тъй като отдушника на блока за картерната вентилация е точно на мястото, където застава стартера. Разбира се отдушника може да се премести и тогава всичко ще е наред.
Като изключим този проблем (само при варианта със заден стартер), iB5 кутията може директно да замести BC кутията, единственно трябва да се обърне внимание, че се ползва съединител от BC.
Както вече стана ясно iB5 е снабдена с по-голени и по-надеждни лагери, но за съжаление никога не е предлагана с LSD (limited slip differential) система. Това също не е особен проблем тъй като LSD диференциала поставян в BC кутията на Escort RS Turbo S1 е съвместим и с тази кутията, а смяната е директна без никакво преправяне.
Предавателните числа са проблем, особенно на късните фордовски кутии. Когато моторите със сила на пазарска количка излизат на преден ред, започват да се поставят кутии, които все пак могат да ускорят колата до някаква прилична скорост.