Страница 1 от 1
					
				Ламда-сонда,Eskort 94,zetec 1.6
				Публикувано: 20 апр 2011, 22:35
				от blenda
				Имам следния въпрос.Когато сондата е откачена,как се дозира горивото?
			 
			
					
				Re: Ламда-сонда,Eskort 94,zetec 1.6
				Публикувано: 20 апр 2011, 23:24
				от Gate
				Двигателя  ти дозира само според маф/тпс и температура.Разхода ще ти е значително увеличен и най вероятно няма да работи много добре.
			 
			
					
				Re: Ламда-сонда,Eskort 94,zetec 1.6
				Публикувано: 21 апр 2011, 19:53
				от blenda
				Проблема е, че са скъсани кабелчетата(3 от 4-те).Реално ЕКУ-то отчита че не е свързана сондата.Чудех се дали да се пробвам да я поправя или по-добре нова да търся.Какви са цените на ориентировачно?А ако намера втора ръка,дали ще се получи нещо?
В общи линии се такива въпроси ми изникват в главата.
			 
			
					
				Re: Ламда-сонда,Eskort 94,zetec 1.6
				Публикувано: 21 апр 2011, 20:03
				от HACKO
				Свържи кабелите както са били, откачи акумулатора за 10-15мин, закачаш акумулатора, палиш и тръгваш. 

 
			 
			
					
				Re: Ламда-сонда,Eskort 94,zetec 1.6
				Публикувано: 21 апр 2011, 20:34
				от dimkar
				Ако кабелите позволяват, наистина е най-добре да се опиташ да ги свържиш. Втора употреба ламбда-сонда трудно ще намериш. Просто при смяната, старата вече не става за нищо. Сменял съм и на двете коли, та знам как излезнаха и в какво състояние. Нова сонда от БГ си е цифра, 200-300лв. зависи от производителя. Най-добрият вариант е да си търсиш нова, от ebay. На Фиестата ми излезе миналата година 60 лв с доставката от Англия (NGK-NTK).
П.П. А като ти е откачена ламбда-сондата, как се държи двигателят при стартиране на студено, зимата. Опитва ли се да гасне и да забива муцуна при подаване на газ?
			 
			
					
				Re: Ламда-сонда,Eskort 94,zetec 1.6
				Публикувано: 21 апр 2011, 22:42
				от Gate
				Зависи къде са скъсани,по вероятно е да направиш нещо с клеми да ги съединиш.Да знаеш ,че не могат да се запояват.Ако са проблем парите взимаш една универсална китайска и това е ,ако ползваш някъде отстъпки за 40-60лв. можеш да вземеш.Колко време и как ще работи е отделен въпрос.
			 
			
					
				Re: Ламда-сонда,Eskort 94,zetec 1.6
				Публикувано: 22 апр 2011, 08:54
				от blenda
				Без сонда колата си работи добре.Вероятно разликата е само в малко по високия разход.
Кабелите ги свързах, но свалих сондата от тръбата.Аз лично намирам че двигателя работи сега по-меко,и като чели поема по плавно.Незнам,може и да си въобразявам,че работи.Мерих съпротивление на 2-4 кабел и беше 8 ома.За волтаж не съм мерил още ,но ще го премеря и ще пиша.
П.П. Благодарско на всички за съветите.
			 
			
					
				Re: Ламда-сонда,Eskort 94,zetec 1.6
				Публикувано: 22 апр 2011, 10:17
				от иво г. иванов
				Аз пък имам въпрос, на който може и да не отговаряш  

  Откри ли причината за скъсването на само три от четирите кабелчета? Просто мястото е такова, че достъп отдолу на клони или боклуци е почти невъзможен при Escort, a ако е 
ремонтирано нещо в близост, то общия шлаух на кабелите предизвиква респект  

 
			 
			
					
				Re: Ламда-сонда,Eskort 94,zetec 1.6
				Публикувано: 22 апр 2011, 11:28
				от deathstorm
				иво г. иванов написа:Аз пък имам въпрос, на който може и да не отговаряш  

  Откри ли причината за скъсването на само три от четирите кабелчета? Просто мястото е такова, че достъп отдолу на клони или боклуци е почти невъзможен при Escort, a ако е 
ремонтирано нещо в близост, то общия шлаух на кабелите предизвиква респект  

 
Ами колега ето ти повод за разсмисъл - на мой приятел на 2 годишното му Hyundai I30 КУЧЕ, повтарям улично КУЧЕ му беше прегризало кабела на ламбда сондата. Тъй, че всичко е възможно 

. Относно работата на двигателя с откачена ламбда сонда - ами пробвал съм с откачена - има едва доловима разлика, както казва колегата и вероятно повишен разход. Нещо много важно е, че двигателя работи по добре с откачена, отколкото с подаваща грешни данни сонда.
 
			 
			
					
				Re: Ламда-сонда,Eskort 94,zetec 1.6
				Публикувано: 23 апр 2011, 15:00
				от blenda
				Причината за скъсването на кабелите е закачането им за стоиката на вентилатора.От вибрацията на мотора и статичната стоика е карала кабелите а се огиват докато се прекъснат.Сега съм вързал снопа за тръбата на климатика,която е твърдо вързана за двигатела и неби трябвало да има проблем.
С ламда сонда колата работи по добре,но ако не работи правилно по добре да се откачи и да се кара без нея,както казва колегата в предния пост.