Страница 1 от 2

Mondeo MK3 проблем с работата на двигателя

Публикувано: 06 мар 2011, 19:48
от mondi3
Здравейте,
става въпрос за Mondeo MK3 бензин 2.0 145к. Има и газов инжекцион - български Симгаз(лиценз на StarGas).

Проблема: преди няколко месеца светна "chek engine" лампичката (при каране на газ), която при преминаване на бензин,
след известно време изгасваше. После започна да не гасне и на бензин. Казаха ми: това е заради газовата карай спокойно-
карам аз, но при запалване на студено започна да работи неравномерно(докато загрее). Постепенно започна да се влошава
докато се стигна до положение: успял съм да запаля, загряла е, отишъл съм някъде, където съм я оставил за 1-2часа -изтинала е,
после при потегляне положението ставаше "страшно" - придърпваше, гаснеше, едвам успявах да се придвижа. Отидох на диагностика
там след преглед на свещи и кабели и четене на грешки - казват: всичко е наред, но колата е топла. Помолих да я оставят да изстине
и пак да проверят - направиха го и установиха, че работи на 3 цилиндъра - заключение: сменяй бобината - смених я (с FOMOCO уж ориг.
но не от МП). Положението се подобри за около 2-3 дни, после почти същото. Отивам на газаджия - казва, че докато не се оправи
на бензин няма да се оправи и на газ(там била много по чувствителна). Отивам на втора диагностика - сменям свещи - резултат същия
(стари свещи BERU нови CHAMPION все платинени) пак тресе леко, установяват уж пробил кабел - сменям кабели - резултат добре е,
върви добре не тресе (но не смея да се зарадвам защото е загряла). На другия ден, на студено, пали, оборотите падат до 400 после
отиват на 800 и така 10сек, после се започва едно тресене... все едно работи на 2 цилиндъра - почти изгасва, ако подам газ - направо
изгасва. След няколко опита и много тресене успява да загрее малко и тогава може да се подава газ. При високи обороти (...2000) работи
почти равномерно, но на празен ход тресе. Като загрее добре работи равномерно, но при преминаване на газ отначало почти гасне
после е добре.

Вече не знам какво да правя, това което забелязах е че цифрите за номерата на цилиндрите изписани върху бобината, не отговарят
на номерата им ако ги броя отляво на дясно 1,2,3,4, не отговарят и ако ги броя 1,3,4,2 какъвто е редът им на работа, отговарят само
на външен вид - така трябва да са ако се съди по картинката от едно ръководство. Дали са изписани грешно върху бобината - не знам.

P.S. Съжалявам за "романа" който написах, но това е историята на "заболяването". Всичко описано е за бензин (на студено), но и на
газ не е особено равномерна...

Re: Mondeo MK3 проблем с работата на двигателя

Публикувано: 06 мар 2011, 20:11
от synthez 3D
А някой сети ли се да провери хлабините на клапаните?Това не е много сложно,но е свързано с разглобяване и се прави на студен двигател.Индикация за проблем с клапаните може да даде и едно измерване на компресията.Какъв пробег имаш на газ и на колко предполагаеми километра е колата?Предполагам,че двигателят ти е Duratec HE?

Re: Mondeo MK3 проблем с работата на двигателя

Публикувано: 06 мар 2011, 21:29
от Alexi
добре е също така и да зачистиш дюзите на ултразук .. може и дебитомера да е дал фира ,наложи друг за проба

Re: Mondeo MK3 проблем с работата на двигателя

Публикувано: 06 мар 2011, 21:57
от mondi3
synthez 3D , за хлабини на клапани никой не ми е предлагал да проверява, на газ е минала около 20-30к км. Иначе километража показва 118к и съм почти склонен да му вярвам :-/: . А дебитомера лесно ли мога да го проверя?

P.S. мериха компресията на два цилндъра и казаха че е еднаква :(:, и двигателя е Duratec HE.

Re: Mondeo MK3 проблем с работата на двигателя

Публикувано: 07 мар 2011, 07:06
от synthez 3D
Защо пък само на два са я измерили?Като са започнали е трябвало да я измерят на всичките.При този двигател,както при повечето съвременни,повдигачите на клапаните не са хидравлични и затова се извършва проверка и регулиране през определен период.Хлабините се проверяват по указание на Форд на 160000км.Имайки в предвид,че известна част от пробега е била на газ със светещ от време на време checkengine,възможно е неправилно регулираната смес да доведе до бързото износване на някое или няколко от леглата на клапаните.Горещо те съветвам да си ги провериш,преди някой да е изгорял и да се стигне до по-голям ремонт.За целта само се маха капака на главата и се измерват хлабините на всеки клапан с луфтомер(при студен двигател).За смукателните мисля,че трябва да са от 0,18 до 0,25, а за изпускателните от 0,22 до 0,35 ,но ако решиш да ги проверяваш ще ти дам по-точна информация.

Re: Mondeo MK3 проблем с работата на двигателя

Публикувано: 07 мар 2011, 09:04
от fordmaniac
Хлабините на този мотор са 0.25 всмукателен и 0.30 испускателен. От наблюденията над много коли пробег между проверка и регулиране на клапани е 20 х кМ. Това за двигатели с пулове. Повечето фирми дават такъв пробег. На газ трябва да се спазва тази препоръка. Иначе се ремонтира глава с изгорели клапани. Препоръка за 160 х не съм срещал, но изгорели клапани - доста!
Компресия се мери на всички цилиндри.
Също е важно на при работа на газ, да се види корекциите на бензиновия инжекцион да не превишават 7%. Иначе записва адаптации и почват оплаквания от кофти палене, а при над +- 25% и минаване в авариен режим със светване на лампата! Това се вижда през кодочетеца през бензиновия инжекцион.

Re: Mondeo MK3 проблем с работата на двигателя

Публикувано: 07 мар 2011, 12:44
от mondi3
А, някой знае ли как се броят(номерират) цилиндрите? На старите кабели имаше
номера, които отговаряха на 1-2-3-4 (от ляво на дясно), но дали това са номерата на цилиндрите
или реда на подреждане на самите кабели не знам. И възможно ли е въобще да работи
двигателя(що-годе равномерно) ако са объркани кабелите или номерата на бобината?

Re: Mondeo MK3 проблем с работата на двигателя

Публикувано: 07 мар 2011, 13:03
от HACKO
До ремъчната шайба е първи цилиндър на всички мотори.

Re: Mondeo MK3 проблем с работата на двигателя

Публикувано: 07 мар 2011, 23:06
от Milcho
mondi3 написа:А, някой знае ли как се броят(номерират) цилиндрите? На старите кабели имаше
номера, които отговаряха на 1-2-3-4 (от ляво на дясно), но дали това са номерата на цилиндрите
или реда на подреждане на самите кабели не знам. И възможно ли е въобще да работи
двигателя(що-годе равномерно) ако са объркани кабелите или номерата на бобината?
Изображение
mondi3 написа:това което забелязах е че цифрите за номерата на цилиндрите изписани върху бобината, не отговарят
на номерата им ако ги броя отляво на дясно 1,2,3,4, не отговарят и ако ги броя 1,3,4,2 какъвто е редът им на работа
Това си е така, не се притеснявай.

Re: Mondeo MK3 проблем с работата на двигателя

Публикувано: 08 мар 2011, 13:22
от mondi3
Благодаря, за информацията, ще видя къде ще му излезе края :-/: .

Re: Mondeo MK3 проблем с работата на двигателя

Публикувано: 09 мар 2011, 00:40
от mondi3
Хммм, последните майстори казаха, че този двигател нямал дебитомер и клапаните били саморегулиращи се ?!
Бяха почистили дроселовата клапа и не знам още какво, но засега работи горе-долу добре. :-/:

Re: Mondeo MK3 проблем с работата на двигателя

Публикувано: 09 мар 2011, 06:56
от synthez 3D
Кажи им много здраве на тези майстори.Явно ще трябва да си търсиш други.

Re: Mondeo MK3 проблем с работата на двигателя

Публикувано: 09 мар 2011, 07:58
от fordmaniac
За дебитомера са прави, но за клапаните не. За 2 минути мога да покажа по какъв начин се регулират клапаните след сваляне на капака на клапаните.
Имаал съм и по-шантав случай, клиент с Фиеста 1.3 с долен вал и тракащи клапани му казвам, че трябва да ги регулирам, но него го бяха "убедили", че колата е с хидравлики. След сваляне на капака му показах как се регулират клапанитеи той :shock: . Сега идва на 10х.кМ за масло и реглаж клапани и има тиха кола, а не Сингер.

Re: Mondeo MK3 проблем с работата на двигателя

Публикувано: 09 мар 2011, 09:14
от Alexi
е какъв е тоя пълен инжекцион без дебитомер ,как разбира екуто колко въздух влиза .. Форд са направили революция при двигателите без останалите да разберат ... :D: това с клапаните също е ценно .. друго си е да си припомниш как се регулират и да извадиш пластините дето ги пази дядо от москвича още ... за какво да слагат хидравлични ,те и без това не изкарват много - 300-400к най много ....

Re: Mondeo MK3 проблем с работата на двигателя

Публикувано: 09 мар 2011, 12:37
от HACKO
Мисля че EFI дозира по начин подобен на моноинджекционите, без дебитомер (не знам обаче конкретния мотор с каква система за впръскване е).
Аз също не мога да си обясня завръщането на механичното регулиране на клапаните, за веригата да, но мисля че механичните клапани са стъпка назад. Вярно че реглажа с пулове е по-издръжлив от този с винтове, но все пак иска периодична проверка.

Re: Mondeo MK3 проблем с работата на двигателя

Публикувано: 09 мар 2011, 20:38
от Milcho
Alexi написа:е какъв е тоя пълен инжекцион без дебитомер ,как разбира екуто колко въздух влиза ...
Има датчик за налягане в смукателния тръбопровод.

Re: Mondeo MK3 проблем с работата на двигателя

Публикувано: 10 мар 2011, 08:23
от fordmaniac
Alexi написа:е какъв е тоя пълен инжекцион без дебитомер ,как разбира екуто колко въздух влиза .. Форд са направили революция при двигателите без останалите да разберат ... :D: това с клапаните също е ценно .. друго си е да си припомниш как се регулират и да извадиш пластините дето ги пази дядо от москвича още ... за какво да слагат хидравлични ,те и без това не изкарват много - 300-400к най много ....
Явно малко познаваш инжекционите?! Много фирми правят варианта без дебитомер. Изчисленията са базирани на ТПС и МАП.
За клапаните и мен ме е яд за хидравликите, ама е факт. Макар че Опел, Фолсваген ... си държат хидравлични повдигачи. Тойота, Форд, Нисан ... са с пулове. Четох неясно обяснение от една от фирмите, че видите ли механичните позволявали по добро представяне при тестовете за емисии ЕВРО 4, 5 ... ???

Re: Mondeo MK3 проблем с работата на двигателя

Публикувано: 12 мар 2011, 17:55
от beatboxx
не е при всички на моя Фокус 1.6 зетек са на обратно

Re: Mondeo MK3 проблем с работата на двигателя

Публикувано: 12 мар 2011, 20:06
от fordmaniac
beatboxx написа:не е при всички на моя Фокус 1.6 зетек са на обратно
За кое е на обратно?

Re: Mondeo MK3 проблем с работата на двигателя

Публикувано: 28 дек 2011, 15:35
от claas_86
Здравейте, колеги аз също карам Duratec 2.0 145к.с. с ГИ БСМ. Проблема ми е че при студен мотор като запаля угасва ако я форсирам не гасне. След като загрее няма проблем работи нормално. Ходих на диагностика всичко нормално останаха само клапаните да погледнем. Исках да ги регулират казаха ми, че вече са се вкопали и не могат да се регулират. Всмукателните са добре на 0.25, а изпускателните всички са различни : 0.18, 0.15, 0.20 и т.н. Не знам какво да правя.