Страница 1 от 2
Помогнете ако можете, моля!
Публикувано: 02 мар 2011, 19:00
от buljujo18
Здравейте!!!
Имам форд ескорт 96г 16в 1,6 мотор. Наскоро ми се наложи да сменя двигателя(1,8 16в стана). Всичко е добре, но ми дава много много голям разход на гориво. Приблизително 16/100км бензин, това е много и то особено сега като горивото е 2,75

Ако някой може да ми даде съвет какво да направя, че да намяла разхода, ще съм благодарен !!!
Re: Помогнете ако можете, моля!
Публикувано: 02 мар 2011, 22:52
от isoiso
Иди на свястна диагностика, например

Re: Помогнете ако можете, моля!
Публикувано: 02 мар 2011, 23:22
от paci
Ако си сложил 1.8 115 коня и му се радваш ще има да чакаш да падне разхода

Моята по каталог й дават МАХ 10/100 градско(вероятно с клима), а лято без климатик съм я докарвал на 12/100
Зависи къде и как я караш.
Ако подгряваш т.е. работиш на място - този мото час се събира, но не го смяташ?!
Ако я караш студена и гасиш или я пържиш ще гори и 2та случая.
Докарвал съм я моята на под 8 градско с климатика.
Ако смяташ, че караш икономично с хубав бензин и са ти правилни сметките иди на диагностика.
Стискам палци да са печени и да си разбират от работата за да ти помогнат

Re: Помогнете ако можете, моля!
Публикувано: 03 мар 2011, 09:34
от buljujo18
Ами чесно казано, да. Карам я на къси разстояния, работя на 4км от нас и гледам да не я карам студена, в смисъл работи на едно място, но ми се струва наистина голям разхода. Мотора е 1,8 105 коня:(
Re: Помогнете ако можете, моля!
Публикувано: 03 мар 2011, 19:23
от paci
Ако нямаш оплаквания от работата на мотора я засечи на извънградско.
Ако там е ОК ще се сетиш къде ти бягат сметките на градското

Никога не можеш да дадеш на един автомобил точен разход в градски условия.
Re: Помогнете ако можете, моля!
Публикувано: 03 мар 2011, 22:10
от ^^devil_boy^^
Колега разхода си е доста голям ако я караш нормално да речем да сменяш до 2000об/мин въпреки че да сме честни този двигател нещо малко му идват тези обороти

)))))))) аз имам и ескорт 18 105кончета доста си повървяма но над 10 не ми е давала на нормално каране, а извън града я засичах лятото със 120км/ч - 6.5 л/100км. Ако нещо я усещаш да глъхне или прекъсва да не иска да върви имаш някъде проблем но все пак си виж дебитомера/където влиза въздуха/ и ламбда-сонда да не ават грешни данни и компа да пуска повече бензин и за това да гори толкова много
Re: Помогнете ако можете, моля!
Публикувано: 03 мар 2011, 22:30
от Edinuser
Колега като сменяхте мотора сменихте ли и ECU-to и датчиците (ламбда сонда, дебитомер) с такива от този мотор 1.8 ? Или оставихте нещо от старите ?
Re: Помогнете ако можете, моля!
Публикувано: 04 мар 2011, 14:32
от buljujo18
Edinuser написа:Колега като сменяхте мотора сменихте ли и ECU-to и датчиците (ламбда сонда, дебитомер) с такива от този мотор 1.8 ? Или оставихте нещо от старите ?
Ами двигателя го смених, защото я ударих отдолу и ала бала няма значение. При удара ми замина старата ламдасонда и двигателя работеше наистина неравномерно, и като сложиха нова(от 1,8 мисля че беше) започна да работи по равномерно. Но интересното е, че преди да сложа тази новата ламбда сонда пушеше доста отзаде. като я монтирах српя да пуши, но забелязвам на последък пак започна да пуши. Да не би случайно пък да е издала тази багажа? Пък отностно компютъра ходих да ми го зануляват ама всякаш грешката може би ще е от това, че не съм взилам компютъра от 1,8 а карам с този от старият мотор 1,6...
Re: Помогнете ако можете, моля!
Публикувано: 04 мар 2011, 18:11
от ^^devil_boy^^
Колега представи си как на двигател който главата/компа/ е 90 коня ще го сложиш да управлява двигател 105 коня? Копма определя какво количесто бензин/въздух да подава на двигателя. Инжекторите на 1.6 и 1.8 са различни. Характеристиките на единия комп и на другия са различни, нормално.
Със смяна на двигател се сменят всички датчици и електроника за да работти добре двигателя........................ главните са ЕКу-то, ламбда сондата и дебитомера............
Re: Помогнете ако можете, моля!
Публикувано: 04 мар 2011, 18:43
от buljujo18
^^devil_boy^^ написа:Колега представи си как на двигател който главата/компа/ е 90 коня ще го сложиш да управлява двигател 105 коня? Копма определя какво количесто бензин/въздух да подава на двигателя. Инжекторите на 1.6 и 1.8 са различни. Характеристиките на единия комп и на другия са различни, нормално.
Със смяна на двигател се сменят всички датчици и електроника за да работти добре двигателя........................ главните са ЕКу-то, ламбда сондата и дебитомера............
Ами можеш ли да ми кажеш оринтировъчно колко струва този комп?
Re: Помогнете ако можете, моля!
Публикувано: 04 мар 2011, 23:22
от Edinuser
По моргите знам че вървят около 100-на лева.
Най-добре намери този който е бил с двигателя който си сложил.
Или поне от същия като година и модел мотор.
Внимавай с имобилайзера ... щото и той е вързан обикновено със ECU-то.
Има ECU-та без имобилайзер.
Двигателите 1.6 и 1.8 се различават доста по-вече от колкото 1.8 и 2.0.
Re: Помогнете ако можете, моля!
Публикувано: 06 мар 2011, 08:45
от ^^devil_boy^^
Потърси из форума мяркъл съм и за около 50лева най-много. Не знам дали ще помогне но откачи дебитомера и сондата така компа ще влезе в авариен режим който има зададени стойноссти от завода може пък разхода да падне малко но може и да се качи пробвай нищо не губиш освен 5 лева ако ти качи разхода.Но този разход твоя при нормално каране е изключително много........засичал ли си я на дълго колко гори?
Re: Помогнете ако можете, моля!
Публикувано: 06 мар 2011, 11:26
от buljujo18
^^devil_boy^^ написа:Потърси из форума мяркъл съм и за около 50лева най-много. Не знам дали ще помогне но откачи дебитомера и сондата така компа ще влезе в авариен режим който има зададени стойноссти от завода може пък разхода да падне малко но може и да се качи пробвай нищо не губиш освен 5 лева ако ти качи разхода.Но този разход твоя при нормално каране е изключително много........засичал ли си я на дълго колко гори?
Ами чесно казано не съм я засичал на бензин колко гори извънградско, но на газ ми даде към 16/100 извън градско ама тук с газовата ми уредба започваме друга болна тема

Значи след като сложих новият мотор, нямах ламбда сонда и ми даваше с 2-3л повече разход... но за дебитометъра не съм сигурен дали е сменян мисля че си е от старият мотор. Ами ако сменя ламбда сондата, дебитометъра и компа, би трябвало да ми даде много по-малък разход. Поне така разбрах от всички вас, за което Ви благодаря !!!!!!!!
Re: Помогнете ако можете, моля!
Публикувано: 06 мар 2011, 15:04
от ^^devil_boy^^
Аз те съветвам да я засечеш набележи си една отсечка 50км отиване и 50 връщане и вий долу горе какав разход ще ти даде дори и да се ориентираш от стрелката пак оринтировачно ще разбереш. Карай със 80-100км/ч и виж кво ще даде. Имам един познат със мотор 1.6 на един орион с газово но обикновенно и направено мн некъдърно при него гърми тюфка............ и в тва състояние му дава зимата 12-15 грацко на къси разтояния, извън пада на 10.
Трябва да я засечеш на бензин тва на газ е относително....
Re: Помогнете ако можете, моля!
Публикувано: 06 мар 2011, 15:29
от buljujo18
^^devil_boy^^ написа:Аз те съветвам да я засечеш набележи си една отсечка 50км отиване и 50 връщане и вий долу горе какав разход ще ти даде дори и да се ориентираш от стрелката пак оринтировачно ще разбереш. Карай със 80-100км/ч и виж кво ще даде. Имам един познат със мотор 1.6 на един орион с газово но обикновенно и направено мн некъдърно при него гърми тюфка............ и в тва състояние му дава зимата 12-15 грацко на къси разтояния, извън пада на 10.
Трябва да я засечеш на бензин тва на газ е относително....
и мойта на газ гърми изпатква и започва да работи неравномерно мотора, няма мощност, и незнам на какво се дължи това?? Възможно ли да е от дебитомер-а ?
Re: Помогнете ако можете, моля!
Публикувано: 07 мар 2011, 00:37
от ^^devil_boy^^
Пфффффф...... ако не се лъжа и ако газовото ти е обикновенно/не инжекцион/ маркучите влизат точно в края на тръбата за въздуха до металния колектор в който се събират в една което ще рече че не минават през дебитомера защото той е в началото, по скоро ламбдата.Значи колата ти гори мн газ защото отива повече газ отколкото може да се изгори в колектора и от там е това гърмене и тюфкане трябва да си регулираш газовата........Трябва да имаш и 'кихалка' на кутията на въздушния филтър. Когато ти гръмне пластмасовата тръба излиза от скобата кадет се връзва към металната част и от там колата смуче повече въздух и по малко газ като газта излиза навин през пролуката трябва да слезеш и да я наместиш пак на мястото предполагам за това колата работи неравномерно след гръмването. Този мой авер така прави като му гръмне......... Мисля че главния проблем ти е в газовото трябва да се регулира, и задължително кихалка за да не ти се пръсне някой път колектора. Ако имаш обикновенно газова тръбата за въздуха която идва към кутията на филтъра трябва или да я извадиш или да я сложиш надолу защото така влиза повече въздух и колата не работи добре на ГАЗ.Мисля че ти отговорих на въпроса с паткането и мощноста. Кранчетата за газта която отива в колектора трябва да са отворени някъде на 1/4 и от там почваш да регулираш трябва да хванеш момента в който като са завъртени колата няма можност не иска да върви и да отваряш малко по малко до момета в който вземе да върви нормално и ги оставяш в това положение повече отворени само пускат газ а тя не се изгаря и патка и тюфка.Виж си и на изпарителя има идна цедка тя се развива с 10ключе мисля забравил съм там се събират мн боклуци/сори за правописните грешки ама съм на някой друга ракия/
Re: Помогнете ако можете, моля!
Публикувано: 07 мар 2011, 08:42
от paci
Сега какво се оказа?
Че големият разход е на газ, на 1.8 105 коня с комп от 1.6 90 коня?
Re: Помогнете ако можете, моля!
Публикувано: 07 мар 2011, 20:45
от buljujo18
paci написа:Сега какво се оказа?
Че големият разход е на газ, на 1.8 105 коня с комп от 1.6 90 коня?
Тя дава голям разход и на бензин, и на газ. Но ако ми дава и на газ и на бензин по 17-18/100км по добре да е на газ все пак е 1,30 а бензина е 2,60 вече:(
Re: Помогнете ако можете, моля!
Публикувано: 07 мар 2011, 20:48
от buljujo18
^^devil_boy^^ написа:Пфффффф...... ако не се лъжа и ако газовото ти е обикновенно/не инжекцион/ маркучите влизат точно в края на тръбата за въздуха до металния колектор в който се събират в една което ще рече че не минават през дебитомера защото той е в началото, по скоро ламбдата.Значи колата ти гори мн газ защото отива повече газ отколкото може да се изгори в колектора и от там е това гърмене и тюфкане трябва да си регулираш газовата........Трябва да имаш и 'кихалка' на кутията на въздушния филтър. Когато ти гръмне пластмасовата тръба излиза от скобата кадет се връзва към металната част и от там колата смуче повече въздух и по малко газ като газта излиза навин през пролуката трябва да слезеш и да я наместиш пак на мястото предполагам за това колата работи неравномерно след гръмването. Този мой авер така прави като му гръмне......... Мисля че главния проблем ти е в газовото трябва да се регулира, и задължително кихалка за да не ти се пръсне някой път колектора. Ако имаш обикновенно газова тръбата за въздуха която идва към кутията на филтъра трябва или да я извадиш или да я сложиш надолу защото така влиза повече въздух и колата не работи добре на ГАЗ.Мисля че ти отговорих на въпроса с паткането и мощноста. Кранчетата за газта която отива в колектора трябва да са отворени някъде на 1/4 и от там почваш да регулираш трябва да хванеш момента в който като са завъртени колата няма можност не иска да върви и да отваряш малко по малко до момета в който вземе да върви нормално и ги оставяш в това положение повече отворени само пускат газ а тя не се изгаря и патка и тюфка.Виж си и на изпарителя има идна цедка тя се развива с 10ключе мисля забравил съм там се събират мн боклуци/сори за правописните грешки ама съм на някой друга ракия/
Много ти благодаря за това написано горе. Да отбележа само, че като вземах колата нямах предпазна клапа. Един приятел каза да си сложа такава, че при един евентуален "гръм" , да се обърне гуменото оплътнение на клапата, а не да ми замине дебитомера... Но при моя случай не се е случвало чак да обърне гуменото оплътнение. просто това се получава примерно като сменя скорост по-рано(димек на по ниски обороти) или като дам повече газ на някой баир.
Re: Помогнете ако можете, моля!
Публикувано: 07 мар 2011, 23:58
от ^^devil_boy^^
надявам се да ти помогне да си решиш проблема. Горе написаното е от опит.Чувъл съм от един авер тои кара БМВ и на пълна инжекция е сложил обикновенно газово но като говорих с него каза че сложил някакв клапан допълнително който пускал толкова газ колкото налягане прави колата като засмуква въздух и така на него не му патка и др...... и е доволен мн от разхода .......обаче така и не ми каза какво е правил. Щом ти патка значи газта излиза от някъде и няй вече е от там където ти обясних за скобата. Сложи си кихалка те са ефтини около 10лв. и сам може да си я сложиш на кутията от горе и си регулирай газовото аз на едно ауди 80 се занимвахме с момчето 1 час докато уцелим точния момент и го свалихме лятото грацко на 9-10 нормално каране 90 коня е мотора иначе и на него му гореше 14 лятото.Дано да не се стига да ти заминава дебитомера...