Страница 1 от 1
смяна на ангренажен ремък и ролки и проблем
Публикувано: 17 фев 2011, 10:12
от stefan il
Здравейте,колеги от скоро съм във форума и прочетох много интересни неща а сега и при мен възникна проблем след смяна на ангренажен ремък и ролки на форд сиера 1,8 тд 91г запали си нормално форсира се но започна да избутва ремъка навънка смених новите ролки с други нови от др. магазин отново същия проблем.Ако някой е имал подобен проблем моля да сподели благодаря предварително
Re: смяна на ангренажен ремък и ролки и проблем
Публикувано: 18 фев 2011, 18:57
от ЯЛТА
Според мен, може би зъбните колела са износени, а може дори и лагерите на разпределителния вал, да са износени .
Re: смяна на ангренажен ремък и ролки и проблем
Публикувано: 19 фев 2011, 10:54
от Peet
Възможно е да е нарушено "съосието" на зъбни колела, ролки, по-точно да не лежат на една равнина. Друго, за което се сещам наличие на аксиален луфт на някое от тях.
Re: смяна на ангренажен ремък и ролки и проблем
Публикувано: 19 фев 2011, 11:03
от diesel1.6
Изкривена ролка, може от пренатягане. Трябва да се намери кое колело от всичките прави белята. Монтьорска "майстория" е това, и се оправдават, че така си е било или само е станало. Помпата съшо е едно от колалата, и тя може да е изместена - за неуспоредност на осите става дума.
Re: смяна на ангренажен ремък и ролки и проблем
Публикувано: 22 фев 2011, 05:31
от stefan il
Здравейте,благодаря на всички за съдействието,то си е "майстория"щото и два болта на капака на ангренажа скъсаха и отново с дежурното "били са пред скъсване "и си ги правих после сам.Тя сега е при мен и се заемам аз.И затова се чудя от къде идва това несъосие,дали не е от лагерите на разп.вал или от неправилно натягане на гайките на черупките му.А те "майсторите" отваряли и капака му.
Re: смяна на ангренажен ремък и ролки и проблем
Публикувано: 22 фев 2011, 08:59
от methodboy
В книгите пише че се отваря капака на клапаните, и се фиксира разпределителния вал. Може да се сменят ремъците и без тази процедура, и масово се прави така. А за бягането на ремъка най-вероятно виновника е при коляновия вал, според мен.
Re: смяна на ангренажен ремък и ролки и проблем
Публикувано: 22 фев 2011, 09:16
от diesel1.6
За да направиш центровка се маха капака на главата. Иначе няма как да видиш в какво положение е разпределителният вал.
Re: смяна на ангренажен ремък и ролки и проблем
Публикувано: 23 фев 2011, 05:54
от stefan il
Здравейте и благодаря,колеги на този мотор не е нужно да се отваря капака а се центрова със щифтове.Methodiboy,би ли ми пояснил какво по точно имаш в предвид за коляновият вал.Междувременно открих че единият болт от малките м6 които държат зъбния венец към фланеца на разп.вал не държи понеже резбата в отвора е развалена,но нямах време да видя какво може да се направи,ако имате идеи ще съм ви благодарен.Венеца се държи с два болта м8 и два м6 към фланеца коит са в канали по дъгата на венеца за опъване на ремъка
Re: смяна на ангренажен ремък и ролки и проблем
Публикувано: 04 май 2011, 09:01
от teddy64
Здравейте и благодаря,колеги на мен ми се наложи да сменя ангренажен ремък на Форд Фокус 1.6 16v 74kw 1999г.,но попаднах на,, майстори,,и ми изкривиха 2 клапана. Свалената глава е дадена за регулиране и центроване.Въпросът ми е: как се зацепва ремъка,като двигателя е от моделите със свободно зацепващо се зъбно колело към оста на коляновия вал,без фиксация...
Re: смяна на ангренажен ремък и ролки и проблем
Публикувано: 04 май 2011, 10:03
от urgan
Какво точно е станало точно за да се изкривят 2 клапана?
Re: смяна на ангренажен ремък и ролки и проблем
Публикувано: 04 май 2011, 10:52
от teddy64
Явно при развиване на гайката на коляновия вал за да извадят ролката на пистовия ремък и при това използваха стартера на колата,а така са освободили и зъбното колело на ангр.ремък...защото се затяга самото то от общата гайка на вала без фиксирано положение...
Re: смяна на ангренажен ремък и ролки и проблем
Публикувано: 04 май 2011, 11:12
от diesel1.6
При освободен ангренажен ремък буталата като мръднат, а клапаните стоят, излиза като да се ударят. Буталото да не се разпадне като дадеш газ след някой и друга седмица...
Зацепването е както обикновено - наместват се всички неща в точното положение и се затягат.
Re: смяна на ангренажен ремък и ролки и проблем
Публикувано: 04 май 2011, 14:28
от baro
При по новите години Зетек има специален фиксиращ отвор на блока с помоща на пак казвам специален болт се фиксира 1 цилиндър в ГМТ.Успех.
Re: смяна на ангренажен ремък и ролки и проблем
Публикувано: 04 май 2011, 15:22
от teddy64
Благодаря за отговорите,след 17ч.ще се монтира главата и ще видя резултата...крайният...
