Страница 1 от 2

неподходящ маслен филтър

Публикувано: 08 фев 2011, 09:10
от Мариян
колеги, вчера смених маслото на фокусника. дотук добре. обаче в сервиза ми поставиха следния филтър clean DO 899. това вече не знам дали е добре, тъй като стария, който свалиха от колата е буквално двойно по-дълъг и FoMoCo. На кутията на филтъра новия пише, че е за ескорт 1.4, но в сервиза ме убеждават, че този е подходящия за моята кола. Въпросът ми е дали има опасност за двигателя и да сменям ли филтъра с друг?

Re: неподходящ маслен филтър

Публикувано: 08 фев 2011, 11:48
от форд мк2
Мариян написа:колеги, вчера смених маслото на фокусника. дотук добре. обаче в сервиза ми поставиха следния филтър clean DO 899. това вече не знам дали е добре, тъй като стария, който свалиха от колата е буквално двойно по-дълъг и FoMoCo. На кутията на филтъра новия пише, че е за ескорт 1.4, но в сервиза ме убеждават, че този е подходящия за моята кола. Въпросът ми е дали има опасност за двигателя и да сменям ли филтъра с друг?
Ей затова сам си сменям маслото. Пробутали са ти "италянско менте". Няма страшно карай смело, важно е че има нов филтър. Ако се притесняваш смени маслото по- рано да речем на 7-8 хил км. И задължително смени майсторите или си купувай предварително всичко необходимо за смяната от друго място

Re: неподходящ маслен филтър

Публикувано: 08 фев 2011, 14:12
от HACKO
Няма нищо страшно, важно е да не опира някъде и да не тече масло, дали е за Ескорт или Москвич, върши същата работа.

Re: неподходящ маслен филтър

Публикувано: 08 фев 2011, 14:34
от Alexi
всъщност масления филтър има голямо значение за живота на мотора .. доказано е ,че ако вместо 50 микрона филтрира 80 ( или нещо такова ,малко по едри частици пропуска ,традиционно за евтините неоригинални филтри) живота на мотора може да спадне двойно - тия частици циркулират свободно и действат като абразив за лагерите и цилиндрите

Re: неподходящ маслен филтър

Публикувано: 08 фев 2011, 15:22
от Мариян
Забелязах и още нещо - щеката показва, че маслото е на макс, а днес като прелях останалото от 5-литровата туба, се събра точно 1 литър. Т.е. в двигателя има 4 литра масло. Това нормално ли е, не събираше ли 4.3 л 1.6-тицата?

Re: неподходящ маслен филтър

Публикувано: 08 фев 2011, 17:07
от Doin
Големия филтър събира повече масло, сега си с малък. Може и да не са ти източили всичкото старо масло.... нормално е. Фокуса ми събра 5 литровата туба и беше до максимума при положение, че по каталог събира 5,6 и съм с оригинален филтър.

Re: неподходящ маслен филтър

Публикувано: 17 фев 2011, 00:47
от schwabengarage
филтърчето, което са ти боднали не е за твоята кола, а за всички ескорт/фиеста от 1980до1998г. с двг от 1.1 до 1.6 и за някои сиери.
По принцип съвпада като стъпка на резбата и отпечатък на гуменото уплътнение, но има разлика в обема и не на последно място в работата на клапана.
Един вид масларите разчитат на универсален филтър, който покрива дадена марка, без да се задълбочават в други параметри.

това не може да се случи с хартиените ( елементи )

Re: неподходящ маслен филтър

Публикувано: 17 фев 2011, 11:09
от HACKO
На кой клапан? Във филтъра има два.

Re: неподходящ маслен филтър

Публикувано: 17 фев 2011, 11:42
от SERIOUS LUBO
DO1802 ти е масления филтър по cleanи струва7-8лв/италиански са и не са лоши...но не са най-доброто.../

Re: неподходящ маслен филтър

Публикувано: 18 фев 2011, 14:24
от schwabengarage
Байпасния клапан Наско, нали в случая има два различни филтъра, на които въпросният клапан може да отваря при различно налягане на маслото.
Поправи ме , ако греша. :D

Re: неподходящ маслен филтър

Публикувано: 18 фев 2011, 18:00
от HACKO
На практика не трябва да отваря, освен ако филтриращия елемент не се задръсти, което не трябва да се допуска, защото когато този клапан отвори маслото не се филтрира.

Re: неподходящ маслен филтър

Публикувано: 18 фев 2011, 20:09
от essex
според мен има значение големината на филтъра, защото на моята кола която е със chv мотор е 2 пъти по малък от филтъра е на zetec !!! и ако не се лъжа определя дебита който да се филтрира за единица време (или обороти)
не съм много запознат но все пак пиша и аз не бих посмял да карам със 2 пъти ма малък филтър
Някъде бех чел че в по голямите обороти може да не ти покачва достатъчно масло, ама споко ще се чуе :D:

Re: неподходящ маслен филтър

Публикувано: 18 фев 2011, 23:00
от schwabengarage
HACKO написа:На практика не трябва да отваря, освен ако филтриращия елемент не се задръсти, което не трябва да се допуска, защото когато този клапан отвори маслото не се филтрира.
На колко бара отваря? *00147*

Re: неподходящ маслен филтър

Публикувано: 18 фев 2011, 23:31
от HACKO
Не знам, някъде трябва да пише. При всички положения при по-високо от нормалното за двигателите.

Re: неподходящ маслен филтър

Публикувано: 19 фев 2011, 08:59
от lerokal
Аз заради калпав филтър на 7000 км. щях да прецакам двигателя, добре че проверявам редовно маслото. Та веднъж става за лекции и вика, дай да видя маслото и какво да видя едвам хваща щеката. Гледам под колата и к'во да видя локва масло. Паля, тече масло от някъде... да не разправям сега всичко, всъщност уплътнителната гума на филтър беше толкова калпава, че повече не може да бъде и когато е студена колата пропуска масло, а като се затопли гумата уплатнява и не можеш да го фанеш от къде тече.

Re: неподходящ маслен филтър

Публикувано: 19 фев 2011, 09:05
от SERIOUS LUBO
има ментета,при които за 2000 км хартията на фиртъра става на каша...буквално се разтваря...та не е лошо да си слагате малко по качествени филтри...колкото до колегата марката клиййн не е лоша...и маже с този филтър да си изкара до следващата смяна нищо че са му сложили филтър от ескорт...

Re: неподходящ маслен филтър

Публикувано: 19 фев 2011, 10:03
от amonev
За Сиера е същата работа, на различни марки са различни дължини филтрите. Еднакъв е иначе с ладовия филтър.

Аз от години слагам маслен и въздушен само на "Filtron" и нямам проблеми. >:D<:

Re: неподходящ маслен филтър

Публикувано: 19 фев 2011, 12:14
от Pyrhel
amonev написа:Аз от години слагам маслен и въздушен само на "Filtron" и нямам проблеми. >:D<:
След като имах проблеми с филтрон, сложен от предишен собственик, се разрових доста за тия филтри. Оказа се, че това са едни от най-калпавите на пазара.

Re: неподходящ маслен филтър

Публикувано: 19 фев 2011, 13:20
от baidido
Всеки път като си купувам филтри от един мой човек и всеки път му казвам да не ми набута някой филтрон в друга опаковка. Той пък ме "буха" с филтъра по главата, как даже съм можел и да си помисля такова нещо, че ще ми даде филтрон.

Re: неподходящ маслен филтър

Публикувано: 19 фев 2011, 14:04
от diesel1.6
Pyrhel написа:
amonev написа:Аз от години слагам маслен и въздушен само на "Filtron" и нямам проблеми. >:D<:
След като имах проблеми с филтрон, сложен от предишен собственик, се разрових доста за тия филтри. Оказа се, че това са едни от най-калпавите на пазара.
В какво се състоят проблемите на филтрон? Аз пък съм забелязал, че Клийн Clean са с намалено количество хартия и по-рехави.