Страница 1 от 2

1.8tddi турбо

Публикувано: 25 май 2006, 20:24
от achkob
отскоро имам колата и все ме притеснява едно...когато чистих интеркулера вътре имаше капчици моторно масло...нормално ли е?колата е на 95000,може ли някое уплътнение да е сдало багажа или?и дали турбината се разглабя?

Публикувано: 26 май 2006, 01:28
от Georgiev
Сигурно нетрябва да има масло там. Вероятно е от турбото, нали и то се смазва с масло от двигателя. Аз не съм се сещал да си почиствам интеркулера, незнаех че може да има мръсотии вътре.Но ако отворя моя и той ще има масълце вътре.

Публикувано: 26 май 2006, 06:41
от okm
турбото ти пуска масло в тръбите на интеркулера. Това е от семерингите и лагерите. Полу4ава се от висока температура. Ако много те4е , то турбото пла4е за ремонт.

Публикувано: 26 май 2006, 09:24
от Brock
Всички турбини, дори и чисто новите хвърлят масло в интеркулера - нормално е до определени граници - питай в сервиза, колко е допустимо да се долива в ДВГ-то между смените на маслото.

:twisted:

Публикувано: 26 май 2006, 16:41
от achkob
ами за 2000км нивото не се е променяло...не е много,но имаше капчици...хората с опит нека споделят...

Публикувано: 26 май 2006, 17:43
от disc
Съвсем нормално е да се омаслява интеркулера - причините са споменати вече. Но при обилно омасляване извода е еднозначен!

Публикувано: 26 май 2006, 18:30
от ivboje
Brock e абсолютно прав! Всички турбини хвърлят масло особено на празен ход или ако то е мръсен въздушния филтър.
Ако разхода ти е до 1л. масло на 8-10 000 км всичко е ОК, карай колата и си свиркай с уста.

Публикувано: 28 май 2006, 13:08
от DTM
Колега @achkob както вече знаеш и аз съм с тоя мотор, преди месец реших да направя същото. Свалих да почистя Intercooler-a и освен че беше задръстен с камъни,мухи и кви ли не гадини, даже и жито имаше :D , това отвън:). Установих, че и при мен има нещо подобно на масло вътре в кулера, а то няма какво друго да е освен масло. Да капчици са и при мен и са намазнени стените вътре в радиатора. Аз откакто я имам вече съм на 5-6000 км от смяната на маслото (5W-40) и не е мръднало нивото му. Доста я режа особено в града и това би трябвало да се отрази на разхода на масло, ако има съществена хлабина в турбината и не само там. Моята е на 145000 км и всичко е наред за сега, явно загубата на масло е толкова малка ,че като сменях старото масло нивото му си беше в оптималните граници.
Дано всичко е нормално и безаварийно щофиране най-вече.

Публикувано: 28 май 2006, 13:23
от nikolovvd
DTM написа:
Intercooler-a и освен че беше задръстен с камъни,мухи и кви ли не гадини, даже и жито
Колега имаш ли въздушен филтър и проверил ли си от къде са влезли тези боклуци?

Публикувано: 28 май 2006, 14:06
от Mondeo18TDI96
nikolovvd написа:DTM нариса:
Intercooler-a и освен че беше задръстен с камъни,мухи и кви ли не гадини, даже и жито
Колега имаш ли въздушен филтър и проверил ли си от къде са влезли тези боклуци?
Интерлулера си е радиатор (за сгъстения въздух) - така тварите са си отвън а не вътре в радиатора. Всъщност кулера е след турбината - така че едва ли някоя твар може да стигне в кулера цяла (разпознаване: ДНК анализ) :lol:

Публикувано: 28 май 2006, 18:46
от DTM
nikolovvd написа:DTM нариса:
Intercooler-a и освен че беше задръстен с камъни,мухи и кви ли не гадини, даже и жито
Колега имаш ли въздушен филтър и проверил ли си от къде са влезли тези боклуци?
Колега абсолютно имам въздушен филтър. Написал съм, че това са боклуци отвън по кулера. :wink:

Публикувано: 29 май 2006, 21:32
от Димитар
Отдушника на картерните газове е пред турбото,преминаваики през кулера, тези газове се охлаждат и кондензират в/у наи-студените участъци ,,стените''.ТАВА Е НОРМАЛЕН МАСЛЕН КОНДЕНЗАТ.

с какво се мие

Публикувано: 03 юни 2006, 11:08
от plamenford
с какво се мие интерколера от маслото и как

Публикувано: 03 юни 2006, 20:18
от Jinxy
Ами и при мен има масло в кулера, но нивото на маслото не се променя съществено между смените(10 000км - 10W40) - явно няма проблем. Аз съм измивал моя 2 пъти. Първия път с бензин, а втория с нафта. Смея да твърдя, че и с двете се постига доста добър ефект.

Публикувано: 29 фев 2008, 16:27
от sotiroff
Момчета, може ли някой да ми каже как точно става почистването на турбината? Ако мога да си го направя сам, ако не - в сервизчето да го вкарам моя Фокусник.
Нещо напоследък тягата я няма... *00143* не бяга така, както преди 1-2 месеца...и си мисля, че е от това, понеже маслото и филтъра ги смених!
А, м/у другото някой има ли представа от следния проблем:
на въздуховодите, които излизат от турбото има едни уши с болтове, закачени за горната част на двигателя. На мен единия ми болт липсва и се притеснявам, че няма как да се смени това нещо! Той реално стърчи от двигателя с един тампон гумен, който при мен е скъсан.
Накой ако може да ми каже как да го оправя...ще бъда благодарен.
Казаха ми, че може да се завари, но нещо...не ми се рискува!
На снимката с жълто съм оцветил въпросните болтове. При мен десния липсва.

Благодаря предварително!

Публикувано: 29 фев 2008, 21:54
от zagor13
Верно - Нека някой сподели как се Почиства този Куулер!!! Ще е полезно да се направи една пролетна профилактика!!!

Re: 1.8tddi турбо

Публикувано: 11 мар 2008, 09:28
от ivo_63
чисти се елементарно колеги - промивка с бензин :D

Re: 1.8tddi турбо

Публикувано: 30 мар 2008, 11:34
от keser
Аз моя го почистих с въздушна струя от компресор, нямах масло по него. Двигателя е TDDI.

Re: 1.8tddi турбо

Публикувано: 04 окт 2008, 17:19
от smirnoff
Здравейте колеги :) И аз измих интерколера с бензин, но промяна никаква... Турбото е чао-чао, според моя майстор! След 2000 оборота има някакво като шумене, а след 3000 виене, но не върви! Колата върви като спъната няма го този ряз дето го имаше преди! Турбото му дават гаранция 200 000км и след това колкото изкара :) Някой има ли представа за някакви цени и дали ще стане от Escort или Orion... Ама и да става според мен цената няма да е кой знае каква разлика в цените...

Re: 1.8tddi турбо

Публикувано: 06 окт 2008, 22:26
от malerd
Здравейте!! да знаете каква я патих /късмета ми напълно ме е изоставил/!?. Реших да си купя колаи си харесах Форд Фокус 1.8 ТДИ 90 коня.Качих се покарах колата/има ускорение ,ряз,добри спирачки,няма къдене през аспуха/ всичко точно/поне за мене/ и я купих.Минахме нотариус както му е реда.....дадох парите ,стиснахме ръцете и всеки по пътя си... От там почнаха проблемите.След 60- 70 километра на едно баирче изгубих мощност,един сиво-бял пушек,ама пущек отзад от аспуха ...направо онемях.Ми сега...на входа на голям град бях.Телефона,колесар и в сервиз.Значи колата си пали нормално на ниски обороти,като мине 2000 оборота и...димът е сиво-бял.В картера няма масло,всичкото през турбо-компресора -в -цилиндрите -и- в аспуха.В сервиза срещу 1400 лв -нов турбокомпресор,смяна на масло,маслен филтър,въздушен филтър и перфектна кола.Сега ми цапа още масло от аспуха,но било нормално след като са влезли 4-5 литра масло там.

Та това е моята идилия-почти нова кола със нов турбокомпресор ........ пак си е далавера