Страница 1 от 2

Основен ремонт или смяна на двигател 50:50

Публикувано: 12 дек 2010, 16:43
от yellowblack
Та така колеги в този хубав празничен месец ми превъртя биелен лагер, от което следва -надран колянов вал и биела за смяна.Причината на пръв поглед "маслото" което източихме се оказа черна вода.5w40 пълна синтетика на ОМВ ЕВАЛА !!! Та даже го рекламират като long life както и да е .....До тук 250лв 100% ги вадя от джоба,а като се отвори и мотора .....сигменти ,основни лагери ще е грехота да не се пипнат абе ...отиде 350-400-500лв като много зависи труда как ще го плащам,но се замислих дали едно 2.0 от мондео няма да ми легне на същите пари.Изглежда обаче има някои сериозни на пръв поглед спънки.Двигателите са с различни положения на всму./изп. колектори.Сам ли трябва да си правя колекторите ?От фиеста нагаждат ли се евентуално да ги напаснем.Гледам филтърните кутии са по-различни,но това едва ли ще е проблем.Надявам се колегата disc да се изкаже за смяната на моторите ,защото везните клонят по към 2.0 конверсията :twisted: Напълно съм сериозен и близките дни трябва да взема решение какво ще я правим котката.

Re: Основен ремонт или смяна на двигател 50:50

Публикувано: 12 дек 2010, 19:33
от HACKO
Винаги е по-добре да се ремонтира.
Коляновия вал толкова много ли е надран? Не може ли да се шлайфа? Биелата пък как я повреди толкоз че да се сменя?

Re: Основен ремонт или смяна на двигател 50:50

Публикувано: 12 дек 2010, 19:42
от vanko
То винаги може да се ремонтира ,ама на пари колко ще стъпи ремонта е въпроса,въпреки че наместването на чужд мотор в коша на котката също няма да е лесно и за без пари тъй да се каже.Колега замисли се за употребяван мотор от Пума като твоита

Re: Основен ремонт или смяна на двигател 50:50

Публикувано: 12 дек 2010, 19:59
от S_C
Отиди при някой местен джамбазин и се договори с него при следващото ходене навън за кола,да ти докара мотор с документи.

Re: Основен ремонт или смяна на двигател 50:50

Публикувано: 12 дек 2010, 20:07
от Alexi
аз съм карал с масло на ОМВ ,добро е .. просто мотора ти е бил към края на живота си

Re: Основен ремонт или смяна на двигател 50:50

Публикувано: 13 дек 2010, 09:31
от форд мк2
Аз доколкото разбирам искаш с по- малко пари да минеш :idea:
Ако е така просто си вземи същият мотор или цяла кола - примерно ударена, слагай в твоя кош и карай смело.
Това ако умееш да се пазариш е възможно най- евтиния вариант да си стегнеш любимата, а и да я поддържаш с много резервни части в бъдеще.

Re: Основен ремонт или смяна на двигател 50:50

Публикувано: 14 дек 2010, 09:17
от yellowblack
След дълги размисли и страсти се стигна до 3 варианта:
1)Блок от Zetec-SE 1.6 ,разпр. валове 1.6,моята глава от 1.4 мотора (най-добрия вариант)
2)Блок от Zetec-SE 1.4 и прехвърляме моите чарколяци (за предпочитане)
3)Шлайф на вала ,смяна на основни и биелни лагери,сигменти.
Гледам да избегна ремонта ,защото ще търся само блок и ще се види веднага в какво състояние е мотора.Пък и не се знае вала след шлайфа на кой ремонтен размер ще отговаря ,а цените са доста различни :roll: !Като начало тръгвам из моргите да търся блок ,а в краен случай ebay и вариант 3.Без номер на двигателя съм и това мисля ми дава поле за изява :D

Благодаря на disc който веднага ми отговори на ЛС за конверсията към 2.0 !

Re: Основен ремонт или смяна на двигател 50:50

Публикувано: 14 дек 2010, 10:51
от baro
Здравей колега ,да изкажа и аз моето мнение по въпроса ти .Ако намериш читав 1.7 мотор направо слагай него 125 коня не са никак малко ,а мисля че няма нищо за напасване по инсталация и тем подобни работи.

Re: Основен ремонт или смяна на двигател 50:50

Публикувано: 15 дек 2010, 12:49
от HACKO
yellowblack написа:.....
Гледам да избегна ремонта ,защото ще търся само блок и ще се види веднага в какво състояние е мотора.Пък и не се знае вала след шлайфа на кой ремонтен размер ще отговаря ,а цените са доста различни :roll: !Като начало тръгвам из моргите да търся блок ,а в краен случай ebay и вариант 3.Без номер на двигателя съм и това мисля ми дава поле за изява :D

Благодаря на disc който веднага ми отговори на ЛС за конверсията към 2.0 !
Не може да смениш само блока, без буталата, при това всяко бутало трябва да е на точния цилиндър.

Re: Основен ремонт или смяна на двигател 50:50

Публикувано: 15 дек 2010, 19:27
от buba_84
наи добре е да си намериш друго двг ако е с периферията още по добре по добро от оргиналното няма аз така направих успех :D

Re: Основен ремонт или смяна на двигател 50:50

Публикувано: 15 дек 2010, 19:37
от Alexi
според мен цял мотор примерно от англичанка в движение да се види как е ,и то по голям от 1.4

Re: Основен ремонт или смяна на двигател 50:50

Публикувано: 15 дек 2010, 23:25
от ЯЛТА
За най-добро, и удачно считам предложението на Alexi !

Re: Основен ремонт или смяна на двигател 50:50

Публикувано: 27 яну 2011, 09:35
от yellowblack
Има ли дори малка вероятност коляновия вал от 1.25 или 1.6 да пасне на 1.4 ?Даже някой ,ако има такъв свален от 1.25 или 1.6 да замерим еднакви ли са ще съм много благодарен !

Re: Основен ремонт или смяна на двигател 50:50

Публикувано: 28 яну 2011, 11:39
от viksata
Дори и да пасне на блока....... баланса на самия колянов вал е за съответните бутала (било за 1.25 или 1.6) и са с различно тегло от 1.4...

Re: Основен ремонт или смяна на двигател 50:50

Публикувано: 28 яну 2011, 13:59
от HACKO
viksata написа:Дори и да пасне на блока....... баланса на самия колянов вал е за съответните бутала (било за 1.25 или 1.6) и са с различно тегло от 1.4...
Няма такова нещо, статичния баланс на коляновия вал се прави само за него а за да се постигне динамичния баланс трябва всички бутала да са с еднакво тегло, със възможно най-малки отклонения, затова буталата са в комплект за един д-л и са подбрани по тегло.
Два различни по обем двигателя, могат да ползват един и същ вал, стига хода на буталото да е еднакъв.

Re: Основен ремонт или смяна на двигател 50:50

Публикувано: 28 яну 2011, 14:12
от viksata
HACKO написа:
viksata написа:Дори и да пасне на блока....... баланса на самия колянов вал е за съответните бутала (било за 1.25 или 1.6) и са с различно тегло от 1.4...
Няма такова нещо, статичния баланс на коляновия вал се прави само за него а за да се постигне динамичния баланс трябва всички бутала да са с еднакво тегло, със възможно най-малки отклонения, затова буталата са в комплект за един д-л и са подбрани по тегло.
Два различни по обем двигателя, могат да ползват един и същ вал, стига хода на буталото да е еднакъв.
Абсолютно си прав _friends_
и въпреки това не бих рискувал
Поздрави

Re: Основен ремонт или смяна на двигател 50:50

Публикувано: 28 яну 2011, 18:01
от yellowblack
Ето гo диаметъра и хода на буталото
Bore ³ mm ³ 71.9 ³ 76.0 ³ 79.0 ³
ÃÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ´
³ Stroke ³ mm ³ 76.5 ³ 76.5 ³ 81.4 ³
ÃÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ´
³ Capacity ³ cm3 ³ 1242 ³ 1388 ³ 1595

Малко инфо и за кол. вал:
Crankshaft
ÚÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÂÄÄÄÄÄÄÄÄÂÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÂÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÂÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ¿
³ Description ³ ³ 1,25 l Zetec-SE ³ 1,4 l Zetec-SE ³ 1.6L Zetec SE ³
ÃÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ´
³ Crankshaft end float ³ mm ³ 0.220 - 0.430 ³ 0.220 - 0.430 ³ 0.220 - 0.430 ³
ÀÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÁÄÄÄÄÄÄÄÄÁÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÁÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÁÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ
Ford TIS 2003 за фиеста/пума.Така като гледам всичко е ОК :roll:

Re: Основен ремонт или смяна на двигател 50:50

Публикувано: 28 яну 2011, 19:02
от HACKO
От 1.6 не става, хода е по-голям.

Re: Основен ремонт или смяна на двигател 50:50

Публикувано: 28 яну 2011, 19:47
от ludavoda
Не знам, какво да те посъветвам. И аз в такава ситуация бих се чудил доста...

- шлайф на вала ще е към стотина лева.
- отделно лагери.
- Биела.
- гарнитури
- евентуално сегменти
- ремъци, ролки, други консумативи
- труд

После разработване (ако си сменял сегментите)...

След ремонта, веднага си премери налягането на маслената помпа....

Успех...

Re: Основен ремонт или смяна на двигател 50:50

Публикувано: 28 яну 2011, 20:46
от yellowblack
Моя вал не може да се шлайфа 2мм е надран и не е много скъпо да ти кажа ... билеата 70лв ми обявиха ,но ще я намеря много по-евтино.Лагерите са към 80 лв с отстъпката + комплект гарнитури 70лв,сегментите незнам колко струват ,но едва ли са над 100лв ! Знам 9 двигателя 1.25 от последното търсене на 1.4 в Пловдив.Утре поне на един трябва да му се смъкне кол.вал ....и той едва ли ще се вземе над 150лв.Грубо 450 лв,точно колкото един оборудван блок втора ръка.Главата ми е с чисто нови гумички от Moto-Phoe ,нови пулове и почистена.Държа да се ремонтира не да се купуват италиански боклуци ! ...аз и затова не съм я направил все още.