Мондео Турбо Дизел 1995г.
-
- потребител
- Мнения: 82
- Регистриран: 30 май 2005, 09:10
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1,6 2000г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Мондео Турбо Дизел 1995г.
Привет колеги......имам много странен проблем и направо вече имам чувството че във мотора ми витае дух......
Когато покарам доста време във градски условия колата изведнъж става супер "спъната", все едно някой ми слага 300 кг в багажника. Когато спра някъде и загася мотора за повечко време всичко става ОК. Колата лети, ускорява страхотно, турбината се включва на около 2500 обората, а когато се появи въпросното "спъване", турбото реагира едва на около 3000-3300 оборота. В периода на вървене на колата педала на съединителя е супер мек /както трябва и да бъде/. Когато се появи въпросното "спъване" педала става супер твърд. Да обясна, че компресията на мотора е много добра, съединителя пълен комплект заедно със лагер-помпата му са чисто нови на фирмата ЛУК, филтри са сменени, ауспусните тръби и гърнета са прогонени и нямам запушване никъде.....направо ще се побъркам. Имам чувството, че системата за изгорелите газове, от която се храни турбината нещо не ми е в ред и се натрупват изгорели газове, които не могат да бъдат изхварлени навън и това пренасищане води до задъхване на автомобила, защото като спра и го изфорсирам до над 4000 оборота изкарвам една тумба черен пушек, който при движение извън града и с висока скорост никога не се е появявал. Разсъждавам в тази насока поради факта че и когато изгася автомобила и има определен престой нещата се оправят. Но това са само предположения.
Моля ви дайте съвет какво да правя и евентоално сериозен сервиз към който да се обърна.Мисля си вече и за Мото Пфое поради факта че имат богата база с данни и много инфо но незнам самите им специалисти доколко са в час....Помагайте колеги, предварително ви благодаря!
Когато покарам доста време във градски условия колата изведнъж става супер "спъната", все едно някой ми слага 300 кг в багажника. Когато спра някъде и загася мотора за повечко време всичко става ОК. Колата лети, ускорява страхотно, турбината се включва на около 2500 обората, а когато се появи въпросното "спъване", турбото реагира едва на около 3000-3300 оборота. В периода на вървене на колата педала на съединителя е супер мек /както трябва и да бъде/. Когато се появи въпросното "спъване" педала става супер твърд. Да обясна, че компресията на мотора е много добра, съединителя пълен комплект заедно със лагер-помпата му са чисто нови на фирмата ЛУК, филтри са сменени, ауспусните тръби и гърнета са прогонени и нямам запушване никъде.....направо ще се побъркам. Имам чувството, че системата за изгорелите газове, от която се храни турбината нещо не ми е в ред и се натрупват изгорели газове, които не могат да бъдат изхварлени навън и това пренасищане води до задъхване на автомобила, защото като спра и го изфорсирам до над 4000 оборота изкарвам една тумба черен пушек, който при движение извън града и с висока скорост никога не се е появявал. Разсъждавам в тази насока поради факта че и когато изгася автомобила и има определен престой нещата се оправят. Но това са само предположения.
Моля ви дайте съвет какво да правя и евентоално сериозен сервиз към който да се обърна.Мисля си вече и за Мото Пфое поради факта че имат богата база с данни и много инфо но незнам самите им специалисти доколко са в час....Помагайте колеги, предварително ви благодаря!
- snaiperisto
- потребител
- Мнения: 963
- Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
- Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
- Местоположение: София-Кв. Бенковски
- Status: Извън линия
-
- потребител
- Мнения: 1156
- Регистриран: 19 яну 2006, 20:07
- Модел на автомобила: БМВ Е46 320d Комби 2001г 136к.с
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
ikov_vr написа:кога за полседно си сменявал горивния и въздушния филтър?
omax написа:. Да обясна, че компресията на мотора е много добра, съединителя пълен комплект заедно със лагер-помпата му са чисто нови на фирмата ЛУК, филтри са сменени, ауспусните тръби и гърнета са прогонени и нямам запушване никъде.....направо ще се побъркам.


-
- потребител
- Мнения: 1156
- Регистриран: 19 яну 2006, 20:07
- Модел на автомобила: БМВ Е46 320d Комби 2001г 136к.с
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Току-що проведох един телефонен разговор точно за твоя проблем и сега ще се помъча да обясня какво запомних от цялата работа,пък дано ти стане донякъде ясно
Значи турбото взима информация кога да се включи от един датчик(съчма с пружина) на всмукателният колектор.Когато налягането стане по-голямо(2000-2500 об/мин) съчмата отваря и посредством вакум се отваря клапата на турбото и то се развърта.Същата работа е когато оборотите станат много големи(около 4000-4500)същата тази клапа затваря турбото и изгорелите газове минават покрай турбото и се изхвърлят навън.И понеже тази клапа няма как да се смазва,може да и ръждяса осичката и да започне да запъва.Или да не се отваря навреме,или да не се затваря напълно.При теб проблема може да е точно това.Щом след дълъг преход в града(обикновено градското каране е екстремно за двигателя)турбото започва да се включва на по-високи обороти(клапата заяжда и отваря притока на газове по-късно на по-високо налягане),логично е мощността да падне и като я загасиш да поистине клапата се оправя.Все пак на това тежко купе ако няма турбо двигателя е мъртвец.А на извънградското обикновенно през повечето време двигателя си работи равномерно (2500-3000 об/мин.120-130км/ч) и клапата си стои наполовина отворена колкото е нужно и турбото си работи както трябва.
И друго което ми казаха,че до тази клапа се стига много трудно,защото май не е на турбото,а на изпускателният колектор,или там някъде между двете,не разбрах точно.
И сега ми става ясно и защо колата ми като достигне 4 500 об/мин и забива предницата,досега си мислех че помпата ми има ограничител и не пуска гориво,а то се затваря турбото и двигателя от 90 си става на 60 катъра и спира да върви.Всъщност пак отива докъм 4700-4800 об/мин,но много трудно.Няма толкова прав път за да чакам да ги вдигне

Значи турбото взима информация кога да се включи от един датчик(съчма с пружина) на всмукателният колектор.Когато налягането стане по-голямо(2000-2500 об/мин) съчмата отваря и посредством вакум се отваря клапата на турбото и то се развърта.Същата работа е когато оборотите станат много големи(около 4000-4500)същата тази клапа затваря турбото и изгорелите газове минават покрай турбото и се изхвърлят навън.И понеже тази клапа няма как да се смазва,може да и ръждяса осичката и да започне да запъва.Или да не се отваря навреме,или да не се затваря напълно.При теб проблема може да е точно това.Щом след дълъг преход в града(обикновено градското каране е екстремно за двигателя)турбото започва да се включва на по-високи обороти(клапата заяжда и отваря притока на газове по-късно на по-високо налягане),логично е мощността да падне и като я загасиш да поистине клапата се оправя.Все пак на това тежко купе ако няма турбо двигателя е мъртвец.А на извънградското обикновенно през повечето време двигателя си работи равномерно (2500-3000 об/мин.120-130км/ч) и клапата си стои наполовина отворена колкото е нужно и турбото си работи както трябва.
И друго което ми казаха,че до тази клапа се стига много трудно,защото май не е на турбото,а на изпускателният колектор,или там някъде между двете,не разбрах точно.

И сега ми става ясно и защо колата ми като достигне 4 500 об/мин и забива предницата,досега си мислех че помпата ми има ограничител и не пуска гориво,а то се затваря турбото и двигателя от 90 си става на 60 катъра и спира да върви.Всъщност пак отива докъм 4700-4800 об/мин,но много трудно.Няма толкова прав път за да чакам да ги вдигне
Явно при теб пружината е по-твърда и отваря съчмата на по-високо налягане.Чувал съм че може да се направи така че турбото да се развърта още на 1500 об/мин.Явно се сменя пружинката с по-мека,или има няколко вида датчици1.8d написа:Незнам какъв може да е проблема,но нещото което ми направи впечатление - турбото обикновенно започва да се "развърта"на 1800-2000 об/мин.,а при теб защо чак на 2500
-
- потребител
- Мнения: 82
- Регистриран: 30 май 2005, 09:10
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1,6 2000г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Направо ми идва да те нося на ръце за тази информация и пътьом за морето ще нося каса бира. Нямаш си придстава колко съм ти благодарен за положените усилия и за изчерпателната информация. Сега си разпечатвам твоето мнение и започвам да търся добър сервиз и ще те държа в течение какъв е ефекта.В София на бул.България има страхотен сервиз за Турбакомпресори и си мисля, че там биха могли да ми свършат работа. Страшно ти благодаря за изчерпателния отговор и положения труд 
Само да видя как ще се измъквам от работа ама........

Само да видя как ще се измъквам от работа ама........
-
- потребител
- Мнения: 103
- Регистриран: 20 фев 2005, 20:50
- Модел на автомобила: Mondeo TD
- Status: Извън линия
и без никви бири ще ви кажа, че за елиминиране на системата за рециркулция на изгорелите(напълно) газове е за препоръчване да се прекъсне достъпа на въпросните газове до всмукателния колектор НАПЪЛНО!
това става мнооого лесно - развивате фланеца(там където на картинката на aaleks свършва синята стрелка) и слагате ламаринена заглушка( от капачка за буркан или кутийка Кока-кола). После дублирате с метода на aaleks.
Обяснавам защо - на повечето стари автомобили клапана(тва което е ограсдено в зелено на картинката на aaleks ) изпуска дори и в затворено положение(моя изпуска по малко и навън), тоест изгорелите газове преминават от изпоскателния право в смикателния колектор и "душат" двигателят, а маркучето което прекъсва aaleks управлява клапана. Поставяйки заглушката м/у фланеца до синята стрелка и всмук. колектор вие прекъсвате потока напълно, а с прекъсване на тънката тръбичка помагате на заглушката да не прегори.
Това по-горе е процедира която е желателно да де направи на всяка кола над 10 год(вкл. и бензинова)
Дотук за всички
Към omax - и мойта кола е така
Процедурата с газовете не помогна остава предпазния клапан на турбината или ГНП- там ме съмнява че е проблема
това става мнооого лесно - развивате фланеца(там където на картинката на aaleks свършва синята стрелка) и слагате ламаринена заглушка( от капачка за буркан или кутийка Кока-кола). После дублирате с метода на aaleks.
Обяснавам защо - на повечето стари автомобили клапана(тва което е ограсдено в зелено на картинката на aaleks ) изпуска дори и в затворено положение(моя изпуска по малко и навън), тоест изгорелите газове преминават от изпоскателния право в смикателния колектор и "душат" двигателят, а маркучето което прекъсва aaleks управлява клапана. Поставяйки заглушката м/у фланеца до синята стрелка и всмук. колектор вие прекъсвате потока напълно, а с прекъсване на тънката тръбичка помагате на заглушката да не прегори.
Това по-горе е процедира която е желателно да де направи на всяка кола над 10 год(вкл. и бензинова)
Дотук за всички

Към omax - и мойта кола е така



Процедурата с газовете не помогна остава предпазния клапан на турбината или ГНП- там ме съмнява че е проблема
- snaiperisto
- потребител
- Мнения: 963
- Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
- Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
- Местоположение: София-Кв. Бенковски
- Status: Извън линия
ivboje написа:и без никви бири ще ви кажа, че за елиминиране на системата за рециркулция на изгорелите(напълно) газове е за препоръчване да се прекъсне достъпа на въпросните газове до всмукателния колектор НАПЪЛНО!
това става мнооого лесно - развивате фланеца(там където на картинката на aaleks свършва синята стрелка) и слагате ламаринена заглушка( от капачка за буркан или кутийка Кока-кола). После дублирате с метода на aaleks.
Обяснавам защо - на повечето стари автомобили клапана(тва което е ограсдено в зелено на картинката на aaleks ) изпуска дори и в затворено положение(моя изпуска по малко и навън), тоест изгорелите газове преминават от изпоскателния право в смикателния колектор и "душат" двигателят, а маркучето което прекъсва aaleks управлява клапана. Поставяйки заглушката м/у фланеца до синята стрелка и всмук. колектор вие прекъсвате потока напълно, а с прекъсване на тънката тръбичка помагате на заглушката да не прегори.
Това по-горе е процедира която е желателно да де направи на всяка кола над 10 год(вкл. и бензинова)
Дотук за всички![]()
Към omax - и мойта кола е така![]()
![]()
![]()
Процедурата с газовете не помогна остава предпазния клапан на турбината или ГНП- там ме съмнява че е проблема
А аз като сменявах тапите на главата се чудех кой копелдак е извадил маркучето ... и псувах много...и го сложих пак.
...дрън-дрън...мноо важно...
-
- потребител
- Мнения: 82
- Регистриран: 30 май 2005, 09:10
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1,6 2000г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
aaleks, положително ли е това решение на проблема? Добър ли е ефекта и турбината нормално ли си работи?
Леле момчета наистина май много бири ще купувам ама да ми остане време да я направя тази интервенция.
Дано и моя проблем се реши.....
ivboje, това е малко обезпокоително.За помпата говоря. Проблема е, че незнам дали ще намериш кадърни спецове за диагностиката на помпата. Иначе за турбината сервизи има.....дано с ирешиш проблема.Ако имам някъв резултат в тази насока непременно ще ви уведомя
Леле момчета наистина май много бири ще купувам ама да ми остане време да я направя тази интервенция.
Дано и моя проблем се реши.....
ivboje, това е малко обезпокоително.За помпата говоря. Проблема е, че незнам дали ще намериш кадърни спецове за диагностиката на помпата. Иначе за турбината сервизи има.....дано с ирешиш проблема.Ако имам някъв резултат в тази насока непременно ще ви уведомя
- agent_smith
- потребител
- Мнения: 22
- Регистриран: 29 яну 2006, 20:45
- Модел на автомобила: Ескорт комби 1.8ТД Ендура-Де 96г., Фиеста 1.4 TDCI 2007г.
- Контакти:
- Status: Извън линия
-
- потребител
- Мнения: 82
- Регистриран: 30 май 2005, 09:10
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1,6 2000г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
уфффф не е от този клапан
Сега започва една яка одисея.....в сряда карам колата в бокса и от резервоара до помпата всичко ще е долу и ще се търси засмукване на въздух в системата. До такъв извод стигна един наистина много добър инженер по дизелите но сервиза му е в Кюстендил /за сега - ще го мести към Перник или СФ понеже има много клиенти от тук/. Цяла събота си игра, мери компресий, налягане на турбо, клапани и квот се сетиш още и стигна до извода, че системата просто не е под пълен вакум. Стигна до този извод след като клапана, с който напомпваш ръчно нафта от горивния филтър, вместо да е твърд по време на работа на двигателя беше доста мек и след няколко напомпвания се втвърди както и трябва да бъде. Тогава явно е прогонила виздуха от системемата.......бе незнам но съм длъжен и това да направя, че вече си мисля че наистина имам дух в двигателя
Всичко му е ОК, а на моменти не върви, на моменти просто побеснява този звяр
/да цитирам Снайпера/

Сега започва една яка одисея.....в сряда карам колата в бокса и от резервоара до помпата всичко ще е долу и ще се търси засмукване на въздух в системата. До такъв извод стигна един наистина много добър инженер по дизелите но сервиза му е в Кюстендил /за сега - ще го мести към Перник или СФ понеже има много клиенти от тук/. Цяла събота си игра, мери компресий, налягане на турбо, клапани и квот се сетиш още и стигна до извода, че системата просто не е под пълен вакум. Стигна до този извод след като клапана, с който напомпваш ръчно нафта от горивния филтър, вместо да е твърд по време на работа на двигателя беше доста мек и след няколко напомпвания се втвърди както и трябва да бъде. Тогава явно е прогонила виздуха от системемата.......бе незнам но съм длъжен и това да направя, че вече си мисля че наистина имам дух в двигателя

Всичко му е ОК, а на моменти не върви, на моменти просто побеснява този звяр



-
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 29 юни 2005, 16:01
- Модел на автомобила: Ford FOCUS 1.8 TDCi 115ps
- Местоположение: Botevgrad
- Status: Извън линия
Междодругота писах го и в друга тема, но и тук да кажа. При съмнения за запушване в ГНПто или по дюзите е добре да се налее ударна доза масло в резервоара и де се покара така. Колеги ми се кълнат, че върши чудеса за прочистването. Един познат с Мондео имаше подобен проблем и се реши така. Доста евтин и безопасен начин за прочистване на боклуци по цистемата е.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта