Скорпио- играещи ниски обороти /бензин, газ/
Публикувано: 22 окт 2010, 00:20
Здравейте колеги!
Да споделя един проблем, с молба за някаква насока къде да търся решение…
Колата е ФОРД СКОРПИО’95, автоматична скоростна кутия. Взех я преди 4 месеца, и съм много доволен от нея като цяло. С газов инжекцион е.
Не бях я карал 2-3 дни, и тази вечер се наложи да ходим с жената до едни познати. Паля, за около 1-2 секунди двигателя работи както обикновено, и изведнъж започнаха да „играят” оборотите, аха да угасне. По принцип, колата винаги пали на бензин, и след като вдигне определена температура автоматично превключва на газ, освен ако не съм цъкнал бутона да работи само на бензин.
Пробвах да включа само на бензин- пак същата работа. Като натисна педал на газта не се форсира, все така играе в ниските обороти. Гасна и я палих няколко пъти, малко позагря, пробвах на бензин, на газ- без промяна. Все едно прекъсва и неработи някой цилиндър.
По едно време след като загря повече, оборотите пак играеха на границата на гасненето, но понякога приемаше „команда” от педала на газта. Като се качат оборотите над 1500-1800 мотора работи равномерно, все едно всичко е наред. Като отпусна педала- ниските не са стабилни (нормално седят около 800-850).
Като вдигнах капака, чух свистене на въздух. На фенерче намерих от къде фучи. Това е компонент от газовата уредба- датчик за налягане пише на него. Влиза маркуч с въздух под налягане (надпис на него е „налягане”), има друг маркуч с надпис „вакуум” и кабели. Та този с надпис „налягане” се е нацепил, и от него излиза въздух. Отрязах пробитата част и го съединих, така, че да няма теч на въздух. Но мотора при запалване все така играе в зоната на ниските обороти. От време на време се появяват детонации в изпускателните тръби, целия мотор се тресе ужасно.
Дали е възможно пробива в тоя маркуч да е ошашавил нещо компютъра, и една процедура по откачане на „-„ на акумулатора за 2-3 мин, и „обучение” на ECU, както е описвано тук ще даде ефект?
Какво друго може да е проблемно, да го погледна преди да търся сервизи и майстори?
Да споделя един проблем, с молба за някаква насока къде да търся решение…
Колата е ФОРД СКОРПИО’95, автоматична скоростна кутия. Взех я преди 4 месеца, и съм много доволен от нея като цяло. С газов инжекцион е.
Не бях я карал 2-3 дни, и тази вечер се наложи да ходим с жената до едни познати. Паля, за около 1-2 секунди двигателя работи както обикновено, и изведнъж започнаха да „играят” оборотите, аха да угасне. По принцип, колата винаги пали на бензин, и след като вдигне определена температура автоматично превключва на газ, освен ако не съм цъкнал бутона да работи само на бензин.
Пробвах да включа само на бензин- пак същата работа. Като натисна педал на газта не се форсира, все така играе в ниските обороти. Гасна и я палих няколко пъти, малко позагря, пробвах на бензин, на газ- без промяна. Все едно прекъсва и неработи някой цилиндър.
По едно време след като загря повече, оборотите пак играеха на границата на гасненето, но понякога приемаше „команда” от педала на газта. Като се качат оборотите над 1500-1800 мотора работи равномерно, все едно всичко е наред. Като отпусна педала- ниските не са стабилни (нормално седят около 800-850).
Като вдигнах капака, чух свистене на въздух. На фенерче намерих от къде фучи. Това е компонент от газовата уредба- датчик за налягане пише на него. Влиза маркуч с въздух под налягане (надпис на него е „налягане”), има друг маркуч с надпис „вакуум” и кабели. Та този с надпис „налягане” се е нацепил, и от него излиза въздух. Отрязах пробитата част и го съединих, така, че да няма теч на въздух. Но мотора при запалване все така играе в зоната на ниските обороти. От време на време се появяват детонации в изпускателните тръби, целия мотор се тресе ужасно.
Дали е възможно пробива в тоя маркуч да е ошашавил нещо компютъра, и една процедура по откачане на „-„ на акумулатора за 2-3 мин, и „обучение” на ECU, както е описвано тук ще даде ефект?
Какво друго може да е проблемно, да го погледна преди да търся сервизи и майстори?