Страница 1 от 2
Термостат
Публикувано: 08 окт 2010, 19:58
от ivaivalito
Здравейте колеги ,
От скоро съм собственик на Фиеста 1996 1.4 ЗЕТЕК мотор . Колата е перфектна но имам един малак проблем .Забелязвам че сега в студеното време не загрява и стрелката не помръдва почти .Съмнявам се за термостата ,можете ли да ми кажете къде да го търся в смисъл къде по двигателя е и философия голяма ли е смяната му .И последно трябва ли да се обезваздушава системата след смяната му ?Преди карах Хонда и имаше сайт в който има техническата сервизна програма и там гледах как се сменя почти всичко . Има ли подобно нещо за форд ?
Благодаря ви предварително .
Re: Термостат
Публикувано: 08 окт 2010, 22:31
от cockyhotty
Колега, първо кажи парното на колата бързо ли започва да топли. Ако не, значи наистина причината е в термостата. Често срещан дефект на Форд е температурният датчик да не показва вярно, Аз сменях и термостати и кво ли не, но уреда така и не показва нормалната и реална температура на двигателя. Можеш да провериш термостата как работи като докоснеш входящият маркуч на радиатора. Запалваш колата и ако усетиш загряване за няколко минути значи термостата е заседнал отворен. Нормално трябва да поработи поне 5 мин. преди да отвори (някъде около 88 градуса). В повечето случаи системата е направена да се самообезвъздушава- само доливаш антифриз и оставяш да работи двигателя при отворена капачка докато двигателя загрее. Ноп все пак си огледай да нямаш някъде и пробка за обезвъздушаване (слагат се обикновено на най-високата точка по маркучите).
Re: Термостат
Публикувано: 08 окт 2010, 23:03
от S_C
Зетек има два датчика при първите версии.При Фокус например вече е само един.Но за 96-та ще предположим,че са два.Единият е отгоре на кутията с термостата.Този е важният,защото от него компютъра взима данни за температурата.Едни таблици са,имаше ги някъде в нета-при каква температура какви трябва да са му показанията.
Вторият е отдолу на кутията и това ти е датчика за уреда на таблото.Друго не е закачено към него.Няма никакво отношение към работата на мотора.При по-късните зетек двигатели е останал само горният датчик.
Нешо като принцип при тия малоумни електроники-опреш ли до смяна на който и да е от тия датчици,по-добре ги купи нови и двата.Термостатът ако си е заминал и за заклинил на отворено,имаш невероятен късмет...защото често заклинват както са си затворени и следва прегряване на мотора.
Ако всичко му е изправно,зетек е бързо загряващ мотор.Никаква магия не му трябва,за да подгрее 6-те си литра вода.Загрява ги за няколко минути работа.
Re: Термостат
Публикувано: 09 окт 2010, 03:22
от Sasho85
И последно не разбрахме къда да търсим термостата.
Виж където влизат два маркуча един до друг. Това е корпуса на термостата. Захванат е с четири болта. Самият термостат се намира в лявата тръба.
Re: Термостат
Публикувано: 09 окт 2010, 03:43
от cockyhotty
На Zetec няма два маркуча, термостата се намира в пластмасово тяло в горен десен край на главата. Излиза и едно малко маркучле от там за обезвъздушаване. Сменя се елементарно- 3 болчета. Стария може да си го провери просто в съд с гореща вода дали е в ред, ако не нов.
Re: Термостат
Публикувано: 09 окт 2010, 10:45
от HACKO
Във съда трябва да има и термометър, поне до 120градуса, защото има значение дали ще отвори на 50градуса или на 88-92, колкото трябва да е.
Re: Термостат
Публикувано: 09 окт 2010, 18:49
от cockyhotty
Може и мултицет с термодвойка да използва, казах му само принципа на проверката. Тоя Zetec така и не разбрах какви температурни режими държи. Уреда си показва каквото си поиска. При по-натоварено каране достига над средата на скалата, при умерено каране без задръстване и ниски обороти едва минава началото. За какво ли са му сложили тоя термостат??? Нали уж това му е предназначението- да поддържа константна температура на двигателя независимо от натоварването. Някой запознат по проблема да даде обяснение. Най-добре колегата S_C.

Re: Термостат
Публикувано: 15 окт 2010, 19:50
от pelteka
Обеснението е следното:като я напъваш много си загрява нормално,а като я караш полека не загрява, щото не ти работи термостата.Нищо че е нов,и че си го сменял няколко пъти.Купи си един от ебау.де, за да ти проработи от първия път и да имаш топло.
Re: Термостат
Публикувано: 18 окт 2010, 08:18
от didon80
pelteka написа:Обеснението е следното:като я напъваш много си загрява нормално,а като я караш полека не загрява, щото не ти работи термостата.Нищо че е нов,и че си го сменял няколко пъти.Купи си един от ебау.де, за да ти проработи от първия път и да имаш топло.
Да не би да ни казваш, че по магазините няма читави термостати? А в нета има......
Според мен уреда си показва вярно, понеже в зависимост от натоварването, температурата на околната среда, дали ползваш парно и т.н. е нормално да има разлики, точно затова и скалата е толкова широка и в тоя сектор се усмихва надписа "NORMAL"! Явно тея двигатели така са конструирани....
Мисля че всички колеги с мондео 1 и 2 наблудават същото поведение на двигателите си.
Re: Термостат
Публикувано: 18 окт 2010, 08:55
от HACKO
cockyhotty написа:.... При по-натоварено каране достига над средата на скалата, при умерено каране без задръстване и ниски обороти едва минава началото. За какво ли са му сложили тоя термостат??? Нали уж това му е предназначението- да поддържа константна температура на двигателя независимо от натоварването. Някой запознат по проблема да даде обяснение. Най-добре колегата S_C.

Няма проблем, всъщност предназначението на термостата е да осигури възможно най-бързо достигане на оптимална температура и да не позволява тя да падне под нея по време на движение. Температурата се поддържа в определени граници от радиатора и вентилатора, като вентилатора се включва, когато радиатора не се справя и температурата приближи критичната. Принципа е елементарен, във горещ летен ден, кога се изпотявате повече, като вървите или като тичате? Същото е и със автомобила, а независимо колко близо е стрелката до червената зона, щом не е във нея не е страшно. Приближаването на червената зона обаче е сигнал за водача, че трябва да олекоти режима на експлоатация.
Re: Термостат
Публикувано: 20 окт 2010, 21:05
от zaprqn
здравейте колеги , аз имам мондео зетек 1.6 бензин 1996г. !! лятото стрелакат си влиза в NORMAL , но когато захладнее и карам извън градско не излиза от белия сектор това е така от както съм я купил 2006 година незнм от датчик ли е или термостат !! другото което не е ли по - голямо износването на двигателя ако се кара студен и разхода не се ли покачва ?
Re: Термостат
Публикувано: 21 окт 2010, 08:10
от taralion 1
Притежавам фиеста 1.3 с двигател "Едура", 97 г. Термостата винаги достига до средата на белия сектор в началото. Лятото на градско е стигала стрелката до "О". Има някакво парно, но няма общо със старата Лада. Термостат или датчик на стрелката? Питах предлагаха ми "Бер", но цената варира от 16.7 до 27 лв. Дали има ментаци от тази марка и как да го позная по външни белези в магазина например.
Re: Термостат
Публикувано: 21 окт 2010, 18:35
от zaprqn
абе реших да си купя термостат и датчик за температурата от МП някой знае ли горе долу как варират цените ?
Re: Термостат
Публикувано: 21 окт 2010, 19:31
от urgan
37 лв за термостат и 42 лв датчик. това са цени на моторкрафт но не от МП
Re: Термостат
Публикувано: 21 окт 2010, 19:32
от baro
Когато проверявах в МП беше доста купуваш термостат, отделно си закупуваш уплътнението и така към 45 лв.Аз купих някакъв за около 25 лв.Доволен съм за сега .Уплътнение се сменя задължително иначе прави бели от личен опит .
taralion 1 написа:Притежавам фиеста 1.3 с двигател "Едура", 97 г. Термостата винаги достига до средата на белия сектор в началото. Лятото на градско е стигала стрелката до "О". Има някакво парно, но няма общо със старата Лада. Термостат или датчик на стрелката? Питах предлагаха ми "Бер", но цената варира от 16.7 до 27 лв. Дали има ментаци от тази марка и как да го позная по външни белези в магазина например.
Сменяй иначе разхода е голям не е кой знае колко трудна работа.За марка не мога да ти помогна но като видиш самия термостат, да има по него печат с марката някви номера ,да има указана температурата на сработване и това е общо взето.
Re: Термостат
Публикувано: 22 окт 2010, 21:57
от pelteka
Да не би да ни казваш, че по магазините няма читави термостати? А в нета има......
Toчно това казвам.От личен опит на стария Ескорт съм сменил 5 бр. в БГ и нищо.Купих си един от Германия и стрелката се закова по средата.Колеги също се оплакваха, че са сменили по няколко термостата докато случат на работещ.Тук (в Германия)съм сменял на 3 коли термостатите и от парвият път заспиват.
Re: Термостат
Публикувано: 23 окт 2010, 09:46
от didon80
Ок, дай фирма производител, какво да търсят колегите!
Re: Термостат
Публикувано: 23 окт 2010, 19:48
от zaprqn
днес си купих термостат оригинален на моторкрафт ето и сайта на магазина единствено и само с марката МОТОРКРАФТ намира се Пловдив
http://www.fordgroup-bg.com/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Термостат
Публикувано: 24 окт 2010, 11:10
от baro
А дали имат възможност за онлайн поръчка или само в магазина?
Re: Термостат
Публикувано: 24 окт 2010, 16:46
от taralion 1
Смених термостата с "Behr" за 16.70 лв. Какво наблюдавам: Стрелката достигна до зоната оградена за "NORMAL". Закова се и подмина с 1 мм. вертикалната черта ограждаща надписа т.е. в самото начало на сектора. При форсиране на място перката се включва на буквата "R" и се изключва между буквите "O" и "R". Парното е добре. На стария термостат беше щамповано 92*, а на новия 87*. Може би затова стрелката е по-вляво. Обаче като се има в предвид, че преди беше в левия бял сектор сега е по-добре или отлично ще кажете Вие дългогодишните собственици на автомобили с марка "Ford".